MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Re: Békéscsaba és az utastájékoztatás

2009. május 25. - georgejr

Múlt héten írtam egy postot a békéscsabai utastájékoztatásról. Ma megérkezett a MÁV válasza:

Kedves Gyuri!

A MÁV Zrt. Kommunikációs Igazgatóság az alábbi választ adja:

Békéscsaba állomáson 2005. szeptember 30-a óta nincs vizuális utas-tájékoztatás. A korszerűtlen – manuális – utas-tájékoztatási mód már nem felelt meg a követelményeknek és más területen hatékonyabban foglalkoztatható munkaerőt is lekötött.

Békéscsabán a jelzett idő óta ezzel kapcsolatos utas-panasz nagyon ritkán fordul elő. A váróteremben és az utas-csarnokban induló-érkező utas-tájékoztató hirdetmények vannak. A forgalmi irodában 6.20 óra és 18. 20 óra között hangos utas-tájékoztató kolléga ad információt a vonatok érkezéséről, indulásáról, az esetleges késésekről. Ezen időintervallumon kívül a forgalmi szolgálattevők végzik – folyamatosan – hangosbemondó segítségével az utasok tájékoztatását.

A MÁV–START Személyszállítási Zrt. a legforgalmasabb nappali csúcsidőszakban információs szolgálatot is működtet, de a személypénztárak munkatársai is adnak tájékoztatást a vonatok közlekedéséről. A menetrendtől és az állomási technológiától eltérő változásoknál a szolgálatban lévő kocsivizsgálók és a vonatszemélyzet is segít a tájékoztatásban. Fogyatékkal élő embertársaink kísérőjük segítségével, illetve a felsorolt munkatársaink közreműködésével vehetik igénybe szolgáltatásainkat.

Az állomás utas-tájékoztatási tevékenységét az ellenőrzésre kötelezettek rendszeresen vizsgálják.

A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. – EU-forrás igénybevételével – folyamatosan korszerűsíti a Gyoma–Békéscsaba vasútvonalat. Ezen munkálatok keretében megújul Békéscsaba állomás vágányhálózata, ezzel együtt az állomás utas-tájékoztató rendszere is korszerűbb lesz majd. A munkálatok várhatóan 2010 tavaszán kezdődnek és mintegy három évig tartanak. A projekt lezárása után várható, hogy az ezzel kapcsolatos kifogások véglegesen megszűnnek, s egy korszerű, mindent igényt kielégítő állomás és infrastruktúra áll az utasok rendelkezésére.

A beruházás megvalósulásáig szíves türelmét kérjük.

Bízom benne, hogy ezek teljesülnek:) Mindenesetre pozitív, hogy lesz fejlesztés!

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr601142604

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

MTBence 2009.05.25. 22:12:21

"Békéscsabán a jelzett idő óta ezzel kapcsolatos utas-panasz nagyon ritkán fordul elő."
Ez vajon egy megyeszékhely állomásán mit jelent? Heti egy-kettő? Havi egy-kettő? És akik nem szólnak?
Valamint szívesen idézek az előzményekből, ami szöges ellentéte a vasút által adott válasznak (vagy ez maradéktalanul kimeríti náluk az utastájékoztatás fogalmát):
"Az információs ablaknál sokszor van "ebédszünet", vagy egyszerűen nekik sincs fogalmuk arról mi történik kint. (Sőt múltkor az egyik pénztárost nekem kellett felvilágosítanom, hogy fél 12-es vonat valójában fél egyes)."

Leijon 2009.05.26. 20:20:19

Ez hazugság!
Csak én írtam nekik, csak ebben az évben ezzel kapcsolatban 2 levelet, plusz a közlekedési felügyeletnek vagy mia frász!!!
VÁrom már a felújítást...:)))

Isaak_Asimov 2009.05.26. 22:07:33

"és más területen hatékonyabban foglalkoztatható munkaerőt is lekötött." - azokat az embereket, akik ezt kezelték (kapusok) elküldték, a munkakört megszüntették!

"ezzel kapcsolatos utas-panasz nagyon ritkán fordul elő" - persze, hiszen nem Ő ül a forgalmi irodában, ahová Idegeneknek belépni TILOS; ennyit pedig a hangos utas-tájékoztató kollégáról!

Természetesen a siketek és nagyothallók profi módon kommunikálnak a felsorolt vasutas munkavállalókkal!

Kerti Fóka 2009.06.03. 07:00:40

Még egy válasz a MÁVtól amit csak durván kiröhögni lehet... (meg is tettem) Hasonlóan én is jártam,mint az első posztoló hogy nekem kellett felvilágosítanom a pénztárost vagy az információst valamiről... Volt már olyan hogy elküldtek a forgalmistához (ha nagyon akadékoskodtam,akkor odatelefonáltak) de legtöbbször a "nem tudom,menjen ki és nézze meg hogy itt van-e még a vonat/nézze meg a kitett menetrendet,hangos bemondó még nem mondta?,stb." volt a válasz. Mindezt egy olyan nagyállomáson,ami egy nemzetközi fővonalon van és a románoktól érkező vonatok tulnyomó többségükben késnek 10-20-30 perceket,tehát kéne nagyon a tájékoztatás! Régebben persze ha közvetlen felhívtam az információt,hogy egyáltalán elinduljak-e a vonathoz és ne kelljen szobroznom 1 órát az állomáson a késő vonatra várva,még nagyjából tudtak mondani valamit. De most már csak a fostalicska központi számot lehet felhívni,ahol azt sem tudják hol van Békéscsaba...Ha kérdezek valamit,akkor a diszpécser letelefonál Békéscsabára és megkérdezi... Tehát a MÁVnál az utastájékoztatás,de pláne Békéscsabán, még az amúgy is nehezen alulmúlható szolgáltatási színvonalat is képes alulmúlni... Ez már tényleg a nincs kategória...