MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Kerékpárszállítás, de hogyan?

2009. április 15. - georgejr

Megint a bringások. Jön a jó idő, aki teheti bringára pattan és pattanjon is. Csak számoljon vele, hogy nem biztos, hogy a vasút maximális partner lesz benne. Vannak ugyan kiváló kezdeményezések, amelyek a bringásoknak kedveznek, egyre többen vannak és látszik nem elég. Ideje, hogy a MÁV-Start felülvizsgálja, hogy egyes vonalakon elég-e hétvégén a kerékpáros kocsi?


Kedves MÁV-Start Zrt!


A tegnapi napon (2009-04-11) egy kisebb baráti társasággal nekiindultunk, hogy körbetekerjük a Velencei tavat.
Odafelé minden rendben is volt, örültünk a Filrt vonat nyújtotta komfortnak, bár kissé szűkös volt a kerékpárszállítási lehetőség, de megoldottuk. Senkit sem akadályozva, kellemesen jutottunk el Velence állomásra.

Visszafelé viszont az alábbi problémába futottunk bele.
A 18:19-kor induló 4511-es vonattal próbáltunk hazatérni. Amikor a vonat befutott az első kocsi kerékpáros ajtajához igyekeztünk. Pár kerékpárt már felszálltunk, mikor jön a jegyvizsgáló és elfogadhatatlan hangnemben közli, hogy azonnal szálljunk le, mert a vonat több kerékpár nem szállíthat - már 10-15 minimum volt rajta. Mi, fizető utasok ezt nem voltunk hajlandóak elfogadni, hiszen a 47 km-es útra, kerékpárral együtt, cca 1800 Forintot fizettünk. Ezek után még volt egy pár percnyi várakozás, mert nem akarta elindítani a vonatot, majd elindultunk.
 
Később odajött, hogy a jegyeinket ellenőrizze, miközben szintén felháborítóan viselkedett, majd visszament a vezetőfülkébe.

Utunk során 2-3 utas szeretett volna eljutni a WC-be, akiket ahogy tudtunk segítettünk ebben, mert tisztában voltunk a mi "hibánkkal" is.

Viszont a saját hülyeségünkön túl lenne felmerült bennünk, hogy egy ilyen kellemes hétvégén miért is nem megoldható a rendes kerékpárszállítás. Ráadásul egyre jobb idő jön, Velence pedig adja magát a hozzánk hasonló kerékpárosoknak, de így elgondolkodunk, hogy legközelebb hogyan oldjuk meg a lejutást MÁV nélkül.

Az lenne a javaslatom, hogy hétvégente lehetne felváltva közlekedtetni a Flirt- és a hagyományos vonatokat (normális méretű kerékpáros kocsival), megjelölve a menetrendben. Így aki kényelmesen akar utazni megtehetni, de velünk, kerékpárosokkal sincs ekkora "probléma".

Hozzátenném, hogy mi heten voltunk, amit ha jól tudom még nem kell bejelenteni, de rajtunk kívül csak Velence állomáson volt még kb 20 kerékpáros, aki viszont ottmaradtak. Kiváncsi lennék, hogy ők mikor jutottak fel Pestre.

Várom mielőbbi szives válaszükat:


P.Tibor


ui: jelen levelemet megküldöm a MÁV szolgáltatásaival foglalkozó blogok szerkesztőinek is.

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr451065855

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ákibard! 2009.04.15. 08:17:45

Sajnos igen, mostanában probléma van a Flirt vonatokkal, a jelentkező tömeges igényeket nem tudja kiszolgálni...
Esetleg dupla egység közlekedtetése, vagy valóban a hasgyományos szerelvények jelenthetik a megoldást, reméljük hamarosan intézkednek.

Peron8 2009.04.15. 10:49:46

Talán nem kéne a Flirteket hétvégén BP-Eger, és Füzesabony Eger között közlekedtetni..ez itt az egyik probléma...
Ha jól tudom egy 3 flirtet jelent naponta ennyi kerül el Bpről...

Benbe · http://www.benbe.hu 2009.04.15. 11:23:07

A hagyományos vonatokat visszahozni - száz ember szív húsz biciklis miatt a nagymelegben, egyébként is tömegben - túlzás lenne. Persze áthidaló megoldásnak megfelel, max. 1 évre.

Csakhogy: a MÁV nem az eredeti kivitelben kérte a FLIRT-eket, pedig lehetne a mostani mellett egy másik, nagyobb, budi nélküli többcélú tér is. Ez az S-Bahn jellegű fölhasználás miatt az utasoknak nem lenne nagy gond (-10 ülőhely, +30 álló/+15 kerékpárhely), de kezdetnek nem lett volna rossz.
Szó volt a leterheltebb vonalakra/vonatokra emeletes ingavonatok beszerzéséről. Ezekben eleve több kerékpár szállítható, ezek is alacsonypadlós, légkondícionált szerelvények lennének, de szükség esetén hagyományos poggyászkocsi is kapcsolható hozzájuk (mondjuk végre lenne dolga a Dms kocsiknak).

Az azonban nem igaz, hogy az egri vonatok miatt járna kevesebb FLIRT Fehérvár felé hétvégén. Fehérvárra ekkora kapacitást rendelt az állam. Ha a T. kiránduló, később nyaraló nem fér el, ne az egrieket, vagy a vasutasokat szidja, mert ők csak végrehajtják, amit tőlük megrendelnek. Nem ők kértek fele annyi vonatot, kevesebb gyorsvonatot, rövidebb szerelvényeket. Ha a FLIRT-ek nem járnak Egerbe, akkor helyette a Déliben állnának - csak úgy, puszira nem lehet őket beforgatni Fehérvár felé erősítésnek.

Ez persze az idei elcseszett, koncepciótlan menetrendet minősíti, ami távolról sem az a bizonyos Integrált Ütemes Menetrend, amitől a vasút reneszánszát lehetne várni, és ami a Dunától keletre már bevált. Idén, leszámítva néhány mellékvonalat, ami legfeljebb a napi vonatszám 10%-a, minden irányban csak a szükséges minimális számú és hosszúságú vonatok közlekednek, maximalizálva a zsúfoltságot.

petya.bacsi 2009.04.15. 11:30:11

@Benbe: az ütemes menetrendet nem szerették. jó volt, de nem szerették. őskövület ez kérem szépen.

Peron8 2009.04.15. 20:41:29

@Benbe:
Te ezt honnan tudod ?
az állam ok megrendel egy szolgáltatást, de abba nem szól bele hogy milyen fordával bonyolitsa le a vaút ...
Amúgy azért jár Bp Eger között 7 végén ill most már BP Hatvan között személyként Flirt hogy ott is szokják...
De azt akkor sem értem hogy a hagyományos csikos felújitott bhv s kocsis egeri 11.05 ös gyorsot miért adják ki 2 db flirttel holott köztudott hogy a flirt az előváros: Bp Tatabánya, Komárom Györ, igaz ez már nem elöváros de elfogadható hogy nyugat felé ne rozzant vonatok járjanak..de az nem ok hogy Egerbe is és Füzesabony Eger között is flirt közlekedjen.
Nem állnának a déliben hiszen érdeke a vasútnak hogy közlekedjen hiszen hibák jobb ha minél előbb fellépnek, hogy aztán azokat még garanciálisan -a gyártó - javittatni lehessen.