MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Bréking: Pannónia IC 83 perc késéssel indult a Keletiből - Update#1

2009. július 15. - georgejr

Balázs a Pannónia IC-n ül jelenleg. Potom 83 perc késéssel indult. Hőségriadó van. Reméljük a MÁV is tudja ezt, és legalább ásványvizet osztogat a vonaton.
Azt nem értem, hogy ha nem lehet az ajtókat csak manuálisan becsukni a kocsikon, akkor azokat miért indítják el???? Nem balesetveszélyes?

Kedves Megint Állunk Vazze Blog!


Úgy tűnik az IC problémák tovább szaporodnak.
A mai napon (2009.07.15.) a Keleti pályaudvarról hivatalosan  9.13 perckor induló Pannónia IC (egyik fele tele Bulgáriába tartó szlovák és cseh turistával) 83 perc késéssel indult el.
A szerelvényt indulás előtt 10 perccel állították be és kapcsolták össze a Csehország felől érkezett kocsikkal. Induláskor kiderült, hogy az egyik frissen csatolt kocsi ajtói nem
hajlandóak záródni. Elkezdték megjavítani. 30 perc próbálkozás után sem sikerült eredményt elérni, ezért a kocsi kisorozásáról döntöttek. Ezután 30 percig tízóraiztak a kedves (ritkán sztrájkoló) vasutasok, majd 15 perc alatt kisorozták a kocsit. Ez után eltelt kb. még 8 perc, mire a szerelvény elindult.

Persze elindulás után kiderült, hogy a többi kocsi ajtója sem csukódik be. Később manuálisan (értsd menet közben 120 km/h-nál) sikerült becsukni a külső ajtókat.
Bár a kocsik külföldi honállomásúak voltak, de az 1 órát meghaladó késlekedés akkor sem normális.

A dolog szépsége továbbá, hogy a vonatra kizárólag pótjegyet kell és lehet váltani belföldi viszonylatban, azaz TUDTOMMAL nem térítik vissza a pótjegy árát késés esetén.

Üdvözlettel: Balázs

u.i: Most még a vonaton ülök, nem tudni mikorra érem el az úti célom.
 
UPDATE 1
Balázs újabb jelentése szerint már 120 perc a minimum késés:
 
Szia!

Büfékocsi van (vizet nem merek venni, ki tudja mi kerül abba is bele), klíma van, amikor kap áramot a vonat (felújítás miatt a 120-as vonalon néha dízel mozdonnyal tolnak meg).
Az emberek mérgesek, még úton vagyok, kb 120 perc késés lesz a vége Békéscsabánál.

Most már működnek az ajtók, csak az az érdekes picit, hogy ha csak a reteszelés vezérlése volt kikapcsolva, akkor lehet hogy azt az egy kocsit sem kellett volna kipakolni????
Érti ezt a fene. Minden esetre azért az átjáróajtók még mindig nem működnek rendesen, tehát valami gubanc azért van. A vicces az, hogy a vonat vége Bulgáriába tart. Csomó hálókocsival és csomó külföldi nyaralóval. Ez aztán az "országimázs".

Üdv: Balázs

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr771247248

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Leijon 2009.07.15. 11:51:15

igen, sajnos a Román kocsiknál nagyon gyakran látom, hogy nem csukódnak az egyébként automatikus ajtók. Tegnap is volt olyan kocsi ahol nyitva maradt....

petya.bacsi 2009.07.15. 11:54:12

Bizony, hőségriadó van. Vizet tuti nem oszt a MÁV, meg lennék lepve, ha osztogatna.

Ilyenkor szokták rárakni a személyvonatokra a fűtést. Az újabb piros csíkos vonatok a legjobbak, ott még az ablakot sem lehet lehúzni, csak néhányat.

A MÁV vezérkart kellene most kivezényelni, hogy utazgassanak egy picit Hatvan és Budapest között... meleg van, és a plüss ülés nagyon finom szagot áraszt.

petya.bacsi 2009.07.15. 11:59:52

De hogy a hülyülést félretegyem: sajnos a nagyon meleg/nagyon hideg idő kihozza a hibákat, és gondolom - bár statisztikám nincs - ilyenkor több a műszaki hiba, mint máskor.

Majd jön Ákibard! és megmondja, hogy sok-e a 83 perc. Én tuti hülyét kaptam volna.

Nagymoli 2009.07.15. 12:35:00

Na, viszont van a vonaton internet... :-D

Ibigoo · http://indafoto.hu/ibigoo 2009.07.15. 13:17:02

Csak 83 percet? A Pannóniánál az kevés :P

georgejr · http://mav.blog.hu 2009.07.15. 13:19:40

@Ibigoo: jo, de romania fele, nem romaniabol....

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2009.07.15. 13:42:54

Ezt a klíma dolgot nem értem. A Balaton északi partján is dízellel jártak az IC-k, amíg voltak, és ment a klíma.

petya.bacsi 2009.07.15. 13:51:24

A 120-as vonal, az gondolom a bp-újszász-szolnoki rész. Ott július 20-tól lesz menetrend változás, de már most is dízelmozdonyos tilitoli van?

Georgejr, erről tudsz valamit?

Killyourself 2009.07.15. 14:05:59

@petya.bacsi:
Mezoturon mar egy honapja is tilitoli volt!

Killyourself 2009.07.15. 14:07:12

Az meg, hogy nincsenek becsukva az ajtok, számomra baromira megszokott dolog, legalabbis Békéscsaba-Bp gyorsokon nagyon ritkan vannak becsukva.

Ibigoo · http://indafoto.hu/ibigoo 2009.07.15. 14:36:21

@petya.bacsi: habár nem én vagyok a megszólított, de a Bp. - Újszász - Szolnok vonalszakasz száma 120a. A dízelgépes tilitoli a Szolnok - Lőkösháza szakaszon van, vagy Gyoma vagy Mezőtúr állomáson.

Ibigoo · http://indafoto.hu/ibigoo 2009.07.15. 14:37:11

*a Szolnok - Lőkösháza szakasz száma a 120 ("a" nélkül).

Kopi3.14 2009.07.15. 15:48:50

egyébként a poszt harminc perces tízóraizását nem értem. A keletiben egy vonat késése borít mindent, nem hogy egyetlen kocsi kisorozása. Az elég komoly szabad ablakot pályát, vontatógépet igényel. S nem megoldható fél perc alatt.

Leijon 2009.07.15. 16:53:51

@Killyourself: De ez Intercity román IC kocsikkal...
Egyébként a belső elválasztó ajtók szinte sosem működnek, elindulás előtt meg úgy sípolnak hogy valami szörnyű...
120-as vonal Szolnok-Békéscsaba-Lőkösháza-(Curtici)
Most Gyománál van tilitoli...

Snake 2009.07.15. 17:34:46

@Peti817172M: Arra az időre, amig kitolják a vonatot a feszmentes szakaszról (ha jól rémlik, akkor ilyenkor eleve össze sem zárják a vonattal a kitológépet), addig nem fogják csatlakoztatni a fűtési kábelt a dízellel, főleg ha Szergej a kitoló, mert abban nincs is vonatfűtés.

Ákibard! 2009.07.15. 18:15:10

@Snake:
"ha jól rémlik, akkor ilyenkor eleve össze sem zárják a vonattal a kitológépet),"

Attól függ, hogy kapcsolt, vagy kapcsolatlan tológép.
A vonatfűtést nem szokták összerakni, mert minek.

Ákibard! 2009.07.15. 18:15:56

@petya.bacsi:
Szerintem döntsétek el mennyire korrekt dolog a mávot szidni a román kocsi szarakodása miatt.
Szerintem nem. De döntsétek el magatok...

Ákibard! 2009.07.15. 20:07:04

www.mav-start.hu/hirek/hir.php?mid=14a5df3e3c5aec

Ezután mehet tovább a fika az ásványvízzel kapcsolatban...

petya.bacsi 2009.07.15. 20:12:24

@Ákibard!: na ezt holnap majd jól megnézem. szkeptikus vagyok az ilyen hírekkel kapcsolatban, de ne legyen igazam :)

Adani 2009.07.16. 07:35:17

@Killyourself:

Ez igaz, sokszor utazom a 120-ason.

Sok utasnak a seggében van a keze vagy barlangban lakik és nem csukja be. Nem egyszer volt, h miután álltam a vonaton mert nem volt hely én csuktam az utas után az ajtót egyszer a kaller is jött vissza, és kérdezte, h én csuktam be? Mondtam, h igen, mert a kedves utas barlangban lakott. Mondta, h ok, köszöni szépen, látta, h nyitva maradt, és visszajött becsukni.

Kopi3.14 2009.07.16. 09:41:22

"vizet nem merek venni, ki tudja mi kerül abba is bele"
Balázsnak ezután azt javaslom, levegőt se vegyen román IC kocsikból álló szerelvényen, mert ki tudja mit kevertek bele. Neki is, nekünk is jobb lesz utána.

georgejr · http://mav.blog.hu 2009.07.16. 10:24:15

@Ákibard!: nagyon jó!!! ez tényleg pozitív

Adani 2009.07.16. 12:03:58

@georgejr:

Na jó azért volt már rá példa, h hypo volt a vonaton vett vízbe és az utas rosszul lett tőle.

Ákibard! 2009.07.16. 12:57:48

@Adani:
Volt egy ilyen eset igen.

Olyan eset is volt, hogy étteremben mérgezett volt a kaja, és rosszul lettek tőle.

Mégis esznek emberek azóta is étteremben...

Adani 2009.07.16. 20:51:53

@Ákibard!:

Étteremben jah, de nem biztos, h abban, pláne az nem, aki a mérgezést kapta.

4-es villamos (törölt) 2009.07.28. 01:16:06

Ma a Keletiből induló 20.13-as(Bp. Keleti pu. -Lőkösháza) gyors 90 percet késett....

charlie 2009.11.21. 23:09:16

@Adani: nem is tudtam, hogy a pet palackos ásványvizet a vonaton töltik... az, hogy a gyárban elbaszták, és pont az került vonatra meg k. nem az utasellátó hibája.

Ellenmenet és utolérést kizáró biztosítóberendezés 2009.11.22. 00:08:05

@charlie:
Hát momentán annyi volt a gond, hogy a kiürült petpalacka betöltötték a teszkós ruppótlan ásványvizet vagy bubinélküliként a csapvizet csak ment bele hypo is...
KIVÉTELESEN igaza van adaninak, ez nem az Adani összes egyik sohanemvolt legendája :D

charlie 2009.11.22. 20:37:21

@Ellenmenet és utolérést kizáró biztosítóberendezés: aham, és a vendég meg szó nélkül átvette a megbontott üveget (amit nem előtte bontanak meg).

mellesleg egy híradás sincsen eme ügy utóéletéről (ki rakta bele a hypót, vagy hogyan került az bele).

Ákibard! 2009.11.23. 08:33:11

@charlie:
Ugye a vendéglátóhelyeken teljesen alap, hogy kibontják a vendégnek, vagy minimum kilazítják a kupakot.
Lehet azt úgy csinálni, hogy a vendég ne vegye észre. Plusz az a vendég is ritka, aki mm-ről mm-re pásztázza végig az üveget a kihozásig. Vagy vész esetén a pult felőled eső (alacsonyabb) részén nyitod, és már rögtön nem látja. Vagy mégjobb, pohárba kitöltöd... Van á millió megoldás, aki benne van megtanulja a trükköket hamar, ez mindennel így van.

Hogy került bele? Egyszerűen. Az étkezőkocsikon is ki van írva a WöCében, hogy NEM IVÓVÍZ. Abba a tartályba nyomhatnak szabályosan egy kevéske hypót, hogy tisztítsa a tartályt, a felmosáshoz, egyebekhez teljesen jó, és nem is tilos. Máshol is csinálják, ha tudnád kikerekedne a szemed... Csak ugye azt vendégnek nem adják, mert tudják, hogy "gázos" víz. Általában nem vészes mennyiséget nyomnak bele, úgy 2m3-be 2 flakon... (Ugye fertőtlenítéshez ír a flakon 10 literhez 1 decit, itt 2000 l-hez megy 20 deci).
Csak most lehet egy új ember került oda, vagy csak kapkodott, és rossz caphoz nyúlt... (NEm az ivóvizeshez.)

Sajtóélet? Azért ennél Te komolyabbnak tűnsz...

Minden eset akkor érdekes, amikor megtörténik és felkapják. Utána le van szartva az egész nem beszél róla senki. 1-2 eset van ami tényleg nagy port kavart (Monorierdő vonatbaleset, Mór, Olaszliszka, stb.) azokról 1-1 híradás megesik, de az, h vki rosszul lett egy flakon újracsomagolt víztől...? :D Hol hír már... Már csak azért is mert (sajnos!) mindennapos dolog...

charlie 2009.11.23. 09:33:12

@Ákibard!: Én (és akikkel együtt dolgozok) soha nem nyitjuk ki a cuccot, maximum a vendég előtt (sör, bor, ilyesmi), plusz még asszem ki is van adva, hogy így kell (legalábbis ennél a cégnél).

Igen, tudom, hogy nem ivóvíz amit beletöltenek (mondjuk szhelyen, hát, ha ott töltenek simán a csapból vagy kútból megy, abba nem raknak semmit)

Igaz, Szhely-Bp között WRm megy (bár az se sokáig, mivel az utolsó - tartalék kocsi - most akar kihalni, hálózati töltő szar, fűtés szar, fűtési fesz. relé szar - 3e voltnál beragad, nem vált át 1500-ra vagy 900-ra - ja mert ugye nem adnak 1500-at, csak 1000-t), ezen nincs ivóvizes tartály se és pult se.

charlie 2009.11.23. 09:36:11

(mondjuk, ahogy keletiben tolják a dolgokat, én azon se lepődnék meg, hogy ivóvizes tartályba nyomjak hipós vizet, már ahol van ilyen tartály. ott ahol kiadnak kocsit télen úgy, hogy nem ellenőrzik le a fűtést, vagy a fék kormányszelepet megcsinálják aztán tatabányánál kiesik a féktuskó, vagy volt már, hogy generátorfedél huss, mert csak egy csavarral csavarozták fel, szóval, na.)
süti beállítások módosítása