MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Nem várunk mi senkit! indulunk

2008. május 02. - georgejr
Az a szomorú, hogy ez a mentalitás még sokáig meg fog maradni. Az okokat nem érdemes fürkészni, mert lehet csak rossz passzban volt a jv, vagy alapból Taplófalván nőtt fel. Nem tudni.
Viszont a pénztárzárásért és a tegnapi kaotikus állapotokért tényleg a vezetés a felelős. De a Keletiben már megszokhattuk, hogy a megerősített pénztári szolgálat csak egy kifejezés:(
Megjegyzem, hogy a tegnapi 18:45-ös aradin szolgálatban lévő jegyvizsgáló annak ellenére, hogy szinte közlekedni sem tudott, mindenkivel udvarias és kedves volt.
Na lássuk alant Adorján postját:

Kedves Blog-szerkesztők!
 
Két észrevételt szeretnék közreadni legutóbbi élményeim közül Nektek és az olvasóknak a MÁV-val kapcsolatban. Nem indulatból írok, inkább szomorúan, hogy ilyen dolgok történnek. Kezdem kronológiai sorrendben visszafelé:
 
Tegnap vidékre utaztam a Keletiből. A hoszú hétvégére, ahogy láttam, nagyon sokan utaztak haza. Nem csak sima pénteki nap, hanem amolyan ünnep előtti tömeg próbált jegyet váltani a pályaudvaron. Nos, az összesen két automatából egy rossz. A 15 jegypénztárból 19.00 óra után mindössze három maradt nyitva. Én nem aggódtam, mert félóránként indut vonatom, de voltak akik számára ez több órás csúszást jelent. Nem szeretném, hogy a pénztáros legyen a célpont, aki munkaideje lejártával behúzza a függönyt és rosszul érzem magam, mikor azt látom, hogy rajtuk töltik ki a dühüket az emberek. De az a menedzsment, aki lehetővé tette, hogy 3 pénztár legyen ilyen csúcsforgalomban nyitva, szégyellje magát!
 
<em> Másik eset: két héttel ezelőtt felsővezetékszkadás volt a Rákosnál, Sülysápnál a vonatunk megállt. Bár a vezetéket még nem állították helyre, egy másik begördülő vonat, mint hallottuk továbbmegy. Semmi tájékoztatás, csak bemondják, hogy a kettes vágányon a vonat továbbmegy. Mindegy, elkezdtünk átszállni. Már épp indulni akart a vonat, mikor felszálltam és szóltam a kalauznak, hogy mögöttem egy hölgy jön még (táskákkal megrakodva), várjuk meg. Erre a kalauz: "Nem várunk mi senkit! indulunk" - majd jelzett. Mintha az utas valami megátalkodott teher lenne, majdhogynem ellenség, akivel meg kell küzdeni.
 
Namost ennek az lett a vége, hogy a hölgy a mozgó szerelvényre próbált felkapaszkodni és nem sokon múlott hogy nem történt tragédia. Nem hittem el, hogy ilyen megtörténik.
 
T.Adorján

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr65449762

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2008.05.02. 14:48:08

azért a második kallert egy lazával le kellett volna segíteni a vonatról... ha őt se várja meg akkor jó :o)

ambbay 2008.05.02. 15:12:04

Vészféket megrántani aztán lapítani. Kaller meg majd adminisztrál ahogy tud

Lord_Cica (törölt) 2008.05.02. 15:43:01

Mávot bezárni, alkalmazottait kirúgni.
Helyette több kisebb céget létrehozni. Úgy ahogy ezt a japánok tették annak idején.
Minden probléma megoldódna 2 hónap alatt, az addig kieső járatokat meg buszok pótolnák.

GH 2008.05.03. 09:36:30

Mávot bezárni, alkalmazottait kirúgni."

Ez egy kicsit túlzás, nem gondolod?
Ha van hat kisebb cég, miért jobb? Ez egyébként kezd megvalósulni a MÁV-nál. Van Cargo, Start, Trakció stb... Minél több kisebb cég lesz, annál nagyobb a káosz, annál több főnököt lehet haveri politikai alapon kinevezni...
Elég lenne egy MÁV, de az hatékonyan működtetve.

Ez a kaller egyébként megérdemelne egy fegyelmit legalább. Remélem meg is kapja.

Snake 2008.05.04. 09:09:01

Megoldás:Körözni a kezeddel=megállj jelzés(tényleg csak indokolt esetben kéne,most indokolt lett volna,hisz tényleg balesetveszélyes helyzet alakult ki a vonat indulásával.)

Adani 2008.05.04. 14:50:39

Ilyenkor nem lehet a vészféket meghúzni. Sztem ez indokolt eset lenne, hiszen balesetveszély volt, mondhatod utána, h kerekek alá is kerülhetett volna a hölgy és ilyenkor lehet mondani, h balesetveszélyt kerülél el vele.

balintjozs 2008.05.04. 20:41:58

A jegyeket 2 hónappal korábban elővételben is meg lehet váltani, de ezzel nem akarom védeni azokat a vezetőket, akik nem képesek felmérni a várható forgalmat. Az is lehet h a vezénylést végzők tudták volna hogy több ember kell, de a nagy fejesek nem engedélyezték a magasabb létszámot és a munkahelyét senki sem fogja kockáztatni h több embert beállítson. Ha ilyen van fél lábbal a lépcsőn, fél lábba a földön kell állni. Ha ilyenkor mer Indulásra készen! jelzést adni le kell lépni a vonatról és leinteni azt. Utána természetesen jelenteni az esetet. A japánokat meg senki se hozza fel példának. Teljesen más nálunk a munka morál. Ez nem csak a vasutasokra, hanem az egész társadalmukra igaz. Itt akármit csinálunk, nem lesz jobb. Gondoljátok végig: minél több cég, annál több menedzsment lesz. Azok meg csak viszik a pénzt ahelyett h hoznák.

NGabor 2008.05.04. 20:54:42

A Keletiben a peronkapun belülről a 6. vágány mellől az automatákat áttették a Kerepesi úti bejárathoz a lapozós tábla alá. Persze, a főbejárat mellé lehetne még telepíteni belőlük a vágányszintre.

Magg (törölt) 2008.05.05. 06:41:18

Aztán vasárnap mennyien próbáltunk (volna) hazajönni.
Persze, 3 első osztályú kocsi volt a Békéscsaba felől a Keletibe menő délutáni vonaton tök üresen, míg a 4 db másodosztályúban heringként szorongott a rengeteg utas.
Ja és én péntek reggel a 6.30-as gyulaival utaztam odafelé és fűtöttek!!!!!!!
Május 2-án, napsütés, kábé 20 fok kint és ezek az eszetlenek ezerrel fűtenek (sütött az ülés), ráadásul az ablakot nem lehetett lehúzni. Gyománál már nem bírtam tovább és kimentem az előtérbe.

Adani 2008.05.05. 08:51:02

Ilyenkor nem zavartatom amgam, beülök az elsőosztályúba nem sokkal jobb csak többe kerül. Jön a kaller büntetni nem fog, hiszen te önként átmész a másodoszátlyúba. ameddig el nem tűnik a környékről. De legalább addig is kényelmesebbne utaztál.

Mike36 2008.05.05. 17:58:04

az utas az csak a szükséges rossz, akit el kell viselni
a vasutas álma, az utas nélküli MÁV :D

Mike36 2008.05.05. 18:01:51

pedig a sok kisebb cég jobb
ne gondoljátok, hogy a mostani állami MÁV-ban nincs kismillió vezető, meg léhűtő

GH 2008.05.05. 23:13:34

Ok, hogy van egy csomó léhűtő, de miért lennének kevesebben a kis cégeknél. Most minden kis cégnek kell pl. önálló Marketing, Humán stb. Főosztály. A kinevezett új vezetők pedig ugyanannyit, vagy többet kapnak majd, mint az elődeik.
Nem kedvelem a VDSZSZ "eszét" Bárány Balázs alelnököt, de volt egy jó mondata ezzel kapcsolatban máj. 1-én:
"A fejpályaudvarokon csúcsidőben a pénztárak töredéke van nyitva, ugyanakkor Kerepesi úti elefántcsont-toronyban nemsokára a folyosókon is íróasztalok foglalják a helyet." Van benne valami.

teebeeykk 2008.05.06. 08:23:21

Volt egyszer rendes kallerrel dolgom. Citadella IC-vel mentem haza Zalaegerszegre (EC?), 2. osztály tele, és a kaller küldött át, hogy foglaljak helyet az 1. osztályon.

Adani 2008.05.06. 11:47:03

Általában bejön a mindenki bekaphatja szemlélet hiszen a MÁV-nál is így gondolkodik mindenki. Többször szálltam fel a Rózsa IC-re Szolnok-Cegléd között mikor késett a vonat és a 18:14-es gyors elment, de a Rózsa IC még nem. Pótjegy nincs, de az ajtóban végigállom az utat és kész. Mellesleg mondta is vki Vegléden, h ő megkérdezte a kallert, h mi történik a felszáll pótjegy nélkül az IC-re. Azt válaszolta a kaller, h vagy pótdíjjal együtt jegyet vesz nála vagy leszállítja Szolnokon. A Szolnokon leszállítást választotta, mert egyébként is addig akart menni. Ugyanez él a máod és elsőosztály dilemmára. Ha ninc hely leülök az első osztályban. Sokszor a kaller nem is nézi, h rossz helyen ülök. Ha szól érte átülök, de addig se nyomorogtam. Pl. nem Szolnok-Békéscsaba között kell nyomorogni csak pl. Mezőtúr után mert akkor parancsol át a másodosztályra.

pitti 2008.07.26. 17:07:47

Hát szerintem ebből nagyon nagy baleset is lehetet volna.Sokkal jobb volt amikor a forgalmis indította a vonatot akkor ő legalább belátta az egész peront.Szerintem még vissza csinálják hogy a forgalmis indítson mert nagyon sok balesett lesz ebből.