MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Tájékoztatás teljes hiánya

2009. március 30. - georgejr

Sokszor picsogunk itt blogon, hogy a Keletiben vagy a Nyugatiban ilyen, meg olyan rossz a tájékoztatás. Az ember azt gondolná, hogy vidéki állomásokon más a helyzet: "Sanyi a vasutas csak elrikkantja magát, hogy késik..." De úgy látszik mégsem...

 

Tisztelt Máv!

Azzal a problémával fordulok önökhöz, hogy 2009-03-27 –én, este vártam a vonatot 20.20-as indulással Dorogon. A vonat indulása előtt kint voltam már, nagyjából 20.10-kor. Később kiderült az érdeklődésemre, hogy műszaki okok miatt nem jön a vonat. Mivel a kedves állomásfőnök bent beszélgetett 3-4 emberrel, az hogy várja valaki a vonatot, abszolút nem érdekelte. Én 20.35-kor kopogtam be a forgalmi ügyeletre, hogy hol a vonat. Kérdéseim a következőek lennének.

  1. Mi volt a műszaki hiba, ami miatt a vonat nem tudott elindulni? (vonathiány érdekes lenne, Esztergomba 3-4 üres vonat áll esténként)
  2. Az állomásfőnöknek ezt nem kellett volna bemondania, hogy nem jár a vonat? Késés nem volt, mert Budapest felől teljesen jó volt a közlekedés, időbe jött, tehát ez nem lehet az oka.
  3. Ki a felelős azért, amiért nem tájékoztatták az utasokat, hogy nem jön a vonat?
  4. Ha én emiatt mondjuk lekésem az utolsó buszomat Budapesten, akkor önök kifizetik nekem a taxi díját?



(Szerencsére behozott kocsival egy kedves bkv-s, aki ugyanúgy a vonatot várta) Másolatban megküldöm a Megint Allunk Vazze blog oldalra is levelemet.

Tisztelettel: BP

2009-03-28

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr911034654

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

petya.bacsi 2009.03.30. 10:36:12

Kisértetiesen hasonló eset történt velem is jó pár hónapja.

1., Műszaki hiba tág fogalom, lehet, hogy lerobbant a mozdony, tágultak a sínek a nagy márciusi meleg miatt, befagytak a váltók a hideg márciusi esték alatt. Jó, hogy érdekel, de megmagyarázzák, hidd el :)

2., Nem, ment a Barátok közt. A szünetben ér ilyenkor csak rá. De viccet félretéve, szerintem ő sem tudta. Írtam, hogy hasonló esetet már én is átéltem: mikor megkérdeztük a forgalmistát, hogy árulja már el a titkot, hogy egyik irányba miért zavartalan a forgalom, a másik irányból meg 1,5 órája sehol semmi, ő kezdett el telefonálni, amúgy nem tudta ő sem, mi a helyzet.

3., A MÁV-nál nincs felelős, ráfogják az utasra, az időjárásra, vagy bárkire, de ők sosem hibáztak, ezt már megtanultam. Te is megfogod. Ha lenne felelős, meg kártérítés, akkor már gazdag ember lennék...

4., Persze. Biztos kifizetik...

Jöttem volna én is dolgozni pár hónapja, de rejtélyes módon Szolnok felé mentek vonatok, Szolnokról azonban egy darab vonat sem jött. 1,5 órás várakozás és semmitmondó tájékoztatás (10 perc múlva jön, aztán 30 perc múlva, aztán bizonytalan idő) után úgy döntöttem, hogy nem jövök dolgozni, majd átvariálom a beosztást, mert éjfélre sem értem volna be...

Hellisfitar 2009.03.30. 15:43:27

Tisztelt BP!

Köszönjük, hogy igénybe vette (volna) szolgáltatásunkat.
Panaszát kivizsgáltuk, melyről az alábbiakban tájékoztatjuk:

1. A felsővezetékszakadászárlatváltóbefagyásvágányzár okozta késés okozta el nem indulás oka kizárt dolog, mert nem tudom. Kártérítési kérelmét elutasítom.
2. Kollégánk a MÁV szabályzatának megfelelően járt el, ha meg nem, az kizárt dolog, mert nem tudom. Vizsgálatunk megállapította az Ön által is említett TÉNYT, miszerint Budapest felől a közlekedés teljesen jó volt, ezáltal kollégánk két sör és lapterítés között folyamatosan közölte a Budapest felől érkező vonatokat. Kérdésére a választ már megadtam, fél kever, hukk.
3. Tájékoztatom, hogy cégünknél felelősök nincsenek. Esetleg azok a kalapácsos kollégák, meg a jegylyukasztók, a hogyishívjákok, na, őket gyakran felelőssé tesszük. Igen, így van! Vizsgálatunk megállapította, hogy mindenért a nem menesztett járat jegyvizsgálója a felelős, ezért őt a mai nappal fegyelmileg eltávolítottuk cégünktől. Köszönjük az észrevételét, csak így tovább!
4. Tisztelt utasunk (lett volna, ha jön a vonat)! Ön szerint tollas a hátunk? Ugye, nem? Akkor meg mit viccelődik velünk? Cégünk mindent megtesz annak értelmében, hogy maguk idióták... khm, utasaink felismerjék végre, az ő adójukból, a jegyre, bérletre elköltött forintjaikból csak és kizárólag késő, koszos, igénytelen, számunkra legkedvezőbb esetben pedig el sem induló vonatokkal utazhatnak. Hát mit nem lehet ezen érteni?
Taxi, mi? Jó vicc!

Reméljük válaszunkat elfogadja. További kellemes utazást kívánunk vonatainkon.

MÁV

Géza, írd már meg mi annak a pornóoldalnak a címe, amiről a múltkor meséltél, okés?
Jaj, ezt nem ide, enter. Nem, nem enter... Bammeg.

banpepe 2009.03.30. 21:50:27

@petya.bacsi: Az állomásfőnök tudta, hogy kimarad, mert elsőre mondta, hogy nem jön, csak 1 óra múlva. Mivel nem egyedül volt bent, hanem 4-en voltak összesen, gondolom fontosabb dolgokról beszéltek, mint hogy elkullogjon a bemondóig, hogy hé parasztok, nem jön a vonat.

petya.bacsi 2009.03.31. 03:18:57

@Hellisfitar: :)))

@banpepe: lehet válságtanácskozást tartottak, hogy mit mondjanak az utasoknak :)

banpepe 2009.03.31. 14:59:03

@petya.bacsi: Látod, erre nem gondoltam:)Lehet, hogy épp azt beszélték. Mondjuk hallottam olyat is utastól, reggel 6-kor a kalauz rugdosta az ajtót, mert elaludt a kedves állomásfőnök, és indítani kellett volna a vonatot. Ha megérkezik a mávtól a válasz, azt közlöm mindenkivel. Szerintem nem fogják elsietni a dolgokat, mert ugye az utas az utolsó.

banpepe 2009.04.14. 21:42:01

Ma jött meg az értesítés, hogy megkapták a levelemet. Ez 17 nap volt pontosan. Máv 2009-ben. Akkor választ mikor kapok? Fél év?

Ákibard! 2009.04.15. 08:23:23

@banpepe:
30 nap a törvényben biztosított határidő a panaszlevél megválaszolására, annak a felét most lépted túl.

banpepe 2009.04.15. 22:57:00

@Ákibard!: Köszönöm az infót:) És ha 30 nap elteltével nem válaszolnak, és levelet sem küldenek, hogy még ennyi, meg ennyi nap, akkor mi van?:):):) Vagy olyan nem fordul elő? Köszönettel

Ákibard! 2009.04.16. 08:01:55

@banpepe:
De előfordul...
Én amikor nem jött 30 nap alatt válasz, írtam egy levelet hivatkozva a kapott iktatószámra, és megírtam, hogy mennyire csalódtam, lassú ügyintézés stb stb másnap délután megjött a válasz :-)

banpepe 2009.04.16. 15:35:57

@Ákibard!: Remélem nekem megjön, csak kicsit érdekes, hogy egy sablon emailre is több, mint 2 hetet várni kell. Bkv 2-3 nap alatt mindig visszaküldi, akármilyen kérdéssel fordulok hozzá. Igaz, az sem jobb cég.

banpepe 2009.04.20. 18:22:17

@Ákibard!: Javítok, közbenső értesítés jött, hogy várjak a végleges válaszra. Ez azt jelenti, hogy a 30 itt nem számít? Csak bemásolni nem fogom az emailt, mivel máv megtiltja a levél alatti kisbetűs szövegben.

petya.bacsi 2009.04.20. 20:14:32

@banpepe: megtiltják? :)néddmán! :D

Ákibard! 2009.04.20. 20:34:09

@banpepe:
Szard le a máv tiltását, én az amúgy szánalmas kitérő válaszukat az index szaktopikjára tettem ki.

A közbensős levelet 15 napnál szokták küldeni...

Ákibard! 2009.04.20. 20:35:16

@petya.bacsi:
Ezt írják bele:
A levélben megtalálható személyes adatokat bizalmasan kell kezelni, azokat meg nem engedett célra felhasználni és harmadik személy részére átadni tilos.
A levélben foglalt ügy elintézése után a személyes adatok további megőrzése nem megengedett.

banpepe 2009.04.20. 20:48:58

Remélem nem jelent fel a Máv:)

Ebben az elektronikus levélben és/vagy csatolmányaiban lévő információk bizalmasak és a MÁV-START Vasúti Személyszállító Zrt. tulajdonát képezik. Az információk kizárólag a címzettek által, bizalmasan használhatóak fel. Ha ez az elektronikus levél Önhöz, mint a címzettek között meg nem nevezett személyhez került, ezúton közöljük, hogy a tartalom részben vagy egészben harmadik személy számára történő átadása, másolása szigorúan tiltott valamint kérjük, hogy a levél visszaküldésével haladéktalanul értesítse a MÁV-START Vasúti Személyszállító Zrt-t, és törölje az eredeti elektronikus levelet annak minden csatolmányával együtt.

Ez a pontos szövege a tiltásnak az én esetemben.

banpepe 2009.04.26. 22:40:32

@Ákibard!: A küldés napja is beleszámít a 30 napba? Mert akkor van még 1 napjuk, meg 1 órájuk:) De szerintem nem fog megjönni, nem hinném, hogy utolsó nap küldik. Köszönöm válaszodat.

Ákibard! 2009.04.27. 02:26:31

@banpepe:
Egyszerű küldj egy emlékeztetőt kellemesen megspékelve. Lejárt az idő csalódtál nem jött válasz stb stb.

banpepe 2009.04.27. 16:38:54

@Ákibard!:


Tisztelt Máv!


2009.03.28-án (azaz pont 30 napja) küldtem önöknek egy levelet a panaszommal. Eddig semmi érdemleges, használható választ nem kaptam. Egy levél jött, hogy várjak… Kérdezem, meddig kell még várnom? Nem hiszem, hogy olyan bonyolult lenne a válasz, hogy a törvényben előírt 30 nap nem lenne elég a válaszadásra. Már nem csak a késések miatt vagyok csalódott, de az ügyfélszolgálatban is kellett sajnos csalódnom.

Iktatószám: Gy. 69-6147/2009


Köszönettel: Bán Péter


Ez jó szerinted?

Ákibard! 2009.04.27. 21:44:06

@banpepe:
Korrekt. Remélem mihamarabb írnak. (Nekem volt egy iylen levelem azóta szigorúan válaszolnak a 28-30 napokon...:)))

banpepe 2009.05.08. 20:46:43

@Ákibard!: Úgy látszik, nagyon kifogtam a mávon. 40 nap, és 40 éjszaka sem elég nekik a válaszadásra. Ha mondjuk írok egy mailt, hogy holnap mikor megy a vonat akárhova, azt is 1 hónap után küldik el?:)

Ákibard! 2009.05.11. 14:07:43

@banpepe:
Hát nem tudok mit mondani :-S Szomorú ..:-(

banpepe 2009.06.11. 16:05:14

Megjött a válasz. Kicsit régebben, de most volt időm felrakni. Szerintem elég korrekt válasz volt nagyjából.

Tisztelt Utasunk!


Rendkívül fontos számunkra, minden olyan megkeresés, bejelentés, amely utasainktól érkezik és azáltal a szolgáltatásunk minősége javulhat, ezért köszönettel vettük e-mailes észrevételeit. Szíves elnézését kérjük a késői válaszadásunk miatt.


Megkeresésével kapcsolatban tájékoztatni szeretnénk, hogy az észrevételében jelzett 2021 sz. személyvonat – adott napra vonatkozó – menetrendszerinti közlekedését megvizsgáltuk. A 2056 sz. vonat Rákosrendező állomáson szolgálatképtelenné vált. Rákosrendező - Esztergom között így lemondásra került. Tehát a 2021 sz. vonatnak a technológia szerinti szerelvénye Esztergomban nem volt, ezért a 2021 sz. vonat is lemondásra került. Tájékoztatás alapján, Esztergom állomáson más vonat szerelvénye ugyan volt, de vonatszemélyzet nem állt rendelkezésre.

A megváltozott forgalmi rendről Dorog állomás hangosbemondóján keresztül kellett volna tájékoztatni kedves utasainkat, azonban sajnos ez elmaradt, melyért elnézését kérjük. Természetesen kiemelt érdekünk, hogy utasaink minden körülmények között megfelelő tájékoztatást kapjanak a forgalmi, műszaki problémák miatt megváltozott közlekedési rendről.

Észrevételét természetesen továbbítottuk a forgalmi szolgálattevő felügyeletével megbízott szervezeti egységünk részére, hogy hasonló eset ne fordulhasson elő.


Biztosítani szeretnénk Önt arról, hogy Társaságunk mindent megtesz annak érdekében, hogy utasaink kulturált körülmények között vehessék igénybe szolgáltatásainkat. Annak érdekében, hogy munkatársaink a kialakult nézeteltéréseket konfliktusmentesen tudják kezelni, oktatásokon és kommunikációs tréningeken vesznek részt. Bízunk benne, hogy a jövőben, törekvéseinknek köszönhetően az utasokkal kapcsolatban lévő kollégák egyre inkább a szolgáltatói magatartás szellemében járnak majd el. Taxi költséget sajnos nem áll módunkban megtéríteni.


Köszönjük megkeresését. Reméljük, hogy a megélt probléma ellenére is megtiszteli Társaságunkat bizalmával és elégedett utasaink között üdvözölhetjük.