MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Hatvani vonalon mikor lesz már végre rend?

2008. július 28. - georgejr

Hatvani vonalon továbbra sincs változás. Persze a tájékoztatás is egyenlő a nullával:( Kíváncsi vagyok, hogy meddig bírják még az utasok...

 

Szeretnék leírni egy konkrét esetet, ami magában is eléggé felháborító, de mostanában sajnos mindennapossá vált (gyakorlatilag június közepe óta szinte minden második nap történik valami).

Ma reggel, 2008. július 16-án a 3069. számú vonat (Hatvan-Budapest, Keleti pu.) a szokásos időben jött (ami sajnos azt jelenti, hogy Isaszegnél már 3-5 perces késéssel érkezik-indul tovább), nagyjából időben ért Kőbánya felsőre. Onnan viszont kb. 30 perc alatt tette meg a máskor 6-8 perces utat, vagyis a menetrend szerinti 7:32 helyett 7:55-kor érkezett meg a Keletibe. Állt, lépésben jött, lassított, állt, még lassabban jött, miközben kb. 8 vonat húzott el mellettünk befelé. Magyarázat, értelmes indok, tájékoztatás, elnézés kérés természetesen nem volt. A vonatkísérő-jegyvizsgáló csak a vállát vonogatta, ahogy az lenni szokott. A forgalmi ügyeltre már nem mentem el, siettem a munkahelyemre, ahol nagyon értékelték a 30 perces késést.


Untig ismételt dolog, hogy én például fizetek havi 18 000 Ft-ot egy szolgáltatásért, amiért civilizált országokban normális szolgáltatást -várnak el és nyújtanak. Ez itt csak nyomokban létezik. A mai eset kirívó, de sajnos nem rendkívüli. Ha éppen nincs sztrájk, akkor meleg van (hajlik a sín), hideg van (befagy a váltó), esik az eső (beáznak az elektromos készülékekek), fúj a szél (fázik az állomásfőnök és nem szívesen jön ki), madarak szarnak a felsővezetékre és az leszakad, vagy csak nem ér oda időben a személyzet, esetleg leszakad a felsővezeték vagy váltótörés van.

A késések mindennaposak. Nem írom le az összes esetet az elmúlt 1 hónapból, mert unalmas lenne, de szó szerint igaz, hogy ritkábban volt olyan nap, amikor oda és/vagy vissza pontosan ért a vonat a célállomásra, mint amikor nem. Mindezt tetézi a fásult és unott személyzet udvariatlansága és nemtörődöm hozzáállása, a tájékoztatás teljes hiánya, nem beszélve a vonatok és az állomások általános lepusztultságáról és takarítatlanságáról.

Kikívánkozna belőlem, de nem használom ki a némileg demagóg érveket a MÁV-ba öntött 1100 milliárd forintról, a Gaskó „Többpénztérdemlünk" István vezette sztrájkról és a túlfizetett MÁV-os menedzsmentről. De azt el kell mondanom, hogy az utazók elégedetlensége egyre nagyobb, mindennaposak a durva és türelmetlen megjegyzések, és egyre gyakoribbak az olyan beszélgetések, ahol a MÁV-ról való leszakadást fontolgatjuk. Mi vagyunk az a réteg, (a napi ingázók) akik nyereséget termelnek, akik nap mint nap utazunk és havonta rendesen megvesszük a bérleteket. Nyugaton az ilyesmire piaci terveket készítenek és nyereséges vállalkozásokat alapítanak, míg nálunk csak az állami
apanázsért sírnak. Ha a MÁV ezt a minősíthetetlen szolgáltatást nem direkt csinálja (pl. a menedzsmentnek előnyös privatizációt előkészítő tervezett lepusztítás, lásd MÁV-Cargo), akkor öngyilkos stratégiát követ. Ha végképp elidegeníti magától ezt a jelentős számú
réteget, akkor tényleg lehúzhatják a rolót.

Egyre hangosabb ketyegést hallok, egyre hangosabb és hangosabb...

Üdv:
Hangyasav

PS: Várnék valamiféle reakciót, írásosat vagy gyakorlatit, de nem igazán hiszem, hogy egyáltalán reagálnak, és azt is egyre kevésbé hiszem, hogy történik valami, de hátha...

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr65589047

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

petya.bacsi 2008.07.28. 15:48:27

:( Átérzem a levélíró helyzetét. Nyugi, magyarázat az lesz, sőt Te magad is találtál a "Ha éppen nincs sztrájk..." kezdetű bekezdésnél....
Persze ha a kedves vasutasok családtagja is fizetnének a "szolgáltatásért" (nem röhögni!), akkor lehet, hogy odafigyelnének jobban. De amíg ingyen, a mi kontókra utazik a család, addig...

Egy megoldás lehet: minden késést pontosan dokumentálni, és elküldeni ide a blogra, és forwardolni a MÁV-Startnak is.
Nyilvánosságot kap, szerintem több tv-től is olvassák a blogot, előbb-utóbb csak felfigyelnek erre a kritikán aluli helyzetre.

(Lehet, hogy Kőbányától megérné BKV-zni, előbb célba érnének az emberek, mint úgy látszik a MÁV-val.)

Én már számlálom vissza a napokat, amíg ezzel a Pénznyelő Zrt.-vel kell naponta utaznom... aztán már csak havonta 2-3-szor...

mildi 2008.07.28. 17:27:14

petya bá,
nem röhög, hanem sír....gondolod vazze, ha fizetnék az utazásért tisztább lenne az a kurva vonat, vagy jobb műszaki állapotban lennének a berendezések?!

esetleg ha nem utazna minden háromból kettő "fizető" utas 90-50-20-33% kedvezménnyel, vagy tökingyen, lehet több pénz maradna..., de így nem csak az én arcképesemet fizeted, hanem az uccsó magát rokkanttá piáló nagycsaládosét is...
a pénzt az utasok tkp csak viszik, a jegyek ára (még a drága bérleté se!) közel nem fedezi az összes felmerülő költséget (még ezen a szar színvonalon se)

ha annyira fáj neked az a rohadt arcképes, gyere, főiskolával/egytemmel bolhásba kapsz ingyenjegyet

a vasutas kurvára unja, hogy a sok jól tájékozott asszi, ha elveszik az arcképest, minden gond egy csapásra megoldódik-és még jobban unja az általánosítást! nem minden vasutas "kedves" kategória, képzeld, van amelyik dolgozik, és segít, amennyit ebben szarban csak lehet...

ahh, tudod mit, gondolj amit akarsz!

petya.bacsi 2008.07.28. 17:40:03

"nem röhög, hanem sír....gondolod vazze, ha fizetnék az utazásért tisztább lenne az a kurva vonat, vagy jobb műszaki állapotban lennének a berendezések?!"

Igen, azt hiszem. És megint előjött az utasgyűlölés: miattunk, fizető utasok miatt van az egész! Na persze.

Az utasok meg (bííp) unják azt, hogy késnek, hogy mocskos és büdös a vonat, hogy minden rendkívüli helyzet (Nap, eső, köd, hó) miatt összeomlik a közlekedés, hogy sztrájkolgatnak néhányan. A levélíró sem jókedvében írta meg ezt a levelet.

Tudom, hogy vannak vasutasok, akik szívvel-lélekkel dolgoznak - akiket én ismerek, azok között is vannak ilyenek, így az általánosítás miatt elnézést kérek.

De akkor mondd meg Te, hogy mi a megoldás.
Én ezt látom elég erős motiváló erőként, de ha ez a megközelítés rossz, akkor áruld el: Te mit csinálnál, hogy az egész javuljon?

tmelinda04 2008.07.28. 18:41:52

petya.bacsi: én a Szolnok- Hódmezővásárhelyi vonalon járok, és múlt hét szerda óta vezetem az uti-naplómat, amit el fogok küldeni ide is és s MÁV-nak is természetesen :)
Egyébként mindenkinek ajánlom, ahol ennyit késnek a vonatok, meglepő így együtt láni, napi szinten az egészet. Én már alig várom, amikor hazaérek hogy beírjam a következőt :)))
Ja, és van megjegyzés rovatom is, amiben leírom, hogy Szolnokon, mennyi és milyen csatlakozásokat kések le alkalomadtán.

mildi, légy szíves ne állítsd hogy a pénzt csak viszik az utasok, mert lehet hogy minden utas viszi a pénzt, de én kivétel vagyok!!! Ugyanis én a MÁV-nak viszem, és nem a MÁV-tól viszem el a havi 10 ezer bérletet, plusz 10 ezer egyéb utazást. Szerinted k....a olcsó 10 ezer forintot fizetni havonta egy 12 km-es viszonylatért, úgy hogy ráadásul kiállok a préri közepére, hogy majd jön egyszercsak a vonat????
A vasutas ne unjon semmit, mert nem kötelező a MÁV-nál sem dolgozni. Én sem járnék dolgozni oda ahová, ha nem szeretnék!!!4 De legalább tudjuk hogy az "unalom" miatt ilyen a modor és a hozzáállás.

petya.bacsi 2008.07.28. 19:04:37

tmelinda04: a fizető utasok duplán ráfizetnek, mert nem elég, hogy az adónkból is etetik ezt a roncstemető zrt.-t, még teljes árú jegyet is veszünk, és meg lehet nézni, hogy mit kapunk cserébe.

A fizető utas kétszer fizet, de mindkétszer rá.

tmelinda04 2008.07.28. 19:13:50

petya.bacsi: bocs, de én diákként 50%-ot fizetem, a másik ötvennel megkárosítom a MÁV-ot :D:D
Dolgozóként persze a 100%-at fizetem!!!

NGabor 2008.07.29. 12:29:13

A tanulók nyugdíjasok kedvezményét az állam pótolja a kiadott jegyek alapján a MÁV, Volán, BKV stb járatokon. A dolgozók, rokonok ingyen jegyét (300 ezer?) viszont nem pótolja semmi.

pitti 2008.07.31. 06:59:15

Azért engedi előre a másik vonatot, mert a tiéd az személy, a másik viszont EC,IC,Gyors,Nem.Gyors és a személynek minden vonatot előre kell engednie.És még az is előfordul hogy a Keletiben a reggeli csúcsban nincs szabad vágány.De viszont az IC,EC-nek csinálnak szabad helyet mert ők a fontosabbak, ők többet hoznak.

Hangyasav 2008.08.04. 22:11:43

Pitti:

A bejáró vonatok minden nap tele emberrel állnak a Keletinél,mielőtt beengednék őket,az IC/EC vonatokon hétköznapokon alig lézeng pár ember :))

pitti 2008.08.05. 08:04:45

De akkor is ha ők késnek akkor nekük fizetni kell mert ha az IC 15percnél többet késik akkor a helyjegy árát visszakell téríteni.A személy vonatnak viszont nem kell.A személynek nyugodtan lehet akár 60perc késése is de az Ic-nek már a 10perc is sok.

szti26 2008.08.25. 17:52:28

Helló mindenki!
Lassan hatodik éve lesz, hogy a Hatvan-Bp. Keleti PU vonalon utazom nap, mint nap! Igaz ebből négy év Tura-Hatvan (menet idő: 7 perc), és másfél Tura-Bp. (utóbbi csaknem a teljes vonal-1ó 20perc), szóval tudnék cifra történeteket mesélni...
A hatvani személy mindig is "mostoha gyerek" volt fent említett okok miatt...még ha csak a személy vonatok közt tekintjük,akkor is...pl.: majd ha arra jártok nézzétek meg hogy szinte mindig az utolsó ami mellé kiírják a Keletiben, hogy melyik vágányra/-ról jön/indul..és persze gyakran így is téves az információ, aztán jön a vágányokon szaladás ide-oda...vagy ha valaki "szabályos" akar lenni kapun ki- kapun be mászkálás.
És ez csak egy dolog a sok közül, ami hirtelen eszembe jutott..nem is mondom tovább, nem érnék a végére soha!
Egy biztos: mint oly sok vonalon, itt is tarthatatlan állapotok uralkodnak...én szeptemberben megpróbálkozom a buszozással...hátha:(

petya.bacsi 2008.08.26. 02:40:04

Szti26: a 120a-s (Bp-Újszász-Szolnok) hasonló elbánásban részesül: utoljára pörög ki, sokszor téves infóval.

A buszozáshoz sok sikert, és ha hosszabb is az út, megéri: nem idegeskedsz, nem kell a szokásos MÁV-os óbégatást hallgatni (jaj, esik a hó, jaj, süt a Nap, jaj, műszaki probléma, jaj, forgalmi ok stb. stb.), és talán sokkal kiegyensúlyozottabb leszel, nem mész már rekord vérnyomással a munkahelyre.

Én is otthagyom a MÁV-ot, nem ingázok velük többet, betelt a pohár.