MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Topic Off vagy csak backend csere?

2009. július 26. - georgejr

Az elmúlt fél év kőkemény volt a MÁV blog életében. Az a blog, ami egykor meghatározó szerepet játszott a hazai blogéletben, és aminek az elindulásán felbuzdulva konzum blogok tucatjai indultak jelenleg haldoklik. A forgalom a tavaly júliusihoz képest 70 ! százalékkal esett:

De ez meg sajnos nem minden. A blog postaládája éhes, levelet alig kap, pedig észrevételek nélkül ez a homároid blog halálra van ítélve. Hogyan jutottunk idáig? Hol is kezdjem?

tovább

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr561269273

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gyik-680 (törölt) 2009.07.26. 15:16:28

Hogy jutottatok idáig?Talán úgy hogy nagyon sok hülyeséggel foglalkoztok,és ráadásul rengeteg hozzá nem értő,magát a vasútról sokat tudnivélő ember véleményét olvashatjátok!Majd,ha ezek megváltoznak akkor talán felpörög a blog...Egy mozdonyvezető.

gyik-680 (törölt) 2009.07.26. 15:32:56

Csodálkoztok?Ez a blog sajna az utobbi időben ellégé szakmaiatlan volt,lett.Minden tekintetben...Majd,ha ez megváltozik,akkor talán felpöröghet...Talán!Már látszik,hogy az emberek nagyobb része nem kiváncsi a partalan fikázásra.Üdv,egy mozdonyvezető...

gyik-680 (törölt) 2009.07.26. 15:35:26

Nem akartam kétszer,csak a szerver lefagyott,és eltünt az első bejegyzés.Sorr!y

petya.bacsi 2009.07.26. 15:41:29

@gyik-680: Hülyeséggel? Mint pl. egynéhány vasutas és a munka közti kapcsolat? Vagy a MÁV és az utasok közötti kommunikáció? Vagy egynéhány vasutas és az utas közötti kapcsolat? Vagy hogy rávilágított a blog nem egy, néhány naplopó vasutas számára kínos dolgokra? Vagy hogy néha szóba került, hogy miért is utazik a vasutas és az egész família ingyen a vonaton?

Igazad van, ez tényleg hülyeség, és a legtöbb utas azért járt ide, hogy belerúgjon az amúgy patyolat tiszta MÁV-ba, hiszen ezen a cégen még fogást is nehéz találni. Meg ugye azt kapta a pénzéért, ami járt, a késések meg beleférnek, a magyarázatok is elfogadhatók, a csapnivaló utastájékoztatással együtt. Ez így helyes 2009-ben. Igazad van.

Ha ennyire hozzáértő vagy, akkor mikor a hozzá nem értő emberek (buta utasok) fikázzák a MÁV-ot, akkor talán elő kellett volna jönni normális magyarázattal kulturált hangnemben, ahogy Ákibard! tette nem egyszer helyrerakva a társaságot.

Nyilván a problémás vasutasoknak (nem az összesnek, csak a tényleg problémásnak, akik ücsörögnek a Keletiben mert annyira ráérnek) az lenne a legjobb, ha ez a blog lehúzná a rolót, de én további folytatásra biztatom Georgejr, nem kis dolgot ért el, aminek volt is, van is látható eredménye.

Remélem, hogy azért a blog a helyén marad, de ha mégsem, akkor 1 olvasó biztos követni fogja a blogot az új helyére.

Ibigoo · http://indafoto.hu/ibigoo 2009.07.26. 17:44:54

@gyik-680: ha már ki kéne választani a vasúti blogok közül a szakmaiatlant, nem erre a médiumra esne a választásom.

A jelen és a WTF-blogos írással egybecsengve sajnos nagyon úgy néz ki, hogy az a visszafogottabb irányvonal, amelyet ez a blog képvisel sokkal kevésbé mozgosítja az olvasókat mint az utóbbi időben blogbirodalomként felfutott médium által képviselt bulvárosabb, az esetek túlnyomó többségében a szakmaiságot teljesen nélkülöző vonal. Sajnálnám ha vége lenne a történetnek.

Egy hozzánemértő, a vasútról sokat tudni vélő vasútbarát

twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2009.07.26. 19:42:03

En mar akkor osszetennem a kezem ha ennyi latogatom lenne, mint neked most.

Nyar van, uborka szezon van, a vonatok is lassabban mennek a hoseg miatt (ugye).

Mondjuk ez utobbirol jol lett volna egy kicsit tobbet irni, mert ez a vonat lassitosdi (szerintem) majdnem akkora kiszuras volt az utazokkal, mint a VDSzSz sztrajk.

Greg Sanchez 2009.07.26. 20:20:40

Georgejr megértelek, de ha ez számít valamit, majd megemberelem magam, írok neked leveleket én is, mert észrevettem, hogy tényleg pang a blog, és kevésbé színes, mint régen. Egy fecske nem csinál nyarat, de sok kellemes és izgalmas pillanatot adott ez a blog nekem immáron 2 éve.

Ennek a dolognak valóban több oka van, de reméljük ősszel újra lesznek posztok, több poszt, mert a diákok újra utaznak, beindul a nagyüzem, több inger éri az embereket.

Kitartás, és majd küldök én is levelet, mert eddig még nem tettem, csak olvastam. :)

A fehéringes biztonságiőr a metróból 2009.07.26. 21:51:33

Ebbe nagy szerepet játszik az is, hogy itt nincsenek bulváros címek, szenzációhajhász posztok, mint egy másik hasonló témájú blogon. Cserébe itt van színvonal.

Nemtom, hogy a vasútban mennyire vagy otthon, de indíthatnál például egy olyan rovatot, amiben a vasutat a műszaki oldaláról mutatod be.

Vagy nem is tudom. A lényeg, hogy ne add fel! :)

Altrix 2009.07.27. 08:08:21

Előre mondom vasutas vagyok, tehát elfogult. Kb. egy éve nem szólok hozzá, csak néha olvasom a blogot. Naiv módon azt hittem, ha az érem másik oldalát is bemutatom, talán könnyebben megértitek a miérteket, megpróbáltam elmagyarázni akkor, amit egyszer Hofi mondott: "szarba nem lehet szöget verni"!
A hozzászólásokból rögtön tudtam ki a vasutas. Velem együtt Ők is elhagyták a blogot, mert szerintem Ők is rájöttek, hogy szélmalomharc olyanokkal vitatkozni, akik nem veszik a fáradtságot egy probléma mélyebb megértéséhez, hanem gondolkodás nélkül beszólnak nekünk, leszólnak minket...
Ettől függetlenül olvasom ezután is a blogot, de nem szólok ezután sem hozzá érdemben semmihez.

georgejr · http://mav.blog.hu 2009.07.27. 08:49:04

@Altrix: sajnalom, ha igy gondolok, de pont az ilyen eberekre mint te, es Akibard! van szukseg, mert mint kivulallok sokszor tenyleg nem ertunk dolgokat, es sokan zsigerbol is tamadnak. a blog celja nem a fikazas, hanem a kommunikacio es az, hogy mindket oldal tanuljon, okuljon. Ez a vasutasok aktiv kozremukodese nelkul nem megy. Igen sokan tenyleg leszolnak Titeket, de a legtobben megismerik az erem masik oldalat is, es ez sokkal fontosabb mint az, hogy x vagy y parttalan modon beszolt, zsigerbolt tamadott.

georgejr · http://mav.blog.hu 2009.07.27. 08:52:55

@gyik-680: a sok hozza nem erto ember az utas, aki utazni akar. igen sok embernek a tyukszemere lepett mar ez a blog es nem titkoltan celja is tovabbra is a tyukszemekre lepkedes, ha az indokolt. ezen a blogon fokent utasok panaszai jelennek meg, ugy ahogyan ok latjak, atelik ezt az egeszet, igy ne is vard, hogy 100 szazalekban szakmai legyen a blog, mikor inkabb az utasok szocsove....
de ahogy gondolod. az utobbi idoben nem tudom mi volt szakmaiatlan, de remelem osszekevered ezt a blogot egy masikkal, mert itt bizony tudnak kulonbseget tenni forgalmista es jegyvizsgalo kozott:)

georgejr · http://mav.blog.hu 2009.07.27. 08:54:14

Mindenkinek koszonom a tamogatast, az epito kritikat es remelem, hogy a levelek is jonni fognak, ahogyan tegnap is jott rogton 4:) Bizom benne, hogy a jelenlegi aktiv vasutas kommenteloink segitsegevel meg inkabb szakmaibb es celravezetobb lehet a blog.
Megegyszer koszonok mindent!

Labzo · http://labzo.extra.hu/ 2009.07.27. 11:33:02

szerintem a mav is jobban kihasznalhatna ezt a blogot, tobb infoval lathatna el, igy az utasok egy resze jobban megerte. a panaszkodokat igy sem kerulheti el, de legalabb lecsokkentheti. tobb tesztrol is szivesen olvasna az ember, de azt tobb fosre meg kell szervezni. az alacsony latogatottsagban en meg a masik mav blogot is latom.

georgejr · http://mav.blog.hu 2009.07.27. 11:34:44

@Labzo: "az alacsony latogatottsagban en meg a masik mav blogot is latom." ez igy igaz. kiszoritja a Vazze-t

vanek ur 2009.07.27. 14:13:59

Kellenek ezek a fajta blogok, amik a különböző visszásságokra hívják fel a figyelmet.
Könnyű a MÁV körül visszásságokat találni, ez kétségtelen. Sok, itt (is) felvetett dolgon maguk a vasutas dolgozók is egyszerűen tudnának változtatni. De sok dolog nem közvetlenül a MÁVon múlik.
Egyrészt kellene egy határozott politikai elképzelés arról, hogy mi legyen a vasút szerepe kis hazánkban. Vigyázni kell a forrásmegvonással is: először mindig a fejlesztéseket húzzák le, nem véletlen, hogy még mindig 30-40 éves járművek szaladgálnak a 20-30-40 (vagy még több) éve fel nem újított pályákon. És végül: a politika ne tekintse a vasutat a saját pénzeszsákjának: milliárdokat lehetne megtakarítani, ha eltűnnének azok a cégek a vsút körül, amikkel a vasút ilyen-olyan telefonhívások hatására köt szerződést.
Ezekre is ugyanúgy fel kellene hívni a figyelmet, mint arra, hogy a vasutasok nem adnak tájékoztatást, hogy bunkó a pénztáros/kalauz, stb.

lurkó 2009.07.27. 20:01:29

Én szeretem ezt a blogot! Másfél éve rendszeres olvasója vagyok. Sokszor hozzá is szólok dolgokhoz mint aktív jv amenyire lehet a másik oldal szemszögéből megmutatni a problémát. Kaptam már én is hideget-meleget. Különösebben nem bánt mert munkám során én találkozok az utasokkal (sokkal) és nagyon sokfélével. Bizom benne hogy eljön majd az a világ amikor végre megértik hogy nem azok az egyének teszik tönkre valakinek az utazását akikkel találkozik,hogy mi azok között a körülmények között dolgozunk,tesszük a dolgunk 12-16 órában melyekre oly sok a panasz. Ha valaha olyan emberek kerülnek döntéshozó helyekre akik értenek a vasúthoz és felelőségre lehet őket vonni ha rosz döntést hoznak akkor jön majd a nagy változás. Addig itteni tárgyalással probáljuk kicsit jobbá tenni!

lurkó 2009.07.27. 20:07:25

A blognak egyvalami biztos nem tesz jót:ha napokig semmi újdonság nem jelenik meg. Ugyhogy gyerünk! Tessék venni a fáradságot és megirni az észrevételeiket.

twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2009.07.28. 04:47:03

@lurkó: Azert allandoan nincsenek tortenesek.
A napi kesesek, csunya kalauz irasok meg unalmasak es szinte mindennapos esemenyek.

lurkó 2009.07.28. 15:12:13

@twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX: Hidd el nekem hogy lehetne irni minden nap több levelet is! Csak én minden meló után tudnék irni három-négy levelet. Csak sajnos látom kezdenek beletörödni az emberek, szép lassan megszokják ezt a "szolgáltatást". És le lehet irni a pozitiv élményeket is!

petya.bacsi 2009.07.28. 15:16:28

@lurkó: napi ingázóként napi 2 levelet simán tudtam volna küldeni, és ez 25%-75% arányban "jó", illetve "rossz" levél lett volna.

mt85 2009.08.02. 19:00:11

ördögi kör ez sajnos. Ha van index-címlap, akkor sokan vannak, viszont akkor idesereglenek a zsigerből beszólogatók is, akik miatt az olyanok (például vasutasok), akik a kommentjeikkel tehetnék színesebbé, még szakmaibbá a blogot, elmennek.

Ha viszont nincs címlap, akkor nincs látogatottság. Nehéz kérdés ez, és nem biztos, hogy van rá tökéletes megoldás. Nekem például RSS-olvasóban benn vagy, azt azonban gyakran nincs időm végigjárni.

Na, mindezt csak azért írtam le, mert én is szeretném, hogy maradjon a blog, mert szükség van rá. Nem szoktam kommentelni, de állandó olvasó vagyok mind itt, mind a "másik" blogon.

Sztorikat is szívesen küldenék be, elég sokat utazom, ugyanakkor a késések - sajnos - már rég nem számítanak kuriózumnak, ez az átlagos. Ma is Kecskemét - Szeged, 10 perc késést bemondanak, 15-18p késéssel megjön a vonat, majd leérünk 25 plusszal. Ilyenkor vajon visszajár az IC-pótjegy? A késésről tudtam, de az nem volt 10 percen túli - elvileg. És a legszebb: amikor látom, hogy a pesti vonat késik, majd megkérdezem az állomáson a jegyárustól, hogy "elnézést, lehet már tudni, ennek hatására mennyit késik a szegedi?", akkor a válasz: "van kiírva késés?" "nincs" "akkor nem késik" ... választ kapom. Ebből lett 15-18 perc. De igazság szerint, ez szerintem nem ér annyit, hogy emiatt külön levelet írjak, és post legyen belőle. Vagy igen?