MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

A panaszkönyv betelt és nem küldtek másikat

2008. június 23. - georgejr

Az elmúlt héten kicsit eltűnt a blog. Ennek személyes okai vannak. (sok dolgom volt) De így hétfő kora reggel egy finom kis tájékoztatós bunkós vasutasos postot kínálok a reggeli kv mellé.

Üdv! Ezt a levelet már elküldtem a M.Á.V.-nak, de gondoltam ide is elküldöm.

Tisztelt Hölgyem, Uram!


A rövid történet : 2008.06.19. Felszállok Gödöllőn a 9:38-as Hatvan-Budapest járatra, hogy beérjek 11:00-re vizsgázni az iskolába, Isaszegen közlik velem, hogy a Keleti pályaudvar nem fogad vonatokat, bizonytalan ideig itt állunk, jön a kalauz hölgy, aki kedvesen tanácsolja, hogy a most érkező, Gödöllőig közlekedő személyvonattal menjünk inkább vissza, mert hévvel hamarabb bent lehetünk. Ez az ötlet jónak tűnik, fel is ülök a gödöllői személyre. Megérkezem az állomásra ahol feldühödött utasok és karjukat
széttáró vasutasok szócsatáznak. A problémájuk nekik annyi volt, hogy miért engednek el Gödöllőről úgy egy vonatot, ha tudják, hogy nem fog megérkezni csak rengeteg késéssel. A hangosbemondó többször be is mondta ez idő alatt, hogy 10:10-kor személyvonat indul Budapestre... Pedig tudhatták volna hogy Isaszegen, Pécelen fog vesztegelni akár 2órát is a vonat. Kollegájuk szerint egy számítógépes rendszer játsza le ezeket a bemondásokat. Miért nem tudják kikapcsolni és szóban bemondani még mielött elindul a vonat, hogy nem
egészen a  keletiig megy??!!...
Mostmár legalább tudom hogy miért nem mondják be, amikor 7percet késik egy vonat....


Az én problémám viszont: Nem tudtam beérni a vizsgámra, ez nekem 3000Ft-ba fog kerülni, amit valószínű elengedtek volna, ha kapok egy igazolást arról, hogy mi történt. De a gödöllői vasutas úr, akiről mindent el lehet mondani, csak azt nem hogy az utasok érdekeit szolgálja, inkább csak csücsül a jól befészkelt kis helyén, nem érdekli, hogy kinek mi baja van, ha késik a vonat, vagy időben beér.. semmi... Na ő ( G. S-ként muatkozott be.) közölte velem, hogy nem ad nekem igazolást, mert azt csak a keleti tud, vagy
menjek vissza Isaszegre, lehet ott is tudnak adni. Mindegy csak neki dolgoznia ne kelljen pluszban egy másodpercet sem. Panaszkönyv nincs, azt mondta, hogy betelt, meg, hogy igényeltek másikat de még nem kapták még meg, a betelt panaszkönyvet nem tudja megmutatni mert már nincs ott. Levelemet természetesen küldöm a Fogyasztóvédelmi Főfelügyeletre is. Felháborító, hogy ilyen még van 2008-ban. Sztrájkoljanak, kapják meg a kívánt pénzt csak könyörgöm szolgáltassanak, tájékoztassanak....!!!!

Üdvözlettel : Egy többé- kevésbé eddig elégedett utasuk

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr65534517

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kiskicsicsiga 2008.06.23. 07:10:30

szerda óta káosz volt szombatig a vasuti közlekedésben,énis voltam Gödöllőn,a hátrébb található bodegába kellett volna menned a bácsikához,ő jófej.

vasutassrác 2008.06.23. 07:17:32

Engem nem érdekelne, hogy betel-e a panaszkönyv vagy valami, akkor is iratnék velük igazolást... akár még egy Írásbeli Rendelkezés tömbre is. Legyen rajta egy pecsét azt kész

Su_n · http://firkak.blog.hu/ 2008.06.23. 08:15:40

Szerintem alapból kéne egy tartalék panaszkönyv, mert amikor az egyikbetelik addíg a másik ott lenne tartalékban. Szerintem így MÁV szakaszon szükség lehetrá. Én szerncsére csak évente max. 2 szer utazom vonaton de az is pont elég.

Ákibard! 2008.06.23. 09:04:10

Nos, csak pár plusz pro-kontra:
Azért indítják el a vonatot, mert még rohadtul nem tudják, hogy a keleti majd több mint egy óra múlva fogadja-e vagy sem, nomeg azsem játszik, hogyha budapesten baj van, akkor Záhonyból nem indítjuk a vonatot, hátha nem fogadja majd a Nyugati. Persze ez nagytávú példa, de kistávban is így van. Lehet akármi a "vonatnemfogadás" oka, akár biztosítóberendezési zavar is, amit teszemazt elhárítanak 30perc alatt, és akkor ha Gödöllőről elindult a vonat, nevetve pár perc plusszal beérkezhet. Ha viszont nem indítják, akkor csak akkor indul majd el, amikor megjavították. Abszurd lenne... De tényleg nem lehet tudni előre, aznap a Keletiben volt egy "kis" csatt vagy inkább nagy, egy tolatás során lebontották egy román kocsi elejét, node ez más tészta.

A hangokat valóban számítógép mondja be, de egy bácsi/néni indítja el. Egy kis béna Mediaplayer szerű lejátszófelület play gombjára kezd beszélni. Persze maga a program jóval komolyabb. Inkább az volt a gond, yhogy Katinéni vagy Józsibá nem nagyon foglalkozott a gépeettel

7 perc késést azért nem mondanak be, mert az ÜSZ szerint csak 10 percet elérő vagy meghaladó kését kell bemondani. Megvan a maga oka, bemondanák, hogy 8-at késik, Te megörülsz, még el tudsz szaladni a CBA-ba egy jó hideg sörért, visszajössz vonat elment. Joggal verhetnéd az asztalt, hogy 8_at mondtak be mér csak 5-öt késett??? Annyit bőven lehet faragni belőle.

Nem ad igazolást? Én nem hagytam volna ennyiben, főleg, ha 3000-em bánja. Asztalcsapkodás, ingerültség, ide a főnököt, Üzletszabályzatra hivatkozás, és egyéb balhék után biztosan lett olna igazolás. (Nopersze ez igy szomorú...)
Nekem egyszer azért nem akartak panaszkönyvet adni, mert nem fért ki az ablakon lévő nyíláson.
Mondtam, h engem nem érdekel, oldja meg. Kiadta az épület oldalsó ablakán.....

hirokin (törölt) 2008.06.23. 09:46:18

Azt hiszem, jó ötlet lenne az egész MÁV-ot felszántani, és a helyét bevetni sóval.

avogadro00 2008.06.23. 09:49:15

remélem fogyvédelem tesz már valamit, hasonló szitu a nyugatiban volt pénteken, nem ment a tábla és nem birták megoldani, hogy rendesen menjenek a vonatok, pedig a bemondó jó volt (kallerek meg tojtak az egészre) (megjegyzem 18.05-kor indult el a 18.10-es vonat Vácra a káosz miatt :) )

balintjozs 2008.06.23. 10:25:01

A panaszkönyvről annyit, hogy én egy megállóhelyen vagyok pénztáros és mikor megkérdeztem mikor kapok panaszkönyvet, akkor közölték, hogy jobb ha nem akarok, mert azzal csak a baj.

Sheldrake (törölt) 2008.06.23. 11:14:48

Fogyasztóvédelem? ... 3 éve már szinte semmit sem tesznek, mióta pedig NFH a nevük, azóta főleg. Általában csak tovább tologatják a papírokat/e-maileket. Egyébként pedig csak a nevében hatóság és máskülönben is elég furán nézne ki, hogy az állam egyik kezével átteszi a pénzt (büntetés) az egyik üres/lyukas zsebéből a másikba (büntetési bevétel).

Pl. ha kínod van egy boltban vett termékkel és nem tudják javítani, akkor elvileg vissza kellene, hogy kapd a pénzt, amire általában jön a szöveg, hogy pénzt vissza nem adunk, tessék levásárolni. Ilyenkor mit tehet/tesz a fogyasztóvédelem? Semmit. Pereld be a céget, ha kell a pénzed vagy vásárold le...

Jegyvizsgáló mit tehet, ha dohányzik valaki a nemdohányzó vonaton? Figyelmeztetheti szóban a kedves utast, ha bepiszkít valamit, akkor elvileg megbírságolhatja, de nem fogja.

Ha kedves fogyasztó meg tudod magad védeni, akkor van fogyasztóvédelem, ha nem tudod magad megvédeni és nem ismered a jogaid és a lehetőségeid/mozgástered, akkor meg nincs fogyasztóvédelem.

Az, hogy a xy szerv nagy razziákat tart, az a színházi előadás (kell valami a hírekbe), máskor meg a fél disznót elviszik az adott cégtől és megkérik, hogy takarítson ki és akkor egy hét múlva visszajönnek és ha minden rendben van, akkor nincs bünti, vagy jelképesen 500ezer helyett csak 50ezer van.

Edömér 2008.06.23. 12:27:44

Ákibard!
Csak annyit kéne bemondani, hogy a Keleti pu. bizonytalan ideig nem fogad vonatokat.

PTibor (törölt) 2008.06.23. 12:41:12

ott rontottad el, hogy felszálltál a vonatra.
persze, olcsóbb jóval nyilván közelebb is tesz le mint a hév, de a hév pontosabnak tünik, mint a máv

Ákibard! 2008.06.23. 12:49:26

Edömér!

Teljességgel igazad van, nem vitatom. De azért azt hozzátenném, hogy az utasok körében akkor az váltana ki ellenszenvet, hogy mennyi az a bizonytalan idő? 10 perc vagy fél nap? (Esetleg egy siklás miatt)
Sajnos nincs jó megoldás, havária esetekre, de ez nem csak a vasútnál van így... :(

Nyilván az utas jobban érezné magát (érezné a törődést) ha bemondanák a bizonytalan késést, de ez az állomás nemtörődömségének számlájára írható, sajnos :(

Azért vannak pozitív példák is, Debrecenben nagyon jól használják az utastájékoztatást, akár 3 perc késést is bemondanak, és tényleg 3-at késik akkor.
És pluszban: a Déliben egyszer 2 perc késést hallottam!

Csak hozzáállás kérdése ez természetes.

petya.bacsi 2008.06.23. 18:09:00

Hirokin megmondta a frankót!

Vége a sulinak, itt a nyár, kezdődik a kánikula és a síngörbülés, és folytatódik a vasúti szappanopera, meg ahogy hallom előbb-utóbb a sztrájk is: egyre több a vasúti üzemzavar, kisiklik, leborul a cucc a vagonról, leszakad a felsővezeték, menetrendszerűen káosz a keletiben, utasfélretájékoztatás, késések, tegnap épp a Flirttel volt gond - csak hogy az elmúlt hetekből csemegézzek. Ez nem normális állapot - máshol.

A levélírótól kérdezem: ha megkapnák, amit követelnek, attól ezek a jelenségek vajon megszűnnének?

petya.bacsi 2008.06.23. 18:10:04

Mellesleg, sokszor egyszerűbb szóban bemondani valamit, mint összerakosgatni a teljes közleményt. De ugye a kényelem nagy úr!

Ákibard! 2008.06.23. 19:36:04

petya.bacsi!

A kezelő nem rakosgatja össze a szavakat, főleg nem azon a fajta gépen, ami Gödöllőn van. Egyedül a vágányszámot, és a késés mértékét lehet változtatni a szabvány szövegben.
(Másfajta gépen a késés okát is meg lehet adni, de azt sem begépelve, hogy "azé, mert nem jön a vonat" hanem felkínál variációkat.

A szavakat más rakja össze azt is menetrendváltáskor, de ő nem az állomásokon van. (Általában)

petya.bacsi 2008.06.23. 20:09:18

Ákibárd!

Összerakosgatást így értettem, ahogy írtad, de tényleg jó volna az ilyen kulisszatitkokról is egy-egy poszt itt a blogon.

Gödöllőn pl. azt mondja, hogy

"A harmadik vágányon A (!) vonat halad át."

Hát, ha hajó vagy busz haladna át, szerintem sok utas meglepődne... bár, sokszor már a vonat esetében is meglepődünk...

petya.bacsi 2008.06.23. 20:10:34

bocs... Ákibard! helyesen a neved.

kiskicsicsiga 2008.06.24. 14:34:14

azért lehetne egy post az általam belinkelt cikkekből,hogy milyen balesetek történtek, stb...

kenshikun 2008.06.24. 20:39:16

Sajnos ez a lekésem a vizsgát, mert "a vonat előreláthatólag 10 percet késik" majd, 5 percenként még ötöt 45 percig velem is megtörtént. Akkor én halál nyugodtra vettem, szóltam kollégának, hogy adja át üdvözletemet a felügyelőtanárnak, én meg amint tudok befáradok az igazolással (amit persze igen hevesen kellett nekem is igényelnem a déliben). Viszont annak is tudatában vagyok, hogy ezt nagyon kevés tanárral lehet eljátszani, és nekem is csak mákom volt, hogy éppen ez a tanár jött be, mert egyébként lehettem volna akár az atyaúristen is, meg lehetett volna a titkosszolgálattól igazolásom, hogy nemzetbiztonsági okok miatt késtem le, ez a tanárt egyszerűen nem érdekli. Ott volt? Nem. Lejelentkezett-e? Nem. Akkor köszönöm szépen 3000.- lesz kiírva önnek szeptemberben. Na azóta 2 órával előbbi vonattal megyek vizsgákra, és már így is volt, hogy éppejkcsak értem be rohanva.

Ákibard! 2008.06.25. 19:29:56

petya.bacsi!

Gödöllőn azt mondja hogy...
Hahaha. Igen, jó a megfigyelőképességed... :( Sajna az ottani gépet(PIS-GBE (Passenger Information System-Gépi Bemondó Egység) egy Schäuer nevű cég készíti és elég silányul...
Ilyen az "Avonathaladát" nevükhöz fűződik a "veresegyHÁZA" (Veresegyház helyett) ezenkívül "OVÁközlekedik" (Továbbközlekedik helyett) és pl az új hiba, a KiskUFélegyháza kiírás, de még lehetne sorolni...

Sajnos amíg a MÁV nem vár el minőséget a pénzéért addig ez marad...:(

Azért a Digiton gépekkel felszerelt állomásokon (Keleti, Budafok-Belváros, Kelenföld stb) jobb a helyzet, és szebben is beszél.

(Meg kell hagyni a PIS-GBE-ből is van szép állomás, mintapélda Kőbánya-Kispest, és Szerencs!

Nevemmel nembaj, mindenki bárdnak irja ;)

Fedup Sári 2008.06.26. 22:08:09

Valaki belinkelt egy panaszkönyves ("vásárlók könyve") oldalt. Az a probléma, hogy a máv(start)nak _nem_ kell olyan vásárlók könyvét tartania, mint egy kereskedőnek. (Azért, mert nem vonatkozik rájuk a kereskedelmi törvény, ami a kereskedőt a VK tartására, használatára kötelezi.) A mávos panaszkönyv egy egyszerű jegyzettömb, az oda beírtak ugyanolyan eredménnyel járnak, mintha e-mailben teszel panaszt.

Semmilyennel.

Na jó, kapsz egy néha vicces, néha felháborító kopipésztes válaszlevelet.

petya.bacsi 2008.06.27. 15:43:25

Fedup Sári: már hiányoztál :)

Egész addig csinálhatja és viselkedhet így a MÁV, amíg nem lesz egy független utasok érdekeit védő szervezet, ami bizony a tisztelt MÁV nyakára lépne minden komolyabb dologért. Az utas képtelen megvédeni magát.

Most mi történik? Hőbörög az utas, elkésett, piszkos lett, a sztrájk vagy egyéb dolog miatt kár érte, nem volt tájékoztatva stb., panaszkodhat (jó poén: annak a cégnek ír panaszt, aki elkövette, biztos jól ki is vizsgálják, és majd jól megbüntetik magukat...)

Az utasok panaszaival érdemlegesen senki és semmi nem foglalkozik. Kap egy levelet - amit Sári is említett - és azzal le van tudva.

A mindennapossá váló késéseket, a műszaki hibákat, és egyéb dolgokat - elmúlt napokból lehet szemezgetni - senki sem vizsgálja ki, és nincs is felelőse. Na, itt a gond!

petya.bacsi 2008.06.27. 15:46:15

"senki sem vizsgálja ki"*

* egyszerű utasként ezt tippelem, aztán ha tévednék, akkor visszavonom ezt.

nemszolidaris 2008.06.29. 08:24:41

A BKV-nál, MÁV-nál és a hivatalokban nem fog semmi se változni. Ezek akármennyi pénzt kérhetnek az államtól, a kormány úgyis ad nekik. A panaszokkal azért nem törődnek, mert semmi következménye sincs a finanszírozásra, fizetésekre nézve. A garantált béremelés úgyis megvan. Ha elfogy a pénz a pazarló gazdálkodás, meg a tolvaj vezetők miatt, csak telefonálnak a minisztériumba, hogy megint kell 50-100 milliárd forint és meg is adják nekik.