MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Interjú a GySEV egyik jegyvizsgálójával

2008. augusztus 12. - georgejr

Hálás köszönet Labzo-nak az interjúért. Remélem ezzel sikerül új színt vinni a blog életébe.

 

Tudom, ez MÁV-os blog, de nekem nincs ismerősöm a MÁV-nál, de a GySEV-nél igen és egy pár kérdést tettem fel neki.
Az interjúban látható képeket én készítettem (2005-ben).


K: Mióta dolgozik a GySEV-nél?
V: Lassan 1 éve dolgozom a GySEV-nél.

K: Ön szerint miben különbözik a GySEV-től a MÁV?
V: A GySEV sokban különbözik a MÁV-tól, legfőbb különbség ami az utasokat érinti, hogy a GySEV magasabb színvonalú szolgáltatást nyújt a MÁV-nál.


 

K: Az elmúlt egy év alatt többször is sztrájkoltak a MÁV-Start dolgozók egy része. A GySEV-nél azonban nem volt sztrájk – ön szerint miért?
V: A GySEV-nek külön szakszervezetei vannak, ebből következik, hogy mi a GySEV-vel tárgyalunk a bérről, a MÁV vasúti dolgozói meg a MÁV vezetésével. Mi megtudtunk állapodni a bérekről, ezért nem volt sztrájk.

K: Elképzelhető, hogy a GySEV dolgozói is sztrájkolnak, vagy ez kizárt?
V: Jelenlegi helyzetben ez kizárt, nincsen miért sztrájkolni!

K: Több ok is elhangzott, hogy miért is sztrájkoltak, az egyik ok, a vasúti szárny/mellékvonalakon történő személyforgalom leállítása volt. Ezzel szinte mindenki egyetértett, főleg azért, mert nem minden megszüntetendő vonalon volt alacsony a forgalom (pl. a 13-ason, 14-esen), vagy kisebb – nagyobb változtatásokkal (pl. felújításokkal, esetleges új vonatokkal) növelni lehetne a forgalmat. Önnek mi a megítélése erről?

V: Az a véleményem a vasúti szárnyvonalak bezárásáról, hogy ha nincsen szárnyvonal nincsen fővonal sem. Ezt úgy kell elképzelni, mint amikor az emberi testbe a nagy erek hajszálerekké vékonyulnak, pontosan így működik a vasút is, személy szerint úgy vélem, hogy az összes márciusban bezárt vonal nagy veszteség a vasúti személyszállításnak, de ezeket jó menetrendel meglehetett volna menteni.
 
 


K: A GySEV már több vonalat üzemeltet, mint a kezdetek óta. Elképzelhető, hogy a közeljövőben (15 éven belül) még több vonalat átvegyen a MÁV-tól?
V: Erről sajnos nem tudok nyilatkozni.

K: Amely vonalakat nem rég átvett a GySEV, a MÁV-tól, azokon milyen változások történtek?

V: A Sopron-Szombathely-Szentgothárd vonalat villamosítják, ezzel elérhető az, hogy V43-mas típusú mozdonyok közlekedjenek rajta.

K: És milyen változásokra lehet még számítani?
V: Nem tudok ezzel kapcsolatba információt adni.

K: Ön hogyan ítéli meg a GySEV-t, mint céget.
V: A GySEV mint vasúti cég, jól teljesít az utasok fele, szerény véleményem szerint azon kéne változtatni, hogy a GySEV-MÁV közös állomásokon jobban kéne a MÁV vonataihoz igazítani a menetrendet, gondolok itt Csornára.

K: A munkatársait milyennek ítéli meg?

V: A munkatársaimmal jó viszonyba vagyok.

K: Milyen változások várhatóak a GySEV-nél
V: Nem tudok jelenleg semmilyen változásról.

K: Milyen pozitív élménye volt a GySEV-nél – mint dolgozóként és utasként .
V: Pozitív élmény az volt, még utasként, hogy nagyon kedvesek a jegyvizsgálók, és pontosak a vonatok! Dolgozóként pedig az a pozitív élmény ért munkába állásom első napján, hogy az utasok is kedvesen viszonyultak hozzám, valamint a munkatársak is hamar elfogadtak.


V: Nem volt még negatív élményem se utasként se dolgozóként a GySEV-vel kapcsolatba.

Egyenlőre ennyi. Akinek van még kérdése, tegye fel nyugodtan, mert úgyis lesz egy 2. forduló, aminél az olvasók kérdéseit is továbbítom neki. Nem kell sietni vele, mert úgyis augusztus vége felé, vagy szeptember elején lesz ez esedékes (részletek később, egy másik bejegyzésben lesz).
Üdvözlettel:
Labzo

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr45611939

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

georgejr · http://mav.blog.hu 2008.08.12. 12:00:32

Én lennék terrorista! 2008.08.12. 11:25:19
olvass szabályzatot!

Mirko 2008.08.12. 12:46:38

Építő szándékú kritika következik: szerintem lapos, célszerűbb lenne alaposabban megfontolt, az adott interjúalanyhoz jobban kötődő, általa jobban megválaszolható kérdéseket feltenni. Az ötlet viszont jó, a BKVF-en is mindig örömmel olvasom az interjúkat.

Nagymoli 2008.08.12. 19:03:17

Nem lehetne a MÁV-ot szőröstül-bőröstül a GYSEVNEK adni? Csak úgy ingyé... veszteségekkel, dolgozókkal, karbantartókkal, mindennel együtt, kivéve a cég vezetőségét... :-D hátha tudnak belőle vasutat csinálni. Mellékvonalakon nincs utas... Naná, hát ki ér rá 36 km/h csúcssebességű vonatokon időt pazarolni így a 2000 évek után? Ha a vonatok gyorsak lennének, utaznának is talán rajtuk... Így csak, ha feltétlen muszáj. :-/

Blackmore 2008.08.13. 08:54:41

Nem a sebesség a baj, hanem eleve meg akarták szüntetni ezeket a vonalakat a tudatos falurombolás részeként. Olyan menetrendet csináltak, h lehetőleg senkinek ne legyen jó, így persze h nincs utas, van mire fogni a bezárást.
Egyébként az interjú teccett, szívesen olvasnék még ilyet.

lurkó 2008.08.13. 14:09:35

Látom egyre többen látják a lényeget, hogy tudatosan zajlik az utasok elrettentése az utazástól. A lényeg csak az hogy ha nincs utas akkor be lehet zárni a vonalat! Még mindig az a politika a jellemző hogy fizikai dolgozókat küldjenek el a cégtől. Az ingyenélő semmittevő igazgatóságiak meg élik a világukat. Pedig 1 semmittevő fizetéséből 3 aktív dolgozót tudnának fizetni. Ja kérem innen kezdődik a korrupció.

Nagymoli 2008.08.13. 17:38:33

Ez nem korrupció, lurkó... ez csak rövidlátás.. Csak elfogynak egyszer a dolgozók... Akkor ki fog a vezetőségre dolgozni? Fejleszteni kellene, nem bezárni. Villamosítani a vonalakat, korszerűsíteni a pályákat, abból a pénzből, amit egyesek lenyúlnak. És már lenne is utas, meg gazdaságos is lenne. De ez a MÁV nál szerintem már nem fog bekövetkezni sosem.

yxcvbnma 2008.08.13. 20:12:40

:)))))))))))))))))))))))))

Ha ez gysev dolgozóval készült, akkor az illető igencsak nincs tisztában a munkahelye dolgaival. Vagy legalábbis én teljesen másképp hallottam, olyanoktól is akik nem egy éve dolgoznak ott, kicsit magasabb pozícióban.

Volt sztrájkveszély, nem is kicsi,
a menetrendjük is rosszabbá vált az utóbbi menetrendváltáskor. Az Sm Sz.gotthárd villamosítás célja hogy szilivel menjenek rajt???

Arra kiváncsi lennék, hogy arról mi a véleménye, ha az ÖBB irányítja majd a MÁV-Cargot, akkor a Gysev mit fog csinálni?

Az tény h magasabb szolgáltatást nyújt az utasoknak mint a MÁV, de kisebb hálózat, több helyről jön a pénz, rugalmasabb, kisebb vállalat.

Persze ez egy jó cikk, "bezzegagysevnél" kezdetű MÁV fikázásra.

Nagymoli 2008.08.13. 22:34:45

Nem fika kérdése.. Mi a jobb, egy Csörgő, vagy egy Szergej, vagy BZmot üzemeltetése, vagy az öreg Szili? Ha csak gazdaságilag nézzük.. Mennyi a villany, és mennyibe fáj a gázolaj.... Szerintem a villany nyert modern visszatáplálós hajtás nélkül is. A Szilik még meg fogják élni, hogy a hajtásszabáyzást lecseréljék négynegyedes fékezéskor visszatáplálós IGBT vezérlésre... :-D Úgy néz ki, elnyűhetetlenek. Nem beszélve, hogy teljesítményileg, hatásfokilag űbereli a dízelgépeket... Nekem amúgy is tetszenek a Szilik! :-P

Zászlós Vitéz 2008.08.13. 22:56:43

Elösször is!

Tisztelt yxcvbnma!

1, A kérdés nem a sztrájkveszélyre vonatkozott, hanem a sztrájkra, kérlek nézz utána egy szótárba, hogy mi a különbség a veszély és a történés között, a GySEVnél nem volt tényleges vasúti leállás!

2, A MÁV-Cargo-t nem csak az ÖBB hanem az ÖBB és a GYSEV közösen vette meg! Ha te a testvéreddel veszel közösen egy almát és mind az egészet te eszed meg akkor a testvéred lobogtatja majd a blokkot hogy halohó, én is adtam bele pénzt, az enyém is!

3, Te miért veszel a boltba kenyeret? Mikor a zsemlét is megtudod enni? Ez a helyzet a Sopron-Szentgothárd vonal villamosításával is! Szerinted csak puszta játékból építik ki a felsővezetéket? Szerintem nem! Szerintem van annyi esze a GySEV-nek, hogyha villamosított a vonal akkor nem fog rajta dízelgépeket közlekedtetni!


Pusta véletlen de ismerem ezt az embert akivel az interjú készült, nagyon korrekt embernek tartom, szerintem amit tudott az elmondta.


Énnekem lenne egy kérdésem hozza, ha lehet feltenni kérdést.

Hogy látja ön a MÁV és a GySEV viszonyát?

lurkó 2008.08.13. 23:44:21

A GYSEV-nek a teher szálitás a fontos!!! A személyszállitás neki is csak nyüg amit kénytelen csinálni. De a MÁV-al ellentétben sokkal kevesebb vonalon. Információim szerint még a 17-es vonal kell neki Nagykanizsáig és a onnan a 30-as Gyékényesig és akkor a Horvát-Cseh vasérc vonatok Magyarországon csak az ő vonalukon mennének. Biztos bevétel tuti profit. Mindig is a teherszállitás kompenzálta a személyszállitás veszteségét. Ezért nem jó szétszedni egy vasutat.

Zászlós Vitéz 2008.08.14. 08:43:05

Kedves lurkó!


Mi az, hogy kénytelen csinálni?
Vannak olyan vasúttársaságok amelyek csak teherszállítással foglalkoznak! A GySEV egyáltalán nem kénytelen csinánli semmiféle személyszállítást, ha abba szeretné hagyna akkor abba hagyhatná, egyszerűen , nem köti meg a Közszolgáltatási szerződést a Közlekedési minisztériummal és ennyi! Akkor ezek után a GySEV vonalain az történne mint a bezárt 14 db vasúvonalon menne a gumikerekű vonat (egy darabig), vagy menne rajta MÁV szerelvény őrületes nagy pályahasználati díjért.

yxcvbnma 2008.08.14. 09:08:07

Kedves Zászlós Vitéz!

1. Tudom, hogy nem volt tényleges leállás a Gysev vonalain. Tudom is mi a különbség a veszély és történés között. De nem sokon múlt, hogy a mozdonyvezetők meglépjék, nem csak fenyegetés szintjén.

2. Ha közösen is vették meg a Cargot, egy idő után elő fog jönni az, hogy miért menjenek a vonatok hosszabb, egyvágányú zsúfolt 8-as vonal felé, amikor Hegyeshalom Győr felé ott van a kétvágányú, rövidebb, olcsóbb, gyorsabb pálya. Az 1es vonalnak ennek az előnyeit pedig nem fogja kompenzálni az igy is túlterhelt soproni terminál szolgáltatásai. Na majd amikor a labancok elkezdik ezt feszegetni (mikor már a Cargot kicsit rendbeszedték), akkor lesz egy kicsi összeveszés, és elfilozofálgatnak a részesedéseken.
Ha neked van egy vállalkozásod, amiben van egy társad, kis részesedéssel, akkor meddig hagyod, hogy a kistársad rád erőltesse az akaratát, miközben az neked anyagi veszteséget okoz? Szerintem nem sokáig...
Hosszútávon a Gysevnek az Alpok elkerülő 15-21 vonal maradhat a biztos bevételi forrása. Ha rendbe rakják a vonalat, és tudnak fuvart szerezni rá. Ha az adriai kikötők felé is kijutnának (17,25 vonal, 22 felejtős, annyira szar), akkor még jobban pozicíóba kerülnének. Erre vanak is terveik, csak véleményem szerint egyenlőre el vannak foglalva a 21-es vonal rehabilitálásával.

3. Persze, hogy természetes, hogy érdemes villamosítani, én a szerencsétlen megfogalmazáson derültem egy sort, nem az a lényeg h szili menjen arra, hanem hogy villamos vontatás legyen, annak minden előnyével.
Jelenleg a villamos vontatásnak költsége kb 2/3-a a dízelesnek, és környezetbarátabb. A jelenlegi üa. drágulás is a dízelnek hátrányos.

A nyilatkozóval semmi gondom nincs, szerintem a személyét nem is bántottam. Elhiszem, hogy a legjobb tudása szerint válaszolt a kérdésekre, csak még sokmindent kell megismernie. Egy vasúti cégnél nem a személyszállítás a legfontosabb, de a kolléga csak ezt látja, ahogy látom a válaszában. Persze mert VJV-ként erre van rálátása (és itt ez nem leszólásként írom).
Van benne a lojalitás a munkahelye irányába, és persze hogy nem teregeti ki a szennyest (talán akkor tánanéznének, hogy ki is nyilatkozgat engedély nélkül a médiának).

yxcvbnma 2008.08.14. 09:24:27

Kedves Zászlós Vitéz!

Nem lenne olyan egyszerű mutatvány, hogy Gysev feladja a személyszállítást. Nem is érdeke. Nem kevés pénztől esne el, főként az osztrák oldalról (tartományi pénzek). De az is tény, hogy a teherszállítást nagyobb prioritással kezelik. Ez látszik is a menetrendükön, meg a napi operatív munkán is. Hogy ez jó, vagy rossz dolog, abban nem kivánok állást foglalni, mert nem fekete fehér.

Gysev vonalakon már most is mennek Mávos szerelvények 99x gyorsok.
A PHD-t meg nem a gysev állapítja meg.

Labzo · http://labzo.extra.hu/ 2008.08.16. 23:11:28

Mirko:
Kösz, a 2. fordulóban már "alaposabban megfontolt, az adott interjúalanyhoz jobban kötődő, általa jobban megválaszolható kérdéseket" fogok feltenni.
Amúgy meg azt hittem, hogy már kommentbe jön egy pár kérdés.
Nagymoli:
Pontosan - fejleszteni kéne, bár Németországban is van egy hasonló vonal, aminek a rajta közlekedő vonatok is kb. annyival közlekednek, mint hazánkban a 13-as, 14-es vonalon (és fura: arról a vonalról még a DB is lemondott, be is zárták volna, de egy pár vállalkozó kedvű ember fantáziát látott benne és lám - már nem csak sikerült megtartaniuk a forgalmat, hanem még növelték is azt).

Nagymoli 2008.08.17. 10:11:01

Labzo:
Vállalkozó kedvű... ha itt is lenne ilyen, annyi papírmunkát gördítenének elé, hogy a vállalkozónk unokája is azzal foglalkozna. :-) Papírnagyhatalom vagyunk :-D
Saját munkámról kivetítve: Lenne egy félórás egyszerű kis meló. Hivatalosan engedélyt kellene kérnem, stb. Két, három hónap lenne az engedélyeztetés, az ügyfélnek meg a meló tegnapra lehetőleg. Részemről ez azzal lerendezve, hogy körülnézek, hányan látnak, és azonnal megoldom a feladatot, papírok meg le vannak... Ilyen országban eltűnnek a vállalkozó kedvűek.. :-( 13 as 14-es vonalon mennyivel is közlekednek? Felénk max 54km/h, de az is csak ritkán. Lassújel hegyek az amúgy is lassú vonalon. (Esztergom-Komárom) 90-es években egyszer fültanúja voltam egy beszélgetésnek: "Ismered a pályát, menj, ahogy jónak látod, ne foglalkozz a lassújelekkel, mert nagyon nagy késésben vagy." Vigyorogtuk, hogy Szergej vontatta három vagon mellett nem húznak el az autók, 80-90km/h is megvolt a táti egyenesben szerintem. :-D És 45 perc késés is be lett hozva. Ez durva szabálytalanság lehetett, de tetszett mindenkinek. :-D Gyenge az alépítmény, rossz a pálya nyomvonala, lassan megy a vonat. De ha egy nehéz tehervonat eldöcöghet rajta, a könnyű motorvonatok miért nem mehetnek néhány százalékkal gyorsabban?

Zászlós Vitéz 2008.08.17. 14:24:44

A 13-mason nem közlekedhet már semmi, xsak PFT! Gyenge a felépítmény de amúgy 40-es volt a pálya. A 14-esen meg 60 ott 3 lassújel van 40-es pápa kijárati ív, aztán a marcalhíd és a rábahívnál van 10-es és 20-as ha csak a 20-ast lenem tették 10-esre.
Amúgy a 14-es sokkal jobb álapotba van, mert 80-all is tudna rajta menni a Bz.

Nagymoli 2008.08.17. 21:52:01

Mi az a PFT? 80-al tudna, vagy megy is? BZ től az nem is rossz. :-)

yxcvbnma 2008.08.18. 19:39:59

PFT=pályafenntartás, tehát itt a pályafenntartás gépeire gondolhatott.
A 13ason van teherforgalom, ha jól tudom Franciavágás és Pápa között.
Pályás szempontból a 14-esen a hídak vannak kritikus állapotban, a többi része elfogadható. Személyszállítás szempontjából sajnos nem igazán jó a vonalvezetése. A bezárt 14 vonal közül véleményem szerint ez volt a leginkább életképes, csak ne lenne rajt az a két megfáradt híd...

Nagymoli 2008.08.20. 10:04:40

"csak ne lenne rajt az a két megfáradt híd..."

Nagymoli 2008.08.20. 17:46:26

előzőhöz lemerdt: Még teljesül a vágy.. és nem megcsinálják, hanem leszakad.. és akkor nem lesz...

Zászlós Vitéz 2008.08.22. 17:30:47

Franciavágás-Veszprémvarsány között nem közlekedhet rajta semilyen vonat, ezt biztos információkból tudom! A 14-es a 14 bezárt vonal közül a legjobb álapotba lévő és úgy ahogy yxcvbnma mondta a legéletképesebb is, ezért dolgozunk rajta, hogy újra beinduljon a forgalom. ( Tudom most jönnek a negatív megjegyzések, hogy hiába, meg hasonlók ) A remény hal meg utoljára, én még mindíg hiszek abba, hogy a vasúti személyszállítás életképes magyarországon, csak azt a k--- menetrendet kéne olyan emberkéknek összerendezni, akik ismerik a vonalakon lévő településeket a városba lévő ipari létesítménye munkarendjét, és máris hozzá lehetne igazítani a menetrendet, nem kell ide ütemes, mi a francnak?? Hát elárulom azért mert majmojják Európát, meg jól hangzik, hogy láám még is van a MÁV -nál újítás, bevezettek ezt bevezettek azt. Van a fenét a valóságba itt el k....nak mindent.
Olyan emberek kellenek a menetrendszerkesztői székbe akik normálisan ismerik a vasutat tudják mi a vonat, és mi az hogy az állomáson 40 percet várok a csatlakozásra.


Köszönöm hogy végigolvastad!