MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

MÁV fricska: Biciklivel előzték meg a Dombóvárról Kaposvárra tartó vonatot

2009. május 25. - georgejr

Vonattal versenyeztek kerékpárosok szombaton, így tiltakozva az ellen, hogy elmaradt a Kaposvár és Dombóvár közötti vasútvonal rekonstrukciója; a 150 startoló biciklista közül 12-en előbb értek be a kaposvári vasútállomásra, mint a vonat, a legelsők 3 perccel előzték meg.

A kerékpárosok egy kaposvári civil szervezet felhívására vettek részt az akcióban, igazolandó Heintz Tamás kaposvári fideszes országgyűlési képviselő állítását, aki szerint olyan lassú a vonatközlekedés a két város között, hogy egy jobb kerékpáros is leelőzi a vonatot a mintegy 30 kilométeres távon. A vonat indulásával egy időben Dombóvárról startoló kerékpárosok közül 12-en előbb értek be a kaposvári vasútállomásra a vonatnál, a legelsők 3 perccel előzték meg - közölte Heintz Tamás.

Ezzel az akcióval a két város közötti vasúti közlekedés tarthatatlanságát szerették volna ismételten nyomatékosítani, erre különösen a két kaposvári szocialista országgyűlési képviselő, Lamperth Mónika és Kolber István figyelmét felhívni - hangsúlyozta Heintz Tamás. Ugyanis ők voltak azok 2006-ban - tette hozzá -, akik azt ígérték, hogy 2009-2010-ben Kaposvár és Dombóvár között óránként 120, Dombóvár és Budapest között 160 kilométeres sebességgel haladnak majd a vonatok.

tovább hvg.hu

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr621141919

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

1116001 2009.05.25. 08:15:27

Nos, ez csak egy hatásvadás akció volt. ÉS nem bizonyította be hogy bringával le lehet hagyni a vonatot.
150-ből 12 nem valami nagy eredmény. Ezek is profi bringások voltak, lezárt úton, forgalom nékül.
Kötve hiszem, hogy a 60 éves Józsi bácsi, vagy 50éves Aranka néni, esetleg a 12éves Petike tudna tekerni 40-45ös átlagot! Ha mégis, akkor miért csak egy darab nemzetközileg jegyzett profi kerékpárosunk van!:)
Ettől függetlenül tény: szar a pálya. De az is tény, hogy NINCS rá pénz!!

Sparhelt 2009.05.25. 09:02:00

A kerékpárosok is megálltak a megállókban?

Kopi3.14 2009.05.25. 09:09:17

@1116001: Már egyetlen magasan jegyzett kerékpárosunk sincs országúton, montisok között is csak inkább másodvonalbeliek vagyunk.

mildi 2009.05.25. 10:19:12

@Sparhelt: hát ez az, nincs megállója a sebinek db és kv között.

@1116001: inkább az az égő, h a vonat is 45 km/h tud csak menni.
tavalyi menetrendben és is előbb értem haza biciklivel, mintha vonattal mentem volna, na nem mintha olyan profi canglás lennék, csak egy órát kellett volna várni a vonatra, annyi idő alatt meg már kapun belül voltam (27km) :)

rickyramirez 2009.05.25. 14:23:52

Ez tényleg hatásvadászat volt. Egyrészt ehhez 45 km/h-ás átlagot kellett menni, és valljuk be, ezt csak profi kerékpárral, profi, életerős emberek képesek megtenni. Én sem szoktam tökölni a kerékpáron, de még a 30-as átlagot is nehezen tudom elérni, nemhogy a 45-öt... A 78 éves Juliska néniről nem is beszélve.
A másik, hogy ennél vannak még rosszabb állapotú vonalak, ott is lehetne ilyen akciót csinálni, sőt, még több alapja lenne (pl.: Győr-Veszprém, 79 km, két óra menetidő, Kaposvár-Siófok, 100 km, három óra tíz perc menetidő).

_Totty_ 2009.05.25. 14:26:22

én láttam erről a hiradóban is riportot.a vonat SEHOL nem állt meg, még volt olyan hogy bicklis állt a vasutiátjáró elött hogy elengedje a vonatot...azt is motnák,hogy van olyan szakasz ahol a lassújelek+pálya állapot miatt 10 km/h sebességgel mehet csak a vonat xD az azért nem semmi :D ésmutatták az 1910es menetrendet is, ahol a menetidő 38 perc volt (ma 43 perc) és igenis mávnak valamint azoknak akik megigérték, kellene tenni,legalább szakaszokat (pl. ahol 10 km/h a max) azoat felújítsák...bár érdekes módon a gysev tud pálázni EUs pénzekre pedig ott 60-80 km/hval mennek a SZEMÉLY vonatok...

Snake 2009.05.25. 15:08:25

@GeriRoli: "...bár érdekes módon a gysev tud pálázni EUs pénzekre pedig ott 60-80 km/hval mennek a SZEMÉLY vonatok..." A MÁV-nál meg Tata és Győr között 160-nal mennek a SZEMÉLY vonatok. Tehát nem teljesen korrekt az összehasonlításod. A 41-es viszont tényleg katasztrófális állapotban van. Az viszont nem semmi, hogy Kaposvár KÖVETELI, hogy Pécs adjon át neki 2 IC vonatpárt. Ezzel csak az a gond, hogy akkor a pécsiek fognak hőzöngeni, teljesen jogosan.

Blafit 2009.05.25. 16:09:30

A Siófok-Kvár vonal az tényleg vacak állapotban van, jó pár helyen olyan lassan megy, hogy a teknős is lehagyná.
A 41 ers viszont egy fontosabb mellékvonal, viaszont még a Fonyód-Kvár vonalon is gyorsabban végigzörög a vonat.

1116001 2009.05.25. 18:21:01

@GeriRoli: Míg a az általad felhozott vonal (Szentgotthárd-Szombathely-Sopron) az osztrákok és eu szempontjából fontos tranzit útvonal (a Semmering sokkal olcsóbb alternatívája, kerülője). Addig a 41-es igazából lényegtelen az eunak. Mert azért ők sem adnak minden ötletre pénzt.

tomi79 2009.05.25. 20:52:06

@1116001: A 41-es nemzetközi fővonal Horvátország irányába, nem?

tomi79 2009.05.25. 21:17:45

@1116001: A 41-es nemzetközi fővonal Horvátország irányába, nem?

Nagymoli 2009.05.25. 21:57:15

Esztergom - Komárom: 53 km, és 1 óra 27 perc menetidő. Ha jól számolom, az 35km/h átlag. Szeretek vonattal utazni, de ha már van kocsim, jobban is el tudom ütni az időm, mint állomáson ücsörögni, utána meg órákon át döcögni, nézni, hogy a legszakadtabb autó röhögve előz, és a kerékárosok itt -ott lazán tekernek a vonat mellett. :-D Budapest -Győr.. Na ott szeretek vonattal menni. Esztergom- Budapest még határeset.. Hihetetlenül elhanyagoltak, tönkrementek a pályák. Amíg nincs megoldva a karbantartás, fejlesztés, szerintem nem fog sok utast vonzani. Sajnos a pénzt nem elég lenyúlni, néha vissza is kellene forgatni korszerűsítésre. Motorvonat kevés. Mindegy, hogy BZ, Desiro, vagy bármi gurul, amíg 35km/h átlaggal gurulgat, nem leszek utas. :-( Ha meglesz a 80km/h engedélyezett sebesség, gyakran vonatozok majd. Ha villamosítják is, akkor eladom a kocsim! :-DDD

Nagymoli 2009.05.25. 22:08:26

@Sparhelt: Igen, megálltak, és megvárták, amíg az ellenkerékpárok megérkeztek a szemközti menetirányból. :-D Némelyik kerékpár belsővezeték... izé.. felsőgumi szakadás miatt nem közlekedett. Dupla BZ ellen tandemkerékpárokat indítottak. ;-) Felsővezetékes pályák mentén érvényes volt az elektromos kerékpár használata, valamint a bliccelők miatti vasutat ért megkülönböztető hátrány miatt néhány kerékpártolvaj is szerepelt a megmozduláson :-DDD (bocsi a fárasztásért) Sztrájkoló kerékpárosok az utasellátókban töltötték munkaidejüket.

lurkó 2009.05.26. 00:15:51

@1116001: A 41-es vonal Europai korridor része és fontos lenne a Balaton déli partjárol a tehervonatok elszivására főleg a nyári idényben.

1116001 2009.05.26. 13:15:17

@lurkó: Rosszul tudod:)
A 30as vonal tartozik az V/b korridorhoz.
A 40es pedig az V/c korridorhoz (Bp-P.szabolcs-Pécs).

1116001 2009.05.26. 13:21:02

@lurkó: Rosszul tudod:)
A 30as vonal tartozik az V/b korridorhoz.
A 40es pedig az V/c korridorhoz (Bp-P.szabolcs-Pécs).

lurkó 2009.06.07. 23:08:59

V/c Gyékényes-Dombóvár-Bp
Pécs VII-es korridor része déli irányban

lurkó 2009.06.07. 23:12:26

Holnaptól (06.08-tól) egy hétig (06.14)-ig Kaposvár-Dombóvár között minden vonat helyett vonatpotló buszok fognak közlekedni. Pályafenntartási munkák miatt.

lurkó 2009.06.07. 23:19:09

@1116001: tévedtem neked volt igazad! :))

lurkó 2009.06.07. 23:20:57

Kaposvár-Dombóvár között jövő héten utazni akarók tájékozódjanak.