MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Újabb Somogy IC-botrány

2009. július 08. - georgejr

Újabb botrány az intercityn: tegnap este egy órával hosszabb volt az út Budapestről Kaposvárra. Ezúttal a mozdony romlott el a déliben, ezért lecserélték. Azt azonban nem vezethette a masiniszta, ezért azt is lecserélték. Közben az utasokat föl-le szállították a vonatról. Csak idén ez a harmadik ehhez hasonló eset.

- Ez katasztrofális, hogy rendszeresen késik akár az IC, akár a sima kecskeméti gyors, tehát még időben soha nem tudtam érte bejönni. Mindig 5-10 percet késett, most egy órát késik a vonat Budapestről Kaposvárra, ez valami tragédia - panaszkodik Kovácsné Kiss Emília.

A vonatnak öt előtt kellett volna indulnia a déliből.

A Somogy Intercitynek 2 óra 54 perc alatt kellene Budapestről Kaposvárra érkeznie, ez hétfő este nem jött össze. Hivatalosan azt mondták: 60 percet késik az intercity, de ennél, mint kiderült, jóval többet, hiszen még 9 óra előtt néhány perccel sem ért be a somogyi megyeszékhelyre.

A menetrendben meghirdetett 19 óra 47 perc helyett 20:52-kor aztán befutott a Somogy IC a kaposvári pályaudvarra. Az utasok fáradtan és felháborodottan szállnak le róla.

 

- Egyszerűen lecserélték a vonatot, azt mondták, valami probléma van a mozdonnyal, hát hogy aztán mi volt, én nem tudom - magyarázza az egyik utas.

 

A többiek elmondták: elromlott a mozdony, helyette lett egy új, de azt nem vezethette a masiniszta. Ezért azt is lecserélték. Az utasokat közben le-föl szállították, mert a mozdony egyben van a vasúti kocsival.


Megkérdeztük a MÁV-ot is, a szóvivő azt mondta: kérdésünket az utaspanaszok között kezelik, ezért 15 nap múlva várhatjuk csak a választ.

A MÁV egyébként visszatérítette az IC pótjegy árát, ám az utasoknak ez csak egy parányi vigaszt jelent.

- Visszacserélik a helyjegyet, de azzal a 350 Ft-tal már nem sokat nyerünk - teszi hozzá Nagyné Balogh Ágnes.

Nem a tegnapi az első eset: egy hete azért maradtak hoppon Dombóváron az IC utasai, mert a masiniszta 12 órás munkaideje lejárt és egyszerűen hazament. A szerelvény 45 perces csúszással érkezett Kaposvárra, sokan lekésték csatlakozásaikat.

Áprilisban Kaposvárról indult késve a vonat, és Dombóváron maradtak le a csatlakozásról az utasok. Még a helyjegyet is újra meg kellett venniük.

Januárban hat óra alatt értek fel az utasok Pestre, váltóátállítási probléma miatt. Tavaly októberben pedig három és fél órát késett a Somogy IC, annak az oka szintén műszaki hiba volt.

forrás kapos.hu

 

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr351233709

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ColT · http://kilatasgaleria.blog.hu/ 2009.07.08. 11:28:59

Ja, máskor márakkor sem adták vissza a helyjegy árát, amikor 50 percet késett az IC... Merthogy nem késett, hanem később indult!
Úgy tűnik azóta voltak változások, most már legalább a saját szabályaikat betartják :D

esef 2009.07.08. 11:38:30

Nem értem mi a baj. A leírtak szerint a motorvonat vezérlőkocsijával volt a hiba. Talán a kedves utasok szerettek volna fent maradni a hibás járművön, elmenni vele a javítóba, megvárni míg elkészül és utána menni Kaposvárra???

GC (törölt) 2009.07.08. 12:02:10

Sajnos mindig azt a szabályt tartják be, amivel az utas húzza a rövidebbet... de nem véletlenül az utas fizet? Jah hogy az állam többet? Akkor én kérek elnézést.

bzola 2009.07.08. 12:19:54

"Hivatalosan azt mondták: 60 percet késik az intercity, de ennél, mint kiderült, jóval többet, hiszen még 9 óra előtt néhány perccel sem ért be a somogyi megyeszékhelyre.
A menetrendben meghirdetett 19 óra 47 perc helyett 20:52-kor aztán befutott a Somogy IC a kaposvári pályaudvarra.'"
hát nálam a 65 perc annyira nem jóval több, mint a 60. egyébként meg egyetértek eseffel.

citrix 2009.07.08. 12:25:59

Mindig csak a panasz,semmi se jó.Nézzzük a pozitív oldaláról:aki vonattal utazik,nem csak egyszerűen eljut A-ból B-be hanem közben kalandok (késés,mozdony és vezető cseréje,ismeretlen okokból hosszú ácsingózás,cammogás kilómétereken át) sorában van része.Élményt ad.Milyen egyhangúan unalmas a fejlett EU államokban:beszállsz,megérkezel,mindezt monoton precizitással,tiszta és gyors vonatokon.Dögunalom az egész.A MÁV szolgáltatást nyújt,tessék megbecsülni a szocializmus vegytiszta lehelletét a rothadó kapitalizmus jegyáraival keresztezve.

boroskóla 2009.07.08. 12:42:17

Na, ezért érdemes volt a pesti vezéreket leszedni a BV-fordáról, hogy aztán a töketlen vidéki szerencsétlenkedjen vele.

Ez egy olyan motorvonat, amelyre nem egy kis előadással meg három oda három vissza úttal lehet megszerezni a típusismeretet. Ezt hosszú éveken át vezetni kell, meg kell ismerni a legapróbb rigolyáit, mert egy kényes szerkezet, kényes elektronikával...

átlátó 2009.07.08. 12:48:37

A miniszterelnök, a miniszterek (az összes ám)talicskán tólják végig a jó édesanyjukat a sínek között. Közben korbáccsal ütlegelni őket kisebb szünetekkel.

szernyeteglejos (törölt) 2009.07.08. 13:12:01

Vonatelbaszódás miatt (szintúgy tegnap) 50 percet késett a Hajdú IC...a végén má' haza sem akartam menni. Legalább kijönne az állomásfőnök, a szenvedők közé, hideg élelemmel, meg meleg/hideg teával.

szernyeteglejos (törölt) 2009.07.08. 13:12:35

Vonatelbaszódás miatt (szintúgy tegnap) 50 percet késett a Hajdú IC...a végén má' haza sem akartam menni. Legalább kijönne az állomásfőnök, a szenvedők közé, hideg élelemmel, meg meleg/hideg teával.

Fly_G_Fly 2009.07.08. 15:23:13

Láttam az esetet. Elromlott a Samu vezérlője. Egy darabig próbálták megjavítani, de nem sikerült.
Aztán rákapcsoltak egy szilit, majd kb. 20 perc után a szilit és a Samu vezérlőjét lekapcsolták és a Bobóval kihúzták tárolóra, majd a Szili visszatért a szerelvényre.

Szerintem a Samut ki kellen már dobni. Nem sokkal jobb a színvonala, mint a halbis kocsiknak!

Tomi77 2009.07.08. 16:34:53

Bzolának és esef-nek igaza van és én is velük értek egyet.Főleg miután marha nagy ésszel leírta az illető, hogy 65 perces késéssel ért a vonat Kaposvárra az előzőleg bemondott 60 perc helyett.Ez tényleg sokkal több...rengeteg...egyszerűen felháborító.

Zsoberpapa (törölt) 2009.07.09. 19:44:32

A Somogy InterCity vezérlőkocsijával már korábban is adódhattak gondok. 2009.07.06-án V43 1282 + Amxz + Bmxz + BVmot összeállítással indult Budapest-Déli pályaudvarról. Nem értem, hogyha már egy nappal korábban komolyabb gond volt a Bmxtz motorkocsival, akkor egy nappal később miért kapcsolták vissza?

Ui.: sajnos az utóbbi időkben a Somogy IC-t egyre jobban elhanyagolják. Múltkor V43 1154 + 4 By + 1 Aby összeállításban indult a Déliből és egy nagykanizsai gyorsvonat szerelvényéből állították ki.

Zsoberpapa (törölt) 2009.07.09. 19:56:31

@Zsoberpapa: Ja, most nézem, hogy az eset Hétfőn történt. Sorry, ezt benéztem, hozzászólásom első fele tárgytalan.