MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Erre nem érek rá

2008. július 04. - georgejr

Az információban csupa olyan ember ülhet, akik úgy gondolják, hogy a munka nekik pénzbe kerül. Hogy is van ez? Szánalmas, hogy továbbra is az a bevett szokás, hogy az utas az a csúnya utas biztos csak rosszat akar a kollégának. Persze ott a másik oldalon a szakszervezet, aki megvédte a nyilvánosan, kamera előtt lebukott kallert, aki zsebre adott  jegyet, mondván csóró kalauz keveset keres...

Kedves Üzemeltető


A MÁV a nyárra való tekintettel agyonreklámozza külföldi fapados járatait, gondoltam megpróbálom én is és a MÁV-val nyaralok. Jelenleg a károm 60 000 Ft-ra rúg, és még jegyet nem vettem.

Nos, Amszterdamba szerettem volna utazni. A honlapon találtam is ilyen utat, igaz a 21. században internetes jegyrendelés nem létezik nemzetközi viszonylatban a MÁV-nál. Felhívtam a kék MÁV-Start számot, ahol azt a felvilágosítást kaptam, hogy minden nap megy vonat Amszterdamba bécsi átszállással és jegy is van rá. Gondoltam ez tök jó, rendben is van, és mivel ez egy esti időpont volt, a jegyvásárlást másnapra halasztom. Interneten keresztül megrendeltem a kinézett szállodában a szobát és kifizettem rá az előleget (230 eur). Másnap a miskolci jegyirodában közlik, hogy az adott napra nincs jegy, nem is volt. Még itt sem voltam ideges, de mikor megkértem a hölgyet, hogy nézze már meg nekem, hogy a héten melyik napra van jegy, azt a választ kaptam, hogy ő erre nem ér rá, meg, hogy ez neki pénzbe kerül (?). Kérdem én: az információs pultban a hölgy nem ér rá informálni az utasokat??? Akkor meg minek ül ott?? Nem ez a munkája, nem ezért fizet neki a MÁV? Így csak azt nézte meg, hogy a tervezett utazásom követő napon van e jegy még az adott vonatra. Ekkor már kicsit elkeseredett voltam. De gondoltam, hogy majd a MÁV illetékes minőségbiztosítási emberei igazságot szolgáltatnak. Panaszt szerettem volna tenni a miskolci dolgozójuk ellen, mire azt mondták, hogy szerezzek tanúkat, mert addig a fegyelmit sem indítják el. Nem elég az én szavam? Meg egyébként is minek szánnék erre időt, energiát ha nem volna igaz? Vagy mit hisz a MÁV? Nincs jobb dolgom, mint sztorikat kitalálni a dolgozóikról? Jó, mi? És ezzel bezárul a kör, hiszen maga a MÁV védi azokat a dolgozókat akik nem csinálnak semmit, még a nyilvánvaló munkájukat sem látják el. Ezzel a MÁV pénzt dobál ki az ablakon, hiszen olyan ember bérét fizeti, aki munkát nem végez. És kedves adózó, TE is fizeted ennek az embernek a bérét.

Szóval tisztelt MÁV, én évekig éltem Németországban és tudom milyen az uniós színvonal... Nemhiába, a MÁV még a Balkánt is alúlmúlja, mind szolgáltatás színvonalában, mind hozzáállásban.
 

Üdvözlettel: egy csalódott „utas"

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr75552709

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Eleg_Volt_a_hazaarulasbol! · http://ciganybunozes.blog.hu 2008.07.04. 11:52:31

aki mavot hasznal sikeres ember nem lehet.
a nemetorszagi viszonylattal nem lehet ezt a szart osszehasonlitani, ami itt van.
ezt kellett volna privatizalni, nem a cargo-t..

ladislaus 2008.07.04. 11:58:59

nyaka megfog, kiemel a pultbol, foldrevisz, megtapos. kb ennyi és aztán ért a szép szobol :) Mennyi tirpák!

tra lala 2008.07.04. 12:06:09

Azért a máv álláspontja is érthető..
Nem akarta megadni az elsőbbséget a pénztáros? Hát jó, én meg azt mondom róla, hogy elvette a jegyre szánt pénzt, de jegyet nem adott, hanem csak elhessegetett onnan. Na most jól megkapja. Börtönbe megy. Ilyet úgyse találnék ki, hisz nincs erre időm. Tanu meg minek, nem vagyok én hazug ember.
Na ezt hiszi a máv, és ezért nem fog bemondásos alapon büntetni.

A történet ennek ellenére szomorú, bár nagy bátorságra(?) vall, hogy úgy foglaltál és fizettél ki egy szobát, hogy nem volt még meg a jegyed. Ha még igazat is mondtak volna az információnál, másnapra akkor is elfogyhatott volna a jegy..

gday (törölt) 2008.07.04. 12:10:35

Kedves levélíró! Utazz orangeways-el (www.orangeways.com). 20ezerért oda-vissza visznek és italt ingyen kapsz az utazásod során. Kényelmes fotelekben utazol és plazma tévéken az egész utazás során filmek mennek... ennyi :)

airdace · http://metamorfozisok.blogspot.com 2008.07.04. 12:11:57

Legközelebb csak Bécsig vedd meg a jegyet a MÁV-nál (bár az is elfogyhat, és nem lehet interneten megnézni). Bécstől lehet online kedvezményes jegyeket kapni az ÖBB honlapján.

blügy-blügy 2008.07.04. 12:18:12

Én nem mertem volna előleget fizetni szállodára, amig meg nincs a vonatjegy

martinasz 2008.07.04. 12:23:17

Huhuhúú! Hogy ez a T.LADISLAUAS gyerek milyen bátor lett! HIhIhi! Egyébként meg nem értem ezt az egész történetet! Miskolcról pestre óránként megy vonat! Peströl Becsbe szintén!Hogy Bécsből Amszterdamba hány óránként azt valóban nem tudom,de elképzelhetetlennek tartom,hogy egyetlenegy aznapi,vagy másnapi bécs Amszterdam vonatra ne lehetne jegyet kapni akár Bécsben!

NGabor 2008.07.04. 12:26:18

Van jelenleg arra lehetőség, hogy az állami sínpáron más szolgáltató is fusson, hasonlóan a légi közlekedéshez?

Ez alatt azt értem, hogy DB vagy ÖBB indítana járatokat Budapestra, Záhonyba, Debrecenbe. A románok mondjuk Szegedre, Debrecenbe, Budapestre stb. Magán cégek üzemeltethetnének belföldi járatokat is.

Ekkor nem kell privatizálni. A szabad verseny megoldaná. Elméletben... Mert ugye, ha a forgalomirányítók keresztbe vernek vis major-ra hivatkozva, akkor könnyen el lehet lehetetleníteni.

Vagy van ilyen, csak még nincs rá hajlandóság?

LiberAll 2008.07.04. 12:27:03

A Spammerek támadása, meg az orangevaj...lol
Amúgy mávval utazni felér egy előkézéssel a pokolba...

Bisi 2008.07.04. 12:32:32

Te hülye vagy! 60e-ért három ribit kapsz Miskolcon és 2 g anyagot! Minek mennél Amszterdamba???

efi 2008.07.04. 12:56:25

NGabor

Jelenleg személyszállításban nincs, bár 2007-től tervezték. Teherszállításban van.

petya.bacsi 2008.07.04. 13:09:09

NGabor: jó volna, ha lenne más alternatíva, az első utas lennék, aki rácsapja a MÁV-ra az ajtót, és átül a másik céghez - akár picivel többért is, ha kulturált körülményeket biztosítanának, és nem a mocskos és büdös ülésen koszolnám a ruhámat amikor utazom.

De! Sajnos ez kivitelezhetetlen szerintem, kötött pályánál. Itt minden hétre jut valami (nem akarok példákat kiemelni, olvass vissza, vagy nézd meg az elmúlt hetek MÁV történéseit), és bizony ezt a más cégek is megszívnák, ha éppen megint esemény van. Max. dízelmozdonyokkal kivédhetnék a felsővezetékes mókát, de akkor is lennének szép fennakadások.

A nem-MÁV cég pályahasználati díjat fizetne, vagy hogy? Itt azért húzósabb.

A buszoknál, repülőknél nincs ilyen akadály, de kötött pályánál sajnos akár keresztbe is pakolhatnának a konkurenciának - nem feltételezek ilyet, de akár ez is előfordulhat).

petya.bacsi 2008.07.04. 13:10:32

Én ha nyaralni megyek, szépen kihagyom a MÁV-ot.

Miért?

Késik, koszos, sztrájkkészültség van. stb. Kell ennél több, idegeskedjek még a nyaralás alatt is?

JuveKrisz 2008.07.04. 13:14:47

Miskolcon van egy vizidívány méretű hölgy az információban.
Többször harcoltam már vele a levelezős diákhoz járó kis igazolvány kitöltésekor.

Ő szerinte túl sok viszonylat van beleírva és engem meg fognak büntetni, meg vissza fogják vonni a kiegészítő igazolványt.
Mondom neki, hogy akkor csináljanak olyan menetrendet, hogy Miskolcról Békéscsabára el tudjak jutni közvetlen vonattal a legrövidebb úton lehetőleg kevesebb mint 6 óra alatt.
Jelenleg ez a helyzet.

A kallerek és a máv tájékoztatása szerint nekem akár 15 ilyen igazolványom is lehet, amely telis tele van írva különböző viszonylatokkal.
Erre azt mondja a nő, hogy akkor elveszi az igazolványom és hívja a felettesét.

Mondom híjjad vazze. Legalább kiderül hogy mennyire nem ismered a szabályokat.
Nos a felettese felvilágosította hogy nekem van igazam, azóta ha odamegyek a pulthoz előre köszön, és magyarán mondva még a seggem is kinyalja csak ne kelljen megint a felettesét hivnia.

:)

TBone 2008.07.04. 13:29:23

Nekem azsiaban viszont kellemes elmenyem volt a vasuton. Kuala Lumpur - Szingapur oda vissza kettonknek mindossze 13kHUF, fotelben, uditovel, mozival. Az ut 4 ora volt es a zold dzsungelen es az olajpalma ultetvenyeken kivul mast nem lehetett latni.
Visszafele viszont majdnem lekestuk a vonatot, mert dugoba kerultunk a taxival. Kb 1 percel az indulas elott ertunk oda, rohantunk is a vonat fele. A kalauz meg mondta, vissza kell menni, mert nem adtuk oda az utlevelunket a hatarornek, de ne izguljunk, nem indulnak el nelkulunk.

Csak miattunk feltartoztattak a nemzetkozi vonatot legalabb 5 percre, es senki nem csinalt belole ugyet, meg mosolyogtak is hozza.

georg 48 2008.07.04. 13:40:19

Egy valamit tisztázzunk! Magyarországon, a máv és a bkv / beszkárt régen /, mindig is a legalja, lecsúszott rettenetesen alacsony iq. val rendelkező embereknek adott munkát. Most is így van ez. Remélem, nem sértettem meg vele valakiket? Ha igen, ő kivétel, mert a fent felsoroltak nincsenek internet közelben.

v2peti 2008.07.04. 13:48:04

Nem szabad ilyent csinálni, hogy előbb foglalsz szállást, és utána veszel jegyet. Ugyanis, ezek a fapados árú jegyek kurrensebb időpontokra már akár az indulás napja előtt egy hónappal elfogyhatnak!!! De amúgy sem árt 4-5 nappal előbb megvenni, és akkor lehet keresni egy normális péntárost. Ha meg mindegy az ár, az nem fapados is megfelelő, akkor meg vehetsz Bécsben is az indulás előtt. A Bp-Bécs jegyet meg talán ki tudja adni a Miskolci péntáros, és nem haladja meg a szellemi képességeit.

grigorij (törölt) 2008.07.04. 14:04:44

Emlékszem 1990-ben lerobbant az autónk, ezért vonattal kellett Münchenből Hannoverbe utaznunk... Intercity, nem az ICE, 640 km, menetidő 5(!) óra!!! Nem volt kattogás, nem volt zaj, klíma működött, a WC tisztább, mint egy éttermi fehérmosogató... Az ajtók fotocellásak, volt utastájékoztatás, és időben bemondták, ha a hegyek között, vagy hosszabb alagútban nem lesznek használhatók a vonaton található telefonkészülékek!!!
Visszafelé detto!
Mindez 1990-ben, DB!
Most utaztam a szobi vonattal... Koszos, büdös, kitört ablakok...
MÁV, 2008...

galicius 2008.07.04. 14:10:27

Hát jó nagy káród van.

kerikak 2008.07.04. 14:15:19

én azért tudok ellenpéldát is, áprilisban voltam Krakkóban és Varsóban egy hétvégén, jegyvásárláskor az ügyintéző nagyon kedves és türelmes volt (Keleti pu, nemzetközi jegypénztár), hosszú percekig lapozgatott mindenféle füzeteket megkereste nekünk a legolcsóbb megoldást
odafelé a kalauz nem beszélt semmilyen élő nyelven a lengyelen kívül, de a kupé tiszta volt, a vonat nem késett, ugyanezt tapsztaltuk visszafelé amikor is még kávét és péksüteményt is kaptunk reggel

nemszolidaris 2008.07.04. 18:15:00

Érdekes hírre bukkantam a VSZ honlapján. A közlekedési minisztérium szakállamtitkára megmondta, hogy miért van ekkora csődben a MÁV:


"Csepi Úr beszédében megjegyezte, hogy a MÁV nehéz helyzetbe kerülése arra vezethető vissza, hogy a MÁV Csoporton belül a 2002-2007. közötti időszakban a versenyszférához képest gyorsabban nőtt a munkavállalók átlagkeresete, s ez okozta azt a veszteséget, amelyet a MÁV már nem tud elbírni."

Magyarul 2002 óta a fejlesztésre szánt pénzt felemésztették az óriási béremelések. Gaskóéknak még ezután is van pofájuk sztrájkot hirdetni.
Közben az utasok meg szívnak.

Napsugrar 2008.07.04. 19:57:41


A MÁV-START Kommunikációnak a balul elsülő marketing helyett, inkább az utasbarát kiszolgálásra kellene nagyobb figyelmet fordítania. (S nem úgy viselkedni, hogy Ő K mindenki felett állnak.)

nemszolidaris 2008.07.04. 20:31:13

Gondolom 2002 óta a Kommunikációs csapat is felszaporodott. Jó lenne, ha inkább a takarítással, meg az utasokkal foglalkoznának.

Greg36 2008.07.05. 10:38:20

georg 48 2008.07.04. 13:40:19
"Egy valamit tisztázzunk! Magyarországon, a máv és a bkv / beszkárt régen /, mindig is a legalja, lecsúszott rettenetesen alacsony iq. val rendelkező embereknek adott munkát"

Rettenet nagy tévedésben vagy. Anno, hajdanában danában (70-100 évvel ezelőtt), a vasúthoz, BESZKARThoz olyan magas volt az orvosi, stb. követelmény, hogy a letöbb ma ott dolgozó a közelébe sem jutott volna a vasútnak, maximum utasként. És ha megkapták az állást (sokszor úgy, hogy mindenben megfeleltek, mégis kellett némi családi vasutas-beszkartos protekció), akkor olyan munkát végeztek, mint a kisangyal. Mert ott minden apró vétségért fizulevonás, nagyobb mulasztásért meg repült volna. És a szakszervezet sem állt volna ki érte kapásból, mert az ő érdekük is az volt, hogy jó munkát végző emberek legyenek a kollégáik.
Szal. nem mindig volt ilyen a magyar tömegközlekedés emberi oldala...

nemszolidaris 2008.07.05. 11:41:49

Ezek az idők elmúltak. Viszont most is megmaradt a családi mutyi. Ha valaki vasutasgyerek, akármilyen hülye, kerítenek valami állást. Mindegy, hogy hogy dolgozik.
Ja, és régen nem voltak ekkora fizetések és nem tartottak el hatalmas, élősködő irodai apparátust.

nemszolidaris 2008.07.05. 12:03:06

Félő, hogy a szakszervezetek a hatalmas EU-s pénzeket is béremelésekre akarják fordítani.

nemszolidaris 2008.07.06. 10:25:53

Ezt úgysem meri megtenni a kormány, mert akkor jön a több hónapos sztrájk...
Ami a jegyemelést illeti, esetleg lehetne a kedvezményeket is csökkenteni, pl. vasutas pereputtyi ingyenjegy.

petya.bacsi 2008.07.06. 10:46:11

Nemszolidaris: jön a több hónapos sztrájk. Kit érdekel? Ha felemelik a jegy/bérlet árat, akkor - már így is kevesebb utas utazik, valahol ezt olvastam -, még kevesebben fognak vonatra szállni.

Ergo: sztrájkoljanak, de ha nem lesz utas, mert lassan olcsóbb lesz a magas benzin ár ellenére autóval közlekedni, akkor utas hiányában a vasútra sincs szükség. Roló le.

És akkor egyék meg amit főztek. Az utazási kedvezményeket kéne nagyon sürgősen megnyirbálni és átgondolni (50%-os kedvezményt, ingyenes utazás stb.), és komolyan ellenőrizni, kinek van jegye, és kinek nincs - de persze cserébe NEM mocskos és bűzölgő kocsikat kéne küldeni a fizetésük jelentős részét a MÁV pénztárjaiban hagyó utasokhoz. Egy oldalról sírnak, hogy juj de veszteséges, a másik oldal (utas) meg kussoljon, hiszen jár a vonat - igaz, hogy késik, mocskos meg büdös, néha meg sztrájk van, de fogja be a száját, és fizessen.

A felvetés egyébként is röhejes: Pestre vezető utak legtöbbje reggel beáll. A Keletiben is káosz van, össze-vissza mennek a vonatok, mert annyira "túlterhelt".

Egyébként meg:
megintallunkvazze.blog.hu/2008/06/30/kint_meg_a_villamosok_is_gyorsabbak

Ezt kellene tenni, amit dontals 2008.07.01. 14:52:29 írt!

nemszolidaris 2008.07.06. 20:27:20

Igazatok van, de borúlátó vagyok a kérdésben. Most, kisebbségi kormányon merné megtenni azt egy kormány, amelyet akkor se mertek, amikor 60%-on állt bármelyik is. A MÁV szent tehén. Ez az ott dolgozó szociálisan foglalkoztatottak szerencséje.

roziamopsz 2008.07.07. 23:30:05

A honlapon hirdetett go west fapados árak minden járaton csak igen korlátozott számban kaphatók, általában indulás elött egy- másfél hónappal talán le lehet annyiért foglalni. egyébként sokan nem tudják,hogy utazási irodákban is lehet vonatjegyet kapni,ahol nincs akkora sor, több idő jut egy-egy érdeklődőre és esetleg még nyelveket is beszélnek. na ez is a reklám helye volt :)

roziamopsz 2008.07.07. 23:34:17

Ja és sajnos olyan a helyfoglaló rendszer,hoy nem lehet csak belenézni,hogy van-e hely az adott napra, mert ha van akkor rögtön ki is kell nyomtatni a jegyet, nem úgy mint a repjegyfoglaló rendszerekben. Aztán meg sztornózni kell,ha nem veszi meg az utas , szóval csupa macera :)
Egyébként már a románok is gépi jegyet adnak ki, nem tudom ez a MÁvnak mér nem sikerül.

tomi79 2008.07.07. 23:45:51

Kövezzetek meg, de én nem tudok teljesen együttérezni a póruljárt utassal.
Ugyanis:
1. Szállodát csak azután érdemes foglalni, ha már megvan a vonat-/repülőjegy. Szálloda ugyanis (szinte) mindig van (kivéve nagy rendezvények idején), míg az akciós jegyek hamar elfogynak. Egyáltalán, milyen szálloda az, ahol ilyen nagy összegű előleget kérnek? Általában a szobafoglalásokat vissza lehet mondani, a levélíró hogyhogy nem ilyen konstrukciót választott?
2. Ha akciós jegyet akarsz venni, felesleges az információtól kérdezni, van-e jegy, mert amíg a pénztárhoz érsz, el is fogyhat - vagy esetleg a pénztáros félreteszi magának :)
3. Ha nem tévedek, az ÖBB honlapon lehet nemzetközi vonatjegyeket vásárolni, meg kellett volna próbálni, ha már a MÁV-Startnál nem jött össze a jegyvásárlás, illetve buszt is meg lehetett volna próbálni.
4. Egyáltalán, miért vonattal és nem repülővel akart utazni a poszt írója? Elég nagy mazochista, aki ilyen távon vonatozik. Igaz, Ferihegyről jelen pillanatban nincs fapados Amszterdamba, de a Malévnek is vannak akciói, illetve Bécsből bizonyára van fapados járat (a bécsi repteret pedig busszal meg lehet közelíteni Budapestről).
Jó, elhiszem, hogy problémás volt a nő a nemzetközi pénztárban, de alapvetően itt nem ez okozta a problémát...

tomi79 2008.07.07. 23:47:50

roziamopsz, emlékszem, te szakértője vagy a nemzetközi jegyeknek :)
Így már érthető, miért problémázott a pénztáros...

badboy_89 2008.07.08. 16:21:32

sokkal egyszerűbb lenne az orangeways-t használni nem kellene a koszos,gagyi mávval.

tomi79 2008.07.08. 21:51:12

azért a budapest-bécs eurocityk annyira nem gagyik és koszosak...
meg azért kétszer is meggondolnám, hogy busszal zötyögjem végig a budapest-amszterdam távot, akármilyen elegáns is a busz, de akkor is hosszú az út.

matthaeuspassion 2008.07.09. 19:48:08

A Bécs-Amsterdam jegyet az ÖBB oldalán (oebb.at) meg tudod venni, hitelkártyával mindenféle regisztrálás nélkül is ki tudod fizetni, és amikor Bécsbe érsz, bármelyik jegyautomatából elô tudod varázsolni egy kóddal, amit kártyás fizetés után e-mailben kapsz. Jó utat!