MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Első osztályú kocsiban még állni sem szabad másodosztályú jeggyel

2009. szeptember 18. - georgejr

A MÁV profi a diszkrimináció terén. Régen lehetett állni másodosztályú jeggyel az 1. osztályú kocsiban. Most nem lehet. És a jófej kallerek nyírják is ezért az utasokat. Az már lényegtelen, hogy a szardíniásdoboz kong az ürességtől ahhoz képest, hogy a 2. osztályú kocsik mennyire tömve vannak. Nem baj kaller kománk erős, hatalmat ad az oldalán fityegő lyukasztó így okosan fenyegetve átzavarja a vétlen utasokat.
Ha nincs elég hely az alacsonyabb osztályú kocsikban, az utasok igénybevehetik a magasabbosztályú kocsikat is, mindenféle bünti nélkül. 

"108. KF. Nem számít fel a vasút a menetdíj-különbözet elszámolása esetében pótdíjat, ha a magasabb díjú szolgáltatás igénybevételére a vasúti szolgáltatás hiányossága miatt került sor."

 

Kedves Megintállunkvazze!


 

Csak egy mai friss sztori, ha volt már ez a témakör, akkor előre is bocs. Szokásos reggeli gyorsvonat, ami Monoron is megáll (6007 gyors Debrecen - Budapest-Nyugati pu.) menetrend szerint 7:03-kor ami "természetesen" nem igaz, de általában már 7:08 körül ott szokott lenni. Szóval ez a reggeli vonat állandóan tömve van munkába járókkal és mindig van rajta 1db 1 osztályú kocsi, eddig nem is lenne probléma viszont oda – mint ma kiderült – felszállni sem lehet másodosztályú bérlettel, pontosabban felszállni lehet, azonban a peronon tartózkodni nem (egyébként a hangosbemondó minden egyes reggel elmondja erre a szerelvényre, hogy CSAK 2. osztályú kocsikkal közlekedik… ). A vicc az egészben az, hogy ebben az ominózus 1. oszt. kocsiban MINDIG van ülőhely ahová le lehetne ülni, mert  Monor után a következő megálló Ferihegy ahol nagy valószínűség szerint ép eszű ember már nem fog 1. osztályra jegyet venni a nyugatiig és talán Ferihegyen nem is lehet. Ma is sikerült feltorlódnunk az 1. osztály peronjára és jön is nagy arccal egy szemüveges lófarkas félkegyelmű kaller, hogy akinek 2. osztályra szól a jegye az menjen már át egy másodosztályú kocsiba (illetve peronra) ami természetesen ugyanígy fullon van, különben mindenkit megbüntet… sikerült odaérnie hozzám is amire én rákérdeztem, hogy hogy is van ez, illetve megkérdeztem tőle hogy ebben a kocsiban mindenkinek 1 osztályra szól a jegye, aki a fülkében ül? (ugyanis legtöbbjük úgy néz ki mint egy BKV ellenőr… és ennek megfelelően is viselkedik hozzá) majd pökhendi módon odalökte, hogy igen NEKIK fényképes igazolványuk van és 95%-os bérlettel utaznak!!! … azaz gondolom MÁV dolgozók, rokonok és egyéb slepp. Jó tudni, hogy NEKIK JÁR az első osztály ülőhellyel Debrecentől a Nyugatiig, hiszen más földi halandó, aki ráadásul fizet is a bérletért még csak nem is „nézheti” a tivornyázásukat. Miután persze mertem neki kérdéseket föltenni nem nagyon szórakozott velem, viszont fennhangon megjegyezte, hogy mindjárt visszamegy és megbünteti azt a két diákot aki továbbra is az 1 oszt. peronon áll… még szerencse, hogy ezt követően kispesten leszálltunk…. főleg a kallernek. Ez szerintük ma egy szolgáltatás és ráadásul nem olcsón…

 
Egyébként megkérdeztem azt is régebben, hogy ugyan mondja már meg nekem valaki, hogy mi a különbség az 1 és 2 oszt. színvonala között (mert ugye mindkettőnél kosz, retek, húgy összeér + 0 színvonal) erre a kaller ezt tudta mondani: - Az hogy, az első osztályon egy 1-es szám van a vagon külső oldalán… 

nah ennyit erről... 

üdv. :Ákos

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr261390267

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tomi77 2009.09.18. 11:12:44

Wow!

Az az eget verő különbség, hogy 1-es van ráírva és nem 2-es, hát ez jóóó.:D:D:D:D
És persze büntesse meg az embert, hiszen gyakorlatilag semmi különbség nincs az A és a B kocsik között.
Pfhh...

Adani 2009.09.18. 12:42:13

Egyébként kb. igen ,ennyi különbség ebben igaza van.

Egyébként ha heringezés van másodosztályon én szívbaj nélkül beülök az elsőre, ha jön a kaller és kizavar akkor kimegyek. De addig legalább kényelmesen utaztam.

A postról meg a régi vasutas vicc jut eszembe mikor a vasutas gyereke jön haza az iskolából az első nap után:
-Az egész egy átverés ki van írva, h első osztály bent pedig minden fapados.

Ákibard! 2009.09.18. 13:08:10

"Régen lehetett állni másodosztályú jeggyel az 1. osztályú kocsiban. "

Eddig sem lehetett. Se most se régen se a régen előtt.

Amúgy a beidézett ÜSZ pont nem ez az eset, de jól hangzik, csak nem ide vonatkozik...

Amúgy a menetjegy nem helybiztosítás így innentől már rögtön adódik, hogy még akkor sem ülhetsz be az 1.o-ra ha nincs helyed. Hülyeséget kár beszélni.

georgejr · http://mav.blog.hu 2009.09.18. 13:17:29

@Ákibard!: A tulzsufolt vagon balesetveszélyes, ilyen módon a vasúti szolgáltatás nem megfelelő, hiányos. Igy mar vasutbiztonsagi szempontbol is be kellene engednie a kallernak az embereket...
emléxem, hogy az osztrákok azért nem akarták a sajtó vonatot beengedni, mert túl sokan álltak... valahol ezt komolyanveszik.

Ákibard! 2009.09.18. 14:39:20

@georgejr:
"hogy az osztrákok azért nem akarták a sajtó vonatot beengedni, mert túl sokan álltak... valahol ezt komolyanveszik. "

Meg is kapták érte a magukét. Ugyanis náluk sincs erre vonatkozóan szabály, az osztrák csak tette az agyát. És mint nemzetközi vonat, nemzetközi megállpodás alapjá közlekedik. Abban pedig nem volt kikötés hogy lehet-e álló utas és ha igen mennyi.

Náluk is közlekedik "heringjárat" érdekes, ott nem probléma, csak a máv utasai bökték a kaller szemét.

Az a baj te is csak a sajtóból táplálkozol, ami ott le van írva az a szent...

És a vonat nem túlzsúfolt attól, mert álló utasok is vannak.

Ami túlzsúfolt ott nem tud végigmenni a kalauz sem. Úgyhogy erről ennyit.

georgejr · http://mav.blog.hu 2009.09.18. 14:44:16

@Ákibard!: megsugom, ott voltam a vonaton, aztan visszauton jott velunk egy emberke az obb-tol es elmagyarazta, hogy sajnalja, de a szabalyzat szerint jart el a kaller...

Ákibard! 2009.09.18. 14:49:11

@georgejr:
"de a szabalyzat szerint jart el a kaller... "

Hm-hm érdekes a MÁV megkeresésére már nem tudtak éremi magyarázattal szolgálni. Érdekes anomália nem?

georgejr · http://mav.blog.hu 2009.09.18. 14:57:02

@Ákibard!: ott ultem a sajtokocsiban, es ott magyarazta a faszi, hogy szabalyosan jart el ennyi, de ettol fuggetlenul teny, hogy heringjarat balesetveszelyes. gondolj bele, tomott vonat, hirtelen fek, es az emberek borulnak mint a domino....

Ákibard! 2009.09.18. 15:39:42

@georgejr:
"Mozgó járművön mindig fogódzkodjék!"
Ennyi.

Ennyi erővel tiltsuk be a hetsbuszt meg Győrben a 23-ast mert sokan vannak rajta, és egy hirtelen fék, az emebrek meg borulnak mint a domino.

Eddig is voltak zsúfolt járatok, ezután is lesznek, mégis az ebből eredő balesetekről valahogyan nem hallani... Vajon miért?

Emeleltt az a vonat jár vagy 8 2.o. kocsival, számoljunk azzal, hogy minden kocsi heringesen tele, akkor is max 40 ember tudna átmenni 1.o-ra, ami az álló utasok elenyésző száma balesetvédelmi szempontból.
Ez gyenge érv volt.
(Apropó, a sajtóvonaton nem volt elsőosztály? Oda átterelte a kalauz az emebreket, és a fennmaradóakat szállította le? Kötve hiszem. Már csak a nemzetközi kontingensek miatt sem lehetett tele az 1.osztály. Erről ennyit. )

Döglött macska · http://www.pallas70.hu/tb-berugy-tanfolyam.php 2009.09.18. 16:13:58

Én már szerencsére a BKV-t kell, hogy szidjam, de azért volt szerencsém a vasúthoz is túl sokszor. Mára inkább kocsival járok nagyobb távra - mivel hogy-hogy nem valamiért mindig meg akartak akasztani a kallerok.
Szerintem ezekre a halálvagonokra fel sem érdemes szállni, vagy 50 év mindegyik vissza az időben.

georgejr · http://mav.blog.hu 2009.09.18. 16:37:23

@Ákibard!: mutass mar egy gyorsvonatot, ahol tomegnyomorban minden utas tud fogodzkodni? ez nagyon gyenge volt. az a 40 utas is jelent valamennyit.... es nem 40 utas tudna atmenni, ha beleszamitjuk az allo es ulohelyeket is....

A sajto vonat egy kulon kocsi volt, a reggeli vonathoz csapva. leven valami akcio volt minden kocsiban furtokbe logva utaztak az emberek. Valamelyik mavos szovivo a vonat utastajekoztato rendszeren keresztul bemondta, hogy nyugodtan menjenek at az utasok az elso osztalyu kocsikba...
errol ennyit...

Ákibard! 2009.09.18. 17:09:36

@georgejr:
"mutass mar egy gyorsvonatot, ahol tomegnyomorban minden utas tud fogodzkodni? "

Gyorsvonati kocsiban minden ablakközben kapaszkodó, emeleltt ott van a tolóajtók fogantyúja is... Nem elég?

Amúgy kifelejtetted a választ véletlen: Miért nem történnek mégsem balesetek a túlzsúfolt vonatokon? Főleg ha szerinted kapaszkodni sem lehet?

Midnegy nem vitatkozom veled, a véleményem megvan...

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2009.09.18. 17:12:19

És ha helyhiány miatt átülök az első osztályú kocsiba, és a különbözet kifizetését választom, akkor számítanak fel pótdíjat?

Mkiki 2009.09.18. 18:21:44

Bocsi, hogy eltérek a post eredeti témájától, de valaki adjon már választ arra, hogy ez a vonat akkor miért is gyorsvonat? Megnéztem az elvirán és ez valóban mindenhol megáll (Budai út, Ceglédbercel, Cserő, Albertirsa, Pilis, stb.), de akkor mégis miért? Ekkor már nem személynek kellene hívni?

petya.bacsi 2009.09.18. 18:44:58

Nekem volt osztálytársam, aki mindig vonattal akart menni kirándulni (egyik szülő vasutas volt).

Nem igazán értette, hogy miért nem veszünk első osztályra jegyet, mikor ott van hely és milyen kényelmes (és ő leülhetett bent, vasutas-gyerkőcként).

Tehát az első osztály kényelme (?), és a "megállítom a gyors vonatot, mert fel/le kell szállnom" dolog a vasutasok kiváltsága... és 1 vasutas miatt is állhat egy egész vonat, ha épp le akar szállni... és amíg mi másodosztályon nyomorogtunk egymást taposva, addig ő büszkén bevonult az első osztályra, ami kevésbé volt zsúfolt, mint a másodosztályú kocsi, ahol még a szűk folyosón is álltak nagy táskákkal diákok.

Adani 2009.09.18. 21:49:48

@Peti817172M:

Azt szabad, mikor elkapott a kaller első osztályon másodosztályú jeggyel akkor mindig megkérdezte, h átmegy a másodosztályra vagy kifizeti a különbséget és marad? Az átmenést választottam.

5341 008-0 flirt 2009.09.19. 08:38:08

@petya.bacsi: Nem igazán értette, hogy miért nem veszünk első osztályra jegyet, mikor ott van hely és milyen kényelmes =Baromi kényelmes, baromi tiszta. Ha egy fizető utasnak van egy cseppnyi esze, és bírja a klímát akkor két nagyob város (pl. Nyíregy-Budapest) nem fizeti ki a drágább első-másod osztálykülönbözetet, mikor azzal beül a gyorsvonati kocsi "1." osztályára, máskülönben meg ott az IC 2., ami olcsóbb, gyorsab és még nagyobb szolgáltatást is nyújt. Én mát többször volt hogy csapattal/osztályjal mentünk, és IC-cel. És itt jön ki hogyha lenne egy köztes vonatnem, mert pl. a 100-son a gyorsok meg a személyek majdhogynem dettó ua. akor teljesen felesleges lenne a 1. osztály. Volt régebben az Ex. azokban nem olyan borzalmas kocsik voltak, viszont nem álltak meg mindenhol, (személynél kevesebb, viszont IC-nél több helyen) lehúzhatóak voltak az ablakok.

dontals 2009.09.19. 12:47:11

Az 1. osztályú kocsi semmivel sem jobb, mint a 2., a máv csak azért tartja fent, hogy a kivételezett ingyenélők, akik amúgy is ingyen vagy szinte ingyen utaznak garantáltan ülőhelyhez jussanak.

sütöde 2009.09.19. 13:23:17

Te slepp, ha nemtetszik a vonat szálj le róla ( idióta.) nem reklamálni kell !!! Vedd meg az elsőosztályút.!!! Arra már nincsen ikud ugye?!?!

sorica123 (törölt) 2009.09.19. 13:49:21

sütöde, mit sikítozol itt? Pláne ilyen egyedi stílusban: még esetleg a 'szájá le' alakváltozat is helyes lett volna, meg a 'nincsejd'... így írja ezeket, akinek van ikúja. És igen, büszkén térdel, és megveszi az első osztályút, vagy bepasszírozza magát a teltházas másodosztályra. Esetleg kér még büntit. Aztán jön ide terjeszteni az igét.

dontals 2009.09.19. 14:02:44

@sorica123: Hagyd, nagy valószínűséggel csak egy vasutas, akinek van ikuja. :D

Tomi77 2009.09.19. 14:33:21

Sütödének nincs sok sütnivalója!:D:D:D:D:D:D
Na ez jobb volt, mint a beszólása.:D:D:D:D

Libikóka · http://www.minerva-szki.hu/szakkepzesek/ugyintezo-titkar.php 2009.09.19. 16:18:05

Nem minden kaller köcsög szerencsére, egy másik járaton nekünk többször megengedték, hogy az első osztályra leüljünk, amikor már szardíniás doboz stílusban nyomtuk... Embere válogatja!

Ákibard! 2009.09.19. 16:18:58

@dontals:
Köszönjük Emese.
Bizonyára tudsz arról is, hogy a kétezres évek elején a MÁV meg akarta szűntetni az 1.o.-ú kocsikat, el is kezdték, pl az Ap kocsikat Bp-vé alakítani, de a hirtelen megcsappant 1.o.-ú állományt végül az utazóközönség visszakövetelte.
Úgyhogy kuss. Lehet menni a vasúthoz dolgozni lehetsz te is ingyenélő, utazhatsz te is ingyen 1.o.-on. A kapu nyitva áll, hív a vasút vár a MÁV, mi tart vissza?
Jah, hogy pofázni könnyű? Meg kiderülne, hogy mégsem ingyenélés, hanem 1-2 beosztásban vért kell izzadni olyan pénzért amivel egy utcaseprő szemét sem szúrnák ki?
Erről ennyit.

dontals 2009.09.19. 19:58:05

@Ákibard!: Ejnye már. Kicsit több tiszteletet. A hangvételből meg a korábbi hozzászólásokból feltételezve te is máv alkalmazott, vagy valami buzgómócsing csinovnyik lehetsz, mert nincs ember, aki annyit védené a vasutat mint te. Gondolom ezért pénzt kapsz, nem hiszem, hogy társadalmi munkában csinálod, mert aki így meg van győződve a máv nagyszerűségéről azt valami biztos hajtja... (miközben mindenki tudja hogyan működik.) Ha a gyanúm igaz lenne, és a vasútnál (esetleg valamilyen tanácsadóként dolgozol nekik, netán vasúti hivatalnál) inkább hagyd ott, erre a társadalom érdekében kérlek. Ilyen szemléletmóddal (hogy ott minden jó, felesleges ott maradnod, mert gátolod a vasút fejlődését). Eleinte azt hittem, hogy csak viccből irogatod a hozzászólásaidat, de be kell látnom tévedtem, a helyzet sokkal rosszabb: te komolyan is gondolod azt, amiket írsz. Erről az a vicc jut eszembe, mikor az autópályáról a megtévedt ember riadtan telefonál a rendőrségre, hogy mindenki megőrült, mert mindenki szembe jön...

Arra meg van egy tippem, hogy az első osztályú kocsiállományt az utazóközönség melyik rétege követelte vissza. Azt hiszem nem trafálnék nagyon mellé.

Erről ennyit szerintem is. Ha nem írok ne válaszolj, én is igyekszem eltekinteni a te írásaid felett (na jó, azért elolvasom majd, ha röhögni akarok...)

sütöde 2009.09.19. 20:26:54

@Libikóka: Meg utasa !!! Te is elfogadod a ...
De ha nemkapsz egyből anyázol. Az a baj ,hogy nemláttok át a szitán és lóellenzővel jártok!

Ákibard! 2009.09.19. 20:50:41

@dontals:
Ne lottózz, nem nyertél egyik felvetéseddel sem... :-)

De ügyesen tudsz kitérni az ajánlat/kérdés elől:

Ha szerinted annyira jó idézem, léhűtő, ingyenélő vasutasnak lenni, 1.o.-on ingyen utazgatni, miért nem mész a vasúthoz?

Tiszteletet pedig ne tőlem várj, mi alapján várod...?

Ne felejtsd el, hogy az általad lenézett semmirekellő ingyenélő vasutasok munkájának eredménye, hogy a seggedet elviszik A-ból B-be. Ők nap mint nap a szarból építenek várat, és próbálják 1-1 cérnaszállal egybentartani ezt a romhalmazt amit ma Magyarországon vasútnak neveznek.
S ugyanez igaz a BKV-ra is.
Nincs pénz semmire, alkatrész nuku, fizetés szar, munkakörülmények szarok. Ami egyben tartja még legtöbbjüket az az elhivatottság. Többségének ez nem munka, hanem hivatás, és ez teszi elkötelezeté őket.

Lehet dobálózni gaskóval meg az igazgatói szinten lenyúlt pénzekkel, de vegyétek már észre, erről nem az egyszerű munkavállaó tehet, ehhez nem az egyszeri jegyvizsgáló, féklakatos, mozdonyvezető asszisztált.
Ők csak sodródnak az árral, és ilyen körülmények között is próbálnak helytállni ilyen-olyan szinten.
És 1-1 elhivatott, elszánt embernek sejtheted ennyire eshet jól, amikor olvassa az undorító általánosításodat miszerint inyenélőek lennének.
95%-a vasutasoknak elhivatott a szakmájával szemben, és igyekszik tisztességesen elvégezni. Kivételek mindenhol vannak, ők erősítik a szabályt, de iylen szintű általánosítás csak rólad állít ki szegénységi bizonyítványt!
Ennyi erővel én is mondhatom, hogy ingyenélő vagy, mert az vagy. Ha igaz ha nem.

Jah, és ne felejtsd el, hogy a szabadjegyet mint fizetés kapják. Pontosabban évek óta hallgatják, hogy azt mint fizetésemelés kapják. Nem a havi többszázezres fizetés mellé adják nekik "ajiba".
Kérdezz meg 10 vasutast, minimum a fele azt fogja mondani, hogy inkább csapjanak hozzá egy 20-ast a fizetéséhez, nem kell neki a szabadjegy.
Próbáld ki menj el jegyvizsgálónak, havi 80-ért vezsekedhetsz nap mint nap idióta utasokkal akiknek el kell magyarázni, hogy miért kell jegyet venni, ha egy szolgáltatást igénybevesznek. Minden nap kiteheted magad a köpködésnek, támadásoknak, lenézésnek, unszimpatizálásnak. Csak nyugodtan, bátran, miért nem teszed? Ennyi pénzért járkálhatsz a válladon pártízezer forinttal, bármikor kilökhetnek a vonatból, összeverhetnek, stb. Volt rá példa, s egyre több van.
Előtted a lehetőség, jelentkezz.
Akkor lehet megérted, hogy te is inkább még egy 20-ast kérnél a fizupapírra mint egy szabadjegyet, mert időd-lehetőséged nincs sehová elutazni vele nincs mikor és miből...
A bejárást meg fizeti a cég ugyebár...
Erről ennyit.

dontals 2009.09.19. 21:36:07

Komolyan, én már csak röhögök... Te figyelj csak nem tudom honnan idézed, hogy léhűtő, ingyenélő vasutas, mert tőlem biztos nem. Szövegértés, általános iskola. Az én számba olyan mondatot ne adj, amit nem mondtam, előre (és utólag) is köszönöm.

Amikor ezt írtam: "Az 1. osztályú kocsi semmivel sem jobb, mint a 2., a máv csak azért tartja fent, hogy a kivételezett ingyenélők, akik amúgy is ingyen vagy szinte ingyen utaznak garantáltan ülőhelyhez jussanak." akkor nem a dolgozó vasutasokra gondoltam (és nem is elsődlegesen vasutasokra).

És a kérdésedre válaszolva: nem tervezem a mávnál dolgozni, nekem a képesítésemnek megfelelő (diplomát igénylő) munkakör maximálisan megteszi. Miért mennék el vasutasnak? Másnak sem kötelező ott dolgozni, nekem sem és én nem is akarok. Ha további kérdésed még van, am későbbiekben megpróbálok válaszolni, indokalatlanul ne oktass ki légyszi.

Ákibard! 2009.09.19. 21:44:32

@dontals:
"akkor nem a dolgozó vasutasokra gondoltam (és nem is elsődlegesen vasutasokra)."

Magyarázzuk a bizonyítványt eset.
Mégis kire gondoltál? Csak a vasutasok utaznak ingyen 1.o.-on. Gyenge volt ez nagyon.

Amúgy a vasútnál is rengeteg diplomát igénylő munkakör van, egész rendes fizetésért, ez nem indok arra hogy ne dolgozz ott...:)
Ha viszont nem akarsz a vasútnál dolgozni akkor ne irigykedj és ne is sajnáld tőlük a szabadjegyet...Hisz a lehetőséged neekd is megvan hogy szabadjegyes legyél, vagy élsz vele vagy nem.

A többin én is csak röhögök már, meg rajtad is úgy ámblokk...:)

koncz.janos 2009.09.20. 15:01:34

Teljesen egyetértek Ákibard!-al, ha nem akarsz vasutas lenni, ne szidd őket. Ha nem tetszik a szolgáltatás színvonala, nyugodtan küldjél pénzt a Máv-nak, szívesen kitakarítják belőle a 2. osztályú kocsikat (is). Nem kötelező vonattal utazni, ha nem tetszik.

RockyBalboa91 2009.09.20. 16:55:29

@dontals: Gyakorlatilag nem értem, hogy miért van mindenki úgy oda amiatt a retkes szabadjegy miatt. Más munkahelyeken is valamilyen szinten ingyen, vagy legalábbis olcsóbban hozzájuthatsz olyan szolgáltatásokhoz, amivel a munkahelyen foglalkozol, pl. ismerek olyat, aki szöggyárba dolgozik, hordja is haza az ezer ft/kg-os szögeket nagy táskákba. Rengeteg olyan meló van ahonnan arányosan több értéket tudsz magadnak hazavinni, mint pl a vasutas arcképes igazolvány használata során megtakarított összeg. Sőt ha azt nézzük, pl. előző példánál maradva a szöget ő el is adhatja akár csak fele áron mint a boltban, de már az is pénz a semmiből. A szabajegyet meg nem tudod odaadni hogy na "ittvan ezerér pestig". Ráadásul akiknek van szabadjegyük úgyis csak arra használják többnyire, hogy bejárjanak dolgozni ilyen max 40-50 km távolságig (mert nem valószínű, hogy egy miskolci jegyvizsgáló, vagy forgalmista Sopronból járna be szabadjeggyel). Ha megvonnád tőlük akkor is a nagy részét a költségnek fizeti a munkáltató, szal nagyjából ugyan ott lennénk (sőt sztem minden vasutas ismer minden környékbeli vasutast, szal haveri alapon úgyse vennének jegyet, mert elsunnyognák úgy, ezért van az arcképes). Szabadjegye minden országban van a vasutasoknak, még amerikában is. Ez a komcsi ideológia itt nálunk, hogy "nehogymáneki ingyér legyen, nekem meg nem" holott én kapok mást a saját munkahelyemből adódóan amit ő a boltban méregdrága 123xos áron megvesz, szerintem ez az előző rendszer (mondjuk nem mintha sok változott volna) visszaköszönése, mert akkor is mindenki ott lopott a munkahelyen ahol tudott, pl. Miskolci LKM . A volán társaságok is adnak szabadjegyet az adott volán járataira, illetve az adott megyén belül a munkavállalóiknak.
Mindezeket összevéve szerintem teljesen jogos, és korrekt az arcképes igazolvány.

Az első osztályt pedig egy zsúfolt vonaton tapasztalataim szerint rengeteg fizető utas is igénybe veszi. A heringjáratokról pedig nem azok a vasutasok tehetnek akik használják is a szabadjegyüket, hanem azok a felsőbb vezetők akik szolgálati mercikkel furikáznak, kapnak és ilyen nyomorék anti-utas menetrendet képesek produkálni mint manapság, és csodálkoznak, hogy nem nyereséges a vasút, miközben milliós fizetéseket, és több tízmilliós végkielégítéseket kapnak.

Ennyi.

Lun_Istar · http://lunistar.uw.hu 2009.09.21. 10:08:14

Hali!

Történetesen Ferihegyre járok minden nap, vonattal rendszerint... Lehet 1.o. jegyet venni az automatában a B vágányon...

Amúgy meg a MÁV-ot ismerjük, nem az ésszerű döntések gyűjtőhelye... Péntekenként a 16:03-as miskolci gyorson rendszerint heringjárat van...
Tudják, és csak egy plusz vagonból tellene... Ami meg is lehetne, mert a 17:03-ason kevesebben vannak... na mind1...

Kocsivizsgáló80 2009.09.21. 15:40:03

@Lun_Istar: Péntekenként a 16:03-as miskolci gyorson rendszerint heringjárat van...

Nincs is ilyen gyorsvonat Miskolcról!

Mellesleg nem értem, még mindig ezt a szabad jegyes témát. Tényleg!

Az Mvk, Bkv, Volán is ad a dolgozóinak és tudtommal az Mvk megadja a családtagoknak is.
Nem értem a problémáitokat. Nem ezzel az összeggel fog a cég kimászni a kakából!

Ákibard! 2009.09.21. 15:57:26

@Kocsivizsgáló80:
"Nincs is ilyen gyorsvonat Miskolcról!"

Miskolcra indul a Keletiből 16:03-kor.

"és tudtommal az Mvk megadja a családtagoknak is."

A BKV is ad a családtagoknak is.

Kocsivizsgáló80 2009.09.22. 18:37:24

@Ákibard!:"A BKV is ad a családtagoknak is."

Éppen ezért nem értem, hogy miért irigylik pont tőlünk, vasutasoktól az arcképest, amikor több állami cég is ad ilyet a dolgozóinak.

@Ákibard!:"Miskolcra indul a Keletiből 16:03-kor."

Bocsi, Pestről nem néztem meg az elvírát.

Törzsgyökeres szentesi 2009.09.23. 13:00:59

@Ákibard!:
HÍv a vasút, vár a MÁV!

Most egynelőre senkit sem, mert nem vesznek fel senkit, csak a jelenlegi munkaerőt képzik felfele.

akos78 2009.09.29. 15:10:16

@Ákibard!: Kedves Ákibard, úgy látom nem jött át a lényeg, ami csupán annyi lett volna, hogy ha fizetek egy szolgáltatásért az legalább legyen elfogadható színvonalú, ismétlem nem az egész dologgal van problémám csupán ezzel az egy járattal de azzal mindig.

A másik meg ezt tényleg komolyan gondolod, hogy ha lenne üres hely amit tényleg igénybe lehetne venni akkor sem üljön oda senki, mert ez a szabály? ez nem tudom milyen szemlélet, de hogy nem normális gondolkodásmód az biztos... :) sztem külföldön is néha igénybe kellene venned valamilyen tömegközlekedési eszközt és megérezni egyszer hogy mit jelent az a szó, hogy SZOLGÁLTATÁS, mert itthon ezt sajnos sokan nem tudják.

nyilván valamelyik rokonod/barátod mávos, esetleg kaller is talán és sok rémtörténetet mesélt. valóban van értelmes kalauz is csak sajnos 99-ből 1, nagyon ritka és azért, mert neki rossz sorsa van nem fogom még a TE kedvedért sem eltűrni, hogy bunkó módon viszonyuljon hozzám. Igen valóban rengeteg bunkó utas van, de akkor is a személyzet is a szolgáltatás része, amit ők nagyon is hajlamosak elfelejteni és bármilyen fájó nem viselkedhetnek állat módjára még ha valóban bunkó is az utas talán ezt kellene először elsajátítani, illetve kalauznak sem kötelező menni... úgy gondolom maguk választják ezt a szakmát és pontosan tudják mivel jár...