MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Vágányzár az Északi összekötő vasúti hídon (Újpesti vasúti híd)

2008. június 12. - georgejr
Június 21-től szeptember 21-ig Óbuda vasútállomás – Nyugati pályaudvar között a vasúti forgalom szünetel! A Desiro vonatok Kaszásdűlő és a Margit híd között a HÉV vonalon szállítják az utasokat.


Utazási lehetőségek:
A Budapest – Esztergom vasútvonal szerelvényei Esztergom felől Óbuda vasútállomásnál áttérnek a HÉV vonalra, így Kaszásdűlő megállóhely után a Margit hídig közlekednek. 

A Margit híd budai hídfő és a Nyugati pályaudvar között 4-es és a 6-os villamossal mindkét irányban, a 26-os autóbusszal egy irányban biztosított az eljutás az érvényes vasúti utazási okmányokkal.
 
A pesti oldal utasforgalmának biztosítása érdekében az M3-as metró a Nyugati pályaudvar és Újpest Városkapu állomások között mindkét irányban igénybe vehető a MÁV-START Zrt. által erre a szakaszra kiállított érvényes úti okmányokkal. Az M3-as metró esetében a könnyebb jegyellenőrzés érdekében a személyszállító vasúttársaság pénztáraiban M3-as feliratú bélyegzővel látják el a bérleteket, és a menetjegyeket. A metrószakasz igénybevétele esetén a korábban már előre megvásárolt bérleteknél szükséges a kedves utasoknak a Nyugati pályaudvar pénztáraiban az utólagos pecsételtetés.

Bérletek és jegyek a vonatokon és a BKV járatain:

A HÉV vonalon történő közlekedés esetében az Óbuda – Margit híd viszonylaton a MÁV-START Zrt. is elfogadja a vonatokon az érvényes BKV utazási jegyeket és bérleteket. A BKV Zrt. és a MÁV-START Zrt. járatain a közlekedési társaságok érvényes menetjegy vagy bérlet nélküli utazások esetében a saját büntetési tarifarendszerüket használják.

Utazási feltételek a BKV járatain:

A BKV által elfogadott érvényes MÁV-START jegyekkel a BKV járatain (4-es, 6-os villamos, 26-os autóbusz, M3-as metró) utazókra a BKV Zrt. által előírt utazási feltételek vonatkoznak.

 



Kézipoggyász szállítása:
Minden utas legfeljebb 2 db 40x50x80 vagy 2 db 20x20x200 cm méretet meg nem haladó, egy személy által hordozható, a fel- és leszállást nem akadályozó kézipoggyászt, illetve 1 db szánkót, 1 pár sílécet, 1 köteg becsomagolt facsemetét, 1 db gyermekkocsit szállíthat díjtalanul.
A járművekre nem szabad felszállni olyan tárgyakkal, amelyek balesetet, kárt vagy szennyezést okozhatnak. Kerékpár csak a HÉV vagy a fogaskerekű járművek kijelölt peronjain szállítható, egy vonaljegy érvényesítésével.
A feltételekről bővebben a www.bkv.hu/feltetelek/index.html weblapon lehet tájékozódni.

Információk:
Az átépítési munkálatok ideje alatti változásokról az esztergomi vasútvonal állomási hirdetményeiről, valamint az ott osztott szórólapokról, illetve a Margit híd budai hídfőjénél elhelyezett ideiglenes MÁV-START jegypénztárban is értesülhetnek az utasok.

A felújítás alatti vasúti forgalom figyelemmel követése:
A megváltozott közlekedési rend folyamatos megfigyelése érdekében a MÁV START Zrt. termékmenedzserei is rendszeresen utazni fognak a Budapest-Esztergom vasútvonalon, és figyelemmel kísérik az esetlegesen felmerülő problémákat. Az utazások során tapasztalt bármilyen probléma esetén a termékmenedzser munkatársak azonnal jelzik a hibát, és a probléma jellegétől függően a lehető leggyorsabban intézkednek. Az általános utazási tapasztalatok mellett a termékmenedzser munkatársak folyamatosan kapcsolatban állnak a MÁV START Zrt. Ügyfélszolgálatával, a szolgáltatásokkal kapcsolatban beérkező utasészrevételeket személyesen vizsgálják meg, és tesznek kezdeményező intézkedést a probléma megszüntetésére.

Háttér:
A MÁV Csoport kiemelt feladata a járműfejlesztések mellett a vasúti pályák állapotának javítása és karbantartása, ezzel is elősegítve az új járművek adta lehetőségek kihasználását. Az Budapest – Esztergom elővárosi vasútvonalon a személyszállító vasúttársaság utasai már 2003 óta Desiro típusú új motorvonatokon utazhatnak, és 2008-ban megkezdődik a vasútvonal felújítása is. A Budapest – Esztergom vasútvonal rehabilitációs programjának első ütemében felújításra kerül az Újpest városrészben található vasúti híd. Ennek eredményeként a szerelvények jelenlegi áthaladási sebessége emelkedni fog, így a vonal és a híd rekonstrukcióját követően a vonatok menetideje csökken, ezzel is biztosítva, a gyorsabb eljutási lehetőséget.
Az Északi összekötő vasúti híd lezárására június 21-től, várhatóan szeptember 21-ig kerül sor.

A változásból adódó kellemetlenségekért az utazóközönség
szíves megértését kérjük!


MÁV-START Zrt.
Kommunikációs Igazgatóság

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr96516756

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

titan 2008.06.13. 11:30:57

Jé, én asszittem, hogy "műszakilag lehetetlen" keverni egymással a különböző üzemeket, még a végén egyszer kiderül, hogy a HÉV-metró összekapcsolás is megoldható :D

Lxxxx 2008.06.13. 14:01:27

Nekem most nem teljesen világos, minek megy az utas Újpest Városkapuhoz...

20-05 666 2008.06.13. 17:54:51

Azért, mert a minisztérium angyalföldet kivonta, de újpestet nem a szolgáltatásmegrendelésből. index.hu-n fentvan

chipetke · http://mavsztrajk-e.wamma.hu/ 2008.06.13. 22:43:38

titan · www.punkportal.hu 2008.06.13. 11:30:57 >>> A nyomtáv ugyanaz, és Desiro-kat (dízel) fognak ráküldeni. A Desiro-k meg akár a metróalagútban is elmennek, csak ugye a szellőzést kell megoldani.

HÉV-Metró közös üzem: lehet, persze. A HÉV felsővezetékes táplálású, a Metró meg oldalsínes. Ha mindkét táplálás ki van építve, akkor miért is ne. De milyen peron mellé álljanak be? A Metrónak megasperon kell, a HÉV-nek nem tudom jó lenne-e ugyanaz...

1116001 2008.06.14. 22:16:28

A magasperon nem lenne jó a HÉV és MÁV szerelvénxeknek.

Alavetően nem a nnyomtáv azonosság a lényeg, igaz ez is nagyon lényeges:) Hanem a pálya szerkesztési szelvénye (űrszelvény). Ez a HÉV-nél kisebb, szűkebb, mint a MÁV-nál.

20-05 666 2008.06.15. 15:07:10

A metróé meg ismét más, szélesnyomtávú űrszelvény :) Amúgy valahol volt, hogy Bp.Ny-Újpest között a metrón jó a MÁV-jegy, amit a BKV ellenőrök munkájának megkönnyítése érdekében (haha) "M3" feliratú pecséttel látnak el. Namármost ha Újpestig veszek egy 90%-ost, akkor a BKV honnan a halálból tudja, hogy mire jó a 90-es? vagy a életkori 20%-os? Így 270 Ft helyett simán meg lehet úszni 20-100 Ft-al az utazást...