MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Át kellett alakítani a MÁV vezetői szerkezetét az új vezér többmilliós bére miatt

2009. július 28. - georgejr

 A Magyar Nemzet értesülései szerint Andrási Miklós fizetése 3,5 millió forint havonta.


Hogy ki lehessen fizetni számára ezt a pénzt, át kellett alakítani a MÁV Zrt. vezetői szerkezetét. Elnökként ugyanis nem kaphatott volna néhány százezer forintnál többet - így létre kellett hozni számára egy második vezérigazgatói státuszt is.

A lap arról is ír, a nemrég kinevezett Andrási Miklós MÁV-elnök eleinte magabiztosan nyilatkozott arról, hogy ésszerűbben is fel lehet használni azt a pénzt, amit a költségvetés biztosít az államvasútnak.

A Magyar Nemzet belső MÁV-forrásai szerint Andrási Miklós akkor értette meg, hova került, amikor áttekintette a cég rövid és hosszú távú kötelezettségeit. Az informátor szerint az államvasút számára szolgáltatásokat nyújtó cégek tulajdonosi hátterében az MSZP erős emberei közül több is megtalálható.

Andrási Miklós dilemmája az, hogy a bajba került cégek talpra állítása rendszerint a beruházások visszafogásával jár. Csakhogy a szocialista lobbisták komoly bevételektől esnének el, ha Andrási leállítaná a fejlesztési forrásokat.

MTI

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr61273357

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Greg Sanchez 2009.07.28. 13:09:58

Sosem lesz tiszta helyzet, ha politikusok irányítanak mindent hátulról. Komoly szakemberek és vasútbarát valamint legfőképp utasbarát felfogás kellene, és nem mindenhonnan a pénzt lenyúlni. Amíg ez nem megy, addig pusztul minden az országban. Az oké, hogy magasabb fizetés kell egy vezetőnek, de ilyen irreális bérek a mai viszonyok közt kiverik a biztosítékot az átlagpolgároknál (is).

petya.bacsi 2009.07.28. 13:25:47

Ezért a pénzért sok ember a belét is kidolgozhatja 1 vagy még több ideig.

Remélem lehetek a 5. vezérigazgató-helyettes, én kevesebbel is beérem :D

petya.bacsi 2009.07.28. 13:28:14

@petya.bacsi: ezért a pénzért sok ember a belét is kidolgozhatja 1 (vagy több) ÉVig és nem 1 HÓNAPig.

így már pontos

Ibigoo · http://indafoto.hu/ibigoo 2009.07.28. 13:50:03

Ezt nem értem ebben az országban: belengetik a nagy programot, a MÁV átszervezését, pénzügyi ráncfelvarrását, majd az egész látszatát elkefélik egy ilyennel. Hogy lehetnek bizonyos döntéshozók ennyire segghülyék?!

MTBence 2009.07.28. 21:16:00

"a bajba került cégek talpra állítása rendszerint a beruházások visszafogásával jár"
Ezt a hülyeséget (hogy finoman fogalmazzak)! Már hogyan állítaná talpra a MÁV-ot egy olyan lépés, hogy visszamondunk minden beígért felújítást, s hagyunk mindent úgy, ahogy van? Ez a faszi utazzon sokszor távolsági forgalomban By kocsikkal! Ja, havi 3,5 milliós fizetésből ő vonatot messziről sem fog látni - egyáltalán látott már vonatot?

vanek ur 2009.07.28. 23:27:49

@MTBence: Pont ezt akartam írni én is: 30 éve állandóan a beruházásokat húzzák le. Folyamatosan fejleszteni kellene, de vagy 30 éve lemaradásban vannak. 30-40 évesek a mozdonyok, le kellene cserélni őket (cca. 300 db). 30-40 évesek a kocsik, le kéne cserélni őket (cca 2000 db). Fővonalak 20-30 éve voltak utoljára felújítva, mellékvonalak talán a világháború után, ezekre is költeni kellene. Sok állomáson 100 éves technológia jelenti a biztonságot, 2 megyeszékhelyen (Pécs, Veszprém) a bakter még csak nem is egy központi helyről állítgatja a váltókat, hanem ott rohangál a sínek között, és állítja át őket, ha kell (modernizálni kellene). A nemzetközi jegyeket még mindig kézzel irkálják, a belföldit meg sok helyen bélyeggyűjteményből tépkedik (számítógép megoldaná, ahol meg kicsi a forgalom, oda automatát).
Nem adnak rá elég pénzt, azt a keveset meg visszalopják, és csodálkoznak, hogy miért ilyen lerohadt az egész.

vanek ur 2009.07.28. 23:32:06

Ja, sokszáz milliárd forintot lehetne és kellene a vasút fejlesztésére költeni, és akkor még mindig csak az elmaradt fejlesztések pótlásáról beszélünk.
De most megint lehúzzuk a fejlesztéseket. Így mulat egy magyar úr!

Labzo · http://labzo.extra.hu/ 2009.07.29. 07:12:19

ugyanmar gyerekek! egy par masik orszagban meg rosszabb a helyzet, miert nem beszelunk meg roluk? amiert ilyen a mav, ezert az ilyen vezetoknek letre kene hozni egy alapitvanyt, hogy minel tobbet tudjanak eltenni, mert megerdemlik. sajnaljuk mar oket is...

Agyalap 2009.07.31. 11:01:48

Pont lesz@rom az MSZP urak érdekeltségeit. Tegyen már valaki rendet ennél a cégnél (is)!
Nekem - de szerintem mindenkinek - ez havi 5 milliót is megérne.
süti beállítások módosítása