MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

A pótjegy elfogyott, de a kaller ad 890-ért

2008. július 03. - georgejr

Anikó meg akarta nézni a török-horvát meccset. Ezért választotta az IC-t, ami csak pótjegyes, és ráadásul az pótjegyelfogyósat. Csak azt nem érti buta kis agyam, hogy a pótjegy hogyan fogyhat el? És ha elfogyott, az nem azt jelenti, hogy a vonat tele van? Akkor miért lehet a kallernál venni? (halkan megjegyzem, hogy egy a menetrendváltás óta így van..)

Sziasztok,

eddig mindig csak érdeklődve olvasgattam a blogot, és nem gondoltam volna, hogy egyszer nálam is elszakad a cérna és klaviatúrát ragadok.

Rendszeresen utazom a MÁV-val a Budapest-Békéscsaba viszonylaton, sok dolgot megéltem már (fűtés és/vagy világítás hiánya, rendszeres késések), és igazából a mai eset sem annyira kirívó, de tele van a hócipőm ezzel az egész monstrummal, ami ezer plusz egy sebből vérzik, és valamilyen oknál fogva képtelen megfelelő, elvárt szintű szolgáltatást nyújtani.

Nem szoktam IC-re vagy más pótdíjas vonatra jegyet venni, mert nekem nem éri meg, hogy mindössze fél órával érhetek hamarabb haza (két és fél óra versus három óra) a pótdíj áráért, de ma másképp döntöttem, mert mindenképpen szerettem volna elcsípni a horvát-török meccset.

Gondoltam, ha azzal a vonattal megyek, ami 20.17-kor lerak Békéscsabán, a kezdőrúgásra pont hazaérek. Csalfa, vak remény. 17.45-kor indulna a Keletiből az Ister Euronight vonat, de ma (2008. 06. 20.)valahogy csak 18.00-kor vánszorgott ki. Nem ragozom tovább, 21.05-kor ért be a vonat Békéscsabára (a menetlevelen gondolom nem ez az időpont szerepel majd...), leszáll a kb. 200 utas, ebből ott maradtunk kb. heten, hogy visszaváltsuk a pótdíjat. (Mondjuk ez is mutat valamit, hogy mindössze ennyien akartunk reklamálni, addig itt nem lesz változás, amíg az utasok nem kezdenek el tényleg egyként fellépni az arcátlanságokkal szemben. De hát, megvan ennek is a maga oka...) A pénztároslány közli, hogy mivel ez csak pótdíjas vonat, ezért a pótdíjat nem lehet visszaváltani, bezzeg ha helyjegyes lett volna, akkor igen. Ja, és azt is hozzáteszem, hogy egy csomó ember a Keletiben már nem tudott pótjegyet venni, mert egyszerűen nem adtak ki, mondván, elfogyott, de azért nyugodtan szálljanak fel a vonatra, és a kallertől majd tudnak venni 890 Ft-ért!!! Mondanom se kell, a kocsiban jócskán volt még üres hely úgy is, hogy néhányan mégis felszálltak... Lehet, hogy naiv a kérdés, de akkor ez a pótdíj most végeredményben mégis mi a fene? Ha én kifizetem a jegyemet egy viszonylatra, akkor ezzel a pótdíjjal pluszba mit fizetek? Mivel ad ez többet, ha a vonat majd' egy órát késik, tájékoztatás ennek okáról persze nulla? A MÁV-nak meg azt üzenem, hogy addig örüljön a kiskirálykodásának, amíg nincs versenytársa... A békéscsabai pénztároslánynak pedig üzenem, hogy tényleg nem rá haragudtunk, és az édesapám sem személy szerint neki szánta, amit mondott, csak kissé ideges volt, hogy kétszer kellett kijönnie egy este, úgyhogy tőle bocsánatot kérek apukám nevében is. (A vezetőknek kéne ezeket az arcukba kapniuk, nem szerencsétlen alkalmazottaknak!!!) A meccs elejéről persze lemaradtunk, mert még a panaszkönyvbe is beírtunk.

Üdv, Anikó

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr90550750

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

.hajtűkanyar 2008.07.03. 11:03:09

sziasztok! a story ismerős... én a Hegyeshalom-Győr-Bp. vonalon közlekedő EC vonatok esetében jártam így vagy zsinórban 3X, majd hagytam az egész MÁV-ot, és azóta busszal utazom... a magyarázat a következő volt: nem jön infó arról, hogy mennyi utassal lépi át a vonat a határt, így valaki valahol kitalálja, amúgy exhas, hogy hány pótjegyet adhat ki a pénztáros egy-egy állomáson, ha felszállok, a kalauz kiállít persze pótjegyet, általában ülőhely is akad (bár nem helyjegy hanem pótjegy, szal akár állhatnék is), és megbüntet 500.- ra, így jön össze a 390+500=890 - szal ez a story a nemzetközi gyorsvonatok esetében, egyébként pedig, mondták nagyon kedves kalauzok, örüljek, hogy felszállhatunk rá, hiszen nemzetközi...

the real 2008.07.03. 11:07:36

És az miért van, hogy pl. Budapest-Szombathely közé már nem lehet jegyet kapni (esetleg dohányzóba), a vonaton pedig egy teljes kocsi üres (talán a Szentgotthárdig közlekedő részen)? Ezt tényleg nem lehet megoldani?

..::Froschlama::.. (törölt) 2008.07.03. 11:17:02

hetente utazom ezen a vonalon(egyébként pont most akartam írni az Isterről és a Traianusról, milyen rohadt dzsuvások.
jah és 1, A pótjegy is elfogyhat, merthogy csak annyi jegyet adnak, mint amennyi hely van. Másképp mi értelme lenne annak hogy IC és nem Gyorsított?2, kb 200X váltottam vissza csabai JEGYIRODÁBAN pótjegyet 2-3 órás(!) késés miatt.

Én lennék terrorista! 2008.07.03. 12:00:25

BP-Szolnok vonalon nekem azt mondta a pénztáros hölgy, hogy van egy kvóta, amit nem léphetnek túl. Értsd: tök mindegy hogy máshol mennyi a felszálló, nem adnak el több jegyet pl. Budapesten.
Felszálltam a vonatra helyjegy nélkül, jött a kaller, elmondtam neki a helyzetet, meg hogy én nem fogok venni pótjegyet jópézér'. Ő mondta: semmi gond, beteg a rendszer, a fél vonat üres, nincs ilyen összeköttetés az állomások között, hogy hol mennyi jegyet adtak el. Szóval az IC-n ingyenes állójeggyel utaztam. Rendes kaller volt.

Turmion Kätilöt 2008.07.03. 12:24:43

Hihetetlenül retardált ez a máv. HA megfigyelitek az IC-k egyre több helyen állnak meg. Kezdik azt a funkciót betölteni, mint régen a gyorsvonatok. Az IC kocsik és a gyorvonat vagonja ugyanaz a régi német kocsi, aminek a németek örültek,hogy megszabadulhattak tőlük.

Nagymoli 2008.07.03. 13:40:40

Tudtommal vasútállomáséknál van száloptikás összeköttetés, igencsak kihasználatlanul. Miért nem használják? Nem túl vészes beruházás lenne valahol egy központi szerverparkot megcsinálni, és ott valami adatbázisban nyilvántartani az eladott jegyeket, stb.. vagy hogy egy vonat hol jár, miért késik... na mindegy, nem az én bizniccem a vasút.... Pár évtized múlva csak észbekapnak, hogy emberek, lemaradtunk kicsit.. Mint minden másról is :-(

bandeenator · http://kritika3.blog.hu 2008.07.03. 23:27:48

Ez vicces: IC intercity(=városok között) és egyre több helyen megáll...

Nyaraláshoz ezért választjuk a sima gyorsvonatot. Olcsóbb, nincs ilyen probléma, kinézünk egy korábban indulót, ahol kevesebben vannak, és arra szállunk.
Légkondi nélkül kibírjuk, mert van menetszél. WC-re meg nem kell menni, max kisdolog, nekünk állva is megy.
(Persze ez évente 1x a balatonig meg vissza)

Azoknak viszont, akik rendszeresen vonatoznak, több, mint kellemetlen.
Amiket lehet a MÁVról olvasni, nem csodálom, ha a kalauzzal lehet "üzletelni", elvégre ha vagy az utas nem látja aát vagy ő nem akarja már követni, akkor bizony előfordul, h mind2 fél jól jár, és a busszal ellentétben ez itt talán ritkább.

mekkelek20 2008.07.08. 17:55:24

"(A vezetőknek kéne ezeket az arcukba kapniuk, nem szerencsétlen alkalmazottaknak!!!)"
Na végre egy értelmes ember...

Jamy000751 2008.07.11. 07:43:34

Az IC megállásainak száma nagy mértékben függ a parlamentbe beválasztott képviselők lakhelyétől. Amikor elindultak ezek a vonatok céljuk a nagyvárosok, megyeszékhelyek összeköttetése volt a fővárossal. Mivel nem minden képviselő "Úr" lakott ilyen helyen, jöttek a levelek, hogy Ő miért nem érdemli meg azt a "luxust" amit a fölfelé utazó pórnép, hiszen az ország sorsát nagymértékben befolyásoló kérdések eldöntésében, meghatározásában fontos szerepet játszik stb...! Nos ezen indíttatásból más városokban is megálltak, amik később benne maradtak a menetrendben.
A másik a vasút csoport hibája, hiszen nem tudják ezen vonatokhoz az elé, illetve mögéutazást megoldani, így egyszerű megoldásként megállítják azokat.
Az aki rendszeresen késő nemzetközi vonatokra alapoz egy menetrendet, nem csak felelőtlen, de .....is!
A sok-sok pénzért behúzott száloptikás kábelek ott vannak, csak az állomások jelen informatikai felszereltségükkel nem tudnak vele mit kezdeni! Bár gyanítom első lépésként adatszolgáltatás lesz csak a célja! :-)

Manyizga (törölt) 2008.07.11. 15:24:51

Jamy, igen az IC-k totálisan politikai akarat miatt állnak meg egyre több helyen.

Zala IC a Balaton mellett megáll:
Siófok, Balatonföldvár, Balatonlelle, Fonyód, Balatonszentgyörgy

65km-en belül (menetrendi adat) megáll 5 helyen. Nevetséges.

Vazze, aki a Balatonra vonattal megy, ne IC-vel menjen, hanem gyorsvonattal!