MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Kérdések a 70-es (váci) vonalról

2008. szeptember 22. - georgejr

Don tals a Váci vonal kényes témáját feszegeti. Tudni kell, hogy ezen a vonalon közlekednek a legundorítóbb vagonok. Persze a takarításos matrica kint van, de ugye az ismert mondás ott cseng mindenki fülében:
"Messziről jött ember azt mond, amit akar..."

 

Az Európai autómentes nap alkalmából – amelynek célja szép és támogatásra méltó – úgy gondoltam, hogy felteszek néhány kérdést a MÁV-nak. Válaszra nem feltétlenül számítok, de aki végigolvassa a kérdéseket, az kaphat egy kis bepillantást a Dunakanyar irányába történő agglomerációs közlekedés szomorú mindennapjaiba, így elgondolkodhat azon, hogy vajon tényleg az emberi kényelem az, amely az autóikban tartja az ingázók egyre nagyobb részét. Kérdéseim – érintettség okán – elsősorban a 70-es számú váci vonalra vonatkoznak, de tapasztalataim szerint majdnem valamennyi elővárosi vonalra érthetőek…

 

<--more--> A tények felvázolása végett nem árt tisztázni, hogy néhány évtizeddel ezelőtt indult Budapest agglomerációjának a kiépülése. Az ide költöző emberek nem az agglomerációban dolgoznak, hanem Budapesten. A gyerekeik egy része szintén Budapesten tanul. Ebből következik, hogy naponta utaznak a lakóhelyük és Budapest között – legalább egyszer oda-vissza.

 

Ezzel szemben mi történt a tömegközlekedéssel? Történt-e valami fejlesztés az elmúlt évtizedekben? Elárulom, semmi! Az tehát a helyzet, hogy miközben megsokszorozódott a Budapest melletti városok, települések lakossága, ezzel szemben az északi agglomeráció tömegközlekedésében SEMMIFÉLE fejlesztés nem történt az utóbbi 20-30 évben.

 

A kérdéseim a MÁV-hoz a 70-es vonalra vonatkozóan:

 

   1. Nem érzik-e méltatlannak Magyarország első vasútvonalának jelenlegi állapotát? Nem érzik-e úgy, hogy bizonyos szakaszokon égető szükség lenne a pálya korszerűsítésére? Nem érzik-e szükségét alkalmazkodni a kapacitásbeli és minőségbeli igények megnövekedéséhez? Nem érzik-e úgy, hogy valamit tenni kellene az ellen, hogy a vonatok rendszeres várakozásra kényszerülnek, mielőtt a Nyugati pályaudvarra beérkeznek? Nem érzik-e úgy, hogy egy ilyen fontos elővárosi vonalon legalább egy sorompót ki kellene tenni a kereszteződésekbe? (Itt elsősorban Káposztásmegyerre gondolok, tudják, ahol rendszeresen koszorúk lógnak a fénysorompón.) Mikorra tervezik ezeket a korszerűsítéseket?

 

   2. Tudják-e, hogy a menetrend ésszerűbb tervezésével jelentős javulásokat lehetne elérni? Azzal tisztában van-e például a MÁV, hogy a reggeli és esti járatok túlzsúfoltak? Vajon nem gondolják-e hogy a járatszám növelésével kényelmesebb utazási körülményeket tudnának teremteni így nagyobb eséllyel szállnának át az emberek az autókból a tömegközlekedésre? Vajon tisztában vannak-e azzal, hogy a váci zónázó (mely 25 perc alatt Vácra ér úgy, hogy nem áll meg sehol) vonat kihasználtsága növelhető, a többi vonaton tapasztalható zsúfoltság pedig mérsékelhető lenne egy egyszerű módon, ha ez a vonat megállna Dunakeszi-Gyártelepen? (Tudják, azon a helyen ahol az állomástól jobbra és balra is nagy-nagy lakótelepek, lakóparkok épültek és ahol a vonatok utasainak 15-20%-ka általában le/felszáll…)  Nem lenne rosszabb ettől az a zónázó, hogy 2 perccel megnő a menetideje.

 

   3. Mikorra várható az állomások korszerűsítése? Mikor rakják rendbe az állomások épületeit, a peronokat? Miért nem tartják távol a hajléktalanokat, kéregetőket az állomásoktól? Miért kell engedélyezni, hogy a Nyugati aluljárójába kocsmát üzemeltessenek, bóvlit áruljanak, hogy a józsefvárosi piac kihelyezett részlegeként olyan világot varázsoljanak oda, melyre a kulturált utazásra vágyó nem kíváncsi. Nem gondolják-e, hogy az ember szeretne tiszta, rendezett állomásra megérkezni?

 

   4. Mikor lesz hasznos, érthető utastájékozatatás? Nem olyan, mint a mostani, mely magnóról mondja a szöveget akkor is, mikor órák óta nem járnak a vonatok (mint utóbb kiderül felsővezeték-szakadás vagy baleset miatt…). Az utastájékoztatásnak ugyanis nem az a lényege, hogy bemondják a menetrendet, hanem, hogy közöljék: mikor érkezik a vonat, illetve ha késik, akkor mi ennek az oka és mennyit késik. Nem érzik-e kötelességüknek tájékoztatni a vonat utasait, ha a jármű útközben elakad és hosszas várakozásra kényszerül? Nem lenne-e hasznos bemondó-berendezéssel ellátni a vonatokat és közölni a következő megállóhelyet, az esetlegesen a felmerülő problémákat?

 

   5. Mikorra várható a jelenleg használt, teljesen leamortizált vagonok cseréje európai színvonalú járművekre? Ígértek már fűt-fát, emeletes vonatokat. Csak egy időpontot lenne jó hallani, hogy mikor lehet majd normális körülmények között utazni.

 

   6. Miért nem tisztítják a vonatokat, miért nem fordítanak nagyobb energiát az őrzésre, hogy ne tudják összefirkálni őket?

 

Nos a fenti kérdések után csupán egyetlen példát szeretnék szemlélteni. Ha egy vác-alsóvárosi lakos egyik reggel úgy dönt, hogy a kocsiját félreteszi egy napra akkor mennyibe fog neki kerülni neki aznap csak a vonaton való utazás Budapest és a lakóhelye közt? Elárulom: 1050 Ft. Gödről ez 750, Dunakesziről 500 Ft.

 

Erről és a fenti kérdésekre adható válaszokról kellene elgondolkodniuk mindazoknak, akik annak az okát próbálják kideríteni, hogy miért választják sokan az autót a tömegközlekedés helyett.

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr17675919

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

PTibor (törölt) 2008.09.22. 17:28:24

Érdekes felvetés a Dunakeszi gyártelepen való megállítása a zónázónak..
volt anno (2003-4 környékén) egy gyorsvonat, ami pont így működött.. nyugati, rpalota, keszi-felső, felsőgöd, ahol én leszálltam, de nyílván ment vácig, majd kitudja merre..

SzJ 2008.09.22. 20:45:48

Az a bizonyos gyorsvonat most is megvan. Gyorsított személy néven közlekedik. Pl. reggel 6és 7 között nincs is zónázó, hanem a szokásos 1 zónázó+1 gyorsított helyett van 3 gyorsított, pontosan, hogy a felső-gödi, dunakezi-gyártelepi utasok is betudjanak menni. Tehát ezzel a kérdéssel-javaslattal nyitott kapukat döngetsz. (Bp-Vác menetidő személyvonat: 45perc, gyorsított: 35 perc, zónázó 25 perc. Legkevésbé a személyvonat szokott késni((

A többi, hát igen...
Múlt héten egyik nap a 16.05-ös zónázó 3, azaz három kocsival közlekedett...

SzJ 2008.09.22. 20:46:55

Bocsi.
be tudjanak menni

dontals 2008.09.22. 21:17:51

Igen az a gyorsított megvan még.
Emellett a zónázón sajnos sokszor látom, hogy alig-alig lézengenek (5 perccel korábban indul a Nyugatiból, mint a személy), a személyre viszont sokszor alig férnek fel. Miután az utasok egy jelentős része Dk-gyártelepre közelekedik, ezért lenne jó ötlet, ha a zónázó ott megállna, mert legalább a gyártelepig közlekedők azzal mennének, így a személyen több hely maradna pl. a Gödre utazóknak.

Mert a zónázó 25 perc alatt (gyakran félig üresen) végigrobog ugyan, de sok utas csak integet neki, a személyen meg nyomorognak.

Reggel egyébként gondolom azért nincsen zónázó, mert úgyis késik minden járat, egy ilyen vonatot pedig nehéz lenne üzemeltetni ahhoz kellene egy 3. vágány, hogy zavartalanul végigroboghasson. De nem hiszem, hogy ez az elsődleges cél...

rp_bubu 2008.09.22. 21:52:38

A 70-es vonalon járok naponta, itt lett először kínálati menetrend, a pálya Rákospalota - Szob között 120km/h-s a 90-es évek közepén újították fel, Nyugatiban a Westend alatti emelt peronos új részre érkeznek a vonatok. A csúcsban az óránkénti zónázó, és félóránkénti személyvonat mellett még gyorsított is megy, ami Rákospalota után csak Gyártelepen áll meg... nem tudom mi kéne még?

A kocsik a személyvonatban régiek, de nem koszosabbak mint máshol, a h
Hernyókat (a viszonylag új motorvonatok) meg csak a szobi meg a veresi vonalon járatták amióta kijöttek a gyárból, így csak az itt élők verhették szét... nem kell ide más, az is így járna az első héten.

1050Ft-ért kismilió vonat és busz közül lehet választani Pestig. Ugyan ennyibe kerül máshol is az országban a jegy 30km-re, és megy napont 4 vonat meg 5 busz a településről...

Dunakeszi-Gyártelep 25 perc személyvonattal, 20 gyorsítottal... ennél többet utazik egy átlag fővárosi állva a metrón melóba. A zónázó azért zónázó, mert nem áll meg a zónahatárig. Ha ott megfogják, rögtön sírnak a felsőgödiek, a vác-alsóiak, és vége a 25 perces menetidőnek Váctól. Ez legjobban nem is váciaknak fog fájni, ha nem akik azon túl laknak, hogy zötyöghetnek megint 65-70 percet Pestig. (ui.: én Vác-alsón szállok fel, mielőtt elfogultsággal vádolnának)

dontals 2008.09.22. 22:16:51

A kínálati menetrend gondolom az ütemest jelenti. Soha nem értettem mi benne a nagy "wasistdas", a buszok, vonatok általában óránként ugyanakkor mentek azelőtt is, mielőtt elnevezték volna ezt ütemes menetrendnek.

Rákospalota-Szob közt kötve hiszem, hogy 120 km/h. 1000%, hogy nincs annyi és Bp-en belül teljesen elavult a pálya.

Őszintén szólva az elővárosi vonat nem ilyen, van összehasonlítási alapom. De örülök, hogy Te elégedett vagy ezzel a szolgáltatással.

rp_bubu 2008.09.22. 22:26:59

Tényleg 120-as a pálya, ha megfigyeled Palotától lassúl be rendesen a dolog. Sajnos ez a többi vonalon is így alakul, ott vannak nagyobb állomások és ezzel együtt költségek, és mindenütt azokat hagyják pont ezért ki. Lásd még: Kelenföld - Keleti. Kőbánya-Kispest - Nyugati, Rákoscsaba - Keleti.

A kínálati menetrend nem azt jelenti, hogy óránként ugyanakkor indulnak a járatok (az az ütemes) hanem, hogy sűrítették a közlekedést. Régen napközben egyetlen Szob - Bp. mindenütt megállós személy vonat közlekedett óránként. Most két Vác - Bp személy, és egy zóna óránként, ez akárhogy nézem előre lépés. Nem mindegy szerintem, hogy ugyanazért az árért válogathatok, hogy melyik vonattal megyek, vagy nem...

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2008.09.23. 00:50:15

Vác-Szob között csak 100.

Amúgy a Hernyókon van mikrofon meg hangszóró, csak nem használják, meg ha használnák, akkor is csak torz érthetetlen zaj jönne ki. A posta-Bhv-kon viszont van vultron, tán még bele is vannak töltve a vonalak, de azt se használják.

dontals 2008.09.23. 11:21:59

Nincsen 120-as a pálya ez tuti.

Amúgy valóban csak Palotától lassul be igazán, de addig sem rózsás a helyzet.
A különbség akkor tűnt fel, mikor Prágából érkeztem, sajnos a magyarországi szakasz észrevehetően lassú. A csehek ráadásul fejlesztik, építik a pályát (amellett, hogy jelenleg is sokkal jobb). Több külföldi ismerősöm nekem szegezte már a kérést, hogy a magyarok miért nem tartják fontosnak felújítani ezt az amúgy is érezhetően lassú pályát?

És nem értem miért triviális, hogy a nagyobb állomásoknál jó a régi pálya is. Miért triviális, hogy a Nyugatiban a fa talpfákat ne kellene kicserélni kőre, az olyan váltókat, melybe úgy öntik az olajat, hogy alatta 200 m-ig garantáltan kipusztult már a legkisebb mikroba is a földből miért ne lehetne újra cserélni?

Hát pont erről van szó, hogy mivel így alakult, ezért kellene tenni valamit, hogy ne lassítsa a forgalmat az elavult pálya. Mert ha csak 1 percet kell állni a Nyugati előtt, hogy beengedjék a vonatot, és 300-an ülnek rajta, akkor 300 percet, vagyis 5 órát vesznek el összességében az utasoktól a semmiért!

A kínálati menetrend: én nem emlékszem mikor járt óránként 1 vonat, de nagyon régen lehetett. Hétvégenként járt és most is jár óránként egy, hétköznap kettő. Emellett van a zónázó. Sajnos én egyáltalán ne érzem, hogy sűrítették volna a közlekedést, sőt.
Ez a vonal 10-15 perces rendszeres közlekedést is elbírna (utasszámát tekintve), de ebbe kár belemenni.

SzJ 2008.09.23. 11:26:45

Félig üres zónázó? Van két váci vonal? Én még olyat nem láttam... illetve de, ha vmi csoda folytán csak a 10-essel vagy 11-essel kellett bemennem...
de reggel befelé, vagy du-este Vác felé minden szék foglalt szokott lenni...
Gyorsítotton is. Személlyel persze csak akkor megyek ha lekésem a zónázót. Du. nem szoktak rajta többen lenni. Reggel nem tom, akkor nem késem le a másikat.

rp_bubu 2008.09.23. 12:21:27

"Amúgy a Hernyókon van mikrofon meg hangszóró, csak nem használják, meg ha használnák, akkor is csak torz érthetetlen zaj jönne ki."

Addig jó míg nem próbálják őket újra beüzemelni, talán sokan emlékeznek még arra a sípolásra ami a gyorsítás ütemével együtt élesedett a hangszórókban... konstrukciós hiba, a távvezérléssel és az aszinkron motorokkal gerjedt össze a hangosítás. Inkább kinézek, hogy hol járok ha szabad választani.

1116001 2008.09.23. 14:43:56

nyugati-rákosrendező 60km/h
rákosrendező-rákospalota 80km/h
palota-vác 120km/h
vác-szob 100km/h
és természetesen vannak kisebb nagyobb lassújelek, de ettől függetlenül rákospalotától szobig rendben van a pálya!
A belső részre viszont tényleg ráférne egy alapos felújítás. Ami ha jól tudom már tervbe van véve és tervezési fázisban van, De hát ugye pénz-pénz-pénz.
Azért vannak szutyok kocsik, mert az utazóközönség sem vigyázz rá. A lajosmizsei vonal után, mellett itt és a vácrátóti részen amortizálják a legjobban! Jah és pár tízmilliárd sem ártana az új járművekhez.

Vicacica 2008.09.23. 15:14:02

Egy ideig jártam ezene a vonalon, a rokonságom egy része pedig gyártelepepen lakik. Reggelente nekem csak a személy volt jó,mivel Vác-alsóra jártam dolgozni, de a pesti rész az iszonyat...És télleg nem fájna semmibe ha megállna Gyártelepen, meg pl Vác-alsón is , mivel egy rahedli gyártelep van itt is...Volt olyan hogy 1,5 órát fagyoskodtunk mert nem jött a vonat, tájékoztatás semmi...Azért lenne mit fejleszteni. Volt szerencsém a nyáron Sorrento mellett nyaralni, Nápolynak külön HÉV hálózata van a környékbeli (50-60km!!!) településekre (circumvesuviana).Külön pályaudvarral ahonann csak ezek a hévszerűségek indulnak...ja és akkor még nem is egy fővárosról beszélek...Igaz ami igaz nem volt a minőség csúcsa a vagon, de TISZTA volt!!És a legaljanépebb emberek is vigyáztak rá...ott miért tudják kibírni rongálás nélkül?Pedig ezek a járatok is mennek olyan helyeken mint nálunk a nyócker...A Nápoly -Sorrento (kb50km) vonal kb 30 megállóval 1 óra alatt abszolválható volt...és elég sűrűn álltunk meg, van ahol csak egy vágány van.Talán tanulnunk kéne Olaszország egy ik legszegényebb régiójától...Olyan nagyra van a kedves kormány az eus támogatásokkal, azok hol vannak?Minden este végignézem hogy "büszkének lenni jó", de ki és mire lehet büszke????

dontals 2008.09.23. 16:13:08

SzJ: Igen, bizony nagyon nagyon sokszor szinte üres a zónázó (természetesen nem csúcsforgalomban), miközben a személy tömve van. Félreértés ne essék, nekem nem a zónázóval van bajom, de szerintem az mégiscsak luxus, hogy ez a vonat megállás nélkül áthalad a Vácnál nagyobb lakosságú Dunakeszin, a közel húszezres Gödön, de ne "csesszünk" ki a Vác után lakó településekkel (utánajártam, az összlakosságuk nem éri el a 14 ezret...). Mi olyan megterhelő abban, ha ennek a vonatnak a menetideje 2 perccel megnőne? Nem kell minden állomáson megállni, de legalább az olyan nagy forgalmú állomásokon, mint Gyártelep. Ezért javasoltam ezt, mivel itt általában a vonat "nagy része" leszáll.

Ki járna vele jól?
- Hát sok dunakeszis, akik gyorsabban utazhatnának.
- Az összes kisebb állomásra utazó, mivel több helyük maradna a személyvonaton.
- Magyarán mindenki, aki Vácon innen használja a vonatot.

Ki járna egy kicsit rosszabbul rosszabbul?
- A Vácon túl utazók. De 2 perces menetidő növekedés talán elviselhető az előnyök tükrében...

dontals 2008.09.23. 16:29:35

Vicacica: Nekem is külföldi tapasztalatokból, élményekből ered az a felismerés, hogy micsoda különbség van a hazai és külföldön megfigyelhető elővárosi közlekedés között. Itt sajnos messze nem csak arról van szó, hogy sz@r a MÁV (pedig az).

Amíg az ember meg nem tapasztalja, hogy milyen az, mikor az ember felszáll egy tiszta, rendben tartott állomáson a pontosan érkező, tiszta, légkondicionált kényelmes vonatra (aminek érkeztéről világos tájékoztatást ad az állomáson kihelyezett monitor), amíg nem tapasztalják meg sokan, hogy milyen kényelmesen, ÜLVE utazni a munkahelyre, miközben tájékozatatnak a következő állomásokról, az utastérbe kihelyezett monitoron keresztül lehet követni különböző rövidfilmeket, az utaskísérők kedvesk, segítőkészek; gyorsan haladva beérkezik a vonat a városba, ott befut az alagútba, így közvetlenül a belvárosnál lehet kiszállni, szóval amíg ezt sokan még csak fel sem fogják, hogy ez létező dolog máshol és amúgy nem egy olyan nagy dolog, csak Magyarországon tűnik elképzelhetetlennek megcsinálni, mert itt "jó az a bhv, mert nekünk való", addig nincs is értelme ilyenekben reménykedni.

Amúgy igen, az EU-s pénz jó részét elővárosi közlekedés fejlesztésére adták, kár, hogy Magyarországon nem tudják mi az, hogy "elővárosi közlekedés", így még csak lövésük sincs arról, hogy mit, hogyan kellene fejleszteni. Azt hiszik, attól mert vesznek 30 db Flirt motorvonatot 2 kiválasztott vonalra ők megoldották az elővárosi közlekedés problémáját.

Fedup Sári 2008.09.23. 23:13:31

Múlt hétfőn és ezen a hétfőn is a 7:28-as zónázót (a szokásos 7-8 kocsi helyett, ami már lelóg a peronról -- de az egy másik történet) 4 (azaz négy) kocsival közlekedtették. Tudni kell, hogy ez az a vonat, amivel Vácra érkezik az összes északabbra lévő településről kb. 3 NATO hadosztálynyi iskolás, Vácott pedig felszáll rá valamivel kevesebb Pesten dolgozó utas. És ezt 4 kocsival.

Mávos barátaink nyilván meg tudnák magyarázni, hogy miért nincs több kocsi. Mert nincs pénz nem hogy új kocsikra, de még a meglévők karbantartására sem. De azt már nem teszik hozzá, hogy azért nincs pénz, mert az évről-évre rendszeresen megkapott adószázmilliárdokat szanaszéjjellopják.

dapol 2008.09.23. 23:39:35

Én a veresegyházi vonalon járok, szerencsére nem napi ritmusban. A múltkor azon gondolkodtam, hogy miért nem lehet építeni egy aluljárót Rákospalotára, hiszen ott a szűk keresztmetszet az, hogy az utasok a sínek között szaladgálnak, így hiába van 6-7 vágány, egyszerre csak egy vonat mozoghat. Az pedig végképp érthetetlen, hogy a Nyugatinál, ahova 6 vágány vezet, miért kell mindig állni 5 percet, pedig már IC-k se járnak, nagyon nem is látni olyat, hogy minden vágány foglalt lenne. Én megszűntetném a Landler (hogy is hívják most? :) meg a Rákosrendező megállókat is, oda hordják buszok az embereket. A 4-es metró kapcsán merült fel, hogy mennyi időt takarítanak majd meg az emberek vele és az gazdasági szempontból mennyit ér, szerintem Rákospalota és Nyugati Pu között több, mint 5 percet lehetne nyerni viszonylag kis befektetéssel minden elővárosi (ide értem a váci és veresegyházi vonatokat) járaton, az több tízezer embernek napi 10 perc. Hetente majdnem egy óra fejenként, amit nem vonatozással kellene tölteni.

dontals 2008.09.26. 19:46:43

dapol: a rákospalotai állomás valóban egy tragédia, de a máv úgy látszik nem tud róla... Egyszerűen dózerolni kellene (az állomás épülete megmaradhat, ha normálisan tudják hasznosítani).

2 peront kellene építeni minimum, mert rosszabbul néz ki, mint Alsómocsolád úttörővasútjának megállóhelye. De erre nincs pénz. Pedig liftek még nem is hiányoznának a peronokhoz, mint Cegléd, Cégléd állomáson.

rp_bubu 2008.09.29. 10:12:57

dontal! A vonal felső szakaszának felújításakor már megvoltak, és a mai napig meg vannak a tervek Vác és Rákospalota aluljárós átépítésére, csak pénz kérdése. A tragédia nem a peron, inkább a biztosító berendezés ezeken az állomásokon...

dontals 2008.09.29. 13:16:16

A peron nem tragédia szerited? Jártál már arra? Kész életveszély az az állomás. Az még csak hagyján, hogy kb. fél métert kell fellépni a vonatokra, mert a peron egy szintben van a sínnel, ami sajnos nem mindenkinek megy egyszerűen (gondolok itt az idősekre). De emellett kb. 1 méter széles "peronokat" alakítottak ki nem is tudom milyen barmolós módszerrel. Talán régi vasúti talpfákat raktak ki és azt feltöltötték, valami ilyesmi elven épült.
Nos ezek mellé hozzávenni, hogy milyen forgalmas az az állomás (váci és veresegyházi vonal + nemzetközi járatok és tehervonatok tömkelege áthalad) szóval én nem is értem hogy lehet ilyen állomást üzemeltetni. Fontos elővárosi állomásról van szó, ne felejtsük, átszállás a villamosra, felszállási lehetőség az egész káp.megyeri lakótelep számára!

Hogy a biztosító berenezés is tragédia? IGEN! Mint ahogy az ott található sorompó és az egész állomás egy nagy tragédia. És összességében az egész 70-es vonal is egy nagy nagy tragédia.

dontals 2008.09.29. 13:20:35

És amúgy meg lenne pénz ilyen fontos dolgokra, ha a "tisztelt" máv nem úgy osztaná el, hogy egy -szándékosan nem nevezem meg- vidéki állomás mostani felújítása során minden egyes peronhoz liftet (!!!) épít, miközben a Nyugatinál soha nem működik az az egyetlen egy, és Ferihegynél is ezt csinálták, működött kb. 2 napig, aztán szétverték. Akkor kérdem én mi értelme liftet építeni az állomásokra? (Főleg egy kb. 40 ezres város állomásának peronjaihoz???)

gyik680 2008.09.30. 20:51:00

Na ezért jo hogy a mávnál nem az utasok irják a menetrendet.Lenne itt olyan káosz,pillanatok alatt hogy csak na!Itt mindenkinek más kéne.Ez van.Akinek nem tetszik akkor üljön autóba,és menjen azzal.Ha nincs akkor marad a vonat.És azt meg kéretik nem össekoszolni,barmolni...!Miért,talán én,a vonat mozdonyvezetője baszom össze az utasteret?Na ugye.Ja,és a 70-esen,ha rajtam múlna akkor reggel 9 orától,15 oráig a zonázok 2,a váci vonatok 1 oránként járnának.Még akkor is félig lenne kihasználva.Lásd a váci buszokat.Amugy magam ellen beszélek,mert alsógödi vagyok,és sajnos mindennap bejárok a nagy Porfészekbe,amit egyesek fővárosnak hivnak!

dontals 2008.10.01. 08:37:23

Hát kedves Mozdonyvezető Úr, egyrészről szó nem volt arról, hogy az utasok írják a menetrendet.

Másrészről a MÁV a Volánnal kézenfogva tendenciózusan, terv szerint verte szét a Vác-Budapest közötti buszközlekedést bár erről Ön feltehetőleg vajmi keveset tud. Így nem kell csodálkozni azon, hogy a korábban kihasznált buszok kiürültek, erről a tervről egyébként néhány évvel ezelőtt egy MÁV vezető előadásán hallottam, sajnos be is váltották. Önök szerint ugyanis nincsen szükség párhuzamos közlekedésre a vasút és Volán között, ami -ha így van az elővárosi közlekedés esetében- az felettébb szomorú.

De ha már ezt megtették, akkor az ember azt várná, hogy a vasutat legalább fejlesztik.

Az pedig, hogy Ön 1 illetve 2 óránként járatná a vasutat pontosan mutatja, hogy -bár Ön azt állítja magáról, hogy mozdonyvezető- vajmi kevés ismerettel rendelkezik a mai modern elővárosi vasúttal szemben támasztott követelményekről. Javaslok egy tanulmányutat akár Münchenbe, akár Berlinbe, akár Barcelonába, a sor sokáig folytatható.

gyik680 2008.10.01. 21:41:34

Igen,modern vasutaknál ugy müködik ahogy irja.Ez igaz.De ez a vasut, és ez az ország még nem modern.Majd kb.50-év mulva.Amugy másoknak is eszébe juthatot az én álltalam felvetett járat ritkitás,mert a START emberei erőssen számolják az utas létszámot.És ha kevésnek találtatik,akkor lehet hogy ritkitanak..

dontals 2008.10.03. 10:51:04

Pedig külön erre a célra címkézett pénzek vannak (pl. az EU támogatások egy jelentős része is kifejezetten az elővárosi közlekedés fejlesztésére van szánva és ezt Brüsszelből meg is követelik). Kiváncsi vagyok 2013-ban (amikor az EU jelenlegi költségvetési ciklusa lejár) és esetlegesen idetéved egy EU-s bürokrata kiváncsiságból megnézni mi mindent fejlesztettek Magyarországon az elővárosi vasútnál. Majd felülhet az 1-2 óránként érkező 30-40 éves teljesen leamortizált bhv kocsikra (ha jól értettem a jövőre vonatkozó terveket). Majd azért ne felejtsük el neki mondani, hogy ez az ország még nem modern, majd jöjjön vissza 50 év múlva.

Az utaslétszámot pedig számolja csak nyugodtan a máv, mert nem fog kevésnek találtatni. (Remélem, ha soknak találtatik, azt is igyekeznek majd kompenzálni elsősorban a csúcsidőben...) Nap közben pedig felesleges ennél nagyobb kihasználtságot várni, nincs közlekedési társaság a világon, amely reálisan ennél nagyobb kihasználtságot várhat napközbeni üzemben. A vasútnak ugyanis nem az a feladata, hogy csak 100%-os kihasználtságnál üzemeljen, mert ez esetben az ország vonatainak 80%-a leállhatna napközben.

+Ha normális színvonalat nyújtana a MÁV (normális, korszerű járművekkel de nem folytatom a felsorolást, mert erről szólt a levél), akkor minimum 50%-kal tudná növelni utasainak számát ezen a vonalon a vasút.

uruku 2008.11.27. 13:49:54

25perc a zonazonal csak a menetrendben letezik. Pontos indulas (Pest felol) heti maximalaisan 1szer sikerul. Lenne egy kerdesem: - Miert all meg a vonat parhuzamos vaganyokon ha a masik vaganyon szembe jon egy vonat. Miert Engedi be a zonazo a Veres felol erkezo vonatot es var ra 5 percet, hogy elmenjen mellette? (bocs 2 kerdes volt)A vaci allomas kritikan alluli. A reggeli zonazo vonatrol leszallo utasok a beerkezo vonatok kozott rohangalnak. A 2,3,4 vaganyok mellett levo szuk peronokon az utasok - mint a heringek acsorognak, es kozejuk robog be a vonat. Hozzateszem kisiskolasok. Batrak a vasutasok. A tajekoztatas valami iszonyatos. Finman lebunkozzak az utast ha erdeklodik, hogy mikor jon a mar keso vonat: "Ki van irva b...meg" Hogy hovca azt nem tom, mert a kijelzore mar nem fer fel, raadasul nem is igazan olvashato. Javaslom a mav vezetesenek, hogy az itt dolgozokat kuldjek el valamifele komunikacios tanfolyamra. Nem a csaladjukkal beszelnek!!!

uruku 2008.11.27. 14:00:42

JA es meg egy kis tortenet a helyi vasutasokrol. Ugy masfel eve egy ferfi elesett a sinek kozott es beutotte a fejet(Pest feloli kijaratnal a vasutas bodenal) Az ott levo orhaz,- vagy mi a szosz- erkelyen ket felig feloltozott fiatalember rohogott. Az eszukbe sem jutott , hogy a ferfin segitsenek. Mikor arra mentunk vettuk mi eszre. Munkatarsammal kiszedtuk a sinek kozul, mert tudtuk, hogy hamarosan jon a pesti vonat. Az erkelyrol ezen jol szitualt fiatalemberek rohogve kiabaltak le nekunk(persze nem azt, hogy hivtak a mentoket) , hogy "ne huzigaljuk, mert be van b...va". Par percel kesobb elrobogott azon a szakaszon a pesti vonat...
Mikor a mentok kijottek es elvittek, mar akkor Ok is megallapitottak(igaz csak lehellett alapja) , hogy a ferfi nem volt ittas. De ha az lett volna akkor ezek szerint, eluthette volna a vonat.
Az allomason megkerdeztem , hogy Ok, miert nem hivtak mentot. Valasz: " Hivtak , de nem vettek fel" Megj.: nekem miert vettek fel????