MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Szauna a balatoni vonaton

2009. augusztus 17. - georgejr

Olvasónk helyzetjelentése a martonvásári vonatról. Ingyér szauna, némi ájulási ingerrel. "Isten hozott nálam öcsém ez a való világ...." (A szerkesztő spec ma 180 km távon rendezett versenyizzadást a műbőr ülésen utastársaival, manuál klíma be, allergia roham indul...). 

 

Hello, muszaj megosztani az elkeseredésünket a nyilvánossággal. Úgy érezzük, a MÁV ki akarja nyirni a a Balatonrl Pest felé tartó utasait. Martonvásáron áll a vonat "bizonytalan ideig", eleve negyedórás késessel indult, a vagonokban SZAUNA van, nemcsak most amikor állunk, menet közben is! 6 ablakból 3 nyitható, lasd a fotón!!!

 

Az emberek az ájulás szélén, legyezgetik magukat, de mitsem ér a kb. 40 fokos vagonban. Ha egyszer beérünk a keletibe, kártérítést követelek, az tuti!

rob

 

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr651316197

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

5341 008-0 flirt 2009.08.17. 22:00:23

Ez a VENEZIA? Mert annak a végén vannak klímás kocsik, és nincs megtíltva az odaszállás, bár hely, abban részben nem sok van.:(

dontals 2009.08.17. 22:05:21

Na mivan mivan már a halberstadti kocsi sem elég jó?

Persze csak viccből kérdem, mert én is így jártam tavaly azzal megspékelve a szituációt, hogy a vonat tömve volt, így végig élveztem a máv szauna szolgáltatását. Pont az ajtó mellett álltam és mindig nyomtam kifele az ajtót lábbal (valami rugó van benne, ami menet közben bezárja az ajtót, néha alig bírtam tartani), hogy legalább ott jöjjön be a menetszél, mert különben ott döglünk meg mindannyian. Kicsit veszélyes volt így állni, de amúgy tuti felfordultunk volna, soha nem felejtem. Micsoda mávos élményeim vannak...

dontals 2009.08.17. 22:07:35

@dontals: ja, mi akkor csak 1,5 órát késtünk és Érdnél álltunk mintegy tetőzve az élvezeteket.

Prinz Eugen 2009.08.17. 22:21:56

Szegény budapestiek... Ez nektek új? Egyetem alatt ezt több százezer diák hetente 2szer éli át... A MÁV szar, én ink meek ezért most már busszal

Szekuriti Blogger. · http://szekuriti.blog.hu 2009.08.17. 22:22:42

Ez a Venezia. Vagy azon is hasonlóak a vonatok. Ablakot nem lehetett nyitni régebben sem, de akkor viszonylag elfogadható volt a légkondi.

És mi van, A M.Á.VAZZEG rákerült a címlapra? Beszarás, Gál Misi biztos izzad rendesen.

GeorgeJr, megkaptad az emilem? Az MSN-ed nem megy, és a levélre sem jött válasz.. ha vmi gáz van velem, szólj nyugodtan!

bowrain 2009.08.17. 22:22:54

Ennél sokkal melegebb is szokott lenni. A vonat gázolás miatt állt.

sanche · http://elakadasjelzo.blog.hu/ 2009.08.17. 22:31:21

pest-délbalaton a legtöbb vonat ezekkel az osztrák kocsikkal vannak felszerelve..hát igen..kényelmesnek kényelmes, bár tevezési hiba a kevés ablak és a szemetesek rossz helyen vannak...

Nem értem, tényleg nem lehetett ilyen áron kevésbé tré kocsikat venni?

Az a három ablak nulla. valszeg akiknél ott az ablak, azoknak jó..a többi döglik. Én ráadásul legutoljára ablak nélkül a wc közelébe utaztam..hát gyerekek.. :)

Szóval jó kocsik lennének, csak ultranagy tervezési hibák vannak benne.. ehh, hol vagyunk a railjettől..

5341 008-0 flirt 2009.08.17. 22:48:05

@sanche: 1)Szerintem a halberstadi kocsi jobb mint a semmi, de egy rakás záptojcsi.:)
2)Nem osztrák, hanem exnémet.
3)A szellőzése nemtudom miért, de a kabinosszerű részben sokkal jobb. Egy kis klíma elkelne, de ugye azt meg karban kellen tartani...

Zsoo 2009.08.17. 22:48:53

@5341 008-0 flirt: Nem, ez nem venezia!:(
Ezek a német kocsik ilyenek..
Érdekes ez a kis írás!
nem csak pest felé van vasút!
másrészt meg nem műbőr ülések, de jó meleg plüss!

Gergő bá' 2009.08.17. 22:49:36

röhej az egész. szombathely-pécs vonalon meg minimum él ora késéssel lehet számolni mindig

Zsoo 2009.08.17. 22:52:46

@Molnár Gergő: Ha bezárják a vonalakat, nem lesznek késések! előbb utóbb üzemképtelen lesz a MÁV, aztán meg lehet szűntetni! Mást nagyon nem is lehet..Drazséék csak ehez értenek! Aztán eladhatnak mindent a zsidóknak!

5341 008-0 flirt 2009.08.17. 23:07:27

@Zsoo: De ha nem a Venezia, akor mi?

Molnár Gergő: A zok a vonatok aztán meg borítják a többit... Pl: Ha késik a 8806, akkor befut Balatonszentgyörgyre vagy 20-25-el, szalad Keszthelyre vagy 20 perc késéssel a 9636, ami után vagy 20 perc késéssel indul az amúgy pontos 853-as (Nagykanizs-Bp.) gyors keszthelyi része, és láss csodát, így már a 853-ast is elvertük.

Hithű ateista 2009.08.17. 23:57:32

Bírom, hogy a MÁV meg a BKV, meg a többi Trollvállalat is nyugat-európával, meg Ausztriával példálózik, milyen bevált kocsik ott ezek...
Csak azt nem veszik észre, hogy pl. Ausztriában egy nyáron az átlaghőmérséklet dél körül 25-28 fok a legmelegebb napokon, amiből max 20-30 van egy évben, Magyarországon meg van vagy 50-60 olyan nap is, amikor meg lehet hülyülni a 30 fok feletti melegben...
Az ablak vagy a légkondi elengedhetetlenül fontosabb kellék a magyar vonalakon...

Másik kedvencem, mikor eleve úgy rendelnek új vasúti/troli/villamos stb kocsikat, hogy "Van ám benne légkondi-előkészítés, majd rakhatunk bele, ha a szükség úgy kívánja"...

Mert eddíg biztos nem volt szükség olyan kocsikra, mi???

ehh...

szaalka 2009.08.18. 00:07:56

nemtudom jártatok-e már az ország keleti felén.. ma ismét volt szerencsém ebben a felemelő élményben, lévén a szüleim békéscsabán laknak. mondanom sem kell, IC-járat, 60 perc késéssel indulva, légcserélő beszarva, kalauz javaslata a hátsókocsiban vmivel hűvösebb van... két és félórás út helyett 5. erre kb annyit lehet mondani: h középkor, na és h apátok f.szát... :)

fokukac 2009.08.18. 00:13:31

én utoljára 2000-ben mentem a Balatonra vonattal. Sose felejtem el, oda is 4 óra volt az út Füredig (130 km, az átlagsebességet ki se számolom), visszafelé alig több, mint 5 óra alatt értünk, és konkrétan hőgutát, napszúrást kaptam, az órám szerint 45 fok volt a 40 éves vagonban, amikor álltunk a nyílt pályán pár órát...

AP! (törölt) 2009.08.18. 00:50:21

ezért vettem egy használt autót. a gatyám rámegy, de akkor megyek és jövök amikor jólesik, nincs késés, nincs szauna. két utasnál meg már nem is drágább a benzin.

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2009.08.18. 01:00:21

ilyesmit sztem a volán utasok is átelnek naponta, szintán tíz és százezrek... Magyarország.

mabel_wheeler 2009.08.18. 01:23:55

nem is emlékszem, mikor vonatoztam utoljára

Mylady 2009.08.18. 04:45:07

Jaj, hát én ezt naponta 2x átélem a 3-as metrón... igaz, hogy csak 15 percben, de az pont elég... utána meg 9-10 órában az irodában...

georgejr · http://mav.blog.hu 2009.08.18. 05:19:49

@Biztonsági Őr: Szia! semmi baj. csak sorban beteg lett a csalad:( eloszor gyerek, majd asszony, majd en. elvileg jonak kell lennie az msnnek, de megnezem holnap este jo?

hufnagel@citromail.hu 2009.08.18. 06:53:08

Nem lesz itt pénz soha utaztatási minőségre, egyrészt mert az a sok mávos, békávés végkielégítés elviszi a járműparki fejlesztésre szánt összegeket,
másrészt a szuperjó vagonokat, buszokat, combinókat, stb. a sok gyökér elég hamar ócskavassá amortizálja le, aztán majd sírnak-rínak, hogy hááátkérem - nincs légkondi meg nem záródik vagy nyitódik az ablak (télen vagy nyáron, kinek épp mi tetszik).
A sok büdös prolinak kevesebb műanyagüveges durbincs sógor vagy gyöngyöző "almalé" kellene az etetőjébe.

beszélő 2009.08.18. 07:16:16

Az egyik vonaton a hőség elviselhetetlen, másikon (Székesfehérvár Bp. új piros vonat)úgy hűtik a klímával, hogy az betegséget okoz.Ki fizeti a vonat túlhűtéséből adódó kidobott energiát?

Adani 2009.08.18. 07:31:40

Ugyan már, utazzatok egyszer egy vicinálison, ahová nem lehet gyorsvonattal eljutni. és csak egy Szóló Bzmot motorkocsi jár, amiben szintén nincsen lehúzható ablak se klíma és még a menetszél sem nagyon hűt, mert a viciken általában nem lehet gyorsan menni

espadazo - Játékbolt: · http://aruhaz.nettfilm.hu 2009.08.18. 07:48:16

Ez 20 éve is így volt. Már-már hozzátartozik a balatoni feelinghez...:-/
Emlékszem, amikor az összezsúfolt, vegetatív stand by-ba kapcsolt, összenyomorított emberek némán tűrték a szemükbe csorgó izzadtságot.

vonat blog · http://szazvasutat.blog.hu 2009.08.18. 08:17:45

Jogos a panaszkodás, azok a kocsik valóban nehezen elviselhetőek nyáron. A vonat, valaki említette, gázolás miatt állt, erről a személyzetnek tájékoztatni kellett volna az utasokat. Hivatalos panaszt tenni fölösleges, kártérítést adni ilyesmiért nem lehet.
Ezeket a használt német kocsikat olcsón lehetett beszerezni, de valóban nem alkalmasak a magyar éghajlaton. Arra lenne szükség, hogy ezt a cég menedzsmentje is belássa, és intézkedjen. Más típusú jármű is közlekedhetne a Balaton felé, vagy be kellene szerelni a légkondicionálást ezekbe a kocsikba.

citrix 2009.08.18. 08:37:00

Egy vonat késése elvág maga után még jópárat,és ilyenkor ácsorog negyed-fél órákat érthetetlen okokból a szerelvény az állomáson.Várja a keresztet.Kánikulában ez nagy élmény,a peronon is forróság,a kocsiban egyenesen szauna.Mindez abszolut kapitalista árakon,elkerekedik a nép szeme a pénztárnál.Néhány éve még sokat vonatoztam,az ár elviselhető volt,a szolgáltatás már kevésbé.Mai árak mellett egyértelműen az autót választom:gyors,kényelmes,légkondis,és akkor indulok amikor akarok.(hétvégi M7 cammogás elkerülendő).És ha csak a változó rezsit (benzin) nézem,jóval olcsóbb a teljesárú menetjegynél.

norio 2009.08.18. 08:40:23

Javaslat: stoppolás. Tudom, már nem olyam menő, mint a nyolcvanas években, de működik. És az emberek meglepően kedvesek, és fel is vesznek.

Adani 2009.08.18. 08:55:53

@norio:

Vagy pedig Telekocsi, van pár weboldal, ahol ismeretlenül is találhatsz sofőrt vagy útitársat.

Adani 2009.08.18. 08:57:12

Avagy Telekocsi, sok ilyen oldal van ahol ismeretlenül is találsz útitársat vagy sofőrt ha szerencséd van.

Manyizga (törölt) 2009.08.18. 09:16:12

A MÁV-Stop menedzsmentjét kellene váltott műszakban utaztatni ilyen vonatokon addig, amíg nem javul a helyzet. (Persze teljes árú jegyet meg kellene venniük!) :)

petya.bacsi 2009.08.18. 09:42:55

@Manyizga: abból a közel 5 millás átlagfizetésből biztos meg tudnák venni a teljes áru jegyet a szauna extra szolgáltatással együtt.

tárhejj · http://atarhely.hu 2009.08.18. 09:43:15

Szerencsére nem igazán kell sokat vonatoznom.

petya.bacsi 2009.08.18. 09:43:41

@georgejr: jobbulást!

Manyizga (törölt) 2009.08.18. 11:43:03

@petya.bacsi: persze. csak elvekről van szó. nehogymár ingyen utazzon!

betax 2009.08.19. 01:27:34

A kereszthuzat miatt vannak így az ablakok, akárcsak a felújítot "piros-tolós" bhv-n. Ha nem így lennének a nagymami utasok írnák ide bántalmaikat épp ugyanígy. Egyébiránt kíváncsi lennék, milyen jogcímen is akart követelni kártérítést a gyerek.

twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2009.08.19. 04:38:32

Nem tudom mit panaszkodik a kedves utas.
En naponta elem at ezt a szemelyvonaton amivel hazafele "szaguldok".

Lassan fel kene fogni a felsovezetesnek, hogy nem csak az IC-kbe kell a klima.

petya.bacsi 2009.08.19. 06:47:20

@twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX: az irodában van klíma. Ja, hogy a vonaton nincs? Nem járnak azzal, így szerintem nem is érdekli őket :))

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2009.08.19. 13:04:47

A halbi kocsikon azért így van az ablak, mert valami ökör kitalálta, hogy a gépi szellőzésel rendelkező kocsikon csak minden második ablak lehessen nyitható. A probléma csak az, hogy a kalauzok elfelejtik bekapcsolni a ventilátort, mert úgy gondolják, hogy az csak fűtéshez kell.

twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2009.08.19. 20:59:12

@Peti817172M: Hiaba kapcsoljak be a ventilatort ha csak az amugy is forro levegot keringeti a rendszerben.

Parszor mar ereztem, hogy be volt kapcsolva a ventilator, de csak a forro levegot fujta mindenhova.

Zsoberpapa (törölt) 2009.08.21. 10:16:43

@5341 008-0 flirt: ez nem a Venezia. Így a képekből elnézegetve szerintem ez a sátoraljaújhelyi gyorsvonat lehet. Azt elég gyakran megállították Martonvásáron (nem tudom, miért). A sátoraljaújhelyi gorsvonattal már én is szívtam párszor. Igazából azt nem nagyon tudom megmondani, hogy a Venezia EN-re belföldön fel lehet-e szállni a klímás kocsira... Csak azt tudom elmesélni, ahogy én jártam: én is fel akartam szállni a klímás részre, de a kalauz azt mondta, hogy a belföldi utasok csak az első két kocsira szállhatnak fel, tehát: attól, hogy a külföldi rész már nem helyjegyes, még nem biztos, hogy belföldön felszállhatsz rá. (Pedig én - mivel ugye az InetrCity vonat nem áll meg nálunk - Balatonlelléről utaztam Budapestre.)

Adani 2009.08.22. 09:11:51

@Zsoberpapa:

Én fel szoktam szállni ilyen esetekben aztán max. kizavar a kaller. Többször megesett már, h a másodosztály tömve volt az első meg szellős, elvégre ki fizetne több pénzt ugyanazért? Beültem az első osztályra, kb. 30 perc múlva jött a kaller és átzavart a másodra, de legalább addig se kellett heringezni a másodosztályon.

5341 008-0 flirt 2009.08.22. 23:09:35

@Zsoberpapa: Én is Balatonlelléről utaztam vele, egyszer fehérvárig, egyszer Budapestig. Egyszer sem szólt a kaller, pedig a klímásban jöttem/tünk. És direkt rákérdeztem a jegyeladónál is, és azt mondta min1 hova szállok.

kinaisas 2009.08.25. 16:47:20

Volt szerencsém!
23-án Keszthelyről induló 865, 855 sz vonaton Pestig feleség, két gyerek, az egyik 3 hónapos. Mázlink volt, mert csak kb. 25 fok volt. És tömeg. Miért nem közlekedik ilyenkor jóval több kocsival a vonat?! A kerékpárszállító kocsiba kb 30 kerékpárt tuszkoltak be. Az emberek mint az állatok (bocs, az állatok nevében). Ez már az EU. Majd visszahozzák a marhavagonokat, az szellőzik is.

ördögszem 2009.08.25. 18:59:49

Üdv Mindenkinek!

Ezeket a vonatokat nem ide tervezték!!!Németbe elővárosba közlekedtek 50-60 km-en legfeljebb.Nem 240 km-re kéne küldeni itt sem.Csak olcsó pénzért megvették őket mert azt hitték,hogy hasonló a klimánk a némethez:///.A lépcsőiről meg ne is beszéljünk!!!!

zengo682 2009.08.27. 09:48:03

@ördögszem:
Németországban még mindig közlekednek ezek a kocsi tipusok,még akár 200km távolságra is.Néha ott is van ilyen meleg,és a nagy tömeg is előfordul,noha fél óránként is megy vonat.Ott sincs mindenhol magas peron.(1 hónapos tapasztalat)

Ákibard! 2009.08.27. 09:52:43

@zengo682:
Németországban kivonták ezeket a kocsikat, ezért adtak el többezer példányt... Ilyen kocsit nem sűrűn láthattál, maximum nagyon hasonlót. (Hasonló közlekdik, azonos ajtókioztással, stb, de azok nem halberek)

zengo682 2009.08.27. 10:08:09

@Ákibard!:
Az lehet hogy nem halbi,de az ablak, ajto, ulés kiosztása pont ilyen, és azokban sincs semmi klima ,vagy más szellőzés ,mint a nyitott ablak.

Zsoberpapa (törölt) 2009.08.27. 18:36:58

@zengo682: Azt hiszem, a Németországban közlekedő kocsitípus az ún. silberlingi kocsi, ami kinézetre majdnem hasonló a halberstadti kocsikkal + ugyanúgy van vezérlőkocsija is, mint a halberstadti kocsiknak.

A halberstadti kocsikat még az NDK-ban gyártották 1978-1982 között. Németországban a '90-es évek végén (asszem 1996-tól) kezdték kivonni őket.

Egyébként, ennek a kocsitípusnak is megvan a múltja. Amikor megszűnt az NDK, ezeket a kocsikat felújították, egy darabig REX (=Regional Express) kocsiként is alkalmazták őket.

girosz · http://www.girosz.hu 2009.08.31. 16:34:16

@mabel_wheeler: Mabel, félretettem neked egy csirkefejet és egy kis répahéjat, azt elviheted. :)