MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Soha nem voltunk még ennyire közel

2008. július 13. - georgejr

"Soha nem voltunk még ennyire közel a megállapodáshoz" Ezzel a szöveggel hangoztatja a vdszsz csak így kisbetűvel, hogy mennyire közel vannak a sikerhez. (mellesleg a harmadik birodalomban is ez járta, pedig az oroszok már a spejzban voltak anno)

Igaz nyar van, sokan nyaralnak, vonattal mennek nyaralni miegymás. De GI Joe továbbra is egy egész ország zsarolásával, próbálja kicsikarni a 250 nettót. Csak egy bibi van. Találtak valami gikszert és lehet az a 100 milliárd csak 30-60 milliárd lesz. Jó van Pistukám, ügyesek vótatok. Hát bazd meg. Ha nem megy át az EU-n, ha csak ennyi lóvé jön be, mire van pofája 250 nettót követelni, annak az embernek, aki liftes, jakuzzis villájában tesped, amíg az igazi vasutasok a 40 fokban izzadnak?

Ha lesz sztrájk, kíváncsi vagyok hány ember lesz rosszul a tömött buszokon, hány kismamát, időst fog ez megviselni? Ja bocs, csak engem érdekel.

tovább a mavsztrajk.blog.hu-ra

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr16566056

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kacagogerlice 2008.07.13. 15:48:26

Nem, nem csak téged érdekel, hidd el! Őszintén kíváncsi lennék, hogy hány szakszervezetis tag gondolja még ezt komolyan - a Gaskón kívül...

Kacagogerlice 2008.07.13. 16:06:48

"Július 14-én 00:00 órától folytatjuk a sztrájkot (ld. mellékelt fájl), amennyiben a MÁV Csoport cégeivel nem sikerül követeléseinkről megegyezni a kezdeményezésünkre július 13-án 19 órára összehívott tárgyaláson se." --> addig strandolnak, vagy mi?

"Annak ellenére, hogy gyakorlatilag minden megoldási javaslatra nyitottak vagyunk, a munkáltatók továbbra sem kívánnak alkut kötni." --> pl. leállni ezzel a faszoskodással?

"Egyelőre úgy tűnik, a még elégséges szolgáltatásokról se, ami újfent káoszhoz vezet majd a vasúti hálózaton." --> ez a hétköznapokban sem nagy kunszt lassan...

"Szakszervezetünk elfogadhatónak tartja a még elégséges szolgáltatásra a MÁV-val 1995-ben megkötött egyezséget. Ez gyakorlatilag minden vonalon reggel és este egy-egy vonatpár, a főváros elővárosában pedig további 20 vonat közlekedtetését jelentené. (További információk később.)" --> update-elni kéne ezt a 13 éves egyezséget.

Hercegnő88 (törölt) 2008.07.13. 20:56:43

Nyugi,a normális embereket érdekli a dolog,de mint tudjuk,gaskó NEM az.A dolgozó MÁV-osoknak kellene fellépni ellene,h észrevegye,ő az egyetlen,aki szerencsétlenkedik.A vasutasok többsége is unja már ezt az egészet.

Tofi 2008.07.14. 01:52:04

Már ma érződött a sztrájk hatása.
Jöttem haza a Pestet kikerülő egyenes vonattal (Tapolca-Nyíregyháza) Gárdonytól Karcagig, kb. 3 és fél óra. Se kismama, se öreg, se semmi nem vagyok, de kismillióan voltak (mindenki jött haza a Balcsiról), 50 fokban nem lehetett lehúzni az ablakot, tömött sorokban álltak a vonaton az emberek, nuku levegő, és a baromja még nekiáll cigizni...nulla tolerancia, mondom ezt úgy, hogy muszáj voltam egy dohányzó kocsiban utazni, szóval elvileg lehetne cigiznie, gyakorlatilag meg a k.a., mert nincs tekintettel arra, hogy muszájból van a legtöbbje egy dohányzós kocsiban, nemdohányzóban ugyanis nem fért el.
Szóval csak gratulálni tudok ezeknek a problémázós drága embereknek, akik miatt hering módjára utazhattunk órákat, majdnem rosszul lettünk páran, de őket ez nem érdekli...

Jamy000751 2008.07.14. 07:08:06

Mint már oly' sokszor...egy tárgyalás lezárásához, megegyezéshez nem két fél szükséges? A minisztériumot, a MÁV csoport vezetését szerintetek ezek a dolgok érdeklik? Ugyan úgy tespednek légkondis irodákban és lakásokban.
Biztos unják a munkavállalók is; sőt azt is, hogy dilettánsok szétlopják a vasút maradék vag(y)onkáját! ( mit keres egy bukott BKV-s a MÁV csoport vezetésében???? )

petya.bacsi 2008.07.14. 08:58:21

Jamy000751: jól mondod, két fél kell a megegyezéshez meg normális vitaalap. amit követelnek az nem az. ha megkapnák a 11 milliárd forintnyi követelést a 32 milliárdnyi juttatás mellé (ingyenjegy), akkor mi lenne a következő? Szolgálati lakás vagy autó minden vidéki vasutasnak, a pestieknek meg rózsadombi villa?

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2008.07.14. 10:21:41

Gaskó Úrnak lehet üzenni? Amíg a 19.50-kor induló vonatra 20.26-kor teszik rá a mozdonyt, és amíg a 20.20-as vonat 20.36-kor indul a Déliből addig inkább kussoljon, és ne akarjon béremelést senkinek. Majd ha megdolgozott érte.

kenshikun 2008.07.14. 12:45:04

Egyet értek, hogyha valamit akar valaki azért meg kell dolgoznia, és abba nem fér bele az, hogy a vonatok folyamatosan, értsd: FOLYAMATOSAN, kiszámíthatatlanok, és ehhez nem kell sztrájk. Minap volt a cikk, hogy egyes vonalakon most sem tudni, hogy mikor közlekednek a vonatok, és ez nem sztrájk alatt van. Ha végre megéljük azt, hogy a vonatok a menetrendnek MEGFELELŐEN közlekednek az már tárgyalási alap, addig inkább azon dolgozzon, hogy ne minden nap úgy érezzük, mintha sztrájk lenne...

Jamy000751 2008.07.14. 15:50:32

A kommenteket olvasva eltűnődöm mennyire mellé "lőttök"! Ki dolgozzon keményen? A startos, a pályás, a gépész, a trakciós, az íkás, a vasútvilles ( persze hogy mindd :-) )?! Megesik, hogy a pályás a belét kidolgozza, akkor is késik a vonat, hiszen -a felsorolásból látható- vannak páran, akik még elbaszhatják ( és fordított felállás is lehet ). A lényeg: amíg a MÁV csoport nem rendelkezik olyan vezetői apparátussal, kik célja nem a tulajdon átmentése, hanem megfelelő információ biztosításával a vasúti közlekedés menetrendszerű biztosítása, addig bármely szakszolgálat munkavállalója a belét kidolgozhatja, akkor is ilyen marad a helyzet!

petya.bácsi!
a szabadjegy nem juttatás, amit a nagylelkű MÁV ad a munkavállalóinak, hanem törvényi előírás! A kezelésük viszont a Start ZRt. hatásköre, ergo ez esetben lehet szidni a startot, hogy mi a francnak ad olyannak is, kinek nem járna.

Jamy000751 2008.07.14. 16:02:52

Hogy világos legyen!
A MÁV Start ZRt. megrendeli -szintén a vasútból kivált cégtől- a menetrendet az elvileg megvásárolt menetvonalhoz. Elkészülte után a MÁV Start ZRt. felelős vezetői ezt átnézik, módosítják, véleményezik és többszöri nekifutásra elfogadják! És ez itt a lényeg! Ha nem tartható menetrendet fogad el, akkor a pórnép vérrel, verítékkel sem tudja a menetrendszerűséget biztosítani!
EZÉRT NEM A MUNKAVÁLLALÓ -AKÁR SZTRÁJKOL AKÁR NEM-, A HIBÁS (vannak kivételek)! Mégis folyton őket baszogatjátok!♠

kenshikun 2008.07.14. 20:29:44

Nekem eleve az érthetetlen, hogy minek kell évről-évre új menetrend. A felénk 1998 óta történt módosítások a menetrendben csak rosszabbá tették, és az utasszámot csökkentették, időnként már "A vonat előreláthatólag, mint mindig, 20 percet késik" mondatok sem voltak meglepőek, és valóban, emiatt nem a TR, a gépészet, nem a dolgozók voltak a hibásak, hanem akik összeállítják ilyen lehetetlenre a menetrendet évről-évre egyre rosszabbul. Pl. hogy néz ki, hogy egy vonat mellékvonalról 5 perccel később ér be a fejállomására, mint a neki csatlakozásul szánt vonat, és a kövi 50-60-70 perccel később indul, és nem indíthatják önhatalmúlag előbb, mert bünti lesz? Azoknak kéne elsősorban az alkalmasságát megvizsgálni, akik ezeket a lehetetlen menetrendeket összeállítják, vagy elfogadják.

petya.bacsi 2008.07.14. 22:46:28

Jamy000751: ha törvényi előírás, akkor még egy törvény, amit módosítani kellene :), de persze akkor is lenne bőven olyan vasutas, aki dolgozik, de ezáltal ő is büntetve lenne... (én nem tudtam, hogy törvény, a BORSOnline juttatásról írt (www.borsonline.hu/news.php?op&hid=10632 ))

Most, hogy leírtad, hogy hogy készül a menetrend (szeretem a kulisszatitkokat egyszerű fizető utasként - ez nem célzás, így lettünk megszólítva az ajtókon lévő matricákon...), de egyszerűen tényleg röhej, hogy szinte minden vonat min. 10-20 perces késéssel közlekedik.
A drága menetrendszerkesztőt, és azokat, akik benne vannak a projektben kötelezném, hogy utazzanak egy-egy vonalon, mert ugye a problémaként kezelt utas hiába szövegel a menetrend miatt, szavaik nem találnak meghallgatásra, ennyi erővel a szomszéd kutyájának is elmondhatná - igaz, az legalább válaszol. Az utas az, aki minden nap utazik, meg ugye a jegykezelő, mozdonyvezető, de gondolom az ő szavai, ötletei sem találnak meghallgatásra

A 120a-s vonalon Tápiószecsőn már hónapok óta szenvednek az állomással, havonta-pár havonta új menetrend jön, máshol ennyi idő alatt egy komplett házat felépítenek, de ott még javában dolgoznak, haladnak, mert ez azért látszik.

Természetesen a közlekedést megfogja ez az építkezés, amiatt van a pluszkésés - ha nincs semmi, akkor is késnek a vonatok, és most inkább nem is említeném a mocskos és bűzölgő üléseket, amire az utasok kénytelenek leülni.

Ilyen körülmények közé még a vágnivaló marhákat sem hajtanám - ennyi pénzért, amennyit az utas fizet meg pláne nem.

Jamy000751 2008.07.15. 06:31:14

petya.bácsi! Az utazási kedvezményt a Vasúti törvény írja elő. Módosítása bonyolultabb ( 2/3-os tv ), mint ha a MÁV Start ZRt. megvizsgálná kinek osztogatja. Az osztogatás miatt tekintik juttatásnak.
A menetrend szerkesztők talán még életükben nem utaztak vonaton! :-)
Az, hogy pályafelújítás esetén pár percekkel toszigálják a vonat menetrendjét és kikiáltják vágányzári menetrendnek csak adnak a szarnak egy pofont! A szerkesztő urak -a start nagyjait is beleértve- nincsenek tisztában a technológiai időkkel!
Jó magyar mentalitás szerint őket nincs ki számon kérje; néha csak a sokat kritizált érdekképviseletek.

Jamy000751 2008.07.15. 06:41:19

kenshikun! Azért kell évről-évre új menetrend, mert azoknak a szerencsétlen szolgálati autóval járó menetrendszerkesztőknek nem lenne munkájuk és akkor hogy tartanák el a családjukat, illetve a start hova számoltatna el annyi pénzt! :-)
Megboldogult vasutas koromban utaztunk Francia országba. A nemzetközi pénztáros adott egy ütött-kopott menetrendet és láva az arcunkat hozzátette, hogy nyugodjunk meg ott 15 éve! nem változott a menetrend! Láss csodát igaza volt! Még iskolába jártam, Békéscsaba-Győr viszonylatot egy nap alatt meg lehetett járni. Most....:-)
Jöttek a tarthatatlan menetrendek, melléjük pedig a parasztbutító jól csengő szlogenek!
Sokaknak igaza van! Itt lehetne ezeket számon kérni a nagy nyilvánosság előtt!

petya.bacsi 2008.07.17. 17:57:49

www.vdszsz.hu/drupal/index.php?q=node/198

Megint megy a fenyegetőzés. Az 1-2 órás sztrájk izgalmas lesz, én tutira nem lennék azon a vonaton se kalauz, se mozdonyvezető...

petya.bacsi 2008.07.22. 18:39:32

Soha nem voltak még ilyen közel, január óta helyben topognak, és persze ma sem egyeztek meg:

www.fn.hu/cegek/20080722/nincs_egyezseg_mav/

Lassan már a 2009-es évi tárgyalásokat kezdik... :D