MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Helyfoglalás mégse

2009. július 31. - georgejr
Diána gyerekeivel iskola által szervezett táborba ment volna. Le is foglalták a kocsit úgy ahogyan az meg van írva. A foglalást a MÁV-nak sikerült egy fecnivel megoldani, aminek az eredménye az lett, hogy a kocsi tömve volt már utasokkal mire a nebulók odaértek. Nem értem miért nem lehetett a szakaszt lezárni, esetleg egy nagyobb papírra kiírni a foglalást? Viszont azokat a szülőket sem tudom sem megérteni, sem tisztelni, akik más utasokkal erőszakoskodtak. Saját magukat minősítették, de ettől még hibázott a MÁV-Start, hiszen 120 gyereknek + a kísérő tanároknak nyilván sok hely kell, és ilyen esetben legalább egy kocsit le kellene zárni, hogy a helyet biztosíthassák. Ez nem történt meg.
 
Tegnap (07.23) történt velünk egy incidens a MÁV-nál. Balatonlellére mentek táborozni a gyerekeink az iskolával. Reggel 6.30-ra kellett kimentünk a vonathoz, ami 7.13-kor indult volna. 7 órakkor elkezdtek a szülők és a gyerekek bevonulni a lefoglalt vagonukhoz, ami már telve volt utasokkal. A MÁV egy apró sajtfecnire kiírta, hogy ez a vagon foglalt az iskolánk számára. Ha én vagyok az utasok helyébe, lehet én sem veszem észre. 120 gyerek + a tanárok két vagonba egymás hegyén-hátán. Több gyereknek nem jutott ülőhely. Ezért az igazgató ügy döntött nem engedi elindítani a vonatot. Egy ember nem volt a vasúti dolgozok között aki karakánul eltudta volna a helyzetett simítani. A végén voltak olyan szülők, amit én helytelenítek, erőszakkal próbálták leszedni az utasokat. A kisebb gyerekek sírtak. Az én lányom is abban a vagonba ült ahol a verekedés zajlott. Én síró görcsöt kaptam.

Eddig mindig mondtam a férjemnek, hogy a vonatnál nincsen kényelmesebb. Most mélységesen felvagyok háborodva, és bár utálom az autót soha többet nem engedem a lányomat vonattal a táborba. Inkább összeszedek egy pár gyereket és levisszük autóval őket.



Üdvözlettel: Szányel Diána      

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr961277328

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Greg Sanchez 2009.07.31. 10:16:51

Aki kicsit is ismeri a Déli-Balaton összeköttetést, annak már fel kellett volna tűnnie, hogy a reggeli első gyorsvonat, a 7:13-as már fél7-kor fullos szokott lenni(megjegyzem, nem nyáron, ergo nyáron többszörös arra az igény). Más kérdés, hogy egységsugarú utas nem vágja ezt, ezért nem is lehet hibáztatni őket, a Startot a szervezésért és az intétkedési impotenciáért igen, a szülőknek meg egy nagy korbácsverést utalnék ki. Mi a fenének kell tetézni az amúgy sem rózsás helyzetet még ordibálással, rángatással? Egyszeri szülők lehettek, úgy érzem, az érdekvédelem (gyerekek helyének védelme) meg nem az erőfitogtatásban kell, hogy kimerüljön.

story (törölt) 2009.07.31. 11:03:34

Felhívnám az erős szülők figyelmét egy régi mondásra, mely szerint: TÖBBET ÉRSZ EL ÉSSZEL!!

Zsolt_ 2009.07.31. 11:20:26

Ez így volt sajnos már x évvel ezelőtt is, mikor még én voltam általános iskolás... Sajnos a helyzet keleten változatlan.

petya.bacsi 2009.07.31. 11:30:00

Ilyen esetben - amit én láttam - a jegykezelő/kalauz kérte meg az utasokat, hogy fáradjanak át máshová, mivel az a kocsi, amiben ülnek le van foglalva egy osztálynak.

Persze, ha nincs hely, akkor a kalauz szövegelhet. Bár, sokszor akkor sem figyelnek a kalauzra, ha épp a másik kocsi tök üres.

Sőt, láttam olyat is, hogy kiírás+kocsik lezárása. És csak akkor nyitották ki, mikor megérkeztek a "foglalók".

Itt a MÁV hibázott, hiába írta ki sajtcetlire, hogy foglalt a kocsi.

Ákibard! 2009.07.31. 11:45:05

"Én síró görcsöt kaptam."

Elnézést, hogy má megint ezzel jövök, de istenem ha ekkora oltási nagy gondtól SÍRÓGÖRCSÖT kap, akkor mi történne vele, ha a vonatával halálra gázolna valakit, vagy isten ne adja elveszítené egy közeli hozzátartozóját?!
Basszus azért felnőtt emberek vagyunk tartsunk már lépést, ha a gyerek elbőgi magát mert megijed az oké, de egy anyuka sírógörcsöt kapjon ettől, hát nemtudom...

Amúgy valóban gáz, de nem kell automatice szidni a mávot, lehet le volt zárva az a kocsi. Ismétlem, volt. Millió rendszeresen utazónál van négyszögkulcs, sokszor jól jön, lehet fűtést kapcsolni a fagyhalál szélén, esetleg villayt, ha a jegyvágó nem nagyon jön arra... Nem mondom nekem is van de legoflalt kocsi kinyiotogatására nem hazsnálom...
Tehát el tudom képzelni, hogy valaki önkényesen felnyitotta a kocsit, hoy több helyük legyen.
Persze ez nem mentesíti a dolgozókat, sajnálom, hogy nem volt aki segítsen, persze hozzáteszem nem is írja, hogy bárki illetékestől is segítséget kértek volna...

Az igazgató helyesen tette amit tett, nem értem miért állt el a vonatmegfogási szándékától? Én biztosan nem engedtem volna tovább a vonatot, amíg nem hajtják ki az utasokat abból a kocsiból amiért mi külön fizettünk.

Tehát úgy gondolom, lehet a máv részéről is volt hibázás, de inkább az utasok részéről főleg ott, hogy jó magyar szokás szerint ököllel próbálták a helyzetet megoldani, ahelyett, hogy valaki odamásszon a jegyvizsgálóhoz, vagy az Ügyeletes Tiszthez.
És köztük ráadásul tanárok is voltak, úgyhogy eléggé el vagyok szomorodva...

Ákibard! 2009.07.31. 11:45:59

@petya.bacsi:
Én tartom magam az önkényes kinyitáshoz, volt már szerencsém hozzá nem egyszer...

siófoki35 2009.07.31. 11:56:44

DE az alegszebb hogy egyes embereket egyetlen véletlen indít arra, hogy 180 fokos fordulatot tegyen (BKVF-en is van ilyen csomó) Hogy "eddig csak BKV-val/MÁV-val jártam, de mostantól soha"

Ákibard! 2009.07.31. 12:05:39

@siófoki35:
Jó ez csak a szokásos sajnáluk le duma...

Lehet nálam van a gond, de aki ilyen problémát rögtön ököllel akar megoldani, az jobb ha nem is megy állomás közelébe :-(
Emberek vagyunk szájat is kaptunk annó, előbb célszerűbb azt használni...

Ibigoo · http://indafoto.hu/ibigoo 2009.07.31. 14:11:16

Nem hiszem el, hogy egy - több jegyvizsgáló nem volt képes kezelni a helyzetet...nem kell feltétlenül karakánul, elég ha hatásosan megoldja valaki.

Ákibard! 2009.07.31. 14:20:54

@Ibigoo:
Kérdés szóltak-e neki egyáltalán. Vagy várták, hogy magától odarepül valaki aki segít. Néma gyereknek az anyja sem látja a fától az erdőt... :D

Ibigoo · http://indafoto.hu/ibigoo 2009.07.31. 14:34:56

@Ákibard!: no igen, gondoltam ma rendes leszek és nem teszem fel ezeket a kérdéseket :)
De lehet hogy az "erőszakban" az elsők között ütötték ki a jv-ket...így aztán tényleg nem volt ott senki, aki karakánul megoldotta volna a dolgot :D

chipetke · http://mavsztrajk-e.wamma.hu/ 2009.07.31. 16:36:03

"120 gyerek + a tanárok két vagonba egymás hegyén-hátán"...
hehe... egy 2. osztályú vagon általában 80 ülőhellyel rendelkezik... kivéve a hat ülés/fülke (Bko?) kocsikat, meg a Bzmot/Bzx kiállítást... meg a vezérlőkocsikat.. a Halbikon több, mint 80 ülés van vagononként. De még ha tényleg az 54 üléses kocsik, akkor sem AKKORA a tömegnyomor... átlag 2. osztályú kocsikkal meg ... hát izé... 40+ tanár 120 gyerekre?

Lezárást valóban feloldja némely vadbarom, sokszor akár szolgálaton kívüli vasutas is (szabálytalanul).
De ha jól tudom, szolgálatban levő kalauz feloldhatja a lezárást, és a csoport felszállóállomásáig a többi utas rendelkezésére bocsájthatja _indokolt_esetben_. Ezzel csak az a baj, hogy miután felnyitotta, már nem csak azok fognak oda beülni, akik leszálnának a csoport érkezése előtt...

Ibigoo · http://indafoto.hu/ibigoo 2009.07.31. 18:46:16

Egyébiránt istenem, azok a régi szép idők mikor egy Ds típusú ex-postakocsiban utaztunk a biciklink mellett a földön a Keletiből Sátoraljaújhelyre. És még az igazgatónk sem jött velünk. Hüpphüpp, a régi szép emlékek :D

Snake 2009.07.31. 22:28:42

@Ibigoo: A Ds kocsik-tudtommal-soha nem voltak postakocsik. Sima paklik voltak mindig is.

belekotyogok 2009.08.01. 18:53:27

Jajj...szörnyű...
Szerintem a helyfoglalás akkor lenne normális dolog, ha plusz vagonokat is csatolnának a vonathoz. Mert ahogy az osztálykirándulós idószakban tapasztalma, erről bizony megfeledkeznek...

4-es villamos (törölt) 2009.08.01. 18:58:43

Na... azt írja, hogy ő sem venné észre, akkor meg minek cibálják le az utasokat.... Azt egyébként megértem, hogy nekik volt lefoglalva... és abban a Máv-Start a hibás, hogy nem különítették el a kocsit.

4-es villamos (törölt) 2009.08.01. 19:02:37

Ez nem idetartozik, de meg szeretném kérdezni valakitől, hogy a Dacia nemzetközi gyorsvonat (Bukarest-Budapest-Bécs)szokott késni? És ha igen akkor nagyon sokat, mert mi nemsokára azzal fogunk utazni! Bocsánat a témaváltásért! A választ előre is köszönöm!

Ákibard! 2009.08.01. 19:43:08

@4-es villamos:
Honnan mennél hová?
A román rész mindig késik, késve lép be az országba. Legalább 50-et késik minden nap. Ha pestről mennél Bécs fele akkor ne aggódj, a Budapestről induló részt elindítják menetrend szerint a késő román rész pedig 2 órával később a Semmelweis EC elején közlekedik.

Annyira sűrűn történik ez meg, hogy a Semmelweis bemondása ki van egészítve így:

"A késett Dacia gyorsvonat Bukarest és Bécs között közlekedő háló és ülőhelyes kocsijai a vonat elején található."

4-es villamos (törölt) 2009.08.01. 20:05:19

50 percet? Egyébként Békéscsabáról mennénk Bécsbe, úgyhogy majd várakozhatunk éjszaka.... Oda egyébként éjszaka hajnali 3 felé érne oda a vonat...

Kocsivizsgáló80 2009.08.01. 20:16:51

De legjobban nekem az tetszik az egészben, a kommenteket olvasva, hogy "vagonoztok".

A személyszállító vonatokon személykocsik vannak nem?

Bár némelyik utasnak tényleg vagon kellene; teherkocsi!

5341 008-0 flirt 2009.08.01. 21:57:51

@4-es villamos: A vonat (ha jól tudom) plussz 2 kocsit kap Lőkösházán, ami ha 15 percnél többet késik a Dacia román része, elindítják magában Bp, majd Bécs fele.

4-es villamos (törölt) 2009.08.01. 23:12:27

Köszönöm, a válaszokat! Még azt szeretném megkérdezni, hogy a Dacián sokan szoktak lenni (mind két irányba)?

Ákibard! 2009.08.02. 04:18:44

@4-es villamos:
Kinek mi a sok... Van aki szerinbt akkor vannak sokan ha nem egyedül ül a fülkében van aki szerint akkor, ha nincs ülőhelye, más szerint ha még állni sem tud...

4-es villamos (törölt) 2009.08.02. 11:05:56

Nagyon szépen köszönöm a válaszokat...

Szekuriti Blogger. · http://szekuriti.blog.hu 2009.08.02. 18:37:18

Jah, anno nálunk középiskolában .. Budapestre fel külön kocsit kaptunk a gyorsvonatra Szhely felől, visszafele meg a külön kocsi már tele volt utasokkal. Izgi volt.

Egyszer én is átéltem, amint az IC-n a dohányzó kocsiban helyeztek el vagy 40 gyereket. 240 km-en át nem mertünk rágyújtani a maradék 5-6 normál utassal. Mondom faja, végül is csak hely-, meg pótjegyes...

Manyizga (törölt) 2009.08.03. 08:37:46

Szeretném én is kérni a MÁV-Starttól, hogy mint teljes árat fizető, bérletes utas, rendszeres utazásaimhoz, rendszeres útitársaimmal közösen, legyenek szívesek minden nap lefoglalni számunkra 20 helyet oda-vissza irányban!

Vagy ez a lehetőség csak a kedvezményesen utazók (pl. diákok/nyugdíjasok) csoportos utazásaihoz jár? Érdekes... :)

Ákibard! 2009.08.03. 11:38:29

@Manyizga:
"Vagy ez a lehetőség csak a kedvezményesen utazók (pl. diákok/nyugdíjasok) csoportos utazásaihoz jár? Érdekes... :) "

Nem feltétlenül kedvezményes lehet TÁ utazás is, de feltétlenül csoportnak kell lennie, és fizetni kell érte külön...

Manyizga (törölt) 2009.08.03. 13:41:18

@Ákibard!: Ha csak teljesárat fizető utasok vehetnék igénybe ezt a szolgáltatást, nem szólnék egy szót sem. De főleg diákok és nyugdíjasok foglalják le a fél vonatot a tapasztalataim szerint. Csoportosan. :)

gondolkodjmár 2009.08.03. 16:48:23

@Manyizga: :O Vajon azért mert az átlag utasnak nem jut eszébe hogy magaköré _csoportot_ szervezzen, és előre fizessen(a neki megfelelő jegyáron felül) azért, hogy legyen helye?

Láttam olyat, h érettségiszünetben, péntek du a Pécs felé induló gyorsra a szokott utasmennyiségen kívül 16(!) kiránduló osztály akart felszállni a Déliben.
Ráadásul szegény jv lány első éles napja volt. Ott ült a vágány végénél a márványon, és próbálta megygyőzni a heves tanárokat, h erre a vasút nincs felkészülve, mérnem szóltak előre, már szinte sírt, kapta rendesen. Végül kijött(!) az ÜgyeletesTiszt, mindenkit erősen, leüvöltött, hogy ne bántsák már, ha egyszer a saját hibájuk, majd közölte, hogy 2db plusz kocsit tud intézni, meg egy fullbicóst, lehet rá licitálni. Aki mégegyszer megemeli a hangját az ittmarad és kész! Nah ezután rend volt, és meg tudták beszélni. Volt aki azt mondta megy átIC-hez, volt aki pályázott a következőre. Akasztottak, fékpróba, azalatt felverekedte magát a fiatalság ahova sikerült, és már indultunk is. alig +110el. Mókás volt nagyon, volt olyan állomás, ahol egyik srác az ablakon mászott ki, kiadogatták neki a csomagot, és addig kapaszkodott, amíg a többiek kiverekedték magukat. Mondjuk a jv se ment végig, esélye nem volt.

Én pl. simán beszúrnék a kismillió szabály közé olyat, ami minden 30 főnél nagyobb csoport kötelezne rá, h min 2 nappal hamarabb bejelentse utazási szándékát. Az persze más kérdés, h ki és mit tudna kezdeni vele...

Szekuriti Blogger. · http://szekuriti.blog.hu 2009.08.04. 06:10:31

Szerintem meg a csoportos utazás nem pótdíjköteles. Épp ez a lényeg, win-win üzlet. A MÁV nyer, mert a megfelelő szolgáltatásért hálás utas visszajön, nem anyázik, kvázi elégedett, a csoport nyer, mert saját közösségében bandázhatja végig az utat/vagy esetleg lesz helye, kultúrált lesz az utazás, az egyszeri utas nyer, mert a szokásos állapotok fogadják, nem az, hogy mint az előttem kommentelő írta, 16 csoport még fel akar férni melléje.