MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Sajtóközlemény

2008. július 17. - georgejr

Ügyfélszolgálati Iroda


A MÁV-START Zrt. az utasok kényelmesebb kiszolgálása érdekében ügyfélszolgálati hálózatot alakít ki a forgalmasabb pályaudvarokon. Első alkalommal a Keleti pályaudvaron került átadásra az Ügyfélszolgálati Iroda. A szolgáltatások között, belföldi és nemzetközi információs szolgáltatás, illetve azonnali problémakezelési lehetőség várja az utasokat. Az érdeklődők informálódhatnak a MÁV-START Zrt. szolgáltatásairól, az aktuális kedvezményes utazási lehetőségekről, az új termékekről, mint például a tavasszal bevezetett START Klub kártya, vagy a 30 napos vasúti bérlet, de megismerhetik a júniusban elindított internetes jegyvásárlási lehetőséget is, vagy a nyáron közlekedő Siófok Expresszt. A nemzetközi utazások esetében, az útvonalak előzetes megtervezésével, csökkenthető lesz a Keleti pályaudvar nemzetközi pénztárában a jegyváltásnál a várakozási idő. Az elsőként a Keleti pályaudvaron megnyitott MÁV-START Ügyfélszolgálati Iroda, az épület főbejáratánál jobb oldalon található első iroda helyiség, hétköznap 8-16 óráig várja az érdeklődőket. A jövőben, az ügyfélszolgálati hálózat kiépítésével, még számos helyszínen találkozhatnak az utasok az Ügyfélszolgálati Irodákkal, a Keleti pályaudvar után Budapesten a Nyugati és Déli pályaudvaron, illetve ezt követően vidéki nagyvárosokban.


Nemzetközi vasúti menetjegyek hamisítása


Európa-szerte egyre több hamis nemzetközi jegy, és bérlet, kerül forgalomba, melyek közül a leggyakrabban manipulált okmányok az InterRail bérletek. Európai viszonylatban, a hamisításokból, csalásokból eredően több millió euró éves szinten a vasúttársaságok vesztesége. A menetdíjbevételek biztosítása érdekében a MÁV-START Zrt. jelentős hangsúlyt fektet a jegyhamisítás elleni küzdelemre: a jegyvizsgáló munkatársak rendszeresen vesznek részt tréningeken és oktatásokon, hogy minél hatékonyabban történjen a hamis bérletek felismerése.

A hamisítások, csalások ellen évek óta folytatott küzdelemben, nemzetközi összehasonlításban kiváló teljesítmény nyújt Magyarország, élen járunk a hamisítványok kiszűrésében. A hamis InterRail bérletek 40-50%-át a MÁV-START Zrt jegyvizsgálói foglalják le, akik jól ismerik a már általános hamisítási technikákat. Napjainkban egyre több professzionális hamisítvány is megjelenik a piacon, de a vasutak szoros együttműködésének, és a vasútbiztonsági szervezetekkel valamint a rendőrséggel való együttműködésnek köszönhetően nyomon követhetőek a tettesek, a legtöbb esetben már jegyvizsgálatkor kiderül, hogy nem találhatók a megfelelő biztonsági elemek a jegypapíron. 

Fontos felhívni a figyelmet, hogy a nemzetközi menetjegyeket, InterRail bérleteket hivatalos jegykiadóhelyeken váltsák meg az utasok, mert a különféle internetes fórumokon ajánlott, vagy egyetemeken, olcsó áron forgalmazott nemzetközi bérletek gyakran hamisak, melyek ellenőrzésénél felismerhető a csalás. A hamisítók pénzbüntetéssel, közmunkára ítéléssel, vagy akár több éves szabadságvesztéssel is sújthatók.

A hamisítás visszaszorítására nemzetközi szinten is egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek a vasutak: egységes jegytípusokat vezetnek be, folyamatosan tartanak nemzetközi oktatásokat, könnyen felismerhető egységes biztonsági elemekkel látják el a menetjegyeket. A MÁV-START Zrt. a partnervasutakhoz hasonlóan speciális UV lámpákkal, illetve olyan segédanyagokkal látta el személyzetét, mellyel a hamisított jegyek biztonsággal felismerhetők.


MÁV-START Zrt.
Kommunikációs Igazgatóság

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr1572815

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.