MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Összetegelt Flirt

2009. március 16. - georgejr

Flirtöket is firkálják rendesen a magukat művészeknek becéző suhancok. Sajnos az esztergomi vonalon közlekedő vonatokat is összerongdították már. Mit lehet tenni? Fokozott őrség kb ennyi. Ha valaki lát ilyesmit kérem írjon.

Hali!


Ezt a két képet november 21-én lőttem Fehérváron, az utolsó Budapest 
felé induló FLIRT az...
Ítelkezzenek mások, és valaki mondja meg nekem a mélyen (le)tisztelt 
greffesek közül, hogy ebben mi a művészet....

Üdv:

--chipetke

 

Végül álljon itt a MÁV közleménye:
 
Több millió forintos kárt okoznak évente a MÁV-nak a graffitisek
 
N
 
emcsak Magyarországon, hanem világszerte gondot okoz a vasúttársaságoknak a graffiti térhódítása. A MÁV Csoport kára, éves szinten több millió forintot tesz ki.  Így például 2007-ben 139 millió forint, 2008-ban nagyságrendileg 80 millió forint volt az okozott kár.
 
Az anyagi kár megállapításánál számításba kell venni a tisztítási költséget, az újrafestés anyagi vonzatát.  A kár erkölcsi vonatkozása – bár közvetlenül nem mérhető – jelentős, hiszen egyrészt megváltozik a járművek arculata, eltűnik a vasúttársaságra jellemző egyedi megjelenés, másrészt a megfestett járművek az utasok szemében az elhanyagoltság, az ápolatlanság látszatát keltik, amely jelentős bizalomvesztéssel is jár.
 
Sokat mondó adat, hogy 2008-ban 53. 577 m2  külső graffiti került eltávolításra a személykocsikról és motorvonatokról, melynek költsége megközelíti a 80 millió forintot, de még mindig maradt kb. 6. 000 m2  graffiti a járműveken. Kiemelt graffitis helyek: Budapest Nyugati pályaudvar területe, Sárbogárd, illetve Pécs térsége, de sajnos az ország teljes területén mindenhol előfordul ilyen fajta károkozás.
 
A MÁV Zrt. Biztonsági Igazgatósága felvette a kapcsolatot a Fővárosi Közterület-Felügyelettel, a Budapest közigazgatási határán belül található állomások környezetének fokozottabb figyelése, közös akciók szervezése céljából.
 
A felderítés hatékonyságának javítása érdekében a MÁV megkereste a Budapesti Rendőr Főkapitányság Gyermek és Ifjúságvédelmi Osztályát is. Az osztály szervezetében működik a Graffiti Csoport. Az együttműködés során lehetőség van az adatok és információk gyors cseréjére, közös akciók szervezésére.
 
A MÁV-START Zrt. az új technikával – amelyeket a személykocsikon alkalmaznak – könnyebben és olcsóbban távolíttatja el a graffitit. A nagy értékű (motorvonatok, nemzetközi-, IC, és egyéb   személyszállítási forgalomban részt vevő)  vasúti járművek a tároló-helyeken természetesen őrzés alatt állnak. Az őrzést a MÁV Vasútőr Kft. végzi élő erővel, de ez technikai őrzéssel is párosul.
Budapest, 2009. március 5.
 
MÁV Zrt. Kommunikációs Igazgatóság
(kiadta: Kavalecz Imre sajtófőnök)
 
 
 

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr261003314

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

petya.bacsi 2009.03.16. 13:15:48

Miért jó az, hogy összeművészkedik, aláírják a járműveket? Én is szépen rajzolok, mégsem mázolom össze a járműveket.

Mondjuk a tagelés kisebb kárt okoz, mintha össze-vissza karcolnák a járművet, ablakait stb... de egyik sem jó persze.

De mi lehet a megoldás?

ant 2009.03.16. 13:38:48

Talán a helyreállítási költség egy részét megelőzésre kellene fordítani... Évi 80 millióból azért (további) jó pár biztonsági embert lehetne alkalmazni. Sőt, ennyi pénzből akár kamerákat is lehetne telepíteni a "kiemelt" helyekre.

dontals 2009.03.16. 22:04:38

Egyrészt jobban kellene őrizni a kocsikat, mert a külső firkálás nagy valószínűséggel akkor történik, amikor a vonat (éjszaka) áll.

Másodszor a MÁV felajánlhat ingyenbérletet azoknak, akik feladnak egy-egy notrius firkálót. A 70-es vonalon közlekedő járművek 80%-át egy "kosa" nevű szarházi firkálta össze a neve szinte minden vonaton olvasható. Ha ezt a szemétládát nyakoncsípnék és kifizettetnék vele az általa okozott kárt, az elég visszatartó erejű lenne

dontals 2009.03.16. 22:07:31

Sőt, javaslom is a blognak, hogy "wanted" címszóval mutasson be ilyen alkotásokat, aki feladja az elkövetőket, annak a máv fizet egy havi bérletet:)

Gixx 2009.03.17. 09:36:00

Az, hogy kifizettetni vele a kárt, az nem elrettentő erejű. Ő nem fog fizetni, max a szülei. Börtönbe meg ilyenért nem kerül. A Károly Róbert féle elrettentés kellene ide. Rajtakapják, hogy firkál -> a maradék festéket belefújni az egyik szemébe. Tuti, hogy többet nem firkálna.