MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Pályafelújítás után is csak tízzel döcög a Bz

2008. november 18. - georgejr

Van egyféle nosztalgiája a kis piros Bz-knek. Emlékszem megboldogult legínykoromban sokat mentem velük egy barátnőmet meglátogatni. Akkoriban egész elfogadható volt a tempó. A pálya állapota sem volt rosszabb az átlagosnál. Csakhogy azóta eltelt 10 év. A pályát felújították, de a vonatok továbbra sem döntögetik a mach 0,00001-et. Isten hozott a múlt században...

Szombattól újra közlekednek a vonatok Kaposvár és Karád között. Nagy kő esett le a szakemberek szívéről: túl vannak a felújításon. Értesülésünk szerint a tempó egyelőre nem gyorsult; helyenként még mindig tíz kilométeres sebességgel „hasítanak” a szerelvények.

– Legyenek körültekintőek – ajánlotta az utasok figyelmébe hirdetményeiben a MÁV. Vonatpótló autóbuszok közlekedtek az elmúlt héten Kaposvár és Mernye között. A környező települések lakói ugyancsak közúton ingázhattak Felsőmocsoládig. Úgy tudjuk: szombaton feloldották a vágányzárat és a Kaposvár-Siófok vonalon ismét közlekednek a vonatok.


Az persze nem biztos, hogy az utasok pezsgőt bontottak a változás hírére.
– Lelkiekben felkészültünk a szép, három órás utakra – kommentálta a fejlesztéssel kapcsolatos hírt egy utas. Egy másik rögtön kiigazította: a száz kilométeres táv leküzdéséhez több mint 180 percre van szüksége a szerelvénynek. Ettől aligha lejtenek örömtáncot a vidékiek.


– Így van, még a felújítás ellenére is ennyi idő alatt teszi meg az utat a vonat

 

– jelezte a hétvégén egy somogyi vasutas.

Információnk szerint a Kaposvári Villamossági Gyár (KVGY) előtti szakaszon az elmúlt napokban betonaljat és vágányt cseréltek a pályagazdálkodási főnökség dolgozói. Répáspuszta sem maradt ki a felújítási programból. Ott állítólag a régi talpfát betonaljra cserélték, s a fejlesztésre szánt forrásból a kisbárapáti vasúti hidat is helyrehozták, megerősítették. – Az építkezés után még meglehetősen sok helyen érvényben maradt a sebességkorlátozás – magyarázta egy vasúti szakember

forrássonline.hu

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr69773215

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mr.RaverDesigner 2008.11.18. 10:16:09

Ez a bevezető úgy hangzott, mintha vén f@sz lennél...:D Egyébként felújítás előtt mennyi volt ott a menetidő? 4 óra?:S

Kopi3.14 2008.11.18. 11:24:22

Gondolom a Bz-k muszaki okokbol vissza vannak fogva 60-as tempora. Van a 100 km-en 20 kozbulso allomas, sok ket-harom km-re az elozotol.Ennyi ido alatt tan a 60-at sem eri el a jarmu, vagy ha eppen igen mar fekezhet is. vagyis eselye nincs normalis sebesseggel kozlekedni, ha akar sem. Plusz midnenhol egy perc megallas menetido szerint,szerintem mar ertheto a 3 ora 17 perc menetido igy. Hiaba tesznek ide szazas palyat, jelentos elorelepesre nem szabad szamitani.

Zoli 2008.11.18. 11:25:12

Kedves figyelő!

Kitennéd weblapodra az alföldi illetve a 11-es vonal fejlesztési javaslatomat? Nagyon megköszönném... Zoli

@kukac@ 2008.11.18. 12:38:45

Ez ebből a nézőpontból vizsgálva eléggé abszurdum...
Aki Kaposvárról Siófokra szeretne utazni, az miért választaná ezt az útvonalat? Fonyódon keresztül, 1 átszállással még kilométer-ügyileg is jobb a helyzet, ezen az útvonalon csak 95 km az út. Sőt, akár 2:12 alatt megtehető. Az átszállások is barátsgágosan meg vannak oldva. Ez a vonal azok számára fontos, akik Mernyéről, Felsőmocsoládról, stb. akarnak bejutni Kaposvárra, Ádándról Siófokra...... Mernyéről Kaposvárra pedig 120-as pályán sem lenne jelentősen az eljutás, mivel útközben 5 helyen áll meg a vonat. Tegyük fel, 29 percről 22 percre csökkenne a menetidő. Vajon mennyivel többen választanák emiatt a vonatot? És hány száz millió forintba kerülne a beruházás? Megérné?
Persze bőven lenne mit fejleszteni, és ott sem történik fejlődés, vagy nem megfelelő mértékű. Lenne pár tippem. De az már nem ide tartozik.

Ákibard! 2008.11.18. 12:45:03

Csak megjegyzem:

Attól, hogy az utas által észlelhető felújítás befejeződött, annak még koránt sincsen feltétlenül vége...

(Éjszakai aláverés, egyéb munkálatok stb. )

Zoli 2008.11.18. 12:56:21

A segélyezetteket miért is nem lehet kihajtani pályátépíteni, talpfát cserélni, vágányokat javítani, aláverni, állomás környékét csinosítani? Stb. Nem kerülne semmibe és legalább hasznuk is lenne. 1 főnök kéne egy 10-20 fős brigádhoz aztán apránként minden szárnyvonalat gatyába lehetne rázni.

Ákibard! 2008.11.18. 12:58:55

Zoli te űberokos gyerek vagy!

Szerinted nem igényel némi szakképzettséget a vasúti pályafenntartás?
Vagy ha enyire értesz hozzá akkor menj pályát építeni, de az első kisiklott vonat után lenyakazunk!

A segélyezetteket lehet oglalkoztatni, fűnyírás, szemétszedés, takarítás stbstb a vágányok mellett de a pályaépítés komoly meló, akármennyire is nem annak látszik egyeseknek...

lurko 2008.11.18. 14:11:13

A pályafelújitás nem minden része igényel szakképzettséget.A legtöbb pft-s ismerősöm 8 általános végzettséggel rendelkezik. Talpfa,betonallj csere, töltés épités, vágat készités mind csak fizikai erőt igényel.

lurko 2008.11.18. 14:16:52

A menetrendet nem fogják átvariálni erre a kis időre(dec.14) Majd talán az új menetrendben megjelenik a gyorsulás. Talán. Ha nem folytatják a szoktasuk le itt is a vasutazásról az embereket hogy bezárhassuk politikát.

Adani 2008.11.18. 14:30:02

Az is lehet ,h csak a nagy aktatologatás közben nem vonták vissza a lassújelet, volt már ilyen a történelemben. Olyan ez mint a már teljesen kész úton as kinthagyott 30-as tábla.

Kopi3.14 2008.11.18. 14:30:16

lurko 2008.11.18. 14:16:52
Egy- attol, mert csak nyolc altalanosa van, meg ertenie kell a palyafelujitasi dolgokhoz. Ha teged odakuldenenek, hogy akkor most azonnal kezdd el csinalni eleinte neked sem menne.
Ketto- a menetrendet ha megnezednem nagyon lehet gyorsitani. Olyan surun vannak az allomasok, hogy gyorsitas, lassitas az egesz. A 100 km-re van 20 kozbulso allomas, vagyis kb 5 km-enkent van megalloja a vonatnak. Ezen ha akarsz sem tudsz gyorsitani sokat, ha meg kell allni mindenhol.

Kopi3.14 2008.11.18. 14:33:14

Adani: Szamolj utana, ha a telepulesenkenti egy percet levonod a menetidobol, akkor 2:57-nel vagy. Kb 30 knm/h-s atlagot jelent ez. Allo helyzetbol felgyorsitasz , majd lelassitasz mondjuk 60-ig, vagy80-ig, hogy megalljs ak ovetkezo telepulesen, mennyi lesz a menetido? Par km-enkent vannak a megallok, igy egyenletesen haladni nem tudsz.

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2008.11.18. 15:03:46

Zoli 2008.11.18. 11:25:12 >>>

Szia Zoli!

Természetesen, csak még vannak előtted megjelenő postok. Ha érdekel a blog működésének menete, a postok kikerülésének sorrendje, osztályozása, szívesen elmagyarázom neked, csak keress meg.

Kérem addig a türelmed!

GM

Zoli 2008.11.18. 16:09:22

Figyelő: Köszönöm!

Kopi3: Nyilván nem úgy küldenénk ki embereket hogy ittvan 50 embert aztán hajrá csináljátok, hanem lenne 10-20 emberre egy hozzáértő, aki moegmondja hogy mit és hogyan kell csinálni.
Kemencén sincs aláverőgép és 14-18 évesek is képesek voltak valamennyire helyrepofozni azt a vasútat.

ZBR 2008.11.18. 16:37:11

Zoli 2008.11.18. 16:09:22 >>>
Nagyon fontos különbség, hogy a kemencei felépítmény méretei és egy nagyvasúti felépítmény között a különbség igen nagy. Vegyük csak sínszálak súlyát. Egy nagyvasúti pályán, mellékvonalon is általában azért már 48 kg/fm sínek vannak, Nagybörzsönyben 9 kg/fm.

A valóság úgy néz ki, hogy kb. 50%-osan kellene megosztani az embereket, tehát egy hozzáértő és egy hozzá nem értő.

(Nagy)gépes fenntartás esetén talán még a fenti arány is túl megengedő. Ezek milliós gépek, amikhez képzett személyzet kell.

Tény, hogy az ötlet nem rossz: de sajnos a segélyezettek nem feltétlenül végzik felelősségteljesen, elkötelezetten a munkájukat. Nem ér sokat, ha hamar tönkremegy.

A segélyezettek dolga szvsz. az lehetne, hogy az egyes állomásokat/megállóhelyeket (épület, parkoló, biciklitároló, korlátok, esetleg peron, gyomirtás, felszállóhelyhez vezető utak gondozása) tartják karban az önkormányzat által biztosított eszközök segítségével.

Mert a jelenlegi helyzettel ellentétben igenis az önkormányzatok feladata kéne hogy legyen, a megállójuk/állomásuk - szigorúan véve vasúti célú helyiségek kivételével (forgalmi iroda, jelfogó helyiség, pénztárhelyiség) - gondozása. Hiszen az ő presztizsüknek számít, ugyanúgy mint a falu elején a tábla, vagy a főtér virágai...

Zoli 2008.11.18. 17:31:55

Betonozni még mindig be lehetne fogni őket, legalább a mellékvonali peronkérdés megoldódna. De akár a padokat is festegethetnék hogy ne rohadjon tovább

Kopi3.14 2008.11.18. 18:49:00

Most palyafelujitasrol, vagy egyeb felujitasrol beszelunk? Illetve egy profitorientalt maganceg munkajat miert vegezze el "ingyen" barki is?

siófoki35 2008.11.18. 21:06:23

Hát kedvenc 35-ös vonalunk él, vegetál Kaposvár és Karád közt még csak valahogy. Az északi szakaszt a kanizsai pft teljesen elhanyagolja.

Adani 2008.11.18. 22:06:14

Kétkezi munkát egyébként nyugodtan végezhetnének a vasútnál, pl. segélyezettek ,de akár börtöntöltelékek is, legyen már vmi hasznuk is. Biztos akad olyan munka, amihez nem kell képzettség, ahogy ti is mondtátok, állomások megállóhelyek takarítása, padok rendbetétele ( ha már a fa ülőkét úgyis ellopták, pótolhatják is), állomásépületek festése vakolása, meszelése ( ahogy egyes állomások kinéznek lenne rá igény). Munka az volna bőven, csak dolgoztatni kéne az ingyenélőket.

Zoli 2008.11.18. 22:23:01

Ó, hát azt liberális jogállamban hogy képzelted el? Szegényeknek tiltja a vallása, és egyébkéntis....

cso zsi 2008.11.18. 23:16:18

Nem tudom, hogy egy jó műszaki állapotú 2-3 kocsis Bz mit képes végsebességben elérni. (wikipédián talált végseb 80 km/h, 55 ülőhely/ kocsi)
De a budapesti metró egy szerelvénye 4-500 emberrel is képes a kb 800 méteres állomásközökön 60-70 km/h-t elérni.
A kb. 21 km-t kb. 25 perc alatt.
Tudom, nincs keresztirányú forgalom, ellenirányú szerelvény az esetlegesen csak egy vágányon.
Milyen indok marad még a lassúságra?

Ákibard! 2008.11.19. 00:12:34

Barátom, a metrónak 2 m/s2 a gyorsítása és ugyanez a lassulása is!
Minden tengely hajtott nincs futóforgóváz.
Ezzel ellentétben egy 2 motor+2 mellék Bz szerelvény 8 tengelyéből kettő hajtott, amivel meg sem közelíti a fenti adatokat.
Ennyi.

lurko 2008.11.19. 03:40:48

Azért számit a sebesség. Ne mond hogy nem. Bogárd és Fehérvár között volt sincsavarlopás. 5 km-es szakaszon 20km/h volt a lassujel. 60km/h-s a pálya és az 5 km-en 7-8 percet szedett össze minden vonat mindegy volt hogy Bz+mellékkel vagy Csörgő 2db Bhv-val. Szekszárd-Bátaszék között ugyanez a helyzet. És ne szóld le a Bz-t mert ha nem lennének Kóka nélkül is bezárhatnák a mellékvonalakat. Éljen a Studenka Vagonka !!

Adani 2008.11.19. 08:15:12

"Ó, hát azt liberális jogállamban hogy képzelted el? Szegényeknek tiltja a vallása, és egyébkéntis...."

Liberális államban semmit sem lehet csinálni, mindenkinek csak joga van ,de kötelessége nem. Ennél még a diktatúra is jobb. Vagyis a liberális nevű hülyeséget kukába és egy új rendszerben ha másképp nem megy addig ütni gumibottal ameddig nem dolgozik. A Kádár rendszerben működött meg ugye volt KMK is.

Ákibard! 2008.11.19. 10:45:20

Lurko: nem szóltam le, imádom a Bz-t főleg éjszaka amikor hasít a Balatonparton :-)
Csak a fenti kérdésre váaszoltam, arra pedig ez a szomorú valóság.
Vagyis nem szomorú, csak köze nincs a Bz-nek a metróhoz.

Kopi3.14 2008.11.19. 12:01:52

lurko: Akibard nem a sebessegrol, hanem a gyorsulasrol, hajtasrol beszelt. Vess ossze egy gyorsitast egy metron, meg egy Bz-n.

Ashi Valkoinen · http://ashi.web.elte.hu/ 2008.11.19. 12:10:05

Frissen felújított pályaszakaszt sosem adnak át egyből a vonalon megengedett maximumra. (Lásd Felsőgalla kitérő, kivették Szárliget felől a váltókat, aztán fokozatosan növelték a sebességet: 40, 60, most 80-nál jár.)

ZBR 2008.11.19. 15:51:51

A 80 km/h-s korlátozás a Bz motorkocsik felépítéséből adódik: kéttengelyesek és minden két tengelyes járműnek max. 80. Tehát ha egy tehervonatban meglátsz egy kéttengelyes kocsit, az is max. 80 lesz. Ha lenne forgóváza a szitu más lenne.
A forgóváz kérdés azért sem mellékes, mert a pálya szempontjából nem mindegy, hogy X tonna terhelést hány tengely ad át neki. Ebből a szempontból egy M41-es vontatta ingavonat is kedvezőbb a Bz-nél.


Kopi3.14 2008.11.18. 18:49:00 >>>
Mind a profitorientálttól, mind a magáncégtől igen messze van.

zsoltix 2008.11.19. 18:42:19

Tök mindegy milyen vonat, a gyorsok is késnek,nem csak a piroskák. Fasz kivan velük. Ez a 21. század. Sztrájkolni bezzeg tudnak,menetrendet betartani,az nem lényeg.

zsoltix 2008.11.19. 18:49:58

Nem a sebesség számít,hanem szar az egész szervezés.

Ákibard! 2008.11.19. 18:50:01

Zsoltix!

Csak Neked megsúgom, hogy a vasutasok is unják a sztrájkot. Egyetlen össznépi sztrájk volt, az is tavaly...

A vasutasoknak is elegük van Gaskóból, de nagyon.
Ne általánosíts, nagyon paraszt dolog, és bántó is. Az utolsó szrájkokkor az egész országban sztrájkolt 100 ember a többezerből.
Gondolkozz egy kicsit a fröcsögés előtt...

kolas 2008.11.19. 20:07:13

Ez szégyen a MÁV fele.
Gondolom a jutalmak sokkal gyorsabban Tűnek el a zsebekbe ," Ha veszélybe lenne a zsebük e miatt akkor már szuper gyors lenne a vonat".

Kopi3.14 2008.11.20. 11:54:36

kolas: olvas, ertelmez. olvas, ertelmez. Olvas, ertelmez. Kommenteket is.

Zoli 2008.11.23. 19:21:34

FIGYELŐ:
Miért nem pörög jobban ez a Topic? azért olvassák kevesen. Az enyém még mindig nem került fel? Deha annyi írás van miért nem teszel fel napi 2-3-at? A homar.blog.hu-n napi 3 van és nagyon pörög, szerintem ezt is fel lehetne pörgetni :)

KRobi 2008.11.23. 20:18:41

utaztam sokat ezen a vonalon. A mai napig nem bírok beszélni róla...

Adani 2008.11.24. 09:55:25

A legelső nagy sztrájkkor egyébként én vonattal jöttem haza és bizony alig 10-15 perces késések meg káosz volt, de a vonatok azért jöttek, rendben átszálltam kétszer sőt volt mikor saját vagonom volt, mert szinte nulla utas volt. Ez egyébként minden sztrájknál ment, hiszen nem sztrájk volt csak bohóckodás. mindig még aznap lefújták, a legtöbb vonat járt. Ha komolyan gondolják akkor semmi nem indul el ( nem csak személy tehervonat sem, sőt egyáltalán semmi sem) és nem fújják le még aznap hanem ameddig nem egyeznek meg addig sztrájkolnak, de hát sztrájkolni sem tudnak.

Gábor 2008.11.27. 11:29:26

A MÁV egyik aranytojást tojó tyúkja a Bp-Esztergom vasútvonal.
Elég égő szerintem a MÁV részére, hogy a korszerü dízel jármüvek -nevezzük nevén: Desirok- úgyan annyi idő alatt teszik meg az utat, mint a gőzösök. Lassan úgyan kezdik foltozgatni a vonalat, de olyan lesz mint halottnak a csók.