MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

A DACIA metamorfózisa

2009. szeptember 01. - georgejr

 A MÁV a DACIA nemzetközi gyorsot folyamatosan átnevezi 7309-es vonattá, mivel az már annyit áll Lökösházán, annyit késik, hogy a 7309-es vonatként közlekedhet tovább. Vajon miért szed össze mindig ennyi kését Lökösön? Miért mindig ott alakul ki a forgalmi ok?

 
Tisztelt Címzett!


Az alábbiakban megpróbálom összefoglalni a ma (2009.08.18.-án) szerzett tapasztalatomat és tájékoztatást szeretnék kérni Önöktől a tekintetben, hogy helyes következtetést vontam-e le, illetve a jelenség okairól.
 
2008.08.17.-én közeli rokonom elindult Brassóból a 346-os Dacia nemzetközi gyorsvonattal Budapest irányába. A vonat, az Elvira információs rendszer szerint 2008.08.18.-án 05.17-kor kellett volna megérkezzen a Keleti pályaudvarra.
Ezzel számolva terveztük is a továbbutazást Szombathely irányába.
Rokonom 3.46-kor írt SMS üzenetéből kiderült, hogy a vonat Lőkösházán áll. A menetrend (Elvira) szerint 02:30-kor kellett volna indulnia.
Ekkor hívtam fel először az ügyfélszolgálatot. Alább összefoglalom a MÁVDIREKT ügyfélszolgálattal (06-40-49-49-49) folyatott beszélgetéseimet, szám szerint hármat. Az időpontokat is megjelölöm, az esetleges visszakereshetőség érdekében.

Első beszélgetés - 05:01
Én: Miért késik a 346-os vonat?
ÜSZ: Kis türelmet kérek... A Keletiből azt az információt kaptam, hogy a vonat pontosan érkezik !?
Én: De hát ha csak repülni nem tud, az lehetetlen...
ÜSZ: Ezt az információt kaptam...

Második beszélgetés - 07.51 (Ekkor már a Keleti Pályaudvaron voltam, ahol az információs táblán fel volt tüntetve, hogy a vonat 180 percet késik)
Én: Miért késik a 346-os vonat, illetve pontosan mennyit fog késni.
ÜSZ: Kis türelmet kérek... A vonat forgalmi okokból 180 percet késik.
Én: De mégis mi az "forgalmi ok"? Nem negyed órát késik, hanem három órát, annak komoly oknak kell lenni ...
ÜSZ: Nincs információm.

Közben 8.12-kor megérkezett a vonat.

Harmadik beszélgetés - 10.20
Én: Azt szeretném megtudni, hogy a 346-os nemzetközi gyors illetve a 7309 gyors mikor érkezett ma a Keletibe?
ÜSZ: Kis türelmet kérek... A 346-os ma 180 percet késett forgalmi okokból és a 7309-essel együtt érkezett 8.12-kor.
Én: Tehát a két szerelvény ugyanaz...
ÜSZ: Igen?

A vonat érkezésekor a nemzetközi információnál rögzíttettem a késés tényét a menetjegyen. Itt azt az információt kaptam, hogy ez a vonat hónapok óta ilyen késéssel érkezik. Okát nem lehet tudni.

Összegzés/Kérdés:
A fent ismertetett információk alapján az körvonalazódik, hogy a 346-os vonatot a MÁV szándékosan "pihenteti" Lőkösházán, majd mintegy átminősítve 7309-né indítja 04.58-kor Lőkösházáról, mit sem, törődve a 346-oson utazók idejével/jogaival.
Itt arra gondolok, hogy a menetjegy megváltását követően, az utazás idejére egyfajta szerződéses viszony keletkezik, amelyben a felek vállalják az utazási feltételek betartását ill. a mellékletben (jelen esetben menetrend) vállaltak teljesítését (pl. a vállalt időpontban történő megérkezést). Természetesen a vis major helyzeteket leszámítva. Jelen esetben erről lenne szó?

Pontosítás:
A szerelvény a román szakaszon jelentős késés nélkül haladt, a "forgalmi okok" Lőkösházán alakultak ki.

Kérem, cáfolják meg ezt a feltételezést, a késés igazi okának megjelölésével és tudomásomra hozásával.
(A rendszerességre sem ártana valami magyarázat...)

A szíves tájékoztatást előre is megköszönve,
F. Endre.
 

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr591352558

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kacsa! 2009.09.01. 14:33:48

Két ujja közül az egyiket megharapja. A DACIA idejében a MÁV mindenképp elindít három kocsit (pénteken annyi volt, első, másodosztály + poggyász); így a reggeli első gyorsvonat Győrbe, Bécsbe leközlekedik (a Keletiben más vonatról érkező hálókocsikkal együtt). A románia felöl érkező DACIA stokkját pedig elindítja a következő gyorsvonat idejében, majd a Keletiből újabb álldogálás után küldik tovább (railjetre nem csatolhatják a kocsikat, csak hagyományos szerelvényre).
Amit nyertünk: van vonat kora reggel Győrbe, Bécsbe, a magyarországi utasok nem maradnak le róla (jogaik nekik is vannak, a keletiből már fullon ment a vonat). Azért nem találomra - amikor beesik - közlekedtetik le a romániai stokkot, mert ezzel a 120a reggeli elővárosi közlekedését "vernék szét". Az tény, hogy érdekes intézkedés 1 db vonatnál. Van egy időhatár (most meg nem mondom, hány perc, fél óra, egy óra késés), amikortól ez a B terv lép életbe.
Amit veszítettünk: a romániai utasok élvezhetik a lőkösházai, budapesti vendégszeretetet.

Leijon 2009.09.01. 15:24:55

@kacsa!: Nem, már elvileg nem indítja el a 3 kocsit sem valami szerződésbontás vagy mia halál miatt...
A múltkor már egy hónapja is összekapcsolva közlekedtek, de az elejére volt a fogva a magyar 2, 1, és poggyász...szóval nem indították el.
Egyébként a poggyász minek van? Embert nem láttam, hogy használná, pedig jó sokat megyek olyannal ami ezzel a kocsival megy(Ister/Dacia)

sütöde 2009.09.01. 17:29:51

15 percnél ha többet késik a Bukaresti rész ,
Lökösháza elindítja a belföldi kocsikat.
Tehát, ha + 16-tal érk. a román rész Lökösházán " szopik " órákat !!!!. Ez "azért jó,"

mert aromán utasok Bécsben lekésik a vonatcsatlakozást.., arepülőt... stb.
Egy vadbarom " a sok közül " aki nem utazott soha vonattal így találta jónak.

sütöde 2009.09.01. 17:35:45

Nem csodálkozni , hanem TENNI kellele azért, hogy ezt az országot ne seperjék el a :%!2"'§==)
Mindenki itt sír, ...vagy ez csak szemfényvesztés???

vonat blog · http://szazvasutat.blog.hu 2009.09.01. 22:43:55

Következő döntési helyzetben volt az az ember, aki ezt kitalálta:

a) késik a Dacia, nem baj, késve jön Pestre, tönkrevágja a Szolnok - Budapest elővárosi forgalmat, a reggeli csúcsidőben súlyos késéseket okoz sok ezer embernek, akik rendszeresen panaszt tesznek; késve megy tovább Bécs felé, a Győrbe iskolába igyekvők késnek, a Budapestről Bécsbe üzleti útra indulók késnek, a Bécsben átszállók lekésik a csatlakozást

b) ha késik a Dacia, a soron következő vonatokkal viszik el Bécsbe, helyette pontosan közlekedik néhány magyar kocsi, így csak a Romániából érkező utasok járnak rosszul, sok ezer ember nyer

Ezt a rendszert azért vezették be, mert az a) esetben hátrányosan érintettek panaszkodtak. Most a b) esetben hátrányosan érintettek tiltakoznak.

Ibigoo · http://indafoto.hu/ibigoo 2009.09.02. 09:01:50

@sütöde: mert aromán utasok Bécsben lekésik a vonatcsatlakozást.., arepülőt...

Románok? Bécsben? Repülőt?
Ugyanmár, Ferihegyig jönnek a drágák, innen utaznak ki "Kalgariba".

Szerintem a Dacia-val kapcsolatos eljárás nem rossz, ha annyira a szívén viseli valaki a román utasok sorsát, beszélje meg a CFR-vel h közlekedtesse pontosan a vonatot.

kacsa! 2009.09.02. 09:20:52

@SzarkaTarkaFarka: Ma hajnalban is 3 kocsi volt, az előző hozzászólásomban írt összeállításban. Poggyászkocsi: pl. bicajt sehova nem tudsz elhelyezni egy EC-ben csak ott (nem tapasztalat, tipp, soha nem hordtam bicajt EC-n; legfeljebb tévedtem). Bár 1 db teljes poggyászkocsi közlekedtetését magyarországi viszonylatban túlzásnak tartom én is, de ezzel főzünk...

1116001 2009.09.02. 13:21:38

Nehogy már a MÁV legyen a hibás, amiért a román vasút nem képes az esetek 99%ában pontosan átadni a vonatot!!

Végre egy jó operatív döntés!

Kopi3.14 2009.09.02. 18:30:18

@1116001: mesélj, milyen forrásból tudod ezt. A Traianussal pár éve rendzeresen szptounk mi is, hogy határállomás tájékoztatása, blabla, miközben indulási időben még semmit nem mondtak, mennyit késik, vagy hogy honnan késiuk. Magyar szakaszon szedte össze a késést.

@vonat blog: plusz azt a pár embert, akinek valamiért ezzel kéne a 120-ról Bécs felé utaznia, esetleg Győrbe. Pl. ott tanuló, ügyintéző, akárki. Azt kérem ne mesélje be senki, hogy nem lehet egy órányi intervallumban közlekedtetni a vonatot késés esetén sem, ütemes menetrend esetén.

NGabor 2009.09.09. 14:30:19

180 perc késés, azaz 180 perc alatt nem jön arról egy darab vonat sem, ami után oda lehetne akasztani? Persze a Raijet mókásan nézne ki... Technikailag persze működne a dolog, amikor a mozdony a szerelvény végén van.

Közlekedésguru · http://kozlekedem.blog.hu 2009.09.17. 11:08:24

@vonat blog: Én a magyar diák kategória vagyok és felháborít, hogy a 60 ülőhelyes kocsira vagyunk 150-en összepréselődve, mert az első osztály folyosóján ÁLLNI SEM lehet.

A helyjegyesektől meg hosszas vita után Kelenföldön rendszeresen megválunk, mert LERAKJA A KALLER AZ ÉRVÉNYES HELYJEGGYEL BÉCSIG TARTÓ UTAST.

Én is panaszkodom...

Decembertől nem lesz DACIA, probléma megszüntetve.

Ákibard! 2009.09.18. 20:12:38

@NGabor:
"Technikailag persze működne a dolog, amikor a mozdony a szerelvény végén van. "

Technikailag em működne. Közbesorozott mozdony nem szertencsés...