MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Re: Menetrendi szösszenet

2009. április 27. - georgejr

Legutóbb az egyik elővárosi vonal miatt emelt szót egy olvasónk, azóta egyre többen jelezték, hogy az új menetrend rosszul érinti őket. Azt egyre kevésbé értem minek kell erőltetni az IC vonatokat, gyakorlatilag a jelenlegieknek semmi közük a régiekhez. Persze tekinthetjük ezt is egyfajta innovációnak, csak értelme nincs...

Szia!

 

 

Igazából nem azért írok, mert továbbíttatni szeretném bárkinek is a levelemet (bár lehet, hogy nem ártana), csak a "Menetrendi szösszenethez" szeretnék én is hozzászólni. 

Történetem így indul: a Pécs-Budapest vonal mellett lakom, Szakályban. Kicsi falucska, Tolna megye majdnem közepén, és szerencsére van megállónk is. Ezzel eddig semmi baj nem lenne. 

Az elmúlt 9 évemet vonatozással töltöttem, mivel kollégista vagyok. 4 évig Pécs fele jártam, most a fővárosba veszem (majdnem) minden egyes héten az irányt ( vagy hazafele). A menetrenddel nem is volt annyi sok bajom egészen mostanáig, míg valaki überokos kitalálta hogy változtassunk rajta. Eddig megállt nálunk vasárnaponként 3 gyorsvonat (egy fél 3-kor, volt egy express vonat este fél 8-kor meg volt egy gyors 8-kor), meg volt vagy 3 személyvonat (sárbogárdi átszállással). Nem bántam volna, ha lett volna délután 5 fele még egy gyors vonat, de túléltem. 

Ám télen becsapott a villám: az ÖSSZES gyorsvonatot (és azt az egy darab expresst) eltörölték, és helyette SZEMÉLYT tettek be, ami minden bokorban megáll. A személyvonatról persze Pusztaszabolcson át kell szállni, mert milyen nagy móka és kacagás vasárnap este a telerakott kajás táskákkal egyik vonatról le a másikra fel, mindezt 5 perc alatt... Nem tudom, ki volt az az idióta, aki kitalálta az elővárosi vonatot, de gyalázat, hogy nem tudok végigutazni a fél országon- amit eddig megtehettem- átszállás nélkül. Persze amire át kell szállni vonat az Dunaújvárosba megy (illetve onnan jön). 

De ezer (?) hála a MÁV-nak, megajándékoztak vasárnapra egy Kapos IC-vel, ami Szakályban is megáll. Viszont a személyvonatok két óránként járnak oda-vissza. 

Aki kitalálta annak csak egy dolgot tudnék javasolni: induljon el  mondjuk Cserdiből személyvonattal minimum 20 kilós utazótáskával és a hátán még egy 7 kilóssal nyáron 30 fokban, és menjen fel a fővárosba. Megkérdezném utána, hogy hogy tetszik neki az új menetrend.... 

Előre is köszi, hogy elolvastad a levelem! 

További szép estét! 

 Eszti

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr781088544

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

PTibor (törölt) 2009.04.27. 11:33:01

most ellenséges leszek:
bár nemtudom mekkora település ez a Szakály, de miért is kellene ott megállnia minden gyorsnak?
Azt nem mondom, hogy így jó minden ahgy van, de az biztos, hogy őgy kell(ene) szervezni a dolgokat, hogy a gyorsvonatok megállnak a nagyobb helyeken, míg a szeméyek "ráhordják" az utasokat.
Már bocs, de az IC is sok.. gyűlölöm, hogy egyes helyekre IC jár, de minden második bokorban képes megállni. Akkor miért is IC? Ha nagyobb a település, akkor álljon meg a gyors, de ésszel kéne ezt művelni, hogy a vonat jellege ne vesszen el (annnyira...)

Luxusmoszkvicsslusszkulcs 2009.04.27. 17:26:59

Hát, én sem akarok gonosz lenni, de azt az IC-t én is kigyomlálnám, plusz az összes gyorsvonatot. Neked lehet, hogy jó, ha megáll valami gyorsvonat féle, de onnantól, hogy egy 1700 fős településen megállítjuk, már csak nevében lesz gyors. A Kapos IC helyből valami eb.szott zónázó gyorsvonat helyjeggyel megspékelve a vasárnapi tolnai diákoknak, egy IC nem így néz ki. Mindenki jobban jár, ha normális menetidővel, ésszerű megállókiosztással valódi IC-k, gyorsvonatok járnak, hozzájuk hangolt személyvonatokkal, hangolt átszállással (= nincs másfél óra várakozás a gyorsra Sárbogárdon)

Adani 2009.04.27. 19:19:28

Erre találták ki a zónázó vonatot, ami egy bizonyos zónahatárig mindenhol megáll majd utána már sehol. Ilyen van pl. Bp-Szolnok között Bp-től Sülysápig mindenhol megáll összeszedi az utasokat, majd Szolnokig sehol

Snowflake71 2009.04.27. 21:22:48

@PTibor:
hu.wikipedia.org/wiki/Szak%C3%A1ly
Gondolom más sem vette a fáradságot....
Szerintem az utasnak sem azzal van baja, hogy nem IC központ és reptér, hanem, hogy nem tud ésszerűen odautazni... Right?
@Adani: A kulcsszó a zóna... Honnan és meddig? Tudom, nem metró, hogy tíz percenként menjen, de azért lehessen már számolni valamivel. De ahogy elnézem, téged is ugyanez zavar :/

lurkó 2009.04.29. 00:05:34

Most nem nagyon értem a levélirót! Leirja hogy van a Kapos "IC" akkor miért zavarja hogy a személy vonatok hogy mennek? Csücs föl rá és utazzon. Keletiben meg leszáll. Vagy a 8015-ös személlyel déliig tud utazni. A gyorsoknak valóban nem sok értelme volt csak pénteken és vasárnap voltak kihasználva. Többi napokon csak közlekedtek. Egyedül a reggel közlekedő 8009-es volt mindennap kihasználva.

magocska 2009.04.29. 15:18:40

"minimum 20 kilós utazótáskával és a hátán még egy 7 kilóssal"
Sosem értettem minek ilyen nagy pakkokat hazacipelni. Én is voltam főiskolás, kollégista is, és meg is találtam a kollégiumba a mosógépet. Ha meg nem kell ruhát hazavinni, akkor mi a 20 kiló? De ruhával együtt se volt a cuccom soha annyi.