MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

MÁV Direkt is csak az állomást hívogatja...

2009. május 21. - georgejr

 

Leonárd kiakadt azon, hogy az állomásokat közvetlenül nem lehet telefonon elérni,tájékoztatást kérni, mivel mindig a Direkthez irányítják, és a Direkt felhívja infomációért a kérdéses pálíaudvart... Ennek hátrányával már én is szembesültem a sztrájkok idején....
A hab a tortán a 80 km 3 óra alatt...


Tisztelt MÁV!

Szeretném jelezni, hogy telefonos ügyfélszolgálatuk enyhén szólva is körülményes és egy egyszerű felhasználó számára elég illogikus is.

Leírom a történteket, hátha kiviláglik a mondanivalóm belőle.

Debrecenben tartózkodtam és egy Nyíregházáról induló InterCityvel kapcsolatban szerettem volna információt kapni.

Az említett InterCity (Délibáb) eredetileg  8.36-kor indul Nyíregyháza állomásról, de jelen esetben 10 perc késést jeleztek.

A járatnak van egy csatlakozása Vámospércs-Nyírábrány irányába 9.12-kor.

Azt szerettem volna megtudni, hogy a Vámospércsre induló járat bevárja-e a késő InterCityt, illetve van-e mód arra, hogy megtudjam melyik vágányról indul majd.

Mivel ezt elég specifikus információnak tartottam, gondoltam helyi szinten érdeklődök, a debreceni vasútállomás információjánál.

A honlapjukon azonban csak egy itteni telefonszámot találtam, ahol közölték, hogy az itteni információ CSAK SZEMÉLYESEN működik, telefonon nem!!!!!

Javasolták, hogy hívjam a MávDirekt kék számát.

Bár furcsállottam, de megtettem, gondolván "odafenn" minden apróságról tudnak. (hívás: 2009.03.28. 8:43 perc)

De nem! A hölgy azt mondta FELHÍVJA a debreceni állomást, addig tartsam!

Hogy is van ez? Debrecenből felirányítanak, hogy aztán onnan letelefonáljanak vissza Debrecenbe és ott szerezzenek információt, ahol én már próbálkoztam, és mindezt az én pénzemen?

Ugyanis 5 perc várakozás után sem sikerült eredményt elérnem,és bár a zene szép volt, 8.48-kormegszakítottam a hívást!

Ez így kicsit sem ügyfélbarát.

Időközben a kérdéseim mögött álló ok "eredményre" jutott!

Ezt is ideírom, hátha tudok újat mondani.

Az említett vonaton az édesanyám utazott, aki a kalauztól próbált információt kapni a fenti kérdésekre (ti. bevárja-e a csatlakozás a Délibábot, és honnan indul)

A kalauz sajnálta, de nem tudott információt adni ezekkel kapcsolatban, vagyis vagy bevárja, vagy nem! Kérdezem: van-e valami hivatalos késési határ amit a csatlakozások indításánál figyelembe vesznek? (Pl. ha csak 5 perc a késés, akkor igen, ha több, akkor nem). És erről hol és hogyan szerezhetünk információt?

A másik, nem kevésbé fontos kérdés az, hogy a rendkívüli események (pl. késés - bár ez nem is olyan rendkívüli a MÁV-nál) esetén a vonaton szolgálatot teljesítő kalauzt (aki az egyedüli kapcsolat az utas és a MÁV között) hogyan biztosítják arról, hogy ilyen kérdésekre is választ tudjon adni?  Teszem azt valaki az igazgatóságról felhívja és elmondja mire számítsanak az utasok? Hátha valaki még reménykedő és megpróbál információhoz jutni.

Az sem elhanyagolható, hogy miután édesanyám lekéste a csatlakozást(!) röpke két óra múlva volt esélye folytatni az utazást!!!!!!!!

KÉT ÓRA, 120 perc, 1/12-ed nap! A Nyíregyháza-Vámospércs távolság (felfoghatatlanul nagy: 80 km) így 3 óra alatt teljesíthető (8:36 - 11:35)!!!

Idézve a honlapjuk egyik szlogenét "Beindultak, gyorsulnak". Ez jó, de merre?

Szóval édesanyám a Volán szolgáltatásait vette igénybe (természetesen ez sem volt ingyen), mert a MÁV alternatívája jó esetben is megmosolyogtató, de inkább felháborító abszurdum. Nyilvánvaló tehát, hogy Önök gondoskodnak arról (mégpedig úgy tűnik módszeresen és szisztematikusan, mert ilyet véletlenül nem lehet kitalálni), hogy ne tudjuk a "szolgáltatásaikat" igénybe venni. Furcsa de sajnos működőképes gazdaság-és üzletpolitika.


Gratulálok!


Ja a szarkazmus és a gyúnyos hangnem az érzelmi reakcióim kivetülése, ami úgy érzem jelen esetben helyénvaló!


üdvözlettel

Leonárd

 

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr871134767

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ibigoo · http://indafoto.hu/ibigoo 2009.05.21. 10:01:42

Ferihegyen az elmúlt napokig a hibabejelentés a következőképpen zajlott: Budapestről felhívtuk az informatikai cég montreali (igen, Kanada!) ügyfélszolgálatát, akik miután rögzítették a bejelentést telefonáltak a reptéren lévő, tőlünk legfeljebb pár száz méterre tanyázó informatikusoknak, akik ezután kiszálltak hozzánk javítgatni. Közvetlenül nem hívhattuk az it-t.
Ehhez képest mi az a Budapest - Debrecen körkapcsolás :p

mól 2009.05.21. 10:11:39

Szerintem a kalauznak egy intercityn minden esetben be kell mondania a csatlakozasi lehetosegeket es azt, hogy az adott vonatok mely vaganyrol indulnak. Ez volna a minimum.

Ami kivanatos volna: a MAV az eladott jegy alapjan (mely nehany eve mar nem csak a tavolsagot tartalmazza km-ben, hanem a pontos utvonalat!!!) eleve tudja, hogy hanyan szeretnenek az intercity utasai kozul melyik vonatra atszallni. Ha nincs atszallo, elmehet a csatlakozas. Ha van, akkor (ha esszeru a varakozas a keses merteke miatt) varjon.

petya.bacsi 2009.05.21. 13:34:18

Ez sajnos tényleg így van :( Mesélték, hogy volt, amikor a MÁV Direkt az utastól értesült arról, hogy felsővezeték szakadás van, ugyanis nem tudtak róla! Ez a "felhívom az állomást, és megkérdezem dolog" sem ritka, de amiről én hallottam, az az volt, hogy nem vették fel, kb. 3-7 percig próbálkozott, ment a zene - a hülye fizető utas ezt is fizeti -, de nem kapott választ.

Ez nem a diszpécser hibája, de a MÁV (ha már minden szarra van pénze) egy 80-as számot is beüzemelhetne, pl. Vezérigazgató úr és a többi magas beosztott fizetéséből le lehetne vonni a zöld szám üzemeltetési költségét. Ha már máshonnan nem tudnak elvenni.

Edem85 2009.05.21. 14:52:03

@mól:
Két hozzáfüzésem lenne ezzel kapcsolatban!
Adott egy vonat mondjuk EC66 (Railjet)! Ez igen frektentált vonat kedves kalauz, ezen a "szupervonaton" honnan tudja a kalauz, hogy Tatán még ugy volt, hogy a Soproni vonat, hogy a harmadik vágányról indul! Ámbár mikor az emlitett vonat Győr-rendezőnél jár, kiderül, hogy az érkező soproni vonat nem a harmadikra érkezik és körbejárás után onnan indul hanem a hetedikről, mert a bécsi euregio vonat bedöglött! Akkor félre van tájékoztatva az utas, rádásul a műszaki hibás motorvonat még a harmadik és a gyanutlan utas felszáll rá akkor meg is van kárositva...
Második kis szöszenetem egyszerübb életszerübb példa:
EN462 Érkezne menetrendszerüen 22:32kor indul 22:33! Lenne az UTOLSÓ rajkai vonatra 2 átszálló honpolgár Abdáig utaznak! Euronight vonat 20percet előreláthatólag, megvárja e 2 átszálló utas miatt a Rajkai vonat vagy ne, de ugye Lébény-Mosonszentmiklós mint Kimle állomáson autóbusz csatlakozás van a falvakba, és a busz nem vár a vonatra. Ebben az esetben 2 utas miatt szivjanak a délutános műszakosak???

Adani 2009.05.21. 14:52:44

Azt is be lehetne vezetni, h a kalauz megkérdezi a vonatot utazókat, h ki hol szeretne átszállni és aztán jelenti pl. mobiltelefonon, h van átszálló. A vágányszámokat nem biztos, h tudja fejből ha ki is adják nekik az menet közben változhat, az volna ildomos ha a vonat beérkezte után bemondaná a hangos (sok helyen mondják is), h "figyelem átszállás, figyelem átszállás, személyvonat indul Alsópiripócsra a 4. vágányról).

Nem személy hanem egy sima gyorsvonaton már megtörtént, h késve indultunk Szolnokról és a kallert megkérdeztem, h van-e esélyem Mezőtúron elérni az orosházi vonatot, megnyugtatott, h igen más átszálló is van és már szólt, h várjanak. Meg is várta a vonat a beérkezőt.

Igaz Cegléden jártam úgy is, h az orrom előtt menesztették a szerelvényt közvetlenül a szegedi vonat beérkezése után, nem ám várunk még mondjuk 20 mp-et, h át tudjanak a fürgébbek szállni ( közös peronon volt a két vonat), elengedtük. Azt hiszem ide is megírtam a történetet, nekem 10 mp is elég lett volna már leszálltam a vonatról csak annyi, h átfutok a másikhoz és felugrok.

mildi 2009.05.22. 09:18:53

melyik vágányról indul majd a csatlakozás? azt sokszor még az adott állomás rendelkezője is csak 15 perccel indulás előtt dönti el (kell ugye hozzá szabad vágány, ami nagyobb állomásokon sokszor nem megy olyan simán, van h összeszalad a meló...), akkor honnan a fenéből tudná egy másik vonat kalauza 1-2 órával előbb, a pesten üldögélő direktesről nem is beszélve...:)
ami az átszállást illeti, ha ott a menetrendben a csatlakozásra nem vár, akkor nem fog várni (nagyon ritka, h mégis). a kalauz annyit viszont megtehet (meg is szokták), h mobilon beszól az irányítónak, h van átszálló, intézkedjen a csatlakozásról.

Edem85 2009.05.22. 18:17:13

@Adani:
"Azt is be lehetne vezetni, h a kalauz megkérdezi a vonatot utazókat, h ki hol szeretne átszállni és aztán jelenti pl. mobiltelefonon, h van átszálló."

Amugy erre találták ki hogy a nem sima övezeti hanem viszonylati jegyek és onnan lehet látni!