MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Re: Ki állítja a menetrendet össze?

2009. május 22. - georgejr

Az esztergomi vonalról tudni kell, hogy egy nyomvonalon közlekednek a vonatok. Ha egyszer egy vonat késik itt, akkor borul a menetrend mindkét irányban. Viszont, ami érthetetlen, miért áll Piliscsabán 11 percet a vonat. Ugyanis a legközelebbi több vágányos állomás Pilisvörösvár, ami minimum 12 percre van Piliscsabától. Így csak a korábbi ellenvonatra kellene várni. Viszont akik Budapestre utaznak azok 1. iskolába mennek (Pázmáneum, Vörösvár, Bp.) 2. dolgozni mennek (főként Budapestre). Ez az irány reggeli órákban miért nem élvez prioritást?


 Tisztelt Máv-Start Ügyfélszolgálat!

Azzal a problémával fordulok Önökhöz, ami már elég régóta zavar engem és az utastársakat egyaránt.

Nem tudom kiállítja össze a vasúti menetrendet MÁV-náll, de csak sejteni lehet, hogy a vasutat nem használja.

Az Esztergom-Budapest vonalon hétköznap a 7:29-kor Esztergomból induló vonat Piliscsabán a menetrend szerint 11 percet tartózkodik. Sajnos a menetrend csak tájékoztató ugyanis átlagban 8:02-kor már Piliscsabán vagyunk, és 8:18 körül indul tovább, tehát a valóságban több mint 11 perc.

És a 11 perc a minimum, de természetesen, ami szemből jön, a sohasem érkezik időben.

Ez az a vonat ami sem Dorogon, sem Leányváron nem találkozik ellen vonattal, 2 megállót kihagy reggel, és mégis a legtöbb a menetideje (1:22).

Számomra, az utasok és a kalauz számára is érthetetlen, hogy ezt a vonatot miért nem lehet egy kicsivel később indítani, hogy ne Piliscsabán várjunk kb.10-20 percet. (De a 11-13 a minimum.Ö

Tegnap (2009.05.20.) szintén sokkal többet álltunk mint kellett volna. 21 percet tartózkodtunk Piliscsabán, mert késett 10 percet a Bp.-ről érkező.

Az egyik utas szóvá tette a kalauznak, akinek a válasza az volt, ha nem tetszik, hogy ennyit állunk válassza az előző vonatot, az nem áll ennyit Piliscsabán. 

Véleményem szerint nem az lenne az utasok számára a megoldás, hogy másik vonatot választok, hanem az,hogy megpróbálják minél jobban összehangolni a menetrendet és olyan ember állíthatná a menetrendet össze aki tudja hogy "a vonat megy a sínen és nem a sín a vonaton". Ez az idézet egy jegyvizsgáló kolléga véleménye a menetrendet összeállítókról.

Levelemet továbbítom a MegintÁllunkVazze blog oldalára is.

Válaszukat várja: egy rendszeres utazó.

Szerk megjegyzés:

Nem látok esélyt arra, hogy a jövőben két nyomvonalon történne az utazás. Ha lenne is pénz a fejlesztésre, akkor is keresztbetennenek a zöldek, ahogy az már PCS-n szokás... (ezt majd egy másik helyen kifejtem)

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr21136704

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

azallamenvagyok 2009.05.22. 07:22:01

ja, ez a gáz a kombájnokkal is aratáskor: a földúton csak egy nyomvonal van, aztán mindig összeakadnak:(

1116001 2009.05.22. 07:25:52

A menetrendet a VPE (vasúti pályakapacitás elosztó) állítja össze. A megrendelő igényei szerint.
A kérdésses vonat keresztre vár Piliscsabán. Piliscsaba és Vörösvár között 15 perc a menetidő. Ha a késett vonatot megfogják vörösváron akkor neki fog tovább halmozódni a késése. Ezáltal az esztergom felől érkező újabb két vonatnak bezavarva.

Ettől függetlenül tragédia a desirók üzemkészsége, és a pályaállapot. Valahogy ki kell bírni. Tendert elvileg már kiírták. (két vágány Vörösvárig, részben csabáig. emelt pályasebesség. Ha lesz pénz akkor villamosítanak is)

georgejr · http://mav.blog.hu 2009.05.22. 08:47:29

sry beginner, de kommenspamet nem engedek. meg egy ilyen es bann

Budafoki 2009.05.22. 09:29:11

Az nem állja meg a helyét, hogy a kifogásolt vonat nem találkozik ellenvonattal Piliscsabáig. Esztergom-Kertvárosban találkozik 7.35/7.39-kor.
Mi lenne akkor, ha Esztergomban várná meg az ellenvonatot, ezáltal később indulna, és ,,eltűnne" a piliscsbai várakozás? Számoljuk ki!
Az ellenvonat 7.42-kor érkezik Esztergomba. 7.44-kor (15 perccel később a mostaninál) tudna indulni, de Kertvárosban nem kéne várakoznia, így 15-3=12 perccel később érkezne Piliscsabára. Az meg már késő, elverné az óbudai és a kétvágányú szakaszon a vonatkeresztezéseket.

bgirl 2009.05.22. 10:53:39

@Budafoki: Igen, de várhatna az is 3 percet mondjuk Óbudán, mert 3 perc csak 3, de 11 az kicsit túlzás.
És tényleg a 11 soha nem 11 perc.Ez s legrosszabb benne.

bgirl 2009.05.22. 10:57:11

@1116001: Villamosítani csak Piliscsabáig terveznek (forrás: kalauz). Elvileg ezen a szakaszon hídfelújítással kezdődik a fejlesztés. Hát ez ha minden igaz jövőhét hétvégén átadják!
És ezután jöhet a többi, ami ugye anyagi forrás és mint georgejr írta a Zöldek kérdése, akik miatt elsősorban reggel Bp.-re bejutni busszal, autóval kétszer annyi.

1116001 2009.05.22. 12:56:12

@bgirl: Ez a létező legnagyobb baromság lenne, ha csak csabáig villamosítanának. Ezzel ugyanis a dízelüzemet ugyan úgy fennt kéne tartani, tehát nem térülne meg az egész villamosítási beruházás.

Engedélyek tudtommal már megvannak. Így nemhiszem hoy a zöldek nagyon belekthetnének. Ha meg igen, feküdjenek a vonat alá:))

bgirl 2009.05.22. 13:07:02

@1116001: Eddig csak úgy volt állítólag a tervben,hogy Piliscsabáig, de ez szerintem valóban baromság,mert Csabáig utazok majd, ott pedig átszállok ...! Értelmetlen lenne. A két vágány Vörösvárig nem lenne nagy megoldás, mert sok esetben már Leányváron elcsúszik a menetrend és Vörösváron ugyanúgy várni kellene. De már 1 fokkal jobb lenne.
Volt egy idő mikor annyira pontosan jártak napközben is a vonaton, hogy kész meglepő volt. De mostanság maximum hétvégén tudják tartani a menetrendet.

1116001 2009.05.22. 14:54:18

@bgirl:
A tervek:
Nyugati-Anygalföld és szentendrei út-Pilisvár között két vágány, esetenként nyomvonal korrekcióval. A pályasebesség 80-100km/h a jelenlegi 60-80 helyett.
Vörösvár és Piliscsaba között két km hosszan szintén két vágány lesz. Csabától felfele is rendbe rakják a pályát. De komolyabb építkezés ott nem lesz.
Így a 20-30perces vonatkövetés biztosítható lesz.

Budafoki 2009.05.22. 15:37:56

@bgirl:
Nem várhat Óbudán 3 percet, mert akkor a vele Pilisvörösváron és Leányváron szembetalálkozó vonatoknak is várniuk kellene, majd a velük szembetalálkozóknak, és így tovább, vagyis egésznapra borul a szimmetrikus, ütemes menetrend. Ha pedig az ütemesre törekszünk, akkor ez a vonat csak így, ennyi tartózkodással fér bele.
(Mielőtt valaki megszólna: 8 órától ütemes a menetrend az esztergomi vonalon, ez a vonat még előtte indul, de aztán útközben már alkalmazkodnia kell az ütemesekhez.)

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2009.05.22. 16:04:46

"Ha pedig az ütemesre törekszünk, akkor ez a vonat csak így, ennyi tartózkodással fér bele."

...Ha pedig nem törekednénk ütemesre, akkor valószínűleg nem férne be még ennyi vonat sem.

Villy 2009.07.22. 23:46:19

"Az egyik utas szóvá tette a kalauznak"

A kalauznak kb annyi beleszólása van a menetrendbe, mint az árufeltöltőnek a Tesco üzletpolitikájába.

A kalauzt cseszteti mindenki, mert ő van szem előtt. Ha ennyire zavarja az utast, akkor a megfelelő helyen kell kopogtatni.