MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Miért kell minden nap, +1 órát várni az állomáson

2009. július 29. - georgejr

Nem csak a 150-es vonalon okoznak súlyos késéseket a nemzetközi IC vonatok. Sőt! Igaz már akkoriban is káosz volt a 120-as vonalon a nemzetközi gyorsok miatt, mikor még nem IC-nek csúfolták őket. Nagyon jó, hogy folyamatosan függünk ezektől, ezek késései miatt szenvedünk, de IC pótjegyet, azé' vegyünk....


Tisztelt Megint Állunk Vazze!

Egy érdekes történetet szeretnék megosztani mindenkivel: 2009.július 13-án Békéscsabáról Budapestre szerettünk volna utazni a 6.18-as IsterEuroNight-tal, csak, hogy az késett. Először 20 percet, később 60 majd 80 percet. Végül úgy döntöttünk, hogy nem várunk tovább, visszaváltjuk a pótjegyet és elmegyünk a 7.18-as gyorsvonattal.A vonat pontosan érkezett és elég tisztának látszott, csak egy volt a baj: tömve volt az Ister késése miatt. A Keletibe 20 perc késéssel érkeztünk. Innen tovább akartunk utazni a Helikon InterCityvel, ami elvileg 10.00-kor indult volna. Azt hittük, hogy már nem érjük el, de végül szólt az egyik peronkapunál ellenőrző férfi, hogy a vonat még itt van. Gyorsan felszáltunk rá, és azt hittük, hogy már indulunk is. Tévedtünk... a vonat 40 perces késéssel indult. Végül a Balatonra (Balatonlellére) kb. 13.30 (nem biztos!) körül érkeztünk. Bosszantó, hogy mindig (majdnem!) minden nemzetközi vonat, InterCity stb. késik... De miért van, ez? Mert azt megértem, hogy a Helikon késett, mert nagyon ellenőrizték, szerintem valami nem volt rendben, de hogy, az Ister már lassan minden nap késik, az felháborító. Nem értem, hogy miért kell minden nap, +1 órát várni az állomáson. Egyébként a pályafelújítás miatt +20 percet késik minden vonat.

Ui.: Ez a probléma nem csak minket zavar, hiszen a vonaton nagyon sokan szidták a Máv-Startot az Ister mindennapos késése miatt.

Üdv: egy utas

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr771274911

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Adani 2009.07.29. 08:32:29

A 120-as vonal megér egy misét én is használom újabban megint heti/2heti rendszerességgel.

Ami most nagyon nem tetszik, h régi Békéscsaba-Szolnok személyek megszűntek és ketté lettek bontva Békéscsaba-Mezőtúr és Mezőtúr-Szolnok 30 perc átszállással. Ez mire volt jó? Tegnap néztem, h hogyan juthatnék el Kétpóra, és akkor láttam, h elég jól szét lett verve a tavaly még jól működő rendszer., Akkor volt 19 körül egy szolnoki személy, amivel 20:20 körül le is értél másnap reggel meg valamikor 5 óra körül egy visszafelé menő személy. Most ez már nincs, az 5 órás megszűnt az első vonat 6-kor érkezik.

Azt nem értem ,h miért volt jó a Békéscsaba-Szolnok személyeket kettédarabolni? Ha már Mezőtúrig elmegy akkor miért ne mehetne tovább Szolnokra ugyanazzal a lendülettel?

k/m 2009.07.29. 08:40:29

Egy nemzetközi gyorsnál ami nagyon messziről (főleg keletről) jön egy 1 órás késés még akár normális is lehetne. A késéseknek mindig oka van ami a megtett távolsággal egyenes arányban növekszik. Az, hogy a Helikon késik... nos az induláskori késésre nem tudok magyarázatot adni, de a Balaton északi partján ugye egy nyomvonal van, egy vágány. Ha ott valami késik, akkor borul az egész, és kiüt a káosz. Pár éve nyílt pályán fogyott ki a gázolaj a mozdonyból Csajág és akaattya közt. Nem küldtek volna egy gépet fehérvárról, nem, lajtoskocsit a szántásba, és ott tankolták meg. 5 óra késés. Persze IC, csak akkor még ezt Tihany IC nek hívták. Persze a pénztár azt mondta vis major... lol

4-es villamos (törölt) 2009.07.29. 08:48:06

Egyébként régen nem késtek a vonatok a 120-ason, csak mostanában, de elég rendszeresen és sokat....

Ibigoo · http://indafoto.hu/ibigoo 2009.07.29. 11:15:08

@4-es villamos: mert régen nem volt pályafelújítás a 120-ason, csak mostanában, elég rendszeresen és sok. A repülőtéren szokták volt mondani: ami keletről jön, az mindig késik. Ez a vasútra is igaz.

Leijon 2009.07.29. 11:16:11

Már megint....miért szidják az utasok a MÁV-Startot, amikor az Ister a román CFR-Calatori fennhatósága alatt késett...(Békéscsabától 25-30km a román hatás, az összes IC nemzetközi).
Egyébként szerintem is felháborító, hogy a Körös és a Zaránd kivételével mindig késnek az IC-k. Pf...

Leijon 2009.07.29. 11:17:25

Jah a multkor, kiírták a keletiben, hogy 90 perc késéssel indul a 20:18as gyors. 22:40kor kapcsolták ránk a mozdonyt...

Greg Sanchez 2009.07.29. 14:18:25

A Helikon IC a Balaton déli partján megy a Keletiből. Gyakorlatilag még egyszer sem, vagy talán párszor maximum indult el időben, azaz 10-kor. És utána nagyon ügyesen összeszed még pár 10 perces késést.

Én egyszer utaztam vele még június végén, fél óra után indultunk el. Háromnegyed óra késés lett belőle. De pozitívum, hogy nem kell rá semmi feláras jegy.

Killyourself 2009.07.29. 15:10:31

Azert az is erthetetlen tortenet, amit en elek at gyakran: Szarvasi vagyok, Bp-n tanulok (a Pest fele torteno utazasaimrol mar volt post=Keleten a helyzet 7), de meger egy miset a hazafele utazas is:
Mezoturon at kell szallni...az "uj" menetrend alapjan ezt ket fele keppen teheted meg: vagy IC-vel mesz, es van rogton csatlakozas, vagy gyorssal es akkor 1 orat kell varnod (mire beer a kov. IC), ami ugyis kesik fel orat, szoval kb felet. Na most ez mar onmagaban kicsit idegesito, hogy muszaj 390ft-t fizetnem, hogy normalis idon belul hazautazzak, de legalabb tiszta, van hely, csendes, es nagyon gyakori (ez egyebkent dicseretes).
DE! 4 utazasbol legalabb 1szer elofordul, hogy kesik az IC, a csatlakozasom viszont csak 5 azaz ÖT percet var (ezt ott mondtak nekem), igy nem erem el, varhatok a kovetkezore.Tehat az ember plusz 390 Ft-ert var 2 orat, vagy olcsobban varok 1-et...nagyon idegesito az ilyen, de miert csak 5 percet var???
bocs, hogy hosszu lett! (akar post is lehetett volna:S)

Adani 2009.07.29. 15:14:36

@Killyourself:

Igen, ez tényleg kiszúrás, h az óránkénti ütemben minden 2. IC. Ráadásul a gyors Szolnok-Békéscsaba között pont ugyanott áll meg ahol az IC. Szerintem azt kellene csinálni ,amit a VEKE is javasolt a saját menetrendben. Az IC-n legyenek gyorsvonati kocsik is ,amik IC jegy nélkül igénybe vehetők mint a Szeged-Bp vonalon. Ott bevált ez az öszvér vonat, miért ne lehetne máshol is ilyen?

Ákibard! 2009.07.29. 20:25:43

@Adani:
"Ott bevált ez az öszvér vonat,"
Ezt mivel tudod igazolni? (Az üres szavakkal való dobálózáson kívül?)

Csak azért mert napi rendszerességgel jártam velük, van némi infóm az utasmennyiségről.

Adani 2009.07.29. 22:51:24

@Ákibard!:

Azzal, h én is évekig heti rendszerességgel utaztam velük és tetszett, h nem kell külön IC jegy. Az persze igaz ,h miután ezt bevezették a gyorsvonati részen sokkal többen utaztak mint az IC-n. De ha úgy vesszük akkor legyen az az alapeset ,h nem IC vonat hanem gyorsvonat, de ha valaki igényli akkor utazhat kényelmesebben komfortosan mert IC kocsi is van, ha hajlandó többet fizetni érte.
Az viszont nem tetszik ,h jelenleg a 120-ason minden 2. vonat az ütemben IC, akkor is fizetnem kell külön ha nem szeretnék komfortosan utazni és gyorsaságban sem jelent semmit, mert az IC is mindenhol megáll.

Hogy mivel tudom igazolni? Asszem az itf.hu oldalon szavazás is volt róla, az nyert elsöprő fölénnyel, h tetszik és bár máshol is lenne ilyen. De pl. tessék megkérdezni az utasokat a vonaton, h mi volt jobb mikor 3 óránként volt IC vagy ami mos van ,h megy vonat óránként, amin gyorsvonati kocsik is vannak. Max. arra panaszkodnak ,h lehetne több gyorsvonati kocsi is, mert heringezés van csúcsidőben bennük.

Lehetne alapállás az ,h óránkénti ütem a 120-n is, gyorsvonatokkal, de van pár IC kocsi is rajta, h aki akar az utazhasson kényelmesebben.

@kukac@ 2009.07.29. 22:54:34

@Ákibard!:
Én jelenleg is elég gyakran utazom a vonalon, és elmondhatom, hogy a kihasználtságra nem lehet panasz. Sőt, egyes járatokon rengetegen kényszerülnek állni (nem csak pénteken és vasárnap, legutóbb pl. csütörtök reggel voltak annyian, hogy több tíz utas állt. Egyébként pont ezen a vonaton történt, hogy még az ajtó térségében is álltak, és az egyszercsak kicsapódott, és majdnem kiesett az egyik utas. Hozzáteszem, nem volt semmi rendellenesség a vonalon, illetve szokásos kocsimennyiség volt.) A "gyorsvonati" kocsik kihasználtsága tehát sokszor meghaladja a 100%-ot, az IC kocsikban természetesen ritkábban alakul ki teltház, bár iskolaidőben pénteken és vasárnap mondhatni törvényszerű, hogy elfogy a helyjegy. Egy vasárnap estén emiatt sajnos egy órát kellett várakoznom, ugyanis az egyik esti vonatra IC-helyjegy már elfogyott, a többi kocsiban pedig már állóhely sem volt. Panaszra tehát nem lehet ok, és ha kicsit is figyelembe veszik az utasokat a MÁV-nál, akkor pl. a csabai vonalra is ilyen vonatokat tesznek. Már többször szóba került, hogy pont ugyanott áll meg az IC és a gyors, tehát még ez sem okozhat gondot senkinek.

Ákibard! 2009.07.29. 23:18:57

@@kukac@:
A gyorsvonati kihasználtságra nincs panaszom ellenben az IC réssszel nehéz meggyőzni, nem ezt tapasztaltam.
Az meg, hogy heti 1-2 alkalommal megtelik az IC 2.o. nem éri meg minden nap futtatni a kocsikat...

Ákibard! 2009.07.29. 23:23:16

@Adani:
Én is csinálok neked olyan szavazást amin az az eredmény amit én akarok ez nem reprezentatív...

Kélek győzz meg!
Ha kellően kihazsnált az IC rész (utasforgalommal a máv is elégedett) miért adja szarért-húgyért, és asszem 3. alkalommal meg ingyen a pótjegyet az IC részre?
Akárhogy nézem ez egy utashalász akció...
Ha van gyorsvonati rész felár nélkül nehéz belasszózni az utasokat.
A kukac által említett telítettség is gondolom abból adódik, hogy a frekventált időpontokban enm akarnak állni az utasok inkább pótjegyet vesznek...
De ha az IC kocsik helyett lenne 3 gyorsvonati szvsz senki nem hiányolná az IC-t azok közül, aki így IC-re kényszerül.

Nem sikerült meggyőzni.

@kukac@ 2009.07.29. 23:26:39

@Ákibard!:

Sok-sok egyetemi tanár jár le a Szegedi Tudományegyetemre, ők megfigyeléseim alapján mind az IC-t választják, és őszintén szólva nem is tudom őket elképzelni lepukkant másodosztályú kocsikban nyomorogni, netán ácsorogni, de még ha első osztályra vesznek jegyet a gyorsvonati kocsiba, ott is gyakran előfordul, hogy az ablak magától kinyílik, esetleg nem nyitható, feltűnően koszos az ülés, stb. Ezen felül a nyári hónapokban elég sokan gondolják úgy, hogy megér plusz 350 Ft-ot az, hogy ne kelljen ló módra izzadni órákon keresztül. Többek közt én is így döntök sokszor. Ezen felül aki biztosra akar menni, hogy lesz helye és kulturált körülmények között akarnak utazni, mindig megváltják az IC pót- és helyjegyet (van több ismerősöm, aki ragaszkodik ehhez.)
Szóval a lényeg: pl. az egyetemi tanárok, vagy csak a szimpla igényesebb utasok lehet, hogy elpártolnának a vonatozástól, ha nem lenne ez az alternatíva, hogy IC kocsiban utazhatnak. Sok, jellemzően IC kocsiban látható utast egyszerűen nem tudnék elképzelni gyorsvonati kocsiban. Öltöny, laptop, parfüm, stb. Egy olyan városba, mint Szeged muszáj, hogy legyen egy ilyen kulturált eljutási forma. Én így látom.

5341 008-0 flirt 2009.07.30. 01:12:17

A 140-sen a vegyes vonatok jók, de. Vannak kocsikimaradások, és sokszor hering a gyorsvonati rész. (Nem mondom hogy mindennap utazok rajta, de utaztam már néhányszor vegyesen, IC részben) Szerintem pedig az felesleges, hogy van 1. osztályú 'IC kocsi' minden vonatban. Én megkockáztatom, hogy jobb lenne helyette minden másodikon egy 2.o. IC kocsi, és a kimaradó (minden 2.:) vonatra +1 gyorsvonati 2. o. kocsi. A 120-son szerintem nem működne ez a vegyes vonati rendszer. Mondjátok hogy mennyit késnek a nemz. IC-k, akkor az jobb lenne ha a jelenleg (általában) 15-20 percet késő gyors így (általában) 40-90 perces késéssel kullogna az aktuális IC végén? Ha pedig azt akarjuk hogy csökkenjenek a nemz. vonatok késései, akkor 1-1,2 óra pihenő a határon, ami pedig akkor lenne szívás a nemzetközi utasoknak, ha kisebb késéssel érkeznek a határra.

lurkó 2009.07.30. 12:59:34

Lehet szidni a START-ot emiatt csak felesleges. A késések nagyon kis hányada keletkezik személyszállitási hibából.

hisztisenator 2009.07.30. 13:28:31

A helikon késés napi oka hogy a Hernád ic első 2 kocsija a Helikon elejére lessz téve. Namármost mivel a Hernád ic is nemzetközi vonat és naponta késik igy a Helikon sem tud pontosan indulni. Tegnap valaki véletlenül rá ébredt hogy azt a 2 kocsit a Keszthelyi gyors is el tudja vinni igy láss csodát pontosan el is indult. :)

4-es villamos (törölt) 2009.07.31. 14:59:07

@SzarkaTarkaFarka: Lehet, hogy nem a Máv-ot kéne szidni az Ister miatt, de ezt inkább az utasoknak kéne mondanod... További szép napot!