MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Szopatás MÁV-módra

2008. augusztus 06. - georgejr

Úgy látszik mostmár fantom IC-k közlekednek, csak azt nem tudom kinek van annyi bőr a pofáján, hogy szutykos elővárosi vagonra kér helyjegyet úgy, hogy előtte azt hazudja, hogy nem kell, és ha nincs megbünteti a szerencsétlenb utast.

Sziasztok!

Egy körülményes hazajutás történetét szeretném megosztani veletek.

 

Az eset tegnap (augusztus 4.) délután történt. Budapestről szerettem volna Mátészalkára utazni a 15:20-kot induló Latorca-Kraszna Intercity-vel.

 

Indulás előtt időben az állomáson voltam, megvettem a helyjegyet az arcképes igazolványomhoz. A pénztáros kedves volt, kérésemre egy asztal melletti ülésre kaptam jegyet.

 

15:50 perckor még egy másik, Szeged felé tartó vonat várakozott a vonatomhoz kiírt sínpáron. Sebaj, gondoltam, ez is késve érkezett meg, majd elhúzzák. Így is lett, kb. 10 perc múlva megüresedett a vágány. Már megszoktam (hisz mindig ezzel utazok), hogy a Mátészalka felé tartó 2 vagont előtt betolják, mint a Záhonynak tartó részt és a mozdonyt.

 

15:10kor még sehol semmi, de a hangosbemondó folyamatosan tájékoztat, hogy x perc múlva indul, szálljunk fel a vonatra. Ezt készséggel megtettük volna, de sajnos a láthatatlan vonat láthatatlan lépcsőjét nehezen találtuk.

 

15:20-kor előresétáltam a tájékoztató táblához, ahol 20 perc késést írtak ki. A hangosbemondó viszont erről elfelejtett tájékoztatni.

 

Tíz perccel később betoltak 2, elővárosi forgalomban használt vagont. Mondanom sem kell, szinte mindenki hangot adott felháborodásának, hisz nem ezért fizettünk. Újabb hosszú percek teltek el, de a kocsikba nem engedtek felszállni, viszont IC kocsi számokat megtestesítőleg, számokat ragasztgattak az ajtókra.

 

Az egyik kocsiban megnyitották az ajtót, itt szálltak fel sokan, míg a másik kocsiba csak az ajtó szétfeszítésével lehetett feljutni. Itt közölte velünk a kalauz, hogy ez egy nem helyjegyes járat, oda ülünk, ahova akarunk. Többen kérdezték a légkondit, erre az volt a válasz, hogy "le kell húzni az ablakot". Még jó ideig kellett várnunk, mire megérkezett a többi kocsi és a mozdony is, így 40 perces késéssel, és 0 tájékoztatással elindultunk.

 

Kalauz jön, jegyet kezel, de kéri a helyjegyet. Furcsa, eddig azt mondták nem helyjegyes, de sebaj, jegy van. Kalauz kedvesen tájékoztat, hogy a jegy árát visszaadják a célállomáson, de hogy oda mikor jutunk el, és hogy a jegy teljes árát visszakapjuk-e, arról már nem tudott semmit. (Mögöttem ülő srácot megbüntette, mert nem volt helyjegye.)

 

A további állomásokon felszállóknak mi magyaráztuk el a helyzetet.

 

Ezek után még többször, kevesebb-több ideig vesztegeltünk állomásokon és állomások között is.

 

Ebes környékén 20-30 percet várakoztunk, itt egy munkástól tudtuk meg a késés okát: Debrecenben kigyulladt a vezérlő torony, nem tudják összehangolni a vonatok mozgását, még a váltókat sem tudják állítani. Eközben kiderült, hogy a Záhony felé közlekedő vonat rész IC kocsikból állt, csak a Mátészalkai utasok nem utazhattak azzal, amiért fizettek.

 

Várakozás közben 2 IC szerelvényt is elengedtem a mellettünk lévő sínpáron Debrecen felé. Ekkor már arról beszéltek utas társaim, hogy elfelejtkeztek rólunk. Később lekapcsoltál a Záhonyi részt, beengedték Debrecenbe, majd tovább. Mi pedig mozdony nélkül, a vagonnyi utassal maradtunk Ebes határában. További 20 perc várakozás után végre behúzták a vagonokat Ebesre, majd kis várakozás után Debrecenbe. Itt további várakozás után indulhattunk tovább.

 

Innen mondhatni sima utunk volt, csak pár percet várakoztunk állomásonként. (Bár több olyan helyen is megállt, hol menetrend szerint nem kellett volna.) Mátészalkára kicsivel este 10 előtt érkeztünk meg. Szerencsére itt gondoltak az utasokra, minden továbbhaladó irányba biztosítottak csatlakozást, így szerencsére senki nem ragadt éjszakára az állomáson.

 

Természetesen kassza nem volt nyitva, egyetlen ahol a "nyitva" tábla figyegett az ablakban, ott a függönyt is elhúzták.

 

Többen megfogadták, hogy másnap reggel visszaváltják a jegyüket.

 

Én megtettem, ma (augusztus 5.) reggel visszakaptam a helyjegyem teljes árát, a pénztáros minden szó nélkül ideadta.

Mindent összefoglalva 6 órát utaztam, nem kaptam meg azt a szolgáltatást, amiért fizettem, késve is indultunk, és másnap sétálhattam ki az állomásra (nem 200m), hogy visszakapjam a pénzem.

 

Nem is igazán az dühít, hogy késtünk, hisz inkább ez, mint, hogy a vonatok egymásba fussanak de azért nem ártott volna, ha tájékoztatnak minket legalább a Budapesti pályaudvaron, vagy akkor, amikor kifizettem a helyjegyem a nemlétező IC-re.

Kira

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr59603086

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Laci70 2008.08.06. 12:28:48

Hétfőn Debrecenben leégett a jelfogó, ez okozhatta a káoszt. Vis major, pech.
Jegy árát visszafizették, kb ennyi jár ilyenkor.

Természetesen ez sem mentesíti a MÁV pocsék utastájékoztatását. Mivel nem egyetlen eset, hanem rendszeres, hogy mennyire nem működik a váratlan helyzetekben az utastájékoztatás, talán a témáért felelős teljes állományt kellene rendkívüli módon kirúgni.

Manyizga (törölt) 2008.08.06. 12:55:16

Sajnos a MÁV a jegy ellenében csak annyit vállal, hogy A-ból B-be eljuttattja az utast.
Az, hogy mennyi idő alatt, és milyen állapotban (készresülve/megfagyva/összetaposva), az mellékes a részükről.

EZEN kellene változatni a MÁV üzletszabályzatában/törvényekben. Először. Aztán érdekeltté tenni a vasutast, hogy az utasnak jobb legyen.

HaCS 2008.08.06. 13:15:14

Nno igen!
Az általam is rengeteget átkozott mátészalkai vonal. IC-vel átlag 4 óra 50 perc (kb 65 km/h). Gyorssal átszállással 6 óra (50 km/h). XXI.sz. Magyarország. Persze ezen a vonalon(meg persze a Záhonyin) járatják a legöregebb IC-kocsikat. Hiába. A kelet soha nem lesz nyugat.(Még Mo.-n belül sem)

avogadro00 2008.08.06. 13:23:08

arcképessel ingyen utaztál, más ezért kb 6000 HUF-ot is fizet, azt viszont nem kapja vissza

mildi 2008.08.06. 18:18:39

Debrecen:
1." Visszatérítések a debreceni vasútállomás biztosító berendezésének meghibásodása miatt

A debreceni vasútállomáson történt biztosítóberendezés meghibásodása miatt a 2008. augusztus 4-től Debrecent érintő, 15 percet meghaladó késéssel közlekedő Intercity vonatokra megváltott helyjegyek, pót- és helyjegyek - a Személyszállítási Üzletszabályzatban foglaltaktól eltérően 2008. augusztus 20-ig, bármely állomás személypénztárában visszatérítésre kerülnek.
MÁV-START Zrt.
Kommunikációs Igazgatóság"

2. ehhez képest mi tegnap (08.04-i datával) úgy értesültünk táviratilag, hogy a Debrecent is érintő ic vonatokra visszavonásig (vagyis, amíg helyre nem áll a rend) EGYÁLTALÁN nem kell pót- és helyjegyet venni, és az előre megváltottakat is 08.10-ig visszaváltják.
ez most akkor így mi? merthogy én a kedves utasnak is a 2. verziót mondtam. fasza....

petya.bacsi 2008.08.07. 10:03:04

Avogadro00 2008.08.06. 13:23:08

A "más" (értsd: sima ténylegesen fizető utas) az fizessen az utazásért, őket meg mi szponzoráljuk. Ezt is el kellene már felejteni.

eLeM 2008.08.09. 23:19:42

Hihetetlen!
Debrecenben kritikátlan az utastájékoztatás!
A 21:20-kor induló mátészalkai személyvonat 22:45-kor indult el!
Akárkitől ( aki arra járt) kért tájékoztatást a férjem, senki nem tudott mondani semmit.
Megértek én mindent, de az utast ki érti meg?
3-an majdnem 30 ezer ft.-ért utaznak Szegedről Nyírbátorba, elindultak 16:42-kor Szegedről, és most örülnünk kéne, hogy 23:00-kor már Csapókertig jutottak?!
A hely- és pótjegyekkel menjen a MÁV a francba. Ha már nem tudja tartani a menetidőt, akkor az utasokat nézze emberszámba és tájékoztatná!
Röhej, minden utunkon kellemetlenség ér!

eLeM 2008.08.09. 23:24:02

Bocs, a 30 ezer Ft oda-vissza értendő
:)
Így is sokallom a kalandtúrákért...

Oriza33 2008.08.12. 08:12:24

A káoszért és az utastájékoztatás hiányáért nem kell keletre menni. Én a győri vonalon járok naponta, és órákat szívok a szinte általános késésért. Utastájékoztatás nulla, tegnap /08.08.12./ a 923-as negyven percet állt a napon anélkül, hogy bármi történt volna vele. A hangosból pedig annyit lehetett hallani, hogy az állomáson műszaki meghibásodás történt. Még jó, hogy nem irodalmi. Á, hagyjuk, majd egyszer megírom az egészet!

Snake 2008.08.12. 14:12:16

Tegnap Győrben kigyulladt a jelfogóterem, azért késett a 923-as. Úgy látszik most a jelfogók vannak tüzes kedvükben. Ilyenkor nem lehet csak úgy küldözgetni a vonatokat. Ilyenkor állomásközi közlekedést( két ÁLLOMÁS, nem megálló között egy vágányon egy vonat tartózkodhat)rendelnek el maximum 15 km/h sebességgel. Nem véletlenül.