MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Az emberi viselkedés szánalmasságának felsőfoka

2009. augusztus 03. - georgejr

Az emberek miért nem tudnak olvasni? És miért nem használják a menetrendet, illetve miért nem tájékozódnak? Sokkal több bosszúságtól kímélnék meg magukat és embertársaikat. Lehet anyázni, de ha valaki arra nem veszi a fáradtságot, hogy a menetrendben utánanézzen a vonatoknak, az tényleg szánalmas, az ne is reklamáljon!


 Helló!

 
Szeretnék megosztani egy történetet, ami velem esett meg pár napja.
Keszthelyről jöttem Budapestre a Helikon IC-vel. Elég sokan vártunk a vonatra Keszthelyen, amikor az utastájékoztató közölte, hogy 80 percet késik az IC.
Erre mindenki pánikolni kezdett, és szép lassan az ugyancsak Bp-re tartó gyorsvonatra szálltak fel az emberek. ( itt jegyezném meg, a Helikon IC-re nem kell IC pót- és helyjegy, mivel külföldi vasúttársaság biztosítja a kocsikat, a MÁV pedig nem tuja garantálni az IC komfortot)
Rajtam kívül csak néhányan maradtunk az állomáson, (többek közt azok, akiket meggyőztem arról, hogy érdemes megvárni az IC-t)
Végül beérkezett a vonat Keszthelyre a Keletiből valóban kb 80 percet késett.
Nem állt bent sokat, mozdonycsere után már indult is Bp.re, kb 30 perces késéssel. ( Keszthelyen menetrend szerint 1 órát áll, és úgy indul vissza Bp.re, de ettől most eltekintett a MÁV.)
A fent említett gyorsvonathoz képest 15 percel később indultunk.
És lám, mi történik: Balatonfenyvesnél félreállították a gyorsvonatot, hogy a Helikon IC megelőzhesse.
Végül bp.re kb 15 perces késéssel érkeztünk a menetrendhez képest. A gyorsvonat talán még most is jön a Balatonról...
A léyneg amiért ezt így röviden leírtam: az emberi viselkedés szánalmasságának felsőfoka, és a tájékozatlanság.
Igen, tájékozatlanság, ugyanis amikor felszálltunk az IC-re többen megkérdezték csodálkozva: "ez mi?? ez IC?? Maga -mármint én- tudta ezt??"
Csak álltam és néztem...majd így szóltam: "tudtam. ezért megyek ezzel a vonattal..."
Ugyanis, ha valaki megveszi a Menetrendhez a módosításokat, ami mellesleg ingyen van, vagy ha interneten néz utána az láthatja azt, amit a legelső zárójelembe írtam az IC-ről....
Ilyen tájékozatlanul nem lehet utazni... Na és persze jöhetett a jól ismert szidalmazás: "...MÁV, így MÁV, úgy MÁV... stb stb...
A másik része a dolognak amiért írtam: a nemzetközi vonatok késése.
Szinte mindig késve érnek Mo.ra azok az IC-k, EC-k, EN-ek stb, amik külföldről, akár több országon keresztül jönnek.
Ez úgy gondolom nem a MÁV hibája, ugyanis azt a késést, amit összeszed külföldön, itt már nem tudja behozni.
Pont ez volt a helyzet a történetemben leírt Helikon IC-vel. A vonat Csehországon át közlekedik, most nem néztem utána pontosan meddig és hova, de Amicus nemzetközi gyorsvonatként.
Erről a szerelvényről kapcsolnak le 5-6 kocsit a Keleti pu-n, és lesz belőle Helikon IC.
Nyilván már a Keletibe nem ért be az Amicus időben, ebből következik, hogy a Helikon sem indulhatott el 10:00-kor Keszthelyre.
A 80 perc nagy része tehát külföldről van, ehez kb max. 20 percet adhat a MÁV, Martonvásár és Gárdony vasútállomásának építése kapcsán. Tehát kb 60/20 az arány...
Most befejezem, írhatnám még, de a lényeg úgy gondolom leszűrhető a történetből, és az okoból, amiért írtam.
Az egészben a MÁv ott hibázik, hogy képtelen kiállítani egy magyar kocsikból álló IC szerelvényt.
Ennek okát is tudnám írni, de az már azt hiszem egy másik téma....
 
Köszönöm, hogy elolvastátok, talán ki is teszitek a honlapotokra!
Üdv,
Zoli  :)

 

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr991284355

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

@kukac@ 2009.08.03. 08:54:16

Úgy tűnik már-már, hogy direkt úgy szervezik a vonatokat, hogy minden külföldről jöjjön, kiszámíthatatlan legyen, és ezáltal az emberek elpártoljanak a vasúti utazástól. Budapestről Székesfehérvár felé immáron csak a Helikon közlekedik mint IC, de az is hulladék kocsikkal és amint olvashatjuk, állandó késéssel. Van még ezen felül a Venezia és társai, amik szintén nemzetközi (EC) vonatok. A békéscsabai vonalon is minden IC külföldre megy illetve onnan jön. Pécs felé is több vonat jön Kassa felől és megy Szarajevóba vagy mittudoménhova. Egy kezemen meg tudnám számolni a rendes, megbízható IC-ket az országban. És ki tudja, lehet, hogy a következő menetrendben már azok is valahova a messzi távolba fognak járni. Szomorú, ami idehaza folyik, anti-vasúti ország vagyunk.

rol1613 2009.08.03. 10:11:20

Mostanában sokat megyek a Keletibe a 10:07kor beérkező sülysápi személlyel és A Helikon IC mindig ott áll.
Kijelző nem írja az indulási időpontját(a késését sem) Bemondó annyit mond hogy Helikon IC indul Keszthelyre a 6.vágányról az se mond semmi indulási időpontot. (Vonatinfós rendszer most is már 10perc késést ír)

Szekuriti Blogger. · http://szekuriti.blog.hu 2009.08.04. 06:04:33

Ausztria felől érdekes módon nem nagyon késnek a vonatok. Egyszer késett 70 percet, 1 hónappal (!) előtte már ki volt plakátolva, hogy pályafelújítás miatt ennyit fog késni, s pontosan a megadott időpontban érkezett is meg.