MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Biznisz long

2009. április 22. - georgejr
A MÁV ismét fejlesztett. De minek? Akinek van pénze, az nem fog vonattal menni 70%-ban. Aki 2 országon keresztül utazik, az meg nyilván repülővel fog, hiszen az gyorsabb, olcsóbb(?). Tehát összegezve megint csinált a MÁV egy parasztvakításnak kiváló szolgáltatást, amit az utasok nagy része nem tud igénybevenni... Emirates Business Class, na annak van értelme, de itt az üzleti váróteremnek??? Marha vicces, hogy van a Keletiben egy csicsa váróterem, kedves személyzettel, de a kívül rohad az egész.... Persze az egyszeri utasnak is van biznisz long, úgy hívják meki....
 
Sziasztok!
 
Azért írok az oldalra mert iszonyúan felháborodtam. Körülbelül 30 perce, hogy megérkeztem Pestről koszos, lassú, késő gyorsvonattal, amin már megint személykocsin(!) kellett utaznom 3 órát Budapesttől Békéscsabáig. Ezt igazából megszoktam már, a késés sem oltárira meglepő a vonalon zajló felújítások miatt, viszont a kosz, a vízhiány és mindenféle higénés eszközök hiánya a mai napig felháborít.
 
Tulajdonképpen nem ezért írok, hanem mert hazaérvén egy másik utat tervezgetve felnéztem a Máv-Start honlapjára és iszonyúan felspanoltam magam. A következő cím vigyorgott rám a homepage-ről: Vegye ön is igénybe Üzleti Várótermünk szolgáltatásait! Rákattintottam. Naívan azt hittem, hogy veszek egy első osztályú jegyet és legalább amíg felszállok a vonatra élvezhetek egy kis kényelmet, de hamar kiábrándultam: a várótermet csak Business Class railjet jeggyel, legalább két országot érintő 1. osztályú menetjeggyel, a legdrágább fekvőjeggyel, vagy a több százezres Start Prémium kártáyval lehet igénybe venni. Összefoglalva már megint kialakítottak egy fullra dizájnolt hülyeséget a Keletiben több millióért ahelyett, hogy inkább a pályaudvart csinosítgatnák, vagy az omladozó Arena felöli oldalt vakolnák. Nem beszélve arról, hogy az új várótermet csak a hiper-ultra-über gazdag menedzserek tudják megfizetni, akik úgysem utaznak vonattal, tehát a váróterem gyakorlatilag a SEMMINEK készült.
Mellesleg nincs egy kis kontraszt?:
várótermi információ
 
 
 
vs. bármelyik általatok tapasztalt váróterem...vagy

jiaszu fotója..egy átlag személy
 
A másik ami mindig felbosszant, hogy ide a DK Magyarországra soha nem jut egy új kocsi sem. 6-7 éve idebas*ták az Usgyikat és elégedjünk meg velük. OKé...Szeged felé nagyon jók is, viszont Pest felé folyamatosan személykocsikkal közlekednek a gyorsok. Könyörgöm, azért nem lehetne idetenni néhány Halbit? vagy ilyesmi...
 
 
Remélem megértetek, mert szerintem ez már mindennek a teteje, hogy van aki naponta tömött undorító hangos és lassú vonaton heringezi végig az ingáját, ezek meg a nagy niemandnak újítanak fel várótermet. Persze a plebs rohadjon meg...nekik csak hajléktalanos büdös váró jut a Keletiben. Élelmesebbeknek a Meki.
 

Üdv, Sabca 

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr61079364

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ibigoo · http://indafoto.hu/ibigoo 2009.04.22. 11:23:58

A képen látható átlag személlyel mi a baj?

petya.bacsi 2009.04.22. 11:34:28

:) Már vártam egy ilyen posztot.

A minap a Keletiben pont azon gondolkoztam, hogy egy ilyen gyönyörű épületet miért engedik ennyire leromlani, és miért nem hozzák egy picit fel az utasok komfortérzetét. De úgy látszik felhozzák, csak épp nem a "sima" fizető utasoknak, nekünk jó ez, ami van. :(

Aztán szétnéztem, lepukkant vonatok, mintha megállt volna az idő, amikor meg felszálltam a kis Zónázomra a mocsok fogadott, plüss üléseken gyanús foltok, mocsok mindenhol, és az a jellegzetes bűz, ami az ülésekből árad. Rögtön visszatértem a valóságba.

Ha lenne verseny, és megnyílna a piac, lehet, hogy változna valami... ha lenne konkurencia a MÁV-nak (persze állami támogatást szépen elvenni tőlük) is csipkednie kéne magát. Bár, én lennék az első utasok egyike, aki a konkurenciát választaná, ha drágább, akkor is.

Ákibard! 2009.04.22. 11:56:49

Ezt is sokadjára elmondva:
Ez a váróterem nem a Start találmánya, hanem az ÖBB egyik feltétele volt a railjet vonatok közlekedtetésének, a sok közül.

A Start magától nem igazán csinált volna, de mivel kellett, így reklámozza, hátha valaki. De nem sokan, tényleg.

Tehát nem baj, ha valaki kérdez, érdeklődik egy anyázás előtt.

csabapayne · http://kulturcseppek.blog.hu/ 2009.04.22. 13:43:40

@Ákibard!: Sejtettem, hogy innen fúj a szél. A RailJetet is úgy hirdette a Máv, mintha az ő saját talélmánya lenne és hogy ők mennyire nagy arcok, hogy bevezették ide ezt is.

Ezzel a lendülettel az Öbb meg is vehetné néhány pályaudvar használati jogát.

magocska 2009.04.22. 14:33:06

Igazából nem lényeg ki akarta és minek a feltétele volt. A levélben leírt dolgok akkor is jogosak.

petya.bacsi 2009.04.22. 15:10:12

@Ákibard!: látod, megint a háttérinfód miatt más a véleményed. Így már oké...

keria 2009.04.22. 16:16:53

Nem értem, hogy miért gondoljátok, hogy a "menő menedzserek" nem járnak vonattal: egy Bécs-Budapest útvonal pont alkalmas arra, hogy 3 teljes munkaórát dolgozzon az ember és ezt nem kárpótolja az, hogy kocsival fél órával gyorsabban meg lehet érkezni, mert az 2,5 óra munkaidőkiesés plusz egy csomó fáradtság. Aki pedig csak egy tárgyalásra jön, az lehet, hogy szívesen leül egy olyan helyen, ahol tudja, mi vár rá és nem akar egy füstös kávézóba beülni a vonat indulásáig.

Költségoldalról: a váró kialakítása reálisan nézva 5-7 millió forint lehetett, közbeszerzésben 12, ez a MÁV bármilyen egyéb kiadásához képest elhanyagolható költség, össze sem mérhető azzal, hogy mibe kerül egy új vagy felújított vasúti kocsi, ráadásul ez a szolgáltatás záros határidőn belül profitot is termelhet a MÁV-nak.

Business várók léteznek az összes reptéren, a nyugat-európai nagyvárosok pályaudvarán, épp ideje, hogy Pesten is legyen.

Ibigoo · http://indafoto.hu/ibigoo 2009.04.22. 19:57:01

@keria: no azért a ferihegyi businnesvárókra ne legyünk büszkék ;)

Ákibard! 2009.04.22. 20:42:56

@keria:
Csak az oda beépített kijelző került 3 millióba. Tehát ennek megfelelően számolj.

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2009.04.22. 21:36:04

[i]min már megint személykocsin(!) kellett utaznom 3 órát Budapesttől Békéscsabáig[/i]

Teherkocsi jobb volna? :D

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2009.04.22. 21:37:06

Amúgy Én nem szoktam látni a Bp-Csaba vonalon személyvonati kocsikat. Amin utaztál az valószínűleg gíorsvonati volt, csak régebbi (Bp vagy By)

jamjam 2009.04.23. 12:44:17

@Ákibard!: mennyit kaptál belőle??????????

jamjam 2009.04.23. 12:51:40

@Ákibard állitólag 80millát fizettek
1-taurus-unk 1!!!évet volt Bécsben
700000huf volt amit nem tudtak
kifizetni
1-es taurus kb:8honapot volt oda ki

Leijon 2009.04.23. 13:16:31

Nah a levelet én írtam, válaszolgatnék:D

Nem, tényleg személykocsik voltak, fülke nélküli bőrülésesek. Hetente biztos, hogy felmegyek Pestre és a menetrend váltás óta nem meglepő a személykocsis gyors. Ilyen volt egyébként:www.railfaneurope.net/pix_frameset.html vagy ez gyorsnak számít?
Szerintem igenis inkább egy egyenletes jó teljesítményt kéne tartani, nem egy egyik helyen nagyon fent, másik helyen nagyon lent teljesítményt.
A railjet üzemeltetésében pedig az ÖBB a DB és a MÁV-Start is kiveszi a részét de a szolgáltatás, a szerelvények kétségtelenül az ÖBB tulajdonai. Undorító amit a MÁV művel.
Ha meg csak a kijelzők voltak 3 milliók, akkor az egész kb 25-be jött. Ismerve ezeket. De akkormár miért nem 30?
30millió forintból pedig igenis nagyon sok mindent meg lehet csinálni...
Aki pedig jogosnak érzi, hogy én egy retúr gyorsvonat útra BP-BCS viszonylatban 5600forintért azt kapom hogy csorgathatom a nyálam...az vagy a Rózsadombon lakik és heccből olvassa ezt a blogot, vagy egy kicsit bekettyent.

ekzs (törölt) 2009.04.23. 17:25:52

Mondjuk tényleg nem értem, hogy sima elsőosztályú belföldi-külföldi jeggyel miért nem lehet használni.

Ákibard! 2009.04.23. 20:03:18

@ekzs:
Mert akkor mindenki ott tobzódna. Így, ilyen korlátokkal max 2-3 ember van ott és betölti funkcióját: Elkülöníti a VIP-VIP vendégeket a pórnéptől.