MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Mondtam, hogy kivontatják a szerelvényt basszák meg, fasznak kell felszáll

2008. szeptember 23. - georgejr

P$YCHO kalandjai vezérekkel, balesetveszélyes helyzetekkel, és parasz sínbohócokkal. A sztori a szokásos, kalauz tojik tájékoztatni az utasokat, utasok szívnak.

 

Kedves Georgejr!

 

Most fedeztem fel a blogot, de akad bőven tapasztalatom a mávos utazgatásaim során, így alább 4 esetet ismertetnék.

 

Augusztus 4-én hétfőn az Arad felől érkező nemzetközi gyorssal (7301-es sz. vonat) tartottam az esti órákban Budapestre Mezőtúrról. Eltekintve attól, hogy eleve kb. 5-10 perc késéssel érkezett Mezőtúrra a vonat, és hogy a kabinban ahova beültem nem volt világítása nem is volt nagyobb probléma, ennyit már megszoktam a mávtól. Ami igazán felbosszantott, hogy megérkezvén Budapestre a Keleti pályaudvar peronja előtt kb. 500 méterrel (!!!) megállt a vonat közel 30 percre. Nem volt szabad vágány? Lerobbant a mozdony? Ki tudja, az utas tud várni… úgy kell nekünk. A kalauz nem tudott semmit, ő is az utasok közt volt. Leszállni nem szállt le, hogy érdeklődjön a masinisztánál, pedig igazán lett volna ideje, no meg arra is, hogy ezután végig szaladjon a vonaton, és tájékoztassa ill. megnyugtassa az utasokat.

 

Augusztus 19-én a Maros IC-vel (735) szintén Mezőtúrról jövet délután negyed 3 körül ért be a vonat a Keletibe (természetesen késve, kb 20 percet, de ez csak a kisebbik rossz volt). Persze a nyugdíjasok szokás szerint már 10 perccel érkezés előtt ott tolongnak az ajtóban. Megáll a vonat, ajtó kinyílik, egy idős úr leszáll, épp segítene nejének leszállni, amikor megindul a szerelvény! Jó hogy nem esett le az öregasszony és törte ki a lábát, kevésen múlt. A masiniszta drága ugyanis vmi oknál fogva először nem a vágány végéig vitte a mozdonyt, hanem kb. 30-40 méterrel előbb megállt.

 

Ugyanezen a napon aug. 19-én tartottam tovább a Balatonra a 18:45-ös Nagykanizsai vonattal (8508), ami a Déliből a 7es vágányról szokott általában indulni, legalább is a nyomtatott menetrenden ez van feltüntetve, de elsődleges az óriás kijelzőn látható kiírás. Az ominózus napon azonban a kijelzőn nem volt az induló vonat feltüntetve az indulás előtt még negyed órával sem, holott a későbbi vonatok mind ki voltak írva. 18 óra után érkezett be Nagykanizsa felől egy szerelvény a 7. vágányra.

Többen feltételezték, hogy akkor biztos ez megy majd vissza. Így a leszállók után néhányan megindultak és felszálltak a vonatra közben egy vasúti alkalmazott (kocsivizsgáló talán? Narancs színű láthatósági mellény volt a fickón.) válogatott káromkodások közepette mondta a magáét csak úgy magában. Annyit ki lehetett venni, hogy „Mondtam, hogy kivontatják a szerelvényt basszák meg, fasznak kell felszállni, basszák meg" ill. „én nem fogok ezek miatt börtönbe kerülni, basszák meg".

Volt egy kalauz hölgy, aki készségesen elárulta mikor megállították páran, hogy nem ez a kanizsai vonat, ezt a szerelvényt kivontatják, de többet nem tudott mondani.

Már 18:30 elmúlt de még mindig nem jelezték, hogy honnan fog indulni a vonat, így közben egyre csak gyűltek az emberek a 7-es vágányon, az a kevés utas, aki meg felszállt a kivontatásra váró kocsikra, várta hogy induljon a vonat.

Lassan a hangosbemondón lehetett hallani a felszólítást, hogy a 7. vágányon álló szerelvényre ne szálljanak fel, mert azt kivontatják (persze benn a kocsiban nem lehet hallani), ill. a sokadik felszólítás már a biztonságiaknak szólt, hogy jöjjenek a 7. vágányra, mert az a káromkodó fickó és néhány kalauz, akik ott lézengtek vagy fél órán keresztül, nem lettek volna képesek jelezni az utasoknak mi a szituáció. Persze az utolsó pillanatban betolták a várt szerelvényt a 4. vágányra, de ami töketlenség ott végig ment addig…

 

Szeptember 12-én Budapestről tartottam Nagykanizsa felé a Déliből 12:55-kor induló vonattal (854). Érd felsőig minden simán ment. Amikor már tizedik perce álltunk ott, akkor már kezdett gyanús lenni a dolog mindenkinek. Az utasok le-leszálingóztak kíváncsiskodni, rágyújtani, stb. Én is lemerészkedtem, és előre mentem, ahol 2 kalauz már sikeresen „visszaverte" a tájékoztatásra váró utasok első támadó hullámát. Megkérdeztem, hogy miért állunk, jött a válasz „Áll egy másik vonat előttünk, nem tudjuk kikerülni, most szerelik, de mindjárt kész, nem nagy hiba".

Tehát a mávnál olyan gyorsan terjednek az információk, hogy ha lerobban egy mozdony, akkor simán beállítanak mögé egy másik szerelvényt…

Aztán újabb 10 perc elteltével tájékoztatják az utasokat, hogy a Nagykanizsa felé tartó vonatok ezután nem Érd felsőn, hanem Érd alsón állnak meg, ezt még bemondták legalább 3szor, de semmi plussz információt, nehogy a vonaton ülők is okosabbak legyenek. Nekik ez piszkosul nem mondott semmit. Átmenjenek Érd alsóra és szálljanak át a következő szerelvényre? Vagy várjanak?

Természetesen a kalauz uraságunk nem vette a fáradtságot, hogy végig menjen a kocsikon és felvilágosítson mindenkit. Minek az, tudnak várni. Csakhogy közben elment a 13:20kor majd a 13:45kor induló Kanizsa felé tartó vonat is.

Azt azért megértem, hogy nem szólították fel az embereket, hogy szálljanak át, mivel péntek délután tömve vannak ezek a járatok (főleg hazamenő diákokkal) és enyhén nehézkes volna egy vonatnyi embert felpaszírozni még egy vonatnyi ember mellé, de mibe került volna bemondani a hangosba mi is a nagy helyzet vagy mibe került volna a jegykezelőnek végig menni és megnyugtatni az utasokat.

Végül több mint egy óra kését sikerült összeszedni.

 

Üdv,

P$YCHO

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr67677303

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kopi3.14 2008.09.23. 14:07:57

A Maros Ic es a hozza kotodo szoglaltatasok megernenek egy kulon miset mavekkal kapcsoaltosan. megvetetik az Ic jegyet, majd kozlik, hogy nem adjuk vissza keses eseten sem, mert kulfodlrol jon. Pedig kotelezoen eladnak egy szolgaltatast az embernek, amit a jelek szerint nem tudnak teljesiteni, de jol kibujnak alola. Szerencsere az utobbi ket es fel evben eleg ritkan ultem rajta, meg az afele jaro ovnatokon, de korabban heti rendzseresseggel utazva pontosan erkezo gyorsvonatot nem lattam. S a csucs, belfoldi gyorsvonat tudtommal nem jar a 120-*n, csak nemzetkozi. Hurra, eljen, koszonjuk a sok okosnak.
apam Bekescsaban vitazott rendszeresen a helyi vasutasokkal, utastajekoztatas hianya, vonat nem felfutese, kifuggesztett menetrenddel meg veletlenul sem egyezoo, az elerheto 7 vagany valamelyikerol random modon indulo vonatokkal kapcsoaltosan.

Adani 2008.09.23. 14:15:24

Békéscsaba ilyen. Kéne oda egy normális utastájékoztatás. Se a hangos nem mond semmi érthetőt, nincs nagy kék tábla, csak két sajtpapír kirakva, h induló és érkező, de azok a legritkábban onnan mennek, ahová ki van írva. Egyébként nálam bevált taktika, h odamegyek a vonathoz és vkit megkérdezek ,h mégis hová fog menni? Aki kicsit is járatos ott már tudja kb. merre mik járnak. Szolnokra vagy Bp-re menve villanyvonatot ( V43) kell keresni, Szeged felé Uzsgyi, Újszeged(mezőhegyes) felé pedig Bzmot vagy Uzsgyi, Vésztő és Gyula felé pedig szintén lehet Bzmot, Uzsgyi vagy InterPici.

ChGeri 2008.09.23. 14:16:25

F@szér kell nektek vonatra szállni? Utazzatok Merci taxival.

Girhes Joe 2008.09.23. 14:34:38

Az utastájékoztatással kapcsolatosan teljesen igazad van, sajnos valóban ennyire nem értenek az utasok nyelvén a MÁVnál. Egyvalamiben viszont vitatkoznék. Az érd-felsői ácsorgást nem lehetett volna kivédeni! Ugyanis Érdről Kanizsa felé két vágány megy: egy Érd felsőről Tárnokra, és egy Érd alsóról Tárnokra. Azonban hogy a kettő közül melyiken menjen a vonat, már Kelenföldnél el kell dönteni, utána már nincs átjárás egész Tárnokig! Tudom, lehetne jobb is a hálózat, de ez történelmileg alakult így, és igen költséges lenne átépíteni. Szóval a lényeg az, hogy a lerobbanás az Érd felső és Tárnok közötti egy vágányon történhetett, méghozzá akkor, amikor Ti már elhagytátok Kelenföldet. Érd felsőről visszaküldeni a vonatot Kelenföldre, majd átirányítani Érd alsó felé nagyobb időveszteség lett volna, mint amennyit várakoznotok kellett Érd felsőn. Persze ez nem menti fel a MÁVot a csapnivaló utastájékoztatás vétke alól.

Manyizga (törölt) 2008.09.23. 14:38:52

Amiket leírtál, az teljesen mindennapos máködése sajnos a MÁV-cégeknek. :(

Rajtad kívül nem ismerek olyan embert, aki ennyiféle viszonylaton utazna ezzel a "céggel". Őszinte részvétem! :)

Publikus, hogy mivel foglalkozol, hogy ennyi felé jársz vonattal? Tényleg kiváncsi vagyok!

MP33PORTAL · http://downlinkz.com 2008.09.23. 14:52:47

@Manyizga Biztos kirúgott vasutas.

lacalaca · http://cydonia.blog.hu 2008.09.23. 15:08:45

"a Keleti pályaudvar peronja előtt kb. 500 méterrel (!!!) megállt a vonat közel 30 percre."

Régebben rengeteget jártam a Keletibe, marha sokszor álltunk meg a Kerepesi út alatti kanyarban. Hol 2 perce, hol tíz-húszra. Sokat gondolkodtam, hogy miaf... van ilyenkor, be kell jelentkezni, hé fiúk megjöttünk, vagy mi. Emiatt persze mindig rá is kellett számolnom a menetidőre.

M a r c e l 2008.09.23. 16:06:43

Nyilván jelzik, hogy az előtte lévő váltón vonat fog áthaladni. Akkor szépen megáll, ahogy illik. Na most ha az a vonat késik, de ez nem derül ki előre, akkor szívás van. Nem tudják, mikor indul el a keresztbe vonat, de míg az el nem haladt, nem mehet a te vonatod.

De hát lehet, hogy más, én csak logikusan gondolkodtam :)

moTmeN 2008.09.23. 16:15:43

Mivel napi rendszeresseggel jarok a Keletibe, van nemi tapasztalatom a beallo szerelvenyekkel kapcsolatban. Kesobb sikerult az indokot is kideriteni.
Orszagunk buszkesegeben, a Nagy Nemzetkozi Vasuti Palyaudvaron ugyanis hiaba van itt az urtechnika, tobb gigaherzes ilyen-olyan szamitogepek, raadasul ott lefektetve tobb, mint tiz sinpar, meg napjainkban sem sikerult megoldani, hogy egyszerre kettonel tobb szerelveny mozogjon a palyaudvar teruleten.
Raadasul ha eppen tologatni van kedvuk valami bent allo szerelvenyt (mondjuk eloszor X vaganyra, aztan mikor rajottek, hogy Y-ra kellene, akkor termeszetesen at oda), akkor nem nezik, hogy eppen hanyszaz/ezer ember varakozik valtozo nyugodtsaggal a hid alatt...

Hasonloan mindennaposak voltak nyaron a megallo szerelvenyek hirtelen meglodulasai is (igaz, "csak" fel-egy metert gurultak arrebb, de az is eleg bokaficamito tud lenni, az adott pillanatban.

A negyedoraval a vonat indulasa elotti utastajekoztatas az meg alom. Inkabb jellemzo az, hogy elkuldik a T. utast a palyaudvar egyik vegebe, aztan hirtelen kapcsolnak, hogy inkabb megsem a 13., hanem mondjuk az 1. vaganyrol inditjak a szerelvenyt. Errol 3 perccel a hivatalos vonatindulas elott (ujra)tajekoztatjak az utazokozonseget... Persze innentol jofejek, megvarjak, hogy a legutolso santa oregasszony is aterjen, de hat ez ugyebar negyed ora csuszas. Foloslegesen.

Adani 2008.09.23. 16:42:36

A Keletiben külön utasszívató a nagy kék kattogó tábla, ahol sok hosszú perc mire átírják a a táblát, többször volt részem abban is, h fél Bp ott tobzódik a táblánál és várja, h kegyesen kiirják végre, h melyik vágányról megy a vonat, van mikor percekkel az indulás előtt sikerül és akkor megindul a nagy népvándorlás. Egyébként azon csodálkozom, h miko megáll a Keleti előtt a vonat és nem mozdul akkor hogyhogy nincs olyan ,aki leszáll és a sínek mentén megindulva teszi meg azt a kb. 2-300 métert a peronig. Ilyenkor lenne jó tudni, h kb. meddig fog állni a vonat, ha előre bemondják ,h várhatóan több mint 10 perc ,akkor aki sietnekiindulhatna, persze tudom balesetveszélyes de több állomáson is mindennapos dolog. Cegléden is láttam már olyat, aki a vágányokon meg a korlátokon át közlekedett mintha aluljáró nem is létezne.

Kopi3.14 2008.09.23. 18:20:37

Annyira nem erzem mindennaposnak eme sok viszonylatot, vagy lehet en is sztahanovista mazochista voltam korabban. De szepen beutaztam az utolso par- mo-n ledolgozott honapomban a Bekescsaba-Bp, Bp-Veszprem, Veszprem-Szekesfehervar-Pecs,Pecs-Bp viszonylatokat. Ezek kozul legalabb kettot hetente igenybe veve, de inkabb harmat. Jo kirandulas meg a Bp-Szekszard, bar manapsag mar nem annyira biztos, Bx-By(BHv) variacioban izgalmasabb volt, mint a Flirtekkel lehet, a Desiros Bp-Nyiregy Ic jarat is kulon tanulmany volt, ahogy egy Bekescsaba-nyiregy reggeli idopontra erkezeses mutatvanyom is. Elvileg harom atszallassal-vagy neggyel- meglehetett olna, egy puspokladanyban megejtett Bz-Ic valtassal, erre lett volna harom perc, amire szkeptikusan modntam eselytelen, igy elozo este Bp, majd onnan hajnali elso Ic-vel Nyiregy. De vannak aszep emlekeim a Balatongyorok-Tapolca-Bp utrol is, s a Lenti-Bp-t sem felejtem el, ahogy a Bcs-Szeged-Kecso- bugaci kisvasut- Kecso-Cegled-Szolnok-Bp kanyart sem. Emberek, jo dolog a magyar vasuton kozlekedni. :D

Adani 2008.09.24. 15:04:03

Mikor még Kecsóra jártam suliba akkor hetente kétszer is megtettem a Kecsó-Cegléd-Szolnok-Békéscsaba távot oda-vissza. Igaz utolsó félévben már Mezőberényről indultam. Szép túra ez is két átszállással, Cegléd necces mert5 perces átszállás votl mikor az orrom előtt engedték ki a vonatot 2x is, egyiket ide is megírtam, h fél percet nem bírt várni, h átszaladjak a peron túloldalára.

Elmeboy (törölt) · http://elmeboy.blog.hu 2008.09.27. 23:06:53

Régi sztorim volt mikor még a Kvarner IC Kaposvár felé jött Pestre, hogy az esti háromnegyed hetes indulás helyett éjjel fél éjfél környékén gurult be Kaposvárra.
Mondjuk a kalauz rendes volt: mindenkinek külön-külön elmesélte hogy a határnál volt valami gond, ráadásul senkitől nem kérte a pótjegyet, de hajnal kettő környékén a Déliben nemigen lehetett annak árát visszakunyerválni - ráadásul akkor is arra hivatkoztak hogy nemzetközi vonat, és a késés nem a MÁV hibájából történt..
Keletinél a híd alatt már IC-vel is vártunk vagy tíz percet - egy kiinduló gyors miatt.. (Én már kibírtam volna azt a plusz öt percet is.. ;p )
Bp - Baja viszonylat: kész állatorvosi ló.. Ahányszor toldozták-foldozták a pályát már a villamosítást is megoldhatták volna. Többen igénybe vennék a vasutat, de így még egy Sugovica fél-IC sem segít a fellendítésben..

Jamy000751 2008.10.01. 07:21:00

Hogy miért nem mozog kettőnél több szerelvény a Keletiben az nem technikai, hanem pénzügyi és humánerőforrás-beli hiba.
Azt meg "remek" ötletnek tartom, hogy az utasok pakkal a hídtól bóklásszanak össze-vissza a közlekedő vonatok, meg tolatások között!

..::Froschlama::.. (törölt) 2008.10.08. 18:37:59

Szeretném mondani, hogy az Aradl érkező nemz.gyorsvonaton piros, CFR kocsik vannak, és egyébként a legtöbb probléma a világításból az szokott lenni, hogy a kedves utas nem fogja fel, hogy fel kell kapcsolni a kabinban...takarékosság,VAZZE!
A MAROS IC-t meg heti szionten használom 20 p késés az semmi... volt már 200 perc is.
Jah és a multkor(nemtom irtam-e már) 6 órát késtem a gyorssal Csabára bombariadó miatt. Egy élmény volt:)