MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Re: IC-nek álcázott gyorsvonat

2009. június 11. - georgejr

A MÁV válasza. Kedvenc mondatom:

"InterCity vonataink nagyon kedveltek a kulturált, kényelmes utazás és a gyors eljutási idő miatt"

De őszintén most ki hiszi ezt el? Az elvira szerint a menetidő ugyanannyi Mezőberény-Budapest között IC-vel és gyorsvonattal. A helybiztosítás nélküli pótjegynek értelme nincs, csak lehúzás... Nem is kicsi.... Nevetséges. Nem emelünk árat, csak a vonatok felére fizess 390 forintos felárat.... 

Tisztelt Megint Állunk Vazze!


Megígértem, hogy a MÁV válaszát elküldöm. Az IC-nek álcázott gyorsvonat címmel a blogon megjelent írásomra a MÁV ügyfélszolgálat a következő levelet küldte, amivel kapcsolatban csak az a problémám, hogy nem válaszoltak minden kérdésemre:



Tisztelt Utasunk!                                         
 

Rendkívül fontos számunkra, minden olyan megkeresés, bejelentés, amely utasainktól érkezik és azáltal a szolgáltatásunk minősége javulhat, ezért köszönettel vettük megkeresését. Bejegyzésében leírtakkal kapcsolatban az alábbiakról tájékoztatjuk: 

Pénztárosaink a helyfoglalást nyilvántartó program alapján dolgoznak, mely nyomon követi a telefonon lefoglalt, és a személyesen megvásárolt helyek alakulását. Erre szükség is van, hiszen a pót- és helyjegyköteles vonataink felárának indoka a biztosított ülőhely, a pótjegyköteles vonatoknál pedig a minőségi szolgáltatás miatt kötelező a pótjegy váltása.

Amikor a pénztáros közli, hogy nincs már szabad pótjegy a vonatra, az azt jelenti, hogy a hely-nyilvántartás alapján minden pótjegyet eladtak. Ha Ön ennek ellenére szabad helyet lát a vonaton, az abból adódik, hogy a foglalt vagy megvásárolt jegyeket nem feltétlenül használja fel a tulajdonosa (pl. lemond az utazásról, ám a jegyet nem váltja vissza, elalszik stb). Ha ezt nem jelzi irányunkba, sajnos akkor sem adhatjuk el a helyét, ha amúgy kárba veszik (kivéve a rendelt jegyeket, mert ha azokat legkésőbb 24 órával indulás előtt nem veszik át, akkor felszabadulnak, és újra eladhatóvá válnak). Egyébiránt azok a helyek is üresen maradnak, melyek tulajdonosai későbbi állomáson szállnak fel. Szeretnénk tájékoztatni, hogy jegypénztáraink országos hálózatba vannak kötve, az utasok így bárhol visszaválthatják pótjegyeiket, ekkor előfordulhat, hogy a vásárlás pillanatában már teljes foglaltságot jelez a rendszer, azonban egy kis idő elteltével (miután a rendszer frissíti önmagát) a visszaváltott jegyek megjelennek, s eladhatóvá válnak.

InterCity vonataink nagyon kedveltek a kulturált, kényelmes utazás és a gyors eljutási idő miatt, ennél fogva sokan igénybe veszik azokat, így az IC jegyek hamar elfogynak. Sajnálatosan Társaságunknak nem áll rendelkezésére korlátlan számban IC kocsi, melyekkel a megnövekedett utas igényeket ki tudnánk elégíteni, jelenleg is már valamennyi rendelkezésünkre álló kocsit közlekedetjük.

Ha Önök IC pótjegy nélkül vették igénybe szolgáltatásunkat akkor a vonaton a jegyvizsgáló a pótjegy díján felül 500. Ft pótdíjat felszámolni köteles. A jegyvizsgáló munkatársunk rendelkezéseinknek megfelelően járt el amikor a pótjegy árát és a pótdíjat felszámította Önöknek. 

A hasonló helyzetek elkerülése érdekében, szíves figyelmébe ajánljuk a MÁVDIREKT szolgáltatásunkat, melyet helyi tarifával, a 06 40 49 49 49-es kék számon hívhat, hol IC pótjegyét és menetjegyét a tervezett utazás előtt már 2 héttel is megrendelheti. Az állomási pénztáraknál erre már 2 hónappal korábban is van lehetőség. 

Köszönjük megkeresését, s reméljük, hogy a megélt problémák ellenére is megtiszteli Társaságunkat bizalmával, és a jövőben is utasaink között üdvözölhetjük.
 

Üdvözlettel:

XY
ügyfélszolgálati szakértő

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr511178139

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ákibard! 2009.06.11. 09:20:31

Szerintem korrekt válasz, és az igazat írja le...

Takika 2009.06.11. 09:39:49

"gyors eljutasi ido"
Nekik se artana kis magyarora. Az ido nem gyors, legfeljebb rovid. Az eljutas lehet gyors :)

Adani 2009.06.11. 17:03:04

Viszont még tavaly sem álltak meg az IC-k Berényben, a berényieknek ez jó, h most megáll ott is. Egyébként szoktak ott utasok lenni nem is kevesen. Békésre én is úgy járok ,h ha ki tudnak elém jönni autóval akkor Mezőberényben szállok le így én örülök, h megáll ott is az IC. Egyébként asszem Kétpó még az ahol gyors is megáll pluszban esetleg a felső részen Nagykáta és Újszász, de ott sem mindegyik áll meg. Amúgy ugyanaz mint az IC. Itt is kellene gyorsvonati kocsikat tenni az IC mögé mint a 140-es vonalon.

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2009.06.11. 17:43:39

Én azt a részt nem értem, hogy akik útközben szállnak fel, azoknak miért foglalják már az induló állomástól a helyét?

Leijon 2009.06.11. 19:10:25

Ne tegyenek gyorsvonati kocsikat az IC-re. Aztán majd minden nagy fánál megáll mint a 140-esen...peeersze. Vagy IC vagy Gyors de ne keverjük már!
Berényben meg semmi értelme megállnia a nemzetközi IC-knek mert most egy héten 4x utaztam Pestre Csabáról összesen nem volta 7-8 felszuálló...mondjuk szerintem ez csak addig lesz így amig tart a felújítás...apropó...nagyon szép peronteteje lesz Mezőtúrnak;)

Adani 2009.06.11. 22:15:51

@SzarkaTarkaFarka:

Én sokszor utaztam Berénybe és Berényből vannak ott utasok. Volt mikor több mint egy tucat leszállót láttam, persze mivel a város szélén van és busz csak naponta 2-3x jár ki, ezért mindenki autóba száll. Rendszeresen látom ,h száll le a nép a vonatról vonul az állomás elé és szállnak be a kocsikba, ahogy én is teszem rokonok/ismerősök jönnek ki eléjük kocsival és viszik haza az utasokat. Ahhoz képest, h kin van a város szélén elég szép számú utas van. Nem is rossz állomás van pénztár még kéregjegyet is adtak kétszer, van egy büfé az állomás mellett egy jó fej boltossal, ahol lehet újságot venni kávét és cigit venni ameddig a vonatra vársz. Ő is mondja, h mióta több vonat áll meg több ember fordul meg itt.

A 120-n mehetne a gyorsvonati kocsi a gyors sem áll meg több helyen mint az IC. Kétpón megáll pár, de az IC -nek nem kéne akkor sem ha gyorsvonati kocsi van mögötte. A 140-en is csak azért áll meg Nagykőrösön és Szatymazon mert keresztezés van. Cegléden meg azért átszállóállomás. Félegyházán pedig nem baj ha megáll az nagy város van létjogosultsága, mellesleg az ütemes előtt is álltak ott meg IC-k. Az a 3 plusz meg belefér.

krtek24 2009.06.11. 23:06:15

@Peti817172M:

Szia!

Azért, mert nyilván átfedi egymást a két utas által leutazni kívánt útszakasz.
A klasszikus eset ugye minden Budapest felé tartó IC esetében az, hogy az utasok elsöprő része a fővárosba tart, és fokozatosan telik meg a vonat. Nyilvánvaló, hogy Debrecenben nem fog helyjegyet kapni egy Budapestre tartó utas, ha a vonat Hajdúszoboszló és Budapest között már tele van, amikor jegyet akar venni.

MTBence 2009.06.12. 00:24:31

Mezőberényben azért állnak meg az "IC" vonatok, mivel nincs helyette más. Amíg voltak gyorsok (jó, jó, most is vannak...), addig azok álltak ott meg.
Viszont ez a menetidő lecsökkenéses duma kiakasztó. Nézzétek meg - komolyan - az Elvira drágán, hogy mennyivel gyorsabb eljutni oda a Keletiből "IC"-vel, mint gyorsvonattal.
A másik duma, hogy az utasok nagy megelégedésére. Na, erre gondoltam, hogy b@szd meg. Marhára meg vannak elégedve vele, ezt tükrözi ezen a blogon a sok írás és hozzászólás is. A gyorsvonatra legalább fel lehetett szállni, legfeljebb álltál. Viszont erre a "hűdeICre" rátesznek 4 román kocsit, amiből egy 1. osztályú, egy pedig büfé. Egy ilyen vonaton legfeljebb 200 utas fér el. Viszont, mint ahogy [Ákibard!] írta, nemzetközi vonat lévén helyek vannak fenntartva a román utasoknak is. Azt nem tudom, hogy milyen arányban. Hát tényleg meg vagyunk vele elégedve.

MTBence 2009.06.12. 00:28:32

@Ákibard!: Korrekt válasz? Kérlek, olvasd el az előző hozzászólásomat!

azallamenvagyok 2009.06.12. 07:53:38

@MTBence: naponta 13 db közvetlen vonat Keleti-Mb között, 2 órás ütemben, napközben órásban. Tényleg tiszta szar

mildi 2009.06.12. 08:01:40

@Adani: pont ez lenne a lényege, az ic ne álljon meg +3 helyen, és akkor jogos a pótjegy, de hogy rátesznek sebesvonati kocsit, és akkor már meg is áll +3 helyen, mert hát aki ott utazik, az nem ic-zik, ugye, csak akkor miért is vetetik meg a másik két kocsira a pótjegyet? vagy az ic kocsik nem állnak meg? :) sima lehúzás a vegyes ic. vmi vagy sebes, vagy ic, el kéne dönteni.

Kopi3.14 2009.06.12. 21:32:17

@Adani: mikor utazol Berényből? hétvégén, esetleg pénteken, hétfő reggel? Olyankor vannak utasok, igen. De egyébként nem.
A probléma az, hogy Berény még csak nem is vasíúti csomópont, így értelme nem lenne az Ic-knek megállnia ott. Jó, most viszont nicnsenek normális gyorsok, így csak az IC állhat meg. Régebben a gyorsok közül napi kettő állt meg Tiszatenyőn, de egy sem Kétpón. Most pontosan nem tudom, de szerintem most sincs másképp. A legelső Bp-ről lejáró áll meg tudtommal még midnig Gyoma és Berény között is-település neve nem jut eszembe.

Emlékszem az IC-k kezdetére, amikor az IC Apmz/Bpmz kocsikból állt, és csak Szolnokon állt meg Bp-Bcs között. Aztán kisírták a Mezőtúriak, a Gyomaiak- ja, valaki vegyen már Gyomaendrődre jegyet vasúton, illetve küldjön levelet Gyomára- mostanra meg megáll Berényben is, így teljesen értelmetlenné vált.

A máűsik nonszensz ezen a vonalon: gyakorlatilag nicns belföldi vonat, csak nemzetközi, az IC-k is már mind Romániából jönnek, s ettől kezdve már a késésekről nem is vállal felelősséget a MÁV. De hogy miért éri meg onnan közlekedtetni midnen vonatot...

vonat blog · http://szazvasutat.blog.hu 2009.06.13. 15:11:13

@Mildi
A 120-as számú vonalon ütemes menetrend van. Elvben óránként kellene, hogy járjanak a vonatok, teljesen azonos megállásokkal. A minisztérium által elrendelt, eléggé vitatott értelmű takarékoskodás miatt sok belföldi vonatot kihúztak, így sokszor csak a nemzetközi vonatok maradtak.
A jelenlegi rendszer nem jó.
A legjobb az lenne, ha óránként járnának a vonatok, és nem kellene pótjegyet venni a nemzetköziekre sem. Akkor a nemzetközi vonaton utazó utasok még örülnének is, hogy légkondis, korszerű gyorsvonaton mennek.
A régi értelemben vett IC-nek nincs értelme ezen a vonalon, hiszen nincs igazi nagyváros, amelyet ki tudna szolgálni.

vonat blog · http://szazvasutat.blog.hu 2009.06.13. 15:18:00

@poszt ihletője
Nem a MÁV-val, MÁV-START-tal célszerű levelezni ez ügyben. A személyszállítási közszolgáltatás megrendelője a szakminisztérium, melynek van egy dél-alföldi regionális közlekedésszervező irodája (RKI) Szegeden. Érdemes velük felvenni a kapcsolatot.
kti.rki.szeged@kti.hu
Én továbbra is azt gondolom, minden 120-as vonal mellett élő nyugodtan kérheti az óránkénti gyorsvonati közlekedést. A nemzetközi vonatok pedig legyenek pótjegymentesek, vagy olyanok, mint a szegediek (választható pótjegymentes és pótjegyes kocsi).

Leijon 2009.06.13. 18:18:26

Hát azért még én is emlékszem amikor hetente ingáztam Pestre és a Körössel közlekedtem mindig. Akkor még a Körös csak Békéscsabáig járt, BELFÖLDI IC-ként helyjeggyel és nem állt meg enyni helyen. Akkor is volt rajta rendesen utas, de ugyanennyi biztos. Egyébként meg lehet nézni a nemzetközi IC-ket is. Szinte az összes utasának a 90% Csabáig jön! Értelmetlen kivinni a járat végét Temesig.
Ez az igazi nagyváros duma meg szerintem hülyeség már bocs. Békéscsaba->70ezer lakossal, 4(vagy több)vonalas vasúti csomópont. Szolnok->70ezer lakossal,sok vonalas vasúti csomópont. Nah akkor miről beszélünk? Ez a lakosság szám Szolnokkkal és Békéscsabával, agglomerációval és csatolakozó utasokkal együtt olyan 300ezer fő. vagy több. Ennyi emberért csak megéri már belföldit indítani, ami gyors, valóban kényelmes nem ezekkel a halbikra hajazó fostaligákkal közlekednek, és nomrális időpontban közlekednek, hogy meg lmehessen járni Pestet egy nap alatt. Pl.: 7:00-kor Peste 2:15-ös menetidővel vissza 17:00 perckor ugyanennyivel. Meg lehetne oldani. Én tuti mindig ezt használnám.
Huh ez hosszúra ment:D
Mi lenne ha miután kiépült a 160-as pálya elmenne Bukarestig a RailJet? Megállhatna itt is;)XD:D:D:D

Kopi3.14 2009.06.13. 18:55:56

@SzarkaTarkaFarka: hát, a Railjet nem lenne olcsó.
ellenben volt egy időben gy német elmebetegség: Berlin-Isztambul Maglev vonal, Bécs- Bp- Békéscsaba irányon keresztül.

vonat blog · http://szazvasutat.blog.hu 2009.06.14. 13:18:46

@SzarkaTarkaFarka
A régi IC-koncepció (csak megyeszékhelyeken áll meg), és a mai, több várost kiszolgáló IC-koncepció hívei mindig hosszas vitát tudnak folytatni.
A probléma megértéséhez kérdések megválaszolásán keresztül vezet az út:
1. Hány utassal lenne több a vonaton, ha nem állna meg Mezőberényben, Mezőtúron és Gyomán, ellenben a menetideje 3x3=9 perccel lenne rövidebb? Úgy is kérdezhetném, hány utassal lenne kevesebb?
Ez gazdaságossági kérdés is, nemcsak versenyképességi.
2. Hány utassal lenne több, ha a jelenlegi menetrend mellett pótjegy nélkül lehetne utazni az IC-n?
Szerintem utóbbi a jó megoldás.

nem akar az ökörcsorda legelni 2009.06.18. 19:35:14

Az IC jegynek nem a gyorsaság a lényege a mai Magyarországon, hanem az emberi körülmények. Ahogy manapság divat az "élhető város" kifejezéssel dobálózni, mondhatnám ezt "utazható vonatkocsinak". Persze, hogyha az ember esetleg le tud ülni, az jó dolog, de az már csak ajándék a MÁV részéről :)
A jelenlegi helyzetben tehát abszolút ésszerű megoldás lenne sima gyorsvonati kocsikat és rákapcsolni a vonatra, mivel
Az egyszerű ingázó, aki a kényszerű utazás miatt már immunis a szagokra, a rázkódás már nem zavarja, hanem a gyermekkor gondtalan ringatását jutja eszébe, és még az sem zavarja, hogy esetleg egyetemistákkal, vagy nem a legjobb módú embertársaival kell osztoznia a levegőn, az ülőhelyeken, nyári időszakban a szagban és izzadásban nem fog minden nap helyjegyet venni az IC-kre, hacsak nem fizeti mindezt a munkahelye (vagy neadjisten nem teheti meg saját zsebből is könnyedén).
Az IC ezeken a vonalakon arra van kitalálva, hogy aki havonta, vagy félévente egyszer meg akar tenni egy 3 órás utat (pl. Budapest-Szeged vonalon), megtehesse azt az átlagos emberi komfortérzet szintjén, mégha egy sör áráért többért is.