MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Őrségben még a vasút is más

2009. július 27. - georgejr

Nagyon szépen köszönöm mindenkinek a leveleket és a biztatást, már most több levél érkezett, mint amennyi egy hét alatt szokott. De foglalkozzunk most Zsolt levelével. Valamikor 9-10 éves kölyökként én is felfedeztem az őrséget egy vándor tábor keretében, igaz nem sok dologra emlékszem, de arra igen, hogy mesés szépségű tájakon át barangoltunk. Zsolt nemrég járt arra vonattal és mind az utazásról, mind a vasutasokról csak pozitív tapasztalatokat gyűjtött!

 

Szia!

Rendszeren olvasom a blogod; olvastam a "pangásról" szóló postot is. Mivel most jártam az Őrségben, és elég sokat vonatoztunk, megosztanám élményeimet/tapasztalataimat, amit esetleg, ha gondolod, publikálhatsz.


Párommal szerdán érkeztünk meg Kisrákosra, Zalaegerszeg-Őrihodos vonalon található Pankasz megállóhelytől 1,5km-re lévő faluva. Odautunk Zalaegerszegig busszal tettük meg, mivel a reggeli órákban gyorsabb és kényelmesebb (átszállásmentes) az eljutás Zalaegerszegre. Ott vonatra szálltunk, és 1 órácskát utaztunk Pankaszig a már említett Egerszeg-Őrihodos vonalon. A vonal teljesen felújított, minden állomáson új peron, burkolat, padok. Bár nem tudom pontosan mi indokolta pont ennek a vonalnak a felújítását, szép lett. Néhol mondjuk a diszkő között már nő a fű, de ezt leszámítva szép lett. Ami még érdekes volt: minden állomáson kerékpártároló. Bár nem láttam, hogy bárki használta volna, mi egyszer használtuk, és nagyon hasznos volt :) 

Ezen a vonalon (kivéve a Citadella nemzeti gyorsat) csak kis piros Bzmotok járnak, "utánfutó" nélkül. Végig nagyon szép tájakon megy, sebessége kellemes (nem robog 120-szal, ez persze annak aki siet bosszantó; aki pedig nézelődik annak jó :) ), néhol olyan érzésem volt, mintha egy kisvonaton lettem volna. Pankasz-Őriszentpéter között völgyhíd és alagút is volt, igazán érdekes és szép volt. Ajánlom mindenkinek ezt a vonalat, térséget! 

Egy másik alkalommal Körmendről utaztunk Kisrákosra (Zalalövőn át Pankaszra). Ez ugye (a Körmend-Szombathely vonal mellett) az a vonal, ahol a vonatok kalauz nélkül közlekednek. Körmenden egy fiatal hölgy volt a jegypénztárban, kértem két diákot Lövőn át Pankaszra. Mondta, hogy "igen, hát rendben, de egy pillanat, valami baleset volt, és valószínű késve fog indulni a vonat", és telefonálni kezdett. Kiderítette, hogy tényleg késni fog. (ez még több, mint 1 órával a menetrendi indulás előtt volt). Mondtam neki, hogy rendben, gondolkozunk és visszajövünk, ha döntöttünk. Párommal átmentünk a buszpályaudvarra, megnézni, hogy ott mi a helyzet. 2 órát kellett  volna várni. Hát, akkor inkább vonatozunk  - döntöttünk :) Visszamentünk a pályaudvarra, és odamentem a hölgyhöz. Megkérdeztem, hogy ha sokat késik a Zalalövőig menő vonat, megvárja-e a Hodosi a csatlakozást. A hölgy telefonálni kezdett, majd azt mondta, hogy nem. Na, mondom, sebaj, majd megyünk a következővel, vagy ott felszállunk buszra, teljesen mindegy. Kértem hát két diákot. Valami hiba folytán azonban csak egy jegyet adott a hölgy. Ezt kb. 2 perccel később realizáltam, hogy ez így még kevés, így hát visszamentem a pénztárhoz. A telefon éppen csörgött, amit a hölgy felvett. Kiderült, hogy mégis megvárja a csatlakozást :) Így aztán végül összesen 3 perces késéssel beértünk Pankaszra. 


Hazafele pedig Pankasz-Zalaegerszeg-(Ukk-Boba)-Déli vonalon jöttünk, ahol Ukk-Boba között vonatpótló buszok közlekednek (decemberig:) ). A jegyvizsgálók itt is nagyon kedvesek voltak, előre szóltak külön mindenkinek, hogy Ukkon átszállás lesz (pedig mindenhol, minden menetrendben nagy betűkkel jelezve van, valamint a hangos is mondja). A buszok meglepő módon klímás, komfortos buszok voltak (mint amilyenek a volánnál a "távolsági" járatok). Pontosan közlekedett, ahogy leszálltunk Bobán, normális tempóban felszálltunk a vonatra, és indult is. 

Összességében tehát pozitív élményem voltak a mávval az utóbbi napokban.

Üdvözlettel: Zsolt

 

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr341270382

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

torma99 2009.07.27. 14:07:11

Tényleg gyönyörű, annyit tennék hozzá, hogy gyakorlott kerékpárosok a Zeg-Pankasz útvonalat a Zalavölgyi kerékpárúton akár 45 perc (tehát 15 mínusz) abszolválhatják, illetve, hogy vigyázzon mindenki a nagyrákosi pici állomáson, mert az állomásépület faszerkezete és a kerékpártárolójé is tele van darazsakkal, és nem kellemes, mondjuk tökig leizzadva cukros üdítőt kortyolgatva ott ücsörögni (tapasztalat). Amúgy az új vonal tényleg szép és jó. A pirosakon kívül teherek járnak arra, néha egy-egy egzotikus vonat is megfordul arra lásd. google earthben.

Ákibard! 2009.07.27. 20:11:53

Kedves Postoló!

Örülök,hogy pozitív élménnyel gazdagodtál a vasúttal kapcsolatos utazásod során.

Egy kérdésre válasz:

" vonal teljesen felújított, minden állomáson új peron, burkolat, padok. Bár nem tudom pontosan mi indokolta pont ennek a vonalnak a felújítását, szép lett."

A vonal az V. számú páneurópai korridor része, mely Velencétől Moszkváig húzódik. Ezen korridoroknak elsősorban teherszállítási szerepe van, de ez nem feltételezi azt, hogy a személyforgalomnak csekélynek kellene lennie. (Lásd a 100-as vonalon magas utasforgalom, és magas teherforgalom, szintén európai folyosón.)

A felújítást elsősorban ez indokolta, meglehetősen elavult pályafelépítmény volt dízelvontatással, most EU támogatással Európában is elismert, UIC 60 (160 km/ó sebességre is alkalmas) pálya lett telepítve, illetve kihelyezésre került az ETCS rendszer is, ami az egységes európai vonatbefolyásoló rendszert fedi. Emellett a vonal villamosítása is tajlik, Zalaegerszegnél deltavágány épül, hogy a vonatok irányváltás nélkül betérhessenek Zalaegerszegre.

Korszerű digitális (számítógépes) távvezérlésre alkalmas biztosítóberendezést telepítettek, segítségével a későbbiekből Zalaszentivánról irányítható majd az egész vonalszakasz. (6 napja jártam Zalaszentivánon megnéztem a rendszert, remekül működik. Még távvezérlésre nincsen bekapcsolva, mert építés alatt áll, de már visszajelentés van. Zalaszentivánon láttuk a Zalalövőn vagy Őrihódoson mozgó vonatokat :-))))))

Tehát ezért lett felújítva :)

A völgyhíd és az alagút valóban nagyon nyerő, én egy szakmai kiránduláson jártam arra idén áprilisban, Zalalövőn egy biztosítóberendezési mérnökkel néztük meg az új biztosítóberendezést és az alkatrészeit, Nagyrákoson lementünk a völgyhíd gyomrába, és átmentünk az alagúton. (Engedéllyel, vonatmentes időben).

Adani 2009.07.27. 20:52:13

Mellesleg ezt a vonalat anno az elhibázott közlekedéspolitikai koncepció keretein belül elbontották akkor, 2000 körül épült újra.

Ákibard! 2009.07.27. 21:07:28

@Adani:
Thx a kiegészítést, a "poént" nem meséltem, az elbontást... Magyarország én így szeretlek ugyebár...

jt · http://lmp678.blog.hu 2009.08.11. 20:26:30

Zalaegerszeg-Ukk-Boba-Bp:
A vonatpótláshoz végre sikerült rendes buszokat beállítani, mert tavaly novemberben (vonatpótlás Ukk-Zalaszentiván között) lerobbantunk egy balkáninak sem nevezhető minőségű busszal. Persze jelentettem a közlekedési hatóságnál, ahol fél év aktatologatás után (Bp-Győr-Zeg-Bp) visszaírták, hogy nem tudnak semmit csinálni. (Mit is vártam, egy állami céget egy állami hatóságnál feljelenteni?!?) De legalább idén már használható buszokat képesek beállítani...