MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

175 km 9 óra alatt új rekord Ápdét

2009. szeptember 10. - georgejr

Vera nem akart kimaradni a munkahelyéről, így a MÁV-ot választotta. Vesztére. 175 kilométert 9 azaz kilenc óra alatt tudott megtenni. Megaszámalmas!!!!

 
Kedves Megintállunkvazze!
 
Én sűrűn veszem igénybe a MÁV szolgáltatását, mert a fővárosban dolgozom és kb. 170km-re lakik tőlem a családom.
A helyzet a következő:
Szeptember 4-én szintén utazni szerettünk volna haza a családunkhoz, miután busz legkésőbb du.4-kor indul x városba, ahová el szerettünk volna jutni, így maradt a vonatozás, mert ugye az elég luxus, hogy a munkahelyemről elkérem magam fél nappal hamarabb, hogy haza juthassak, gondoltuk a vonat, ami megy később is, az jó lesz.
Elindultunk negyed 7kor és éjjel fél 3-ra értünk haza AUTÓVAL, mert a vonat a puszta kellős közepén cirka 3órát állt és y városban, ahová az ún. kispirosra átszállunk, ott még egy laza 1,5 órácskát álltunk..
A kolleganőm szülei jöttek értünk.
Mit képzel a MÁV?
Undorító koszosak a vonatok, ezt még ki lehet épp bírni, de, hogy egy 2,5 órás útból lesz majd' 9órás út, úgy, hogy nem is vonattal értünk haza!!!!
Ha én egyedül megyek, értem senki nem tud eljönni autóval és azért egy vonaton éjszakázni, étlen-szomjan-az kicsit erős.
Azért csak képzelje bárki magát a helyzetbe: otthon vár a család és aggódik, hogy még 5óra múlva sem vagy otthon, egy koszos vonaton ülsz 100ad magaddal, jéghideg van és szakadó eső, ja a drága vonatjegyről nem is beszélve, illetve a semmit nem tudó kalauzokról..
Kifizetem a jegyet, ami elképesztően drága, ezek után, hogy 9órát ültem a vonaton a 2,5 helyett, a jegyet nem váltják vissza, mikor tulajdonképp nem jutottam haza vonattal és visszafelé 50percet késett is a vonat.
Mérhetetlen pofátlanságnak tartom ezt és rengeteg ilyen vonaton és hidegben üldögélős estét kívánok azoknak a MÁV-nál, akik nem tesznek semmit ez ellen..
De persze arra mindenkinek van esze, hogy megszüntesse pl. ezt a vonalat is, mikor a vonat tetejéről is emberek csüngenek le, amikor én haza megyek, szerintem ez nem azt tükrözi, hogy nem használják elegen ezt a vonalat.
Ja, meg a karácsonyi sztrájkhoz is annyit fűzök hozzá, hogy leszarom, hogy koszos, büdös a vonat minden centije, de a családomhoz haza akarok jutni, pláne karácsonykor!!
Ha az ott dolgozóknak nyűgjük van, akkor verjék azt le a feletteseiken, ne pedig családokat szakítsanak szét karácsonykor.
Ennyit le akartam írni, kösz, ha elolvastátok.
 
Vera válasza:
Szia!
 
Szeptember 4.-én Kétpón álltunk több, mint 3órát, majd Mezőtúron is egy 1,5órát kb.a kispiroson majd ezek után jöttek értünk autóval és mentünk haza a Mezőtúr után nem sokkal levő kisvárosba.
 
Nem tudom, ki kétkedik, melyik kommentelő, elég sokan voltak a vonaton, ki eddig utazott, ki addig, a lényeg, hogy a jegyárat mi nem kaptuk meg, viszont a vonat nem szállított haza, pedig ezért vesz az ember jegyet rá, hogy hátha elviszi A-ból B-be, de ez, akkor nem jött össze.
 

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr901373226

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dontals 2009.09.10. 18:28:21

A városokat miért nem lehet kiírni? X-ből Y-ba?

gio · http://www.napiauto.blog.hu 2009.09.10. 22:02:10

ha nem tartanád soknak a 300 forintos vonatjegyet, ilyen nem fordulna elő.

itthon csak a szolgáltatás színvonalához képest drága a vasútjegy, egyébként elképesztően olcsó.

Muad Dib 2009.09.10. 22:03:20

Ez egy kicsit semmilyen. Csak két kérdés maradt:
Hol?
Mikor?

kispista2 2009.09.10. 22:16:49

@gio: Mihez képest olcsó? Németországban a normál árak igaz hogy magasabbak, de a kedvezmények és akciók miatt mégis gyakran olcsóbb (főleg az 5 főig érvényes csoportjeggyel)

z8 2009.09.10. 22:26:11

Az a gond hogy máv szar de valakinek így is csak ez maradt utazásra.

Amúgy könnyű megoldás az lenne ha kicsit megroppanna a máv, mondjuk alig kapna államtól pénzt, bezárnának x vonalat, és talán máv vezetés, igazgatóságokból eltűnnének emberek.
Biztos hogy fellehetne frissíteni a máv vezetését, olyan emberekkel akik más felfogással állnának hozzá egészhez. ITT nem csak a pénzről van szó, nem hiszem el hogy csak a pénz hiány miatt ekkora szar ez.

HappyMan · http://borsod.blog.hu 2009.09.10. 22:31:43

Meg kellene rendezni a MÁV országos csigabajnokságot. Ki tud 100km-t átlagban lassabban megtenni vonaton? Értékes nyeremények: vasutas kalapács, szemafor, szerződés x0.000.000 forintos végkielégítéssel.

HappyMan · http://borsod.blog.hu 2009.09.10. 22:34:21

Ja, a főnyeremény: egy a mezőcsáti vonalon 20 éve szolgálatot teljesítő másodosztályú vasúti kocsi wc-je komplett csapteleppel, csappal, padlóval és a vízvezetékekkel a lakásába felszerelve.

Király Rák · http://konzervatorium.blog.hu 2009.09.10. 22:36:33

@gio: 3000 lesz az (vagy még több) 170 km-re.

Király Rák · http://konzervatorium.blog.hu 2009.09.10. 22:40:40

@Király Rák: és ez abszolút nem olcsó, mert egy 5 litert fogyasztó dízelkocsival, mondjuk 1,5 óra alatt szintén ennyi az út költségben.

¿Qué tapas hay? 2009.09.10. 22:44:39

A fővárostól 170 km-nyire nincs is X nevű város. Tuti, megnéztem a térképen.

Erről ennyit.

Ha a kedves írástudatlan utazó IRL is olyan ostoba, mint a leveléből kitűnik, akkor simán elképzelhető, hogy rossz vonatra szállt. Bár X városnak nincs is vasútállomása, megnéztem a menetrendben.

Sf68ns 2009.09.10. 22:56:00

Nagyot szívtunk mi is 4.én, de azok kedvéért,akiknek X/Y a legnagyobb probléma, leírom. Mi BPről 19.13 -kor indultunk Keletiből az Ister IC-vel, éjfélkor még Szajolban álltunk. Értünkm jöttek autóval, így értünk 22:00 helyet 02:00-re haza. Másnap Békéscsabán megkérdeztük, 03:27kor ért be a vonat, 21:45 helyett. Semmit nem mondott senki, és a kurv@ anyjukat a sínbohócoknak!!!!!!

Árpi 2009.09.10. 23:05:24

Nem értem én ezt. Ha úgysem visz el, meg ha mégis, akkor is fél nap alatt, akkor miért ne szüntetnék meg? Ha már használhatatlan, akkor legalább ne nyomják oda az adónkból a százmilliárdokat a semmire!
Mert a vonatjegy nagyon nemcsak abba a 300 Ft-ba kerül ám. Hanem sokezer forintba minden évben minden magyar állampolgárnak. Ha nálam hagynák a családomra eső részét, abból nagyjából ki is jönne a családi autó fenntartása. Sőt...

Szóval _jó_ vasút az nagyon kéne. De ilyen? Minek?

Bambano 2009.09.10. 23:13:21

A máv vezetésének cseréje nem elég, ezt már bemutatták akkor, amikor az egyébként sikeres mol vezetői gárdát beültették a vasútra. Az utolsó bakterig mindenkinek a gondolkodását kellene lecserélni, vagy ha nem megy, akkor mindenkit.

A máv egyébként mocskos drága még nekem is, pedig nekem úgynevezett benzintemető kategóriás autóm van. Ha mennék családostul szülőkhöz (mi Debrecen, szülők Miskolc mellett) retúrba, az 6 debreceni buszjegy, 18 darab mkv vonaljegy, 3 máv retúr, esetleg hat ic pótjegy, 4 óra körüli menetidő. Kocsival mintegy harmada pénzben és negyede időben.

Sean 2009.09.10. 23:36:40

Nagyon idegesítő a bal felső sarokban a postokat bemutató flash slide show, főleg hogy adblokkerrel sem lehet megnyomorítani, emiatt el sem tudtam olvasni a postot, szedjétek le pls. köszi

BemApó 2009.09.11. 00:38:05

Ne haragudjon meg senki, nem szoktam kommentálni, de ez a bejegyzés elég átlátszó.

Nincs benne semmi konkrétum, egy meg sem történt eseményt ír le, a szerző (aki a blog gazdája is lehet) csak az Index címlapra pályázott, írt egy kamu sztorit ami visszakereshetetlen (X város, Y város) hogy több legyen az olvasója, közben meg mást cseszeget egyfolytában a bulvár miatt.

Köszönöm, nekem ettől a blogtól elment a kedvem. Jól indult, de az ilyen silány, kitalált, semmitmondó bejegyzésekkel a szerző lejáratta magát és a blogját is.

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2009.09.11. 06:47:36

Akkor még nem jártál a Kaposvár-Siófok vonalon: kb. 60 (de lehet, hogy 70) km 6 óra alatt. Somogy megyei nézőtúrának tökéletes. Van egy nagy kanyar a vonalon, azt szoták csinálni az emberek, hogy leszállnak az egyik állomáson, cseresznyéznek, majd a karikát átvágva BEVÁRJÁK a vonatot a következő állomáson.

2009.09.11. 06:56:19

@Sean: Jobbklikk a képújság mellett, keret blokkolása és kész.

yxcvbnma 2009.09.11. 07:08:59

Vagyis 2,5 órás vonatútra vettél jegyet, és 9 órán át használtad a élményvasutat? Hiszen mennyi élményhez jutottál, azt le is írtad.

Ebben az esetben kérlek fizesd ki a maradék 6,5 órára a jegyet a legközelebbi Máv pénztárba. A hullámvasúton se úgy van, hogy befizetsz egy körre, és egész nap használod.

:))))

v150r · http://soundcloud.com/v150r 2009.09.11. 07:42:02

én is megjártam egy hasonló "élményt" tavaly, augusztus közepén.
reggel 6-os indulás balatonfenyvesről, délután fél 4-es leszállás a déliben. egy élmény volt.

respecta /01 2009.09.11. 07:44:09

Én viszont azt tartom igen szánalmasnak, amikor egyértelműen lejön a csak autóval utazók megítélő, önmaguk számára okosnak tartott néhány sora! Szellemi színvonal (alatti)egyértelmű jele X/Y vitatása, az utána való nyomozás!
Miért lenne a levél smafu? Aki vonatra kényszerül, nagyon is átélhet hasonlókat. És igen, nagyon kemény forintokért.

Elképesztő és valóban "megaszánalmas" eset. Magam is osztom az esettel kapcsolatban @Sf68ns utolsó mondatát!

Panni CsP · http://csajokespasik.blog.hu 2009.09.11. 07:49:48

igen, az elmávadt MÁVosok is csak sztrájkolni tudnak, de teljesíteni (vagy visszafizetni az ilyen esetek jegyeinek árát, amibe még nem mennek tönkre) azt nem tudnak. És nem milliárdos beruházásról van szó! Egyszerűen, ha egy kis kultúrát erőltetnének magukra, rendbe raknák a vonatokat és a telehányt állomásokat - ez egy seprű és egy vödör ultrás víz kérdése.

MrR2008 2009.09.11. 07:51:41

Elég lenne csak azt kötelezővé tenni, hogy az ingyen utazóknak is legalább 20%-ot be kelljen csengetni (emlékeim szerint valami 200-300 ezer ingyenes igazolvány van + nyugdíjasok). Illetve az ingyenes utazásra jogosító igazolványok is csak 2. osztályra legyenek érvényesek (kifejezetten jó beülni az elsőosztályú fülkébe, a munkába induló MÁV "értelmiségiek" után).

Én szívesen fizetnék akár 2x ennyit is, csak tudjam, hogy percre pontosan közlekedjen, valamint tiszta legyen. Ha 5 percnél többet késik (bármilyen okból), akkor kapjak érte megfelelő kárpótlást.

Sf68ns 2009.09.11. 07:56:19

@BemApó: Kívánom, hogy neked is legyen ilyen meg nem történt eseted!!!

nemeseri 2009.09.11. 08:36:21

En két évig jártam győr - budapest vonalon heti átlag 3-4 alkalommal oda vissza. Habár ezen a vonalon rengeteg OBB-s vonat közlekedik, valamint az ország egyik legmodernebb vasútvonala, ettől függetlenül a nem IC vonatok közlekedésének kiszámíthatatlansága miatt 1 év után áttértem buszra inkább.
Volt olyan hét, amikor 3 alkalom alatt: 40, 1:20, 1:40 percet késett a vonat. A menetidő 1:19 volt.
Azon röhögtem, hogy a busz hóban, fagyban, karambolos dugóban is kevesebbet késett 1 év alatt mint a MAV 1 honap alatt. Azóta sosem utazom vonattal.

Metal_Storm 2009.09.11. 08:38:42

üzenem mindenkinek, aki azt hiszi, hogy 300 Ft-os a jegy, hogy azzal Bp határáig jut az ember.

Lehet, hogy tőlünk nyugatra drágább a sima jegy, de olcsóbb (!) a bérlet... Ne hasonlítsuk össze a DB-t és a MÁV-ot. Ezért Németországban nem kicsit lennének szétszedve, ha ilyet csinálnának.

füredi (törölt) 2009.09.11. 08:45:09

Azért nagyon fontos az x-y város, mert itt nyilvánvalóan valami komoly üzemzavar történt, amit jó lenne, ha ki lehetne deríteni, hogy mi. Azért ennyire nem szar a máv, valami komoly balesetnek kellett történnie, ebben egyetértünk, ugye. Tehát nem hiszem, hogy baj lenne abból, ha a posztoló beírná legalább a vonalat, ami utazott, hogy utána lehessen nézni, és utána értékelni a helyzetet.

Aston Kanál 2009.09.11. 08:50:08

@gio: aztán te 100 évvel ezelőtt utaztál utoljára vonaton? Kb. akkor lehetett utoljára 300Ft egy 170km-es jegy.

orv 2009.09.11. 08:51:53

@GeeHalen!
Végre valaki,aki ismeri ezt a szürrelalisztikus,kedves,gyönyörű és logisztikus számára rémálom vonalat!Sorstársam!Közös élményünk mindörökké osszeköt bennünket!-na ebből ennyi elég,szóval:-az említett Siófok-Kaposvár vonal maga az osztálykirándulás.Földrajz,Biológia,Történelem,Környezetismeret(kultúrantropológia),fizika,stb...
Én gyerekkoromban,a hetvenes évek végén kellett arra járjakés úgy 85-ig le-le ugrottam Tabra,de néha CSAK ÚGY végigmentem,annyira szép és valószerűtlen.Sergio Leone sok komoly westernt forgathatottt volna és még csak díszlet se nagyon kellett volna ide:úgy 82 felé télen még mindíg a háború előtt épült dízel ,PÁNCÉLOZOTT motorkocsi járt,katonazöld,benne körben fa pad,szóval ez volt az igazi fapados,VASKÁLYHA,szénnel,talpfával fűtve,és ,hogy Feribá,a masiniszta meg ne fagyjon,egybenyitva a vezetőállással.Azt a látványt soha nem felejtem el!Az egy szem homlokreflektor fényében 25-tel hasít a mély hóban ,dübörögve dolgozik a dízel,füstszag,a sínt nem látni ezért az egész olyan,mint valami 100 éves busszal kóvályognál Szibériában,vagy a vadnyugaton,a szíúk lesnek rád...Egyszerűen csoda volt!Vagy nyáron,amikor olyan állomásoknál állt meg,ahol a falu vagy sose volt,vagy már rég elhordták,mindenesetre ,ami ellopható az el van...,puszta,elhagyatottság,utas sehol...
Tab 25 km.-re volt5,na azt 1óra10pwrc alatt abszolválta mind:volt kis gőzös még régen,aztán "könnyűkocsis" piros,motorvonat,később jöttek a Bzmotok,és igen gyakran volt hirtelenmegállj,síntörés-hajlás,még kisiklás is.Egyszer durranópatronra futottunk,satufék,kiderült,az előttünk elhaladó vonat fölszedte a sín,felhajlította úgy 1,5méter magasra -csak lestünk - ha nem jár arra épp valami síncsősz vagymi,hát aznap benne lettünk volna az újságban ,az tuti...
Na,bírnám még, de jön a vonat...

orv 2009.09.11. 09:00:42

Én hülye,a témáról meg semmit nem írtam.Na,szerintem lehet,hogy sikerült valami postavonatszerűségre szállni,már ha van még ilyen...és persze egy ilyen fórumon ki kell írni,hogy honnan-hová,mikor,mert így hatástalan,sejtelmes,nem konkrét,tehát értelmetlenné válik,bocs,pááá
Aki az előbbiról tud valamit csak írjon bátran!

movhu 2009.09.11. 09:09:19

Erre a távolságra a jegy ~2700 Ft, amit én messze nem tartok olcsónak.

Gera 2009.09.11. 09:20:01

A legdühítőbb ezekben az esetekben nem az, hogy áll a vonat, mert ezt sok minden okozhatja, hanem az, hogy nincs egy felelős ember a MÁVnál, aki korrektül megbecsülné, hogy meddig fog állni a vonat és ha órákig, akkor erről tájékoztatná az utasokat. (Ne adj isten, küldene egy buszt...) Én is álltam már 6 órát vonattal úgy, hogy senki nem adott semmiféle tájékoztatást.

Naki vagyok kerdojel 2009.09.11. 09:25:59

Na csak hogy kicsit helyére tegyük az árakat. Mostanában kényszerültem vonatra autóról. A 20 km-re 320-400 Ft. között van a díj (attól függően, hogy a két lehetséges állomás közül melyiken szállok fel - lehet, hogy a távolabbi már átlépi a 20 km-es limitet, nem tudom).
Mindenesetre múltkor 2 felnőtt+1 nyugdíjas (50% kedvezmény) felállásban utaztunk ezen a távon retúr, ez így összesen 2000 forint volt (2x400 + 1x200 x2 a retúr miatt). 46 kilométerért. Az autómmal 46 km kb. 2,5 liter gázoljat jelent, ami mai árakon uszkve 700 forint. Azt hiszem, a különbség jelentős. (Tudom, az autónak vannak más költségei is, javítás, biztosítás, adó stb., de mivel az autót nem csak erre a konkrét utazásra használom /-tam volna/, így most ettől eltekintek.) Tehát szerintem 2 vagy több személy együtt utazása esetén az autó mindenképpen olcsóbb (a csoportos jegyek áráról nincs tudomásom, de 3 ember még biztosan nem csoport).
Nem vitatom, van amikor a vonat a jobb választás, de az én esetemben ez nem így van.

Még egy szó az extrém kis forgalmú mellékvonalakról. Azokat nagyon drága fenntartani, ugyanakkor az a néhány ember, aki rajta utazik, biztosan nem fizeti ezt ki jegyárban (ráadásul átlagosan minden 2. ember igénybe vesz valamilyen kedvezményt...). Ezeken a helyeken még az is olcsóbb lenne, ha a MÁV leszerződne egy taxicéggel (igen, néhány ember elveszítené az állását, tudom).

tenkes kapitánya 2009.09.11. 09:31:38

A Mávról annyit hogy évekkel ezelött sokat utaztam hivatalos út céljából SZOMBATHELY -SZENTGOITTHÁRD VISZONYLATBAN a menetidő kritikátlan.Egyik alkalommal olvasdom a megyei ujságban hogy sajnos a menetidő ugynannyi mostanság mint a XX.szzd elején 1906-ban volt!!!Na ezért nem kell a vasut aki 100 év távlatában nem tudutt megujjulni.

füredi (törölt) 2009.09.11. 10:46:57

Kezdjünk nyomozni: negeyed hét körül pénteken a Nyugatiból Vácra és Esztergomba megy vonat, az átszállás miatt az utóbbi kizárt - ideértve, hogy légkondis szép vonatok vannak - az előbbi kevéssé valószínű szintén.

A keletiből 18 13-kor indul a Békéscsabai, mivel egy posztoló jelezte, hogy itt volt gond, akkor valszeg ez a vonal volt.

(Ne értsen félre senki semmit, csak szeretném tudni, hogy mi történt, és utána véleményt formálni.)

füredi (törölt) 2009.09.11. 10:48:16

Az index nem írt aznap vonatbalesetről.

orv 2009.09.11. 10:50:58

Hát ,a Békés Csabi az nem itt van ,egy megfáradt mozdonnyal.némi késés után az akkortájt arra vágtató nemzetközik kötelező elengedésével igen szép késés alkotható.10 éve rendszeres volt a Felsőgöd-Nyugati 1,5 óra,pont a nemzetközi vonatok miatt.

füredi (törölt) 2009.09.11. 10:52:20

Máshol sem találok semmit, sem üzemzavart, sem balesetet.

georgejr · http://mav.blog.hu 2009.09.11. 10:57:10

írtam a postolónak, hogy konkrét állomásokat is mondjon nekem. még nem válaszolt

Adani 2009.09.11. 11:18:22

Pedig jó lenne ,mert esetleg utána lehetne nézni ,h mégis mi történt? A héten pl. gázolt az Ister emiatt voltak késések rendesen ha pedig valami nem a MÁV hibája akkor gázolások ide tartoznak, elvégre arról nem tehetnek, h ahelyett, h felszállnának a vonataikra inkább elé ugranak.

füredi (törölt) 2009.09.11. 11:57:59

@Adani:
Az Ister gázolásáról írnak a lapok, 4-én nincsen semmi.
Azt sem értem, hogy akkor a posztoló elérte a kispirost? Mert ha három órát várt, a "pusztán" akkor nem valószínű, akkor meg lehet, hogy azért indult másfél óra múlva a kispiros, mert az már a következő volt, és annak akkor volt a menetrendszerinti indulása???

füredi (törölt) 2009.09.11. 12:14:11

Annyit sikerült már kinyomozni, hogy Szolnok-Lökösháza között pályaépítés van - akkor Máv-hiba a rossz tájékoztatás, ha ez volt a gond.

füredi (törölt) 2009.09.11. 12:14:53

Pontosabban pályépítés volt a múlt héten.

Manyizga (törölt) 2009.09.11. 12:19:17

Bem Apó csak erre a hozzászólásra regisztrált. :) Nem átlátszó ez kissé? :D

georgejr · http://mav.blog.hu 2009.09.11. 12:23:40

@BemApó: kedves bem apó vagy akári. ez a blog nem bulvár. ha csak ezt akartad megosztani koszonjuk.
olvasd el a kommenteket. bekertem a postolotol, hogy hol tortent pontosan a dolog de meg nem valaszolt. ha inkabb a brandet olvasod tedd szived joga.

georgejr · http://mav.blog.hu 2009.09.11. 12:53:02

@Manyizga: hat igen, kicsit atlatszo, hogy csak ezert az egy kommentert regisztralt:)

Adani 2009.09.11. 13:12:27

@füredi:

Egyébként valszeg ez történt, a kispiros nem várt, mert sokat késett a vonata, és a következő járatra kellet várnia.

Ha 120-as vonalról van szó, akkor kispirosra vagy Gyomán vagy Mezőtúron várt vagy Békéscsabán.

füredi (törölt) 2009.09.11. 14:11:33

@Adani:
Igen, de nincs nagyon következő vonat. Szerintem és Gyoma, de oda 20 15-re ér menetrendszerint a vonat. Ha három órát állt a pályán, akkor legközelebb 04 46-kor van vonat, az utolsó egyébként elmegy Vésztő felé 21 20-kor. És akkor nem tudom, hogy mi van 175 kilométerre.
(Ne legyen kétség, lebaszom a MÁVOT, ha kell, de legyen már elég infó!!)

füredi (törölt) 2009.09.11. 14:18:01

Szerintem Szarvas a célállomás Mezőtúron keresztül, úgy jön ki - nagyjából - a 175.

füredi (törölt) 2009.09.11. 14:18:54

De akkor a kispiros soron kívül kellett, hogy menjen, nincs a menetrendben.

füredi (törölt) 2009.09.11. 14:20:26

Mivel nincs adat balesetre, és vége a munkaidőnek, kihirdetem, hogy a Máv a hibás :-))

Zeeze 2009.09.11. 16:53:25

Csak, hogy mindenkit felvilágosítsak elmesélem. 18.15 körül indult egy vonat a keletiből békéscsabára, ami Kétpó környékén fogta magát és megállt. Elméletileg valami biztonsági berendezés hibásodott meg. Ez a vonat 1 körül ért be Békéscsabára. A következő, 19:15 körül a keletiből induló IC Szajolnál rostokolt 3 órán keresztül úgy, hogy semmit sem mondtak az utasoknak, hogy mi van. A korábbi vonat 23 órakor elindult nagynehezen döcögve, de aztán be is ért mint írtam 1 körül. A másik vonaton ekkor az utasok még mindig semmit sem tudtak, ők éjfél magasságában hagyták el Szajolt, de csak Kétpóig jutottak, ahol újabb másfél-2 órát álltak. Ez a vonat ért be Békéscsabára hajnali 3kor. Ez tuti, mert rajta ültem..

unstjohnny 2009.09.11. 18:49:24

hali.
én a 19:15ösön utaztam és valóban Szajolnál áltunk, de nem három hanem inkább kb 4 órát. az első körös kaller tájékoztatás annyi volt, hogy nem tudja mi történt, de "vagy ellopták a kábeleket, vagy leszakadtak...bizonytalan ideig állunk". ennyi.ezután már csak kósza hírek terjengtek, hogy lehalt a számítógépes rendszer Tiszatenyőn ezért nem megyünk tovább, utána, hogy ellenőrizni kell az összes váltót azért. nagyjából hajnal 1 tájban indultunk tovább, de nem túl messzire....ekkor Tiszatenyőn áltunk meg kb egy órára, ekkor kallertől már semmi tájékoztatást nem kaptunk, de állítólag valaki felhívta a mávos ügyfélszolgálatot, és ott azt mondták hogy azért nem megyünk mert nincs áram, és állunk még kb másfél órát. na most ezzel az a problémám, hogy Tiszatenyő Szolnoktól azért nincs olyan marha messze, hogy ne lehessen egy dizelmozdonyt keríteni a már eleve 4-5 órát rostokolt IC-nek....
végül egyébként én is kocsival jutottam haza, mert ezután hatalmas sebességgel elindul a vonat...Mezőtúrnál értük utól, ahol megin megált a város után a pusztában....
Annyi még hogy azért érhetett el a cikk írója egy kispirost, mivel azt mondta anno a kaller, hogy megvárják a csatlakozások ezt a vonatot, és elképezelhető hogy idítottak egy plusz kispirost, vagy az utolsót várakoztatták a csatlakozás megérkezéséig.
mindenesetre nevetséges, az ember 1-2 óra plusznál még csak legyint, hogy na megint, de azért 2.5 óra utnál plusz 5óra az azért tényleg a nevetséges kategória, nem tudom mennyi idő helyre álítani egy kisvárosi számgépes rendszert, iletve miért nicns backup rendszer, mennyi idő megnézni 10-20 váltót, bár gyanítom annyit sem kellett, de hogy ez most nagyon el volt b@szva az tuti.

J

sütöde 2009.09.11. 19:37:12

Helló ! A cigányok ,sajnos gyakran lopják a kábelt,ha ez okoz vonatkésést nem a vasutast kell szidni !!!! Gondolkozz el ezen.

unstjohnny 2009.09.11. 20:07:59

valóban gyakran lopják a kábelt, de mint írtam ezt csak a kaller mondta, hogy "vagy ellopták vagy nem tudja", és mint kiderült nem ez volt a valóság, hanem a számgépes rendszer lehalása....azt meg csak lehessen már ujraindítani 1-2 óra alatt.

J

orv 2009.09.12. 08:22:25

Ember embernek farkasa - következésképp :vasút vasútnak farkasa.
Még pár ilyen és tényleg bezáratják az egész kócerájt.Ha a fővonal így működik ,minekide mellék?!

Ákibard! 2009.09.12. 22:00:47

@Gee Halen:
"Akkor még nem jártál a Kaposvár-Siófok vonalon: kb. 60 (de lehet, hogy 70) km 6 óra alatt. "

Köszönjük nagyotmondókám.

Kaposvár-Siófok 100 km, és 3 óra 11 perc menetidő. Tehát önmagában a 30 km/ó átlagsebesség is oltárian borzasztóan sok nem kell ezt tovább rontani nagytomondással. Persze 60 km 6 óra mi? Jah... Anyááám..

orv 2009.09.13. 09:59:32

@Ákibard
Utazz már előbb azon a vonalon egy nagyot,ráérsz utána fröcsögni,stílustalan okostojás barátom!

Ákibard! 2009.09.13. 10:20:36

@orv:
Hát kérlekszépen utaztam, képzeld.
Lehet nehéz elhinni, de van még aki alapos indokkal "fröcsög".
És menetrendkönyv is van itthon.
Egyéb kérdés?

Ákibard! 2009.09.13. 10:22:19

@orv:
De ha gondolod prezentálok az utazásra minden állomásra/megállóhelyre, mp-re pontos indulási/érkezési időpontokat is, dokumentálva van... :)

Kopi3.14 2009.09.14. 02:35:23

@unstjohnny: Azért a rendszer nem egy windows, hogy Ctrl+Alt+Del kombóval újrarántjuk. kommunikációt is nézni kell, a kitérők, térközjelzők mindegyikéhez megfelel a kapcsolat. A jelzett cikkhez még mindig nincs településdefiníció, így homály a dolog. Az elmesélések alapján meg rengeteg dolog lehetett, a rendszer lefagyása sem tűnik egyértelműnek egyetlen kósza hír alapján. Egyébként ami rendszerfagyásnak mutatkozik kifele az súlyos hardverhiba is lehet akár.

orv 2009.09.14. 08:27:11

Feljebb agyonszerettem ezt a vonalat,olvasd el azt is.

füredi (törölt) 2009.09.15. 13:04:10

Oké, megoldva.
A postolónak: én spec. nem kételkedtem, csak tudni szerettem volna, hogy mi történt.
süti beállítások módosítása