MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Stohl Buci a bliccelés ellen

2008. április 22. - georgejr

Stohl András a MÁV-START-al a bliccelés ellen


Folytatódott a MÁV-START Zrt. bliccelés elleni kampánya ismert emberek részvételével. A kampány második állomásaként április 21-én Stohl András színész ellenőrizte az érvényes menetjegyeket és bérleteket Budapest Nyugati pályaudvar és Solymár állomás között. Az utasok örömmel vették, hogy a vonaton a népszerű színésznek kellett bemutatni az utazási okmányokat, aki a 30 napos bérlettel utazókat apró ajándékkal jutalmazta. Stohl András szívesen segítette a MÁV-START Zrt. jegyvizsgálóinak munkáját a vonaton, fontosnak tartja a bliccelés visszaszorítását. A színész, játékosan, szúrós szemmel tekintett azokra az utasokra, akik bérlet vagy menetjegy nélkül próbáltak utazni.

Az érvényes menetjegy vagy bérlet nélkül utazók magas száma milliárdos nagyságrendű bevétel kiesést okoz évente a személyszállító vasúttársaságnak. A bliccelés visszaszorítása érdekében a tavalyi évben átfogó program indult. Szigorúbb ellenőrzésekkel találkozhatnak az utasok, de új termékeket és áprilisban csökkenthető büntetést is kínál a MÁV-START Zrt. Április 1-jétől- május 5-ig 30 napos bérlet megváltásával a kiszabott büntetések mértéke csökkenthető. A fent említett időszakban a büntetés megállapítását követő második nap 24:00 óráig egy saját részre szóló érvényes 30 napos bérlet váltása esetén, a büntetési papír és a bérlet bármely pénztárban történő 15 napon belüli felmutatását követően, 1000 Ft-ra mérsékelhető a büntetés összege.

A februárban bevezetett 30 napos bérlet, az előzetes felmérések eredményeit követve igazodott az utasok igényeihez. Az új termék rugalmas felhasználhatóságot kínál, a hónap bármely napjától igénybevehető, márciustól már a diákok is megvásárolhatják, illetve a munkáltatók által történő elszámolás is lehetővé vált. A márciusi hónapban már több mint 5000-en választották a 30 napos bérletet.



MÁV-START Zrt.
Kommunikációs Igazgatóság



Szerk:

Azért jobb lett volna, ha egy zónázóra ültetik Stohl-t...

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr100436560

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nemszolidaris 2008.04.22. 11:42:19

Hmm. a bliccelés, ingyenélés visszaszorítását talán a vasutasok ésa családtagjaik ingyen utazásának megszűntetésével kéne kezdeni.

alojzia 2008.04.22. 12:32:43

A délibe mikor jön már híres ember???

chipetke · http://mavsztrajk-e.wamma.hu/ 2008.04.23. 06:48:45

ezenkívül mikor és hol száll vonatra?

Kíváncsi lennék annak a kallernak a véleményére, akinek "segített"... azért ilyeneket nem kellene. Forgalmi, Jelzési, Fékutasítás, Kervizsga, meg-e volt neki? Ha nem akkor hogy "dolgozhatott" a vonaton, mint jv?

chipetke · http://mavsztrajk-e.wamma.hu/ 2008.04.23. 06:49:52

ecch... azonkívül meg a csák norriszos példára:
Stohl András nem bliccel. Ő saját kocsiban utazik.

^Clown (törölt) · http://logout.hu/blog/clown_2/index.html 2008.04.23. 14:23:53

Stohl Bucinak ideális a vonatozás: kedvére piálgathat :)

petya.bacsi 2008.04.23. 15:30:58

Természetesen a Legtöbbet Sztrájkoló Vasutas Sakszervezet elnökéne, Gaskó úrnak ezzel is vannak gondjai (hiszen a színész tiszteletdíját adhatták volna nekik is).

"Gaskó Istvánnak, a VDSZSZ elnökének vannak ugyan fenntartásai, de alapvetően jó kezdeményezésnek tartja a sztárok bevonását.

– A jegyellenőröknek számos előírásnak és szakmai feltételnek kell megfelelniük, és az is tény, hogy egy hónap alatt keresik meg azt az összeget, amelyet a művész úr gázsiként másfél óra elteltével hazavisz – mondta Gaskó."

forrás: www.blikk.hu/cikk.php?cikk=99486

Fedup Sári 2008.04.23. 18:26:15

mávstart üzletszabályzata:

"84. KF. A jegyvizsgáló egyenruhában teljesít szolgálatot és kalauztáskát vagy jegykiadógépet hord magával.
A jegyvizsgáló mellett munkáját segítő más munkatárs is végezhet ellenőrzést, őt olyan jogosultságok illetnek meg, mint a jegyvizsgálót. Az ilyen, ellenőrzést végző dolgozó e minőségére utaló jelzést visel, valamint szolgálati megbízólevéllel rendelkezik, melyet kérésre az utasnak felmutat.
A jegyvizsgáló vagy a munkatárs nem köteles az utas részére igazolnia magát, de az utas kérésére köteles az utólagos azonosításához szükséges információkat (telepállomását és azonosító számát) megadni."

Eszerint a mávstart csalt, vagy legalábbis nem tartotta be a saját maga által megalkotott üzletszabályzatot, illetve szándékosan félrevezette az utasait, hiszen egy nemjegyvizsgálót jegyvizsgálót azonosító tárgyakkal (egyenruha, kalauztáska) felszerelve az utasok közé engedett.

Ezek után miért hinném el, hogy az egyenruhás, kalauztáskás egyének a vonaton tényleg jegyvizsgálók, és miért adnám oda nekik ellenőrzésre a jegyemet?!

Amúgy várható vajon, hogy a rendőrség is fel fog szerelni civileket egyenruhával / szolgálati autóval / fegyverrel?

ylion, declared for Hungary, not for Kurvaország · http://quelthalas.hu 2008.04.24. 12:05:45

Fedup Sári: szerintem adtak Konyakosbucinak megbízólevelet...
onnnantól kezdve meg a megfelelő eszközökkel segíthet a kalauznak.

az most más téma, hogy egy zónázón lehet nem vigyorgott volna... vagy esetleg Miskolc-Budapest-Miskolc túra a következő sztárnak :)

ylion, declared for Hungary, not for Kurvaország · http://quelthalas.hu 2008.04.24. 12:07:02

azért elképzeltem amint mondjuk Dundikát rakják fel egy Flirt-re :D

Fedup Sári 2008.04.27. 00:33:38

ylion, megnéztem a videót is, de úgy tűnik, nem volt rajta "e minőségére utaló jelzés", volt viszont rajta egyenruha és kalauztáska, ami a _jegyvizsgálót_ azonosítja, és nem pedig a _munkáját_segítő_munkatársat_.

Úgyhogy fenntartom, hogy a mávstart megszegte az üzletszabályzatot azzal, hogy jegyvizsgálónak öltöztetett nem jegyvizsgálóval vegzálta az utasokat.

Arról nem is beszélve, hogy a forgalmi utasításban előírt jelzéseket ("indulásra készen") adattak vele, aki -- több, mint valószínű -- nem rendelkezik a megfelelő képesítéssel, nem tette le az ehhez szükséges vizsgákat. Talán nem járunk messze a valóságtól, ha feltételezzük, hogy még csak egy egyszerű munkavédelmi oktatáson sem vett részt. Mindez bizony balesetveszélyes helyzetbe sodorta mind a mávstart által felbérelt áljegyvizsgálót, mind az adott vonaton utazókat. Kész szerencse, hogy végül nem történt baj.

Ez úton kérem a Magyar Vasúti Hivatalt, hogy csapjon le lángpallosával!