MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Ez van, majd mennek a következővel

2009. július 13. - georgejr

A MÁV-ot nem érdekli, hogy Balaton Sound van. Nem küld több kocsit, így Székesfehérváron már nem lehetett felszállni a vonatra. A kedves kollégák válasza: ez van, majd mennek a következővel. Na és akkor az ilyen emberekkel legyenek az utasok megértőek sztrájk alatt??? 

 

Tisztelt MÁV-Start ZRt!

 
Az alábbi levelem nagy felháborodásomban írom Önöknek! Még nagyon frissek az élmények. Minden reggel Székesfehérvárról a 4.48 órakor induló személyvonattal járok több utastársammal Budapestre dolgozni. Ma is reggel időben kint vagyunk, várjuk a vonatot (amely a nyári menetrend szerint Fonyódról indul). Be áll a vonat az állomásra...már a mozgó vonaton látjuk, hogy ide esélyünk sincs felszálllni, végig megyünk a szerelvény mellett, amely 5 kocsiból állt), és mindenhol dugig, és még az előterekben is álltak. Egyetlen egy utas sem tudott a vonatra felszállni. Emiatt a fél órával később induló vonattal tudtunk csak eljönni, ami ugye a munkában is fél óra késés, amit nem nagyon tolerálnak az munkáltatók.
Utastársaimmal odamentünk Székesfehérváron a forgalomirányítóhoz, aki akkor éppen nem volt a helyén, és az iroda előtt ülő vasúti dolgozók válasza a következő volt, hogy ez van, majd mennek a következővel.
 
Kérdéseim:
Mivel, tudott a MÁV a hétvégi balatoni fesztiválról, nem lehetett volna-e mentesítő vonatot indítani, mint ahogy azt a VOLT fesztiválra is megtette?
Ha már látja a MÁV, hogy mennyi utas van, akkor a kalauz, vagy a mozdonyvezető jelzi, hogy nem tudnak többen felszállni...akkor legalább Székesfehérváron nem lehetett volna-e vagy egy mentesítő vonatot indítani, vagy pedig plusz kocsikat a szerelvényhez hozzákapcsolni?
Jelen levelemet a Megint Állunk Vazze, és a MÁV-figyelő internetes blogokhoz is másolatban küldöm!
 
Üdvözlettel:
 
-- 
Molnár Éva
egy utas a Székesfehérvárról Budapestre munkába járók közül

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr921242931

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Budafoki 2009.07.13. 09:13:59

1.: Megrendelte valaki (a fesztivál szervezője) a különvonatot?
2.: A VOLT fesztiválra nem a MÁV-Start, hanem a GYSEV közlekedtette a különvonatot.

chipetke · http://mavsztrajk-e.wamma.hu/ 2009.07.13. 13:23:39

@Budafoki: korrekt. Ez van. Ez nem a MÁV-Stop hibája, hanem a fesztiválszervezőké. Ha a MÁV hivatalosan nem tud semmit a fesztiválról, akkor nem is tesz semmit. Meg aztán sokra menne vele az egyszeri ember. A fesztiválozók utazás szempontjából nem kiszámítható emberek.

combo 2009.07.13. 19:20:17

chipetke: Hát tudod, ha a MÁV az én magánvállalkozásom lenne, akkor igenis tudnék róla, mert nem vagyok saját magam ellensége. (Sőt, a honlapomon reklámoznám is a vonatos eljutási lehetőséget.) A Balaton Soundról még a világ végén lakó Mari néni is hallott, csak a MÁV nem ("hivatalosan").

Elégedetlen Tróger 2009.07.13. 20:08:32

Nem, nem tudott a soundról a "vasút". "Vasút", mert ez már csak a paródiája a vasúti közlekedésnek. Előre bejelentett 60 fős csoport sem tudott felszállni Siófoknál, mert nem biztosítottak helyet nekik. Vagy ne adj isten még egy kocsit kapcsoltak volna hozzá? Így tartott az utazás Zamárdiból Pestig 6 és fél órát. És ami a vicc: amikor a három és fél órával későbbi vonattal megjöttek volna, még az a vonat is késett 15 percet. Keserű :) .

moleva76 2009.07.13. 20:43:34

@Elégedetlen Tróger: a késésen már lassan fent sem akadok, mert az mindennapos a mávnál...olyan nincs, hogy menetrend szerint érjenek be a vonatok :( vagy ha van, akkor igen ritka, mint a fehér holló.

Hogy nem lehet nem tudni egy olyan mértékű fesztiválról, amit az összes média agyon reklámozta, meg a híradásokban is szerepelt? Milyen emberek ülnek ott? Szemellenzőt viselnek...az orruknál nem látnak előrébb?

laci759 2009.07.13. 22:09:05

Azért pár dolgot ne felejtsünk el. A mozdonyvezető valószínűleg GÉPÉSZ üzletág. A jegyvizsgáló START, az állomáson ülő vasutas pedig lehet akár CARGO vagy FORGALOM. A hozzáállás lehetne kedvesebb (ez is sokat segítene) de érdemben nem sokat tud tenni. Ha jól tudom, akkor az ÁLLAM rendeli meg a vonatokat, és ez alapján fizet a START-nak. A START puszira nem indít vonatot, az állam meg valószínű nem rendelte meg. A +kocsi felpakolása sem olyan egyszerű. VAN e az állomáson, van e személyzet, aki azt a vonathoz kapcsolja, fékpróbáztatja stb... Én úgy gondolom, hogy vasutasok (akikkel az utas találkozik) maximum csak a megnyilvánulás módjában tudnak változtatni.

Zsoberpapa (törölt) 2009.07.13. 22:43:09

A vonatra már Fonyódon tudtak volna +kocsit kapcsolni, mivel Fonyódon van erre alkalmas személyzet (én márcsak tudom, hisz balatoni vagyok). Szerintem Székesfehérváron is van erre alkalmas személyzet, viszont ott erre - a menetidő tartása miatt - nincs lehetőség. A vonat 4:43-kor érkezik Székesfehérvárra és 4:48-kor indul tovább - másik vonatszámmal. (Persze, hogy annak mi értelme van, hogy két külön vonatként van feltüntetve, nem tudom.)

Lényeg, ami lényeg: Fonyódon kellett volna több kocsival indítani a vonatot, de ott nem indították több kocsival.

Sajnos a cikk beküldője - mivel nem a Balatonról utazik a fővárosba - nem tudja, hogy a Balaton és a főváros között a vonatösszeköttetés - finoman szólva - folyamatosan romlik és ez megfigyelhető a szerelvények összeállításában is. Gyorsvonatok esetében van olyan, hogy a +2 keszthelyi kocsi sem elég és már Siófokon tömegek állnak a vonaton, így akik székesfehérváriak, gyakran esélyük sincs felszállni egy-egy nagykanizsai gyorsvonatra (amely Budapestre megy). Viszont a helyi személyvonatok, melyek csak a Nagykanizsa-Székesfehérvár vonalon belül közlekednek, 3 kocsi helyett 6 kocsival járnak, ami tök fölösleges, mert 1.: nincsenek kihasználva (még 1-2 személyvonat esetében a 3 kocsi is sok, mert nem telik meg a vonat - még nyáron sem), 2.: az utasok többsége Budapestre utazik, ami nyáron fokozottan igaz és a felszállás lehetőségét biztosítani kéne (még a székesfehériak is had dönthessék el, hogy melyik vonattal kívánnak Budapestre utazni).

Ákibard! 2009.07.14. 15:05:01

@Zsoberpapa:
Szerintem a kocsirákapcsolásnál a személyzet a legkevesebb...
Fonyódon honnan szedsz plusz kocsit? Mert az állomáson nincsen az 100%?

Lehet ki kellene ásni a Keleti alá eldugott 50 személykocsit is :-(

Snake 2009.07.14. 15:56:38

@Ákibard!: Meg a 20 NoHAB-ot, meg a 300 424-est és az 50 Gigantot. Na meg az érkező tömeg elszállítására az 50 db ICS-t. Esetleg még a Déli alól a 30 db EV szerelvényt. :D

chipetke · http://mavsztrajk-e.wamma.hu/ 2009.07.14. 16:16:01

@Snake: Erre a 20 NoHAB-ra gondoltál?

A 20 mozdonyból jelenleg 6 üzemképes

* M61-001 – Üzemképes, a MÁV-nosztalgia fűtőház tagja (Magyar Vasúttörténeti Park)
* M61-002 – Selejtezve: 2001. november 7. Az üres mozdonyszekrény 2005. március 3. óta a NOHAB-GM Alapítvány tulajdona.
* M61-003 – Selejtezve: 1988. december 21. (motorját a 010-esbe helyezték át)
* M61-004 – 1999. június 4-én Badacsonylábdihegynél baleset következtében megrongálódott, selejtezve: 1999. november 23. (A mozdony egyik felét a Közlekedési Múzeum oldalánál állították ki.)
* M61-005 – Selejtezve: 1991. október 24.
* M61-006 – Üzemképes, a MÁV Nosztalgia Kft. tulajdona (Magyar Vasúttörténeti Park)
* M61-007 – Selejtezve: 1989. szeptember 15.
* M61-008 – Selejtezve: 1997. január 15.
* M61-009 – Selejtezve: 1987. november 20.
* M61-010 – Üzemképes, a NOHAB-GM Alapítvány tulajdonában, folyamatos felújítás alatt áll, futási engedély szükségeltetik a forgalombaállításhoz.
* M61-011 – Selejtezve: 1991. november 24.
* M61-012 – Selejtezve: 1994. január 19.
* M61-013 – Selejtezve: 1999. február 10.
* M61-014 – Selejtezve 1997. január 15.
* M61-015 – Selejtezve: 1994. január 19.
* M61-016 – Selejtezve: 1989. június 15.
* M61-017 – Pályafenntartási célokat szolgál, 2761 017-9 (korábban A61 017) pályaszámmal (Új fogaskerék áttétellel 120 km óra sebességre képes. Villamos fűtőgenerátor került bele mérőkocsi fűtéséhez, amit kék csík jelez az oldalán. 2008-ban és 2009-ben a csíksomlyói búcsúra tartó különvonatot vitte Romániába)

* M61-018 – Selejtezve: 1992. november 12. (motorját a 004-esbe helyezték át)
* M61-019 – Üzemképes, a MÁV Nosztalgia Kft. tulajdona (Magyar Vasúttörténeti Park)
* M61-020 – Üzemképes, a MÁV nosztalgia-fűtőház tagja (Magyar Vasúttörténeti Park)

forrás: hu.wikipedia.org/wiki/M%C3%81V_M61

chipetke · http://mavsztrajk-e.wamma.hu/ 2009.07.14. 16:19:40

@Snake: amúgy sejtésem szerint a többi általad említett járműból is bőven van selejtes, vagy szétbontott. A NoHAB-ok sorsát a karbantartás hiánya pecsételte meg.

combo 2009.07.14. 16:45:09

@Ákibard!: Hát nem a levegőből kell leakasztani plusz kocsit, hanem előre fel kell rá készülni (több kocsival küldeni Fonyódra). Azt meg nehezen adod be nekem, hogy nyáron nincs szabad kocsi, amikor össze-vissza van nyirbálva a menetrend, plusz az iskolások hiánya miatt máshol elég lenne kevesebb is.

Zsoberpapa (törölt) 2009.07.14. 17:10:22

@Ákibard!: Az állomáson tavasszal, ősszel és télen valóban nem szoktak plusz kocsik lenni, de nyáron már láttam néhányszor 4-5 db kocsit pihenni, melyek napokig nem mentek sehová, aztán (valamiért) elvitték őket. Olykor-olykor Siófokon is vannak plusz kocsik, de ugye itt - a menetidő tartása miatt - már nincs lehetőség a felkapcsolásra.

2009.07.14. 17:28:51

ha majd egyszer a MÁVnál is fontos lesz az ügyfélelégedettség, akkor talán lesz kérés nélkül mentesítő járat.

viszont kiváncsi lennék, hogy ha a sound megrendelt volna 3-4 különvonatot az mennyibe fájt volna a sziget irodának (arról nem is beszélve, hogy a mávnak azért lett volna a jegyekből is bevétele)

Snake 2009.07.15. 00:09:12

@chipetke: Neeeem...én a Keleti alatt rejtegetett másik 20 NoHAB-ra gondoltam :)

Kopi3.14 2009.07.15. 15:36:28

@moleva76: kérdés itt is:menny emberre készüljön fel a máv, s aok mikor fognak utazni? Ha volt betervezve plusz kocsi, csak éppen úgy kalkulálva, ott töltik az éjszakát és napközben jönnek vissza, több vonatra elosztva, akkor mi a szitu? Azon vonatokat leellenőrizted?

vanek ur 2009.07.16. 08:49:49

@moleva76: @PTibi: Vajon mik azok a rendezvények, amikről a MÁV-nak a szervező megkeresése nélkül is tudnia kellene?
Amit reklámoznak? Vagy amiről a média beszél? És ha tud is róla, melyikhez kellene "magától" pluszkocsikat adnia? Sound? Győri Rábafesztivál (most reklámozzák a tévében)? Nagydobosi Tökfesztivál (erről a rádióban hallottam)?
200 millió volt a Sound nyeresége, még ha néhány százezret fizetni is kell a plusz kocsikért, simán belefért volna.
És igen: alapvetően a szervezők tudják, mivel érkeznek a vendégek; akarják-e, hogy ne autóval menjenek; mikor jönnek és mikor mennek az emberek. Ha ezeket az információkat időben megosztja a MÁV-val, biztos, hogy meg tudnak egyezni, és mindenki jól jár: a MÁV is a több utas miatt, az emberek a több hely miatt, a szervezeők pedig a több és elégedettebb látogató miatt.
Sok szervező azért nem szól, mert nem akar fizetni azért, hogy a vasút többletkapacitást ad (aminek nyilvánvalóan van költsége). Inkább reménykedik abban, amit korábban (és a másik fórumon) többen is írtak, hogy "szolgáltatói szemlélet", a "MÁV érdeke is", "proaktivitás". Lényeg, hogy fizetni ne kelljen.