MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Amikor a vonat nem vár és mégis

2008. május 15. - georgejr
Érdekes eset az alábbi. Ugyanis a szerv képviselője azaz a pénztáros néni, teljesen jó szándékkal azt mondta az utasnak, hogy ne vegyen IC pótjegyet, mert úgyse éri el. De közben csak elérte és most fájlalja a 370 pénzes pluszt. Felmerül a kérdés, hogy mi lenne, ha a kedves MÁV megoldaná végre a csatlakozási gondokat és megvárná az utasokat. Lehet több bevétel lenne?

Azt hiszem az alábbi történet erre a blogra való. Pünkösd hétfőn, mikor hétágra süt a nap, de azért nincs kánikula, próbálok Budapestre utazni Edelényből. Közli a jegykiadó, hogy a 7:48-as vonat nem éri el a 8:28-as IC-t Miskolcon, hiába van 4 perc (szerintem optimális) átszállási idő, nem nagyon szokta azt elérni...Ok, rendes volt, hogy szólt. Ne is vegyek helyjegyet erre, menjek tovább egy órával később Miskolcról. Ezek után nem vettem meg a pótjegyet, mert ha lekésem a vonatot, ugye ugrik 520 Ft-om. Szerencsére sikerült az IC-t elkapnom, ahol is 890 Ft-ért megvehettem a helyjegyet. A /további/ 370 Ft-ot ebben a szituációban valahogy nem tudom elfogadni.

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr11469591

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2008.05.15. 10:44:55

Voltam hasonló helyzetben. Felvettünk egy jegyzőkönyvet, amiben leírtuk, hogy hibás tájékoztatás miatt nem volt jegyünk stb., és csak a normál árat kellett fizetni. Igaz, az
1) utolsó vonat volt aznap
2) a csatlakozás újonnan lett bevezetve (még nem minden alkalmazott ragasztotta át a szolg. menetrendkönyvben)
3) a kalauznéni kedves, segítőkész volt.
Mindenesetre megéri próbálkozni. Esetleg meg lehet próbálni panaszkönyvben megreklamálni, aztán még az is lehet ,hogy visszaadják...

georgejr · http://mav.blog.hu 2008.05.15. 11:56:50

Komment spammerek automatikusan bannolva lesznek, örökre, nem érdekel ki fia borja!!!

georgejr · http://mav.blog.hu 2008.05.15. 11:59:59

Ja és feliratom a spammereket az összes elérhető viagra listára.

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2008.05.15. 17:17:20

Hát, én akárhogy matekozom ez furcsa, elvira szerint a helyjegy 520, a pótdíj viszont 500, tehát vagy rendes volt a kalauz, és nem kérte el a teljes pótdíját, vagy hülye az Elvira, és arra a vonatra helybiztosítás nélküli pótjegy (390) volt.

tomi79 2008.05.15. 21:16:00

Szívás. Azt érdemes tudni, hogy ha legalább 7 perc a menetrend szerinti átszállási idő, vagy InterPici vonatról szállna át az utas IC-re, de a vonat késése miatt nem éri el a csatlakozást, levonás nélkül visszatérítik az IC pótjegy árát.
Itt azonban csak 4 perc van az átszállásra, így az utas hazardírozni kénytelen így vagy úgy...
Én megpróbálnék panaszt tenni az ügyfélszolgálaton, hátha visszatérítik a különbözetet, tekintettel a körülményekre.

yxcvbnmaa 2008.05.16. 19:17:14

Izé,

volt helyjegyed vagy nem?
Nem volt.
Ergo jogos a bünti.

Kockázatos volt előre megvenni a helyjegyet (erre hívta fel a pénztáros hölgy a figyelmedet (én se mertem volna megvenni hasonló szituban:))).

A lehetőségek neked kell mérlegelni, 520 bukó ha lekésed de vettél jegyet, későbbivel mész és lesz jegyed, de hosszabb utazás, vagy nem veszel helyjegyet a korábbi IC-re a pénztárban hanem csak a vonaton kicsit drágábban:)

Azért fizettél 890-et mert 500 a bünti, 390 a helybiztosítás nélküli pótjegy. A vonatra amúgy helybiztosításos helyjegyet kellenne venni, de a kalauz a fedélzeten csak helybiztosítás nélkülit tud adni.Vagyis leülhetsz egy üres helyre, de lehet hogy a következő megállóban valakinek oda fog szólni a jegye, és akkor át kell adnod neki.

Remélem sikerült nagyjából felvilágosítani mindenkit, a helyesírási hibákért bocsi.

tomi79 2008.05.17. 00:01:59

yxcvbnmaa
Persze, a szabályzat szerint jogos volt a büntetés, a probléma viszont az, hogy ebből a szituációból az utas semmiképp sem jöhet ki jól, lásd fenn.
Hiszen:
- ha megveszi a pótjegyet, de nem éri el a csatlakozást, ugrik 520 Ft,
- ha nem veszi meg a pótjegyet, de mégis felszáll, akkor jön a fenti eset.
Megoldás lehetne a vasút részéről a 7 perces szabály megváltoztatása, a 7 perc lecsökkentése mondjuk 2 vagy 3 percre, hiszen ennél kevesebb átszállási idő esetében valóban nagy az esély a csatlakozás lekésésére. Nem volna nagy veszteség a MÁV-Startnak, de sok bosszúságtól megkímélné az utasokat.
Addig pedig az utas nem tehet jobbat, mint a poszt írója...

yxcvbnmaa 2008.05.17. 13:10:39

tomi79

Neked is igazad van.

De sajnos egy ilyen esetben a kalauz mozgásköre szűk, ő egy helyjeggyel nem rendelkező utassal találkozott.

Ha nem lenne ez az elővételi kötelezettség a helyjegyre vonatkozoan, akkor meg sokan csak a vonaton vennék meg a helyjegyet.

Ez viszont lelassítja a kalauzt a munkájában, illetve felborul a helybiztosítás rendszere, mert ugye aki vonaton vesz jegyet és leül valahova, az a hely még szabadon szerepel a helyközpontban, ergo eladható másnak. Ebből is csak poszt lenne, hogy mindig foglalt a helyem az IC-n...
Az a 370 ft bukó SZERINTEM(!) még bevállalható (amivel több a vonaton a jegy), tavalyelőtt még 2000 forint volt a bünti. Pont ilyen esetek miatt lett lecsökkentve.
Vagy úgy kell tervezni az utazást, hogy ne legyen ennyire passzos.

Méltányosságot kérhet a levélíró az illetékes Startos Központtól amit vagy megkap vagy sem. Egy emailt megérhet, bal oldalt ott az emailcím, és megkapod utazási kuponban a különbözetet.

A mai MÁV-ra meg 2-3 perces csatlakozásbevárást rászabadítani több mint vicces:D Főként ITF-es vonalon.
Elég egy komolyabb késés, és felborul az egész vonal menetrendje, mert a csatlakozásbevárás miatt tovaterjed a hiba.

A 7 perces szabály se él már amúgy, tavalyelőtt ki lett véve az F2-ből, pontosan az ITF zavarérzékenysége miatt.
Nekem volt olyan vonatom, ami utolsó vonat volt 22:40kor, és mindig késve indult mert bevárta a pesti esti gyorsot. Kb 3 átszálló utas miatt várt 200~300 ember (sokan 8 órás műszak után) néha majdnem félórát... Ez se igazán jó dolog...
Szerintem negyedóra egy kényelmes csatlakozási idő, ebbe még belefér egy kis csúszás, de minden utascsoportnak más más a véleménye (nyugdíjas, nagy pakkos, kismama stb).
Az IC meg amugyse vár csatlakozásra...

tomi79 2008.05.17. 18:02:05

yxcvbnmaa
Kérlek, olvasd el a korábbi hozzászólásomat is, mire vonatkozik a 7 perc. Nem a csatlakozásbevárásra, mert az IC csatlakozásra nem vár, hanem az IC pótjegy visszaváltására csatlakozásmulasztás esetén.
A problémát meg egyébként sem a kalauznak kellene megoldania, hanem valamiféle üzletszabályzat-módosítással lehetne talán ésszerűbbé tenni a dolgot.

yxcvbnmaa 2008.05.18. 09:11:43

Igazad voltam, figyelmetlen voltam, nekem a 7 perces szabályról a hivatalos csatlakozás ugrott be, nem a pótjegyvissza váltás szabálya.
DE viszont nem teheted sokkal rugalmasabbá a rendszert, mert sok lenne egyből a visszaélés...

Véleményem szerit az IC helyjegyet kéne megszűntetni, mert az idegen az ITF szllemétől, mint ez a példa is mutatja, de a Start nem fog lemondani a plusz bevételről... Nagyon nehéz és fölösleges is a szűk pályakapcításra 3 vonattípusra menetrendet tervezni (IC gyors, személy)... De ez már nem ide tartozik..

tomi79 2008.05.18. 21:58:37

Igen, mondasz valamit, hiszen a helyjegykötelezettség merevvé teszi a rendszert, és Nyugat-Európában nincs is ilyen az InterCityken.
Csakhogy a MÁV-Startnál jól jön az a pluszbevétel, illetve ne feledjük, hogy Magyarországon az IC a legmagasabb komfortfokozatú vonat, és azért valóban többletszolgáltatás, hogy a kötelező helybiztosítás következtében nem lógnak fürtökben az emberek a vonaton. (Egyes IC-ken állítólag napokkal előtte meg kell venni a helyjegyet, mert megtelik a vonat - ha megszűnne a kötelező helyfoglalás, az tömegnyomort eredményezne ezeken!)
Milyen visszaélésekre gondolsz, a pótjegyvisszaváltás rugalmasabbá tétele esetében?