MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Hol VOLT, hol nem VOLT

2008. július 23. - georgejr

Isten hozott az utazási kultúra hiányától szenvedő kicsiny országunkban. Nem értem miért kell parasztmódon elfeküdni az üléseken, amikor tömeg van. Persze azt sem, milyen perverzió vezérelte a MÁV-ot, hogy 4 kocsit lekapcsoltak Győrben...

 

Tisztelt Megintallunkvazze! :-)
 
Tisztelt Akárki!
2008.07.06-án a szombathelyi gyorssal utaztam VOLNA Bp-re Ikrényből .12 óra helyett vagy 30 perc késéssel futott be a gyors. Amire a VOLT fesztivál hazafelé tartó utasai miatt szinte lehetetlen volt felszállni. Végül, csak sikerült az első kocsi peronjára feljutni.
A fiatalok, végig feküdtek az üléseken, és a peron ajtókat ki sem lehetett nyitni.
Győrben meg az első 4 vagont lekapcsolták. Mindenki cuccolhatott lefele. Hogyan tovább, kilátástalan volt, a tömeg miatt.
10 ezres tömeg esetén, miért nem indít a MÁV külön vonatot????
A bemondást szinte lehetetlen hallani. :-(
30-50 perces késések voltak.
Végül IC pótjeggyel tudtunk tovább utazni.  
-...szíves elnézésüket kérjük..
Messze nem voltunk szíves.... :-(((((
Miért nem csinál a MÁV futó szöveget???
A bemondásokat lehetne olvasni. Nem beszélve, a siket és nagyothalló utasokról.
Mindezt 4900 Ft-ért nyújtotta a MÁV nekünk. Szégyen amit csinálnak.
Üdvözlet helyett, 1 bosszankodó utas.

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr31581293

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kiskicsicsiga 2008.07.23. 15:07:52

ebben az a poén,hogy már évek óta ez meg,busz ,vonat televan,egyikből sincs extra járat.
tavaly nem fértünk fel!
hazafele is ugyanez a dolog.

rajcsányi.gellért (ergé) · http://mandiner.blog.hu/ 2008.07.23. 15:17:09

Ez talán a VOLT szervezőinek feladata lenne, nem? Rendeljenek extra kocsikat a MÁV-tól.

p@rasztpicsa 2008.07.23. 15:31:45

már bocsánat, de tudtommal minél több utast szállít a máv, annál veszteségesebb. másszóval, a bevételeik a változóköltségeket sem fedezik.

miraclehappen 2008.07.23. 15:34:31

Ez olyan, mintha ebben az országban nem érdek lenne szolgáltatni, hanem egy kurva nagy nyűg, ami a pénzlopás és sikkasztás mellett kötelező (mint a parlamenti bohóckodás).

A VOLT Fesztivál szervezőitől kegyes lépés lett volna ajándék kocsikat, vagy éppenséggel járatot igénybevenni, de messze nem az Ő feladatuk a rendezvény ilyen térű prémium közlekedési feltételeinek ingyenes biztosítása. Azt a MÁV jól felfogott érdekének tartanám, hogy a több járattal utazó utazóközönségből fakadó bevételnövekedést realizálja. De persze ha nincs több vonat, csak több utas, az gigaprofit, maximum azt nem látják be, hogy legközelebb csak az fog utazni velük aki rákényszerül.

Messze van ez az ország még a minőség, szolgáltatás, megbízhatóság triumvirátustól...

tamáskaresz 2008.07.23. 15:44:15

Hö-hö--höhö! 30 perc késés?! Annyit a szolnoki vonalon állomásonként összeszed! A többi meg tudod mért volt? Mert kurvásul le vagyunk szarva. Ugye, nem lepődtél meg? Ilyen egyszerű.

PTibor (törölt) 2008.07.23. 15:51:47

Nemcsak a VOLT vagy bármelyik fesztivál esetében van gond.
Tanítási időszakban is ez van.. utaznak a diákok.. bár elméletileg van tehermentesítés, de semmit sem ér..

tra lala 2008.07.23. 15:54:12

"minél több utast szállít a máv, annál veszteségesebb"

Pontosabban minél több kocsival szállít ugyan annyi utast, annál veszteségesebb.

toxikus 2008.07.23. 16:01:04

hegyalján is ugyanez volt....

p@rasztpicsa 2008.07.23. 16:04:41

tibiii 2008.07.23. 15:54:12

úgy értettem én is. bár amikor már annyian vannak a vonaton, h. a kalaúz sem tud átmenni, biztos többen bliccelnek.

p@rasztpicsa 2008.07.23. 16:06:54

már ha lehet bliccelésnek nevezni ezt.

Czigler Zsolt 2008.07.23. 16:10:27

VOLT fesztivált rendezni Volt-fesztivál rendező,vonatforgalmat szervezni vasutas,gondolni én.
Nagyon sokan kaphatnak abból az elsíbolt lovettából,hogy ennyi éve ilyen szégyenletesen gyatra ez a cég!
És még csak nem is olcsón!Én pl. évente 1-2x kerékpár csillagtúrára viszem 3 fős családomat,és mindíg muszály kocsival menni,mert a vasút 2x többe lenne,pedig a gyerkőcnek a vonattal felvonulás is kaland lenne.
A szinvinal pedig...,hát tuti,hogy valami keleti országban azt mondanám,hogy "hát ezaz!Ez a kelet!"
Pedig hát ez nem a kelet,csak egyesek azzáteszik /mások pénzén/.

p@rasztpicsa 2008.07.23. 16:13:17

kaland lenne a javából neked is.

Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer 2008.07.23. 16:20:47

Nyilván azé' nem indít különjáratot vagy akármit, mert ígyis-úgyis ugyanannyi ember utazna vele. Akkor meg minek? Ha nem tetszik, közlekedj a konkurens vonattársasággal.

Poha 2008.07.23. 16:27:36

ne gondoljatok, hogy ez kulfoldon is zokkenomentes. Twickenham London legnagyobb stadionja, kb 20 merfoldnyire a belvarostol. Egy-egy qrva nagy koncert utan (kb.11korul) szepen elmegy az utso menetrendszerinti vonat es az allomason kb. 50000 ember varna a vonatot Londonba, de ugye az sosem fog jonni, szal szepen taxi, gyaloglas Richmondba, onnan tube, vagy ilyesmik ... En nagy koncertek vege elott inkabb lelepek az utso 1-2 szamrol, hogy ne kelljen £80 ert taxizgatni.

the real 2008.07.23. 16:41:21

Wembleyről elfelejtkeztél... Bár én akkor laktam ott, amikor újraépítették, szóval nem tudom, milyen, amikor megrohanják a metrómegállókat.

ON: ha a fiatalok végigfekszenek az ülésen, akkor szólsz, hogy üljenek fel. Bár egyrészt nem lehet nagy öröm beülni hozzájuk, másrészt meg végül úgy is megtelik a kocsi, és akkor megint annál a kérdésnél vagyunk, hogy miért nem csapnak hozzá pár másikat.

Uglee · http://nagydobraverem.blog.hu 2008.07.23. 16:48:18

Hát igen, hát igen, én kb 4 éve utaztam hazafelé Sopronból a Voltról. Teszem hozzá, civilizáltan néztünk ki, józanok voltunk, hárman, és mivel hajnali 4-kor kerültünk a pályaudvarra, végigfeküdtünk az ülésen. Azán elindultunk és mentünk. Én félálomban töltöttem az egész utat, majd már BP környékén ébredtem fel arra, hogy az utasok kurvaanyáznak, hogy micsoda egy büdös parasztok vagyunk, gondolom, egész úton ezt csinálták, de egyik faszjankó sem tépte fel az ajtót, hogy azt mondja, "ülj fel te paraszt", hogy egy "Elnézést, szabad itt a hely?"-ről ne is beszéljek.

Uglee · http://nagydobraverem.blog.hu 2008.07.23. 16:49:19

Jah, a konklúzió: béna gyereknek anyja veri a faszát.

Poha 2008.07.23. 17:04:08


the real: igazad van... a regi wembleytol nagyobb volt a twickenham, ugy derengett, h az ujtol is nagyobb, de tevedtem.
GBR National Stadium Multi-use London Wembley Stadium 90 000 2007 all-seater
GBR National Team Rugby London Twickenham Stadium 82 000 1981 all-seater

(: sokhülye :) 2008.07.23. 17:33:00

Egy különvonat több, mint egy millió Forint, azaz a VOLT persze, hogy enm rendel.

Ellenben élből megtehetné, hogy magától több vonatot indít, sőt, ez esetben még azt a "pofátlannak tűnő" de jogos levelet is elfogadnám, hogy

"Kedves Fesztivál Szervezők!

Ha adtok reklámfelületet a fesztiválon és a hozzá kapcsolódó termékeken, adunk különvonatot, okés?

MÁV"

Így lenne jó mindenkinek, de ez persze túl egyszerű...

Vévé_Lóót 2008.07.23. 17:51:40

Elképzeltem azt a vonatot, amelyikre felfér tízezer ember... ez, barátom hozzátartozik a fesztiválozáshoz. Ha neked ennyit megér, hogy lásd a (változatosság kedvéért) ismét a Kispált és a Csapdát... Nem értem miért panaszkodsz. Vagy várod a jótündért, aki meglengeti a varázspálcáját és ezreket fél pillanat alatt hazavarázsol?

Albu 2008.07.23. 17:56:27

2006-ban EFOTT-ról (Zamárdi) _semmi_ gond nem volt a Budapestre jutással. Persze én is 4 kocsis Bhv-szerelvényre számítottam, de 12 kocsis halberstadti jött. Még örültem is az újdonságnak, le lehetett húzni az ablakot… Szabad volt mellettem jópár hely, aludtam fele úton.

A Volt honlapján szerepel tisztességes információ arról, hogyan lehet a rendezvényre való eljutást és az onnan való hazajutást lebonyolítani? Nem. Híresztelik, hogy lezsíroztak volna valamelyik vasúttársasággal egy-két mentesítő vonatot, gyere azzal, és akkor nincs parkolási gond? Ezt is megnéztem: nem. Egy általános bekezdés van, hogy jöhetsz vonattal, az állomáson van infóstand, busz és taxi. Ennyi. Tervezd meg az utad, ha tudod.

A Félsziget Fesztivál is kb. ennyit nyújt, de ők legalább hirdetik, hogy válaszd a tömegközlekedést. Mindkettőt megírtam nekik: az elismerést és a kritikát is. www.felsziget.ro/news/news/a-tomegkozlekedest-valasszuk--919.html

A MÁV sem, a GYSEV sem tette meg ezt a lépést, ez kétségtelen. De gondold el: el tudnál látni egy munkakört ezeknél a cégeknél, hogy a Pesti Estet és hasonlókat figyelve megtervezed a mentesítő vonatok szerelvényfordulóját?

A rendezvényszervezőknek semmi köze ahhoz, hogy az általuk igen jól becsülhető néptömegnek megoldást keressenek? Elég lenne, ha bejelentenék a várható létszámot és időbeli eloszlást, hogy a cégek oldják meg, ahogy tudják. De legalább a létszámot.

Voltam egyszer egy 200 fős kiránduláson, ott sem szerveztek semmit. Az nem lett teljesen tiszta, hogy szimplán elfelejtette a szervező, hogy a BDV-szerelvény befogadóképessége méretű tömeggel akar a Dunakanyarba jutni egy adott induláskor, vagy tényleg az vezette, hogy „így nagyobb poén, nem?”. Az állóhelyek elfogytak a nyugatiban, közülünk is maradtak ott. Vácott pár leszálló, minimális fölszálló, a biciklivel várj még egy órát! Durva szombat délelőtt volt.

De verjük az egészet a MÁV-ra, különben nincs olvasottság. Ugyanis (részben) erről szól ez a hálónapló, ugye?

rp_bubu 2008.07.23. 18:19:29

Én is azokhoz csatlakozok, akik azt mondják, hogy a fesztivál szervezőinek lenne feladata, hogy akár különvonatot rendelve megoldják az utazást. Ha egy iskola képes különvonatot rendelni a kirándulásához, akkor egy profitorientált szervező iroda miért nem?
Magam is utaztam erre a fesztiváltra, oda úton azt hiszem rugalmasan kezelték a dolgokat, plusz két kocsit hagytak a soproni vonatrésznek Győrben, ahhoz képest ahogy meg volt hírdetve, pont a tömeg miatt. A vonat éppen csak befért a peron mellé Sopronban, ennél több kocsit szerintem meg se engedtek volna.

Holnap lehet készülni megint a Balatone fesztiválra a Debreceniek idén ingyen mehetnek. Szerintetek a Záhony - Tapolca közvetlen vonattal mennyien akarnak majd menni? Oda plusz kocsit se lehet rakni, mert 14 kocsi a vonat, fele Keszthely, fele Tapolca, és ez a max. Ami érdekessé teszi pluszban, hogy biciklis találkozót ésa szerveztek a fesztivál szervezők ugyan oda, ehhez nekik kellett volna viszont biciklis kocsit rendelni... de fogadjunk, hogy nem tették meg.

nyomasek_bobo · http://sopron.e-cafe.hu 2008.07.23. 18:39:05

Balaton Soundra fokozták a dolgot: sztrájk!

Kiváncsi vagyok, Szigetre mit találnak ki? (persze a Vasúti híd és rakpartlezáráson kívül)

rp_bubu 2008.07.23. 18:57:26

"Balaton Soundra fokozták a dolgot: sztrájk!"

Azt hiszem egy szavunk se lehet, jártak a vonatok, reggel ha nem is a Déliig, de Budafok-Hárosig simán jutottam, ami ha úgy vesszük, hogy sztrájkkor semmi nem jár, egész jó eredmény.

fourgee 2008.07.23. 19:21:25

Poha: az utolsó vonat 23:40-kor van Sunningdale-ben, onnan 15 perc Staines, Staines-től meg 5-8 perc lehet Twickenham, szóval éjfél után megy el ott az utolsó vonat :)
Pontosítva, éjfél után van ott a Reading-ből érkező vonat. 0:33-kor van Waterloo-n.
De ezt a vonalat nem nagyon hasonlítanám a MÁV "szolgáltatásához", majd talán eljutunk erre a szintre egyszer.

csigaszem 2008.07.23. 19:35:14

A debreceni virágkarneválra lesz különvonat! :)
Nomeg vegyetek időben helyjegyet.

Ahmet · http://www.tinylittlebigthing.blog.hu 2008.07.23. 20:30:08

Már miért lenne a fesztiválszervező feladata, hogy vonatot szervezzen? Biztos a pékségben is ők fizettek pár ezer kenyeret, meg zsömlét, a boltokban meg pár mázsa parizert, mert hát enni kell a bulizóknak. Bizonyára a sörgyár kapacitásnövelését is finanszírozták, valamint tavaly végig kijártak kapálni a szőlőbe, mert bor is kell szegény bulizóknak, hát el kell intéznünk, hogy legyen.
Ha egy 200 fős kirándulást nem jelentenek be, akkor én is azt mondom, hogy hülye a szervező, mert a MÁV-nál se tudják az ujjukból kiszopni, hogy ma lesz 200 extra utas. De egy VOLT, Hegyalja, Balatonsound, Sziget, stb. az meg van hirdetve! Több helyen reklámozzák, mint azt, ha változik az adózás. Mi a faszomat kellene tenni még a szervezőknek?

G.T. 2008.07.23. 22:20:51

EFOTT 2008. Dunaújváros: hogyan jut vissza 10e ember pár óra alatt vasárnap? Vonattal: lassú, és átszállás, de talán felfér az ember... Busz: Á, biztosan tömve lesz... Nem baj, próbáljuk meg a buszt! És láss csodát, a helyi volántársaság alvállalkozókat fogadott, mert felfogta, hogy neki megéri, hogy teli busszal utaztat vasárnap délben. Igy teljesen kényelmesen, "európai színvonalon" 1 óra alatt felértünk Budapestre. Na, a BKV-val tovább tartott a hazajutás, de az más téma...

vanek ur 2008.07.23. 22:30:34

A VOLT-ot a Szigetesek szervezik, és ez meg is látszik... Az még OK, hogy jár éjszaka a HÉV 10 percenként, de mire is hord rá? A 10 percenként járó 906-ra? (Ja, hogy egy csuklós buszra kb. negyedannyian férnek fel, mint egy 6 kocsis HÉV szerelvényre? Sorry...)Vagy a fél óránként járó 901-esre? Élmény volt, amikor kb. 300 ember rohamozta meg az egy szem csuklós buszt.

A szervezőknek minimum annyi kötelessége lenne, hogy írásban értesítik a tömegközlekedési cégeket, mikor lesz a rendezvény, mennyi embert várnak, milyen eloszlásban, stb. A közlekedési cég visszaír, mit tud saját erőből biztosítani, és mi az a pluszkapacitás, amihez már hozzájárulást kér a szervezőktől. Aztán a szervezők eldöntik, mit hajlandók megtenni a népért, és azért, hogy legközelebb is eljöjjenek az emberek.

klackner 2008.07.23. 23:02:40

Ahogy az a posztból és Rácz Péter hozzászólásából kiderült, Sopron és Győr között még úgy-ahogy működött a dolog. Odafele Győrben kapcsoltak fel kocsikat, visszafele ott kapcsolták le. Ebből az következik, hogy a GySEV-nek megérte plusz kocsit felrakni, a MÁV-nak nem. Vagy csak sz.rtak bele. A GySEV, ha jól tudom nullszaldós, a MÁV veszteséges. Nyilván a méretek nem ugyanazok, a GySEV-nek kisebbek a (veszteséges) személyszállítási kötelezettségei, de szerintem a hozzállás közti különbségből is adódik ez.

alert 2008.07.23. 23:08:57

jaj ugyanezért írtam Siófokon a panaszkönyvbe a Balaton Sound alatt...

odafelé, csütörtök korán reggel féllábon utaztam korosodó (tehát nem kigyúrt tini) létemre 2 órát, és a kalauz mondta, hogy már 2 napja túllépte a jegyvásárlás a vonat keretet, lett volna idő és főleg ok pótkocsi indítására. ő, mondta, ha 53 évesen tud a fesztivélról, akkor a diplomás fejesek vajon miért nem?

Siófokon (ahová eredetileg mentem, meglátogatni a szüleimet) kikértem a panaszkönyvet, egy darabig oda sem akarták adni!! "minek az magának?" mondom, panasznak. "milyen panasz?" há, féllábon utaztam sok pénzért, sajog minden porcikám. "hiába ír bele, úgysem változik semmi".

na igen.. várom a panaszra a választ, direkt kértem, ha auguszusig nem kapok, újra beírok. vesszen a máv.

alert 2008.07.23. 23:10:19

ja és soha, SOHA többet nem utazom helyjegy nélkül. kíváncsi leszek annak az utasnak az arcára, akit majd felállítok jogosan a helyemről... kemény az élet.

alert 2008.07.23. 23:12:28

nyomasek bobo: igen, a sztrájkról nem is beszélve... micsoda mázlim volt, hogy hétfőre is szabadnapot kértem... 25 ezer ember, amikor egyszerre kel útnak hétfő első felében, az vicces...

klackner 2008.07.23. 23:14:56

Vanek Úr, arra azért baromi kiváncsi vagyok, hogy a világon melyik fesztivál szervezői indítanak különvonatot a fesztiválra.

"A közlekedési cég visszaír, mit tud saját erőből biztosítani, és mi az a pluszkapacitás, amihez már hozzájárulást kér a szervezőktől."

És akkor a vonat ingyenes lesz? Vagy esetleg a MÁV megfeji a szervezőket is meg az utasokat is? Oszlassunk el egy félreértést: a személyszállítás nem ab ovo és szükségszerűen veszteséges. Hanem csak azért, mert a vonalak nagy része alacsony kihasználtságú. Mégis üzemeltetni kell, mert az embereknek utazni kell. De a tele kocsik nyereségesek! A MÁV-nak üzleti érdeke lenne kocsikat pakolni a vonatra - kivéve ha úgy gondolkodnak, hogy az utasoknak valahogy haza kell jutniuk, nagy részük középiskolás, ergo nincs jogosítványa, majd megvárja a következő, félig üres vonatot, amely esetleg egy pótdíjas IC. Ez rövidtávon hasznos, középtávon veszteséget okozó hozzállás.

klackner 2008.07.23. 23:19:31

Ja, és még van az is, hogy amikor a vasárnap esti utolsó IC-n a másodosztály már tele, nem kapcsolnak rá új kocsit, hadd vegyék a Budapestre utazó egyetemisták az első osztályú jegyeket...

alert 2008.07.24. 00:13:24

klackner 2008.07.23. 23:14:56 - és itt nem az van, hogy ha elméletben elfogy a jegy, nem adnak el töbet, hanem hadd könyököljünk egymásban órákon keresztül... egy mozi, egy IC, egy fesztivál (!) természetszerűleg nem telik be, de egy helyekkel rendelkező vaon nagyonis! ihetetlen következetlenség, sőt, szemtelenség ezzel nem számolni.

alert 2008.07.24. 00:15:02

bocsánat, "többet", de méginkább: "..természetszerűleg BETELIK, .." - ezt akartam, csak már késő van.

Snake 2008.07.24. 01:32:08

Arra nem gondolt senki, hogy néha még a SZVÖR (Személyszállító Vonatok Összeállítási Rendje) szerinti kocsimennyiséget sem tudja biztosítani a szerelvényt kiállító állomás a kocsihiány miatt? Örülni kellene annak, hogy legalább a GySEV biztosított valamennyi többletférőhelyet. Legalábbis Győrig, mivel utána valószínűleg kellett a kocsi, hogy legyen mit elküldeni a másik vonatokban.

atleta.hu · http://www.atleta.hu 2008.07.24. 01:52:05

klackner: > Ja, és még van az is, hogy amikor a vasárnap esti utolsó IC-n a másodosztály már tele,
> nem kapcsolnak rá új kocsit, hadd vegyék a Budapestre utazó egyetemisták az első osztályú jegyeket...

Mondjuk ez ilyen. Kereslet-kinalat. Ha fogytan az aru, es van kereslet, akkor bizony felmegy az ara. Az elso/masodosztaly ezt ezek szerint automatikusan megoldja, de pl. a repjegyeknel ez teljesen bevett gyakorlat (meg gyakorlatilag mindenhol).

Ha neked fontos, hogy olcsobban vedd, akkor vedd meg elobb. Miert kapcsolna fel ilyen esetben plusz kocsit a mav? Tobb kiadassal kevesebb bevetelt? Tok irracionalis. Az mas kerdes, ha elfogy a hely (vagy ha megsem vennek meg az elso osztalyra a jegyet az utasok).

ehhh 2008.07.24. 02:07:38

szerintem gyertek ki franciaorszagba egy tanulmanyutra.
itt vonaton tenyleg csak az olyan idiotak jarnak, mint en.
egyreszt draga. 30 kmes jegy 6,5 euro, azaz 1500 ft, masreszt ritkan jar, csatlakozasilag nulla, eleg gyakran es eleg sokat kesik. illetve hetente egyszer ketszer nem is indul a reggeli munkaba vivo vonat, mert eppen valakik "lazan sztrajkolnak". mert a rendes sztrajk az itt pl azt jelenti, hogy 2 hetig semmilyen vonat sehonnan, sehova, altalaban le van szervezve egyeb tomegkozledekesi vallalatokkal (pl metro), szinten sztrajk, illetve idonkent ehhez bekapcsolodnak a benzinszallitok, vagy legalabbis valakik megakadalyozzak, hogy benzinhez jusson az orszag (legutobb pl a halaszok, marseilleben). na az ugy tenyleg nem vicces. volt olyan berletem, amit egyetlen egyszer sem tudtam hasznalni, mert akkor eppen nem indult vonat. nem valtottak vissza a jegyet honapokig, mert meg tart a sztrajk, utana egyszeruen azt mondtak, hogy ok bizony engem megfeleloen tajekoztattak. bizonyithatom 3 honappal kesobb, hogy de nem is... ahh. sirni mindig lehet, de senki ne gondolja azt, hogy ilyen csak magyarorszagon van. mert nem.

Spacedevil 2008.07.24. 09:05:30

A különvonat,plusz kocsi megszervezése és költsége a fesztivál szervezőit terheli.
A Szigetes zsozsómaximalizálásba nem fér bele az,hogy rátok költsenek még egy fillért is. AZ ő kötelességük a plusz szolgáltatások megszervezése, kifizetése.
Biztosan elfogyott a pénzük... : )

Spacedevil 2008.07.24. 09:10:49

RACZPETER!

Holnap lehet készülni megint a Balatone fesztiválra a Debreceniek idén ingyen mehetnek?
Ennek semmi köze az utazáshoz..
A Balatone fesztivál szervezői(Sziget holdudvar) nem az utazást tették ingyenessé hanem a belépést a Debrecenieknek a fesztiválra.
Miért?? Ilyen jó fejek???
Nem.. azért mert pont akkor van Debrecenben a Campus fesztivál ami nagy konkurencia.. ki kell csinálni.. szerinted merő emberbaráti szeretetből csinálják???

csavargó 2008.07.26. 11:27:23

Ne tessék a volt első és utolsó napján utazni. Régi szabály :)
És kedves voltosok: kotsog turisták :D