MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Ha tovább hisztizel nem éred el a vonatot, mert nem kapod meg a jegyet...

2008. április 21. - georgejr
Eddig úgy gondoltam, hogy egy vállalatnál a következő a hierarchia:
1. Takaítónő (pláne ha diplomás suvick)
2. Titkárnő
3. Portán
...
N. Vezérigazgató
De most szembesülhezünk azzal a ténnyleg, hogy az igazi úristenek a MÁV-nál a pénztárosok, hogy mosnám ki egyik-másik száját szappannal....


Szia!

Az alábbi történetet szeretném megosztani a nagyérdeművel és Veled: Hetente járok Bécsbe, s legtöbbször vonattal teszem meg a Bécs-Budapest távolságot.

A vonatra Kelenföldön szállok fel, amelynek nemzetközi jegypénztára éjjel-nappal nyitva van, kivéve pár hajnali órát valamikor három és fél öt között, amikor maga a váróterem is zárva van (ezt az információt az ajtóra függesztette A/4-es lapról tudom)


A BKV sztrájk napján ugyan csak 15 órára kellett volna Bécsbe érnem, de mivel nem akartam órákat eltölteni a forgalmi dugóban, így a Kelenföldről 6 óra 10 perckor induló, aznapi első vonat mellett döntöttem. Kelés hajnali fél négykor, és 5 óra 55 perckor beléptem a váróba, hogy megveszem a kiránduló jegyemet. Éppen amint beléptem láttam, hogy a kasszában ülő hölgy mélyen a szemembe nézve elhúzza a kassza függönyét, azaz bezárta azt. Sebaj, - gondoltam, megyek a belfölgi pénztárhoz, volt már olyan, hogy a nemzetközi nem volt nyitva, s a másik adott jegyet.

A belföldiben 19 éves forma kislány közli velem bunkó felháborodott hangon, hogy kiránduló jegyet a nemzetközi pénztárban vegyek. Mondtam neki, hogy az bizony bezárt. Erre ő továbbra is felháborodottan és kioktatóan közölte, hogy várjam meg míg kinyit, mivel akkor van váltás. Megkérdeztem udvariasan és halkan (ellensúlyozandó a MÁV alkalmazott sítlusát), hogy ugyan nem tudna-e nekik beszólni, hogy igyekezzenek, mivel a vonatom megy nemsokára. A válasz egy elutasító és kioktató tiráda volt, hogy ő bizony nem szól. Erre már elöntött a düh és megkérdeztem, hogy ugyan mivel adtam neki arra okott, hogy ilyen modorban beszéljen velem, ami elgondolkodtathatta, mert erre elnémult, majd új erőre kapva visszafeleselt. Itt lehülyepicsáztam és odaálltam a bezárt kassza elé és vártam.

Néhány perc után megkopogtattam az ablakot, amire a mellette lévőt kivágta egy zsíros haj alkesz kinézetű, nő és ordítva közölte, hogy nem kell betörnöm az üveget. Kérdeztem, hogy ugyan miért beszél így, mire jött a kioktatás, hogy neki miattam 5 perccel előbb kellett a munkaidejét elkezdeni, és miért nem jöttem idejében jegyet venni. Mondtam neki, hogy szerintem a vonat indulása előtt 20 perc az pont idejében van és ez egyébként sem az ő dolga, neki csak annyi lenne a munkája, hogy árulja a jegyet a nyitvatartási időben. Illetve ha ez nem tetszik neki, menjen máshová dolgozni. A válasza erre az volt, hogy az ilyen utasok miatt, mint én bizony nagy kedve lenne máshol dolgozni. A válaszomnak, miszerint szerintem máshová nem vennék fel az esze miatt,- nem örült és ismét azzal jött, hogy későn jöttem. Arra, hogy nincs kiírva hogy a nemzetközi pénztár bezár a váltás miatt, nem tudott mit mondani. Mindeközen lehúzta a kártyámat és tette, amit a jegyeladás miatt tennie kell, de szólt, hogyha tovább hisztériázom, nem fogom elérni a vonatot, mert nem kapom meg a jegyet.

A társalgás egyébként ekkor már kiabálva folyt közöttünk és a végén, - több indoka nem lévén arra, hogy bezártak nyitvatartási idő alatt az utas tájékoztatása nélkül, valamint hogy modoruk az alpáriság fogalmát messzemenőkig kimeríti-, csak annyit tudott szó szerint roppant mulatságos tónusban kiabálni, hogy a jegyelővétel 60 nap.

Itt átvettem a jegyet és elmentem felszállni a vonatra, közben pedig arra gondoltam jóesően, hogy Isten nem ver bottal. Amíg én a császárvárosban nyugiban teszem a dolgom, élvezem Bécs minden előnyét, addig ő ennek az undorító munkahelynek, az undorító Kelenföldi pályudvarán, az undorító kassza-kalickában fog megrohadni. Sajnálni is sajnáltam nem sokkal az eset után és valamivel később már bántam, hogy nem tudtam a sztoikusok nyugalmával viszonyulni egy MÁV alkalmazotthoz, s úgy kezeltem, mint egy normális szolgáltatásban dolgozót, de addigra már késő volt. Ezzel együtt mindekinek ajánlom, hogy húzza meg magát, ha a nevezett 'pályaudvar' nemzetközi pénztárához megy és örüljön, hogy ha egyáltalán kiszolgálják.
Én a magam részéről mindent megteszek, hogy ebből az országból mielőbb elhúzhassam a csíkot.

Tiszteletteljes üdvözlettel: Gabi

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr17435010

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Poli1 2008.04.21. 13:11:36

Az ilyeneknek csirkeket kellene belezni a futoszalag melett, nem emberek koze engedni.

artanis 2008.04.21. 13:26:11

vicces, hogy ezt a jegyelővételt mennyire szeretik hangoztatni. fáj neki 20 perccel vonat indulás előtt kiadni?

kutyakavics 2008.04.21. 14:10:37

húzzál el minél hamarabb, ég veled!

Szélsőségesen Liberális Wicca (törölt) 2008.04.21. 14:22:33

Mi lesz így ebből az országból, ha már a kalickában ülők is visszaanyáznak ?


:D

Grega 2008.04.21. 14:22:44

Gabi, ebben a sztoriban csak te voltál a gáz, de nem kicsit. Elnézésedet kérem.

soleeroo 2008.04.21. 14:33:51

a blogot fikazokkal csak egy a baj: ezen a hozzaallasan a mav-nak valtoztatnia kell. ha ti csak a blogirot kritizaljatok, azzal a mav-ot erosititek. ilyen egyszeru. de gondolom a hiszti befigyel nalatok is, ha fel kell szallnotok a lepukkant vasutikocsikra, ugye?

vagy autoval jartok, mert a vonatot mar meg se kockaztatjatok??

es en kerem a ti elnezeseteket.

Bognár Zsuzsanna 2008.04.21. 14:41:25

Gabi

nem, nem voltal gaz, sot...

te voltal a turelem, midon mashol is probalkoztal, ahelyett, hogy kirangattad volna a s...et a szekbol a csajnak, ahogy az jart volna nekie. Ha be is zar, attol meg beszelhet normalisan, arrol nem beszelve, hogy mivel te voltal ott az egyetlen vevo, 1 percet meg kibirt volna a valtassal. Vendeglatoban ugy is kiszolgalnak, hogy kozben standolnak es jonnek a vendegek. Na, akkor 1 jegy kiadasaba meg senki nem halt bele, plane, hogy baromi surun jarnak a vonatok. Ja, legszebb az volt, mikor a nyugatiban ulo nemzetkozi penztaros egy kukkt nem beszelt es nem is ertett idegen nyelveken. en forditottam.

Hajra MAV!

Akik meg lehuznak teged, csak annyit, hogy de megneznem arcukat, midon pont egy ilyen kucu miatt csusszak le a vonatukat. Az utolsot aznap, hehe. Fokozhatnam, de nem teszem.

Ami meg az orszagot illeti, hat en inkabb lassan anarchianak hivnam az uralkodo allamformat.

rexter 2008.04.21. 14:54:40

gondolkoztam azon h vajon erdemes e gabit lefikazni. elolvasva az utolos bekezdest ahol ubermenschkent beszel a dolgozo prolikrol, ugy erzem, jobb lenne ha Gabi Becsben maradna.

Vaszics · http://ingyenajandek.freeblog.hu 2008.04.21. 14:55:39

Így is van. Amíg te Bécsben élvezkedsz, addig van aki dolgozik, méghozzá szemét, hálátlan, kőkemény munkát. (mert emberekkel foglalkozni az, és örülj neki, hogy nem vagy rákényszerülve hasonló munkakörre.)
Szerintem te viselkedtél pökhendi, beképzelt, kötekedő, tudálékos módon (mint az ilyen sztorik 96%-ában az utas/vásárló stb. a seggfej) az illető dolgozónál pedig betelt a pohár. Okés, lehetett volna türelmesebb is, de kívánom neked, hogy cserélj vele helyet akár csak egy napra. Bár lenézni a másikat kényelmesebb.

éjjelnap.pál 2008.04.21. 14:58:18

Ilyen semmilyen nyelven nem beszélő nemzetközi pénztárossal én a Keletiben találkoztam.
De ne legyünk telhetetlenek, legalább magyarul tudnak valamilyn szinten...

aDoayen@HWSW 2008.04.21. 15:01:57

én konkrétan nem ülök vonatra, csak ha teljességgel elkerülhetetlen
az elmúlt 5 év pár alkalma épp elég tapasztalat volt.

Adamm23 (törölt) 2008.04.21. 15:03:40

Vannak emberek, akiket kifejezetten sért, ha hajnalban valaki nem úgy szól hozzá, ahogy az elvárható lenne emberi időpontban. És nyilván a hajnali időpontnak köszönhetően a reakció is másképp alakul. Aztán ugyancsak hajnal lévén elindul a "hecc-spirál", és lassan minden résztvevő egy idegbajos vadállattá válik. Nincs ebben szerintem semmi meglepő, az ügyfélszolgálatok is így működnek, és hát nyilván a "kedves" mávos kisaszzonyoknak sem életcéljuk, hogy az egész napjukat elb@sszák Gabi és külföldhöz (jóhoz) szokott lobbanékony (lenéző?) utastársaik miatt...

persze nem voltunk ott, így ez csak egy érdekes sztori marad, egy sértett utas szemszögéből..

GH 2008.04.21. 15:09:13

Nem akarom egyik felet se bántani, de mindegyik fél hibás volt valamennyire. Mondjuk a két pénztáros hölgynek nem kellett volna jelenetet rendeznie, de a kedves utasnak se kellett volna lemennie erre a szintre. (HP-zás, keress másik munkahelyet, ők mondhatták volna, hogy akkor menjen busszal, vagy kocsival.) Magyarországon mindenkinek tele van valamivel a hócipője, ezért rögtön kitör az agresszió, feleslegesen.
A betelt a pohárról csak annyit, hogy én is ügyfeles munkakörben dolgozom (szerencsére csak részben), de ha valami bajom van, az nem tartozik másokra, amitt nem idebenn szoktam hisztizni. Megtehetném, de ha nekem szar napom van, miért tegyem tönkre másokét is:)) Ja, a kedves utasnak se kéne lenéznie a pénztárosi munkát, attól, hogy Bécs-Budapest vonalon ingázik...
Szóval mindenki részéről jó lenne egy kis kölcsönös megértés, bizalom, türelem és nem ordítani rögtön, ész nélkül. Vagy naív vagyok?

GH 2008.04.21. 15:11:16

Bár végül mindenki jól járt: Gabi megkapta a jegyet és egyik félnek se kellett kávét innia egész nap, elég magasra került az adrenalin szintjük:))

csodarabbi (törölt) 2008.04.21. 15:12:02

gabinak teljesen igaza van. ezeknek az embereknek az a munkaköri feladata többek közt, hogy kedvesek legyenek a vevővel. és itt megjegyezném azt is: az, hogy milyen hangot üt meg az utas, abszolút másodrendű kérdés. Mellesleg szólva Gabi egyáltalán nem viselkedett udvariatlanul, egyértelműen megint a mávos senkiháziak voltak taplók.
ezek után azt nem értem, hogy ha szegény lány megírja a történetét ide, egy olyan blogba, ami épp az ilyen esetek leírásával foglalkozik, honnan az istenből jön mindig az a néhány ember, akik rögtön őt kezdik el fikázni? halló, emberek! titeket nem zavarna, ha ilyen stílusban szólna hozzátok bárki is? Ráadásul úgy, hogy ti fizettek is ezért?
komolyan nem értem. és a levél utolsó mondata is abszolút érthető: az ilyen kis mindennapi szarrágások miatt olyan élhetetlen ez az ország, mint amilyen!

moni77777 2008.04.21. 15:17:57

Ok, Gabi türelmetlen volt, de a MÁV akar itt eladni egy szoltáltatást, és Gabi a vevő. És ugyebár tudjuk, hogy a vevőnek mindig igaza van! Behúzni a függönyt az orra előtt nem csak hogy felháborító, hanem egy szolgáltatást nyujtótól megengedhetetlen is! És hamár a nemzetközi pénztár zárva van, nem értem, hogy miért nem adják ki a jegyet a belföldin. EGyébként sem értem, minek külön pénztár. Németben ilyen nincs, ott mindenki tud információt adni, belföldi és külföldi jegyet kiállítani. És az Űbermensches beszólással sem értek egyet. Igenis így van, a sors bünteti a bunkót...

szisza80 2008.04.21. 15:18:03

Ismerem az ilyen türelmetlen pénztároshoz bedübörgő népeket, szerintem egyértelmű az hogy váltáskor nem tud nyitva lenni a kassza hiszen ha sűrűn utazol vonattal láthatod hogy mindenkinek külön kasszája van.... Ezért nem értem a vendéglátással való összehasonlítást sem egyik kommentben . Az ilyen érthetetlen libák miatt írkálnak ki minden hülyeséget az ablakukra is, nem azért mert annyira ráérnek. Bunkó felháborodott hangon sem kezdenek veled beszélni, hacsak nem szolgálsz rá!!! Nagyon sokat utaztam vonattal az elmúlt 6 évben, és sorban állva igencsak meglepődtem milyen inzultusok érik munkájuk végzése közben a pénztárosokat. Legtöbbször az ilyen lenéző, modortalan , türelmetlen utasok a konfliktusok kiváltói, akik még a kiírt 15 perces ebédidejüket sem hagyják letölteni és dörömbölve a pénztárablakon érvényesítik jegyvásárlási szándékukat.... Hány ilyet láttam!!! Véleményem szerint még túl sokat is tűrnek az utasoknak, némelyik beszólás után én már megtéptem volna a vele szemben álló kedves utast az tuti biztos!!!

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2008.04.21. 15:20:13

"amelynek nemzetközi jegypénztára éjjel-nappal nyitva van, kivéve pár hajnali órát valamikor három és fél öt között,"
akkor mitől éjjelnapllal? :o)

csodarabbi (törölt) 2008.04.21. 15:23:14

"Véleményem szerint még túl sokat is tűrnek az utasoknak, némelyik beszólás után én már megtéptem volna a vele szemben álló kedves utast az tuti biztos!!!"

Normális helyeken ilyenkor nagyon hamar új munkahely után kellene nézned.

GH 2008.04.21. 15:25:06

Egy ilyen "mindennapi szarsághoz" két fél kell.
Szerintem a vevőnek, utasnak, ügyfélnek is be kell tartania a mindennapi viselkedési normákat. Nem szabadna elfelejteni, hogy ő is kerülhet szolgáltató szerepbe. Az eladónak, hivatalnoknak, pénztárosnak viszont nem kell bevinnie a mindennapi agressziót a munkahelyére és ott kiadni.

währenßhöhleigkeitigchen 2008.04.21. 15:26:30

A fiatalosan pökhendi lezáró sorok ellenére én sem ítélem el Gabit ... Aki mintha azt írta volna, hogy dolog miatt járt Bécsben, vagyis, hiába fenyegetik egyesek a hazai kőkemény munkával, dolgozni lehet Bécsben is, nemcsak szórakozni (pl. én eddig 4 nap kivételével csak munkaügyben jártam arra, 15 év alatt).

Azért tény, hogy tapasztalataim szerint hasonló esetekben a pénztárak kinyitnak, mielőtt az utasok lekésnék a vonatot, de ha ezt nem írják ki, akkor könnyen kiverheti a biztosítékot a zárt ablak előtt toporgó utasok tehetetlenségérzete. És a MÁV ezt nem véste bele a dolgozói eszébe, vagy, mert hülye volt a felelős, vagy mert nem volt mibe vésni...

(Ps: Detail am Rande - azért a bécsiek sincsenek a sor végén, ami pökhendiséget és kioktató stílust illeti, ebben pont az ÖBB alkalmazottak - főleg a pénztárosok - vannak nagyon otthon, a schwechati rendőrökkel karöltve. Szerencsére Bécs tudja feledtetni a bunkóit, remélem egyszer BP is. A lehetőségei adottak.)

szisza80 2008.04.21. 15:28:18

Igen nekem van is normális munkahelyem, , éppen ezért merem kijelenteni, hogy én nem bírnám azt amit ők csinálnak.

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2008.04.21. 15:28:56

tudomásul kéne már venni, hogy a MÁVnál a pénztáros, a többi cégnél a portás a legnagyobb király! nélkülük csak szopni lehet, ha az embernek igaza van, ha nem... ez fletoland :o)

cdrom70 2008.04.21. 15:30:42

A MÁV helyét fel kell szántani és sóval beszórni...
Az kéne ami a versenyszfáréban. Ha minősíthetetlen hangon beszél a pénztáros 2 emberrel ki kell rúgni, biztosan lehetne helyette mást felvenni..
A vasutasnál talán csak a BKV alkalmazott a bunkóbb.(

nem várt fordulat 2008.04.21. 15:32:15

ha nem tetszik neki ez a kőkemény munkahely, akkor menjen dolgozni máshova. ja, hogy iq-ból nem tellik neki arra? szar ügy.

gabi teljesen tökéletesen mind1, hogy kemény munkával, vagy apu pénzéből eszeget bécsben, egy szolgáltatást VESZ MEG pénzért. Ebbe beletartozik a jegyárusítás is. Normális hangnemben, udvarias módon.

Balkán ez erősen, és én azt látom, hogy lefelé csúszunk...

cdrom70 2008.04.21. 15:35:18

Aki fizet annak van igaza. Addig még nem rugják ki a fél mávot addig nem lesz rend...

csodarabbi (törölt) 2008.04.21. 15:40:27

"Igen nekem van is normális munkahelyem, , éppen ezért merem kijelenteni, hogy én nem bírnám azt amit ők csinálnak."

Továbbra sem értem, hogy miért olyan nagyon rossz az ő helyzetekük másokéval összehasonlítva. Rendben, nem keresnek sokat. de ugyanez áll mondjuk a tanárokra is, vagy elég sok orvosra, akik nem nagyon látnak hálapénzt (altatóorvos, patológus stb.) És különben is megnézném, a képesítéseik milyen más munkára teszik alkalmassá őket. Ahhoz képest, hogy a versenyszférában valószínűleg nem sok babér teremne nekik, kicsit sokat engednek meg maguknak (persze megtehetik, mert a mávban ezért semmilyen retorzió nem jár. vagyis nem csak az ő hibájukról van szó, hanem a rossz szervezetről és működésről, ami viszont a vállalati vezetők felelőssége).

szisza80 2008.04.21. 15:42:43

A gyanúm az hogy aki emberekkel dolgozik, bizony el kell viselnie az ezzel járó kellemetlenségeket. Az hogy egyszercsak elszakad a cérna, amit előtte már jól meghúztak-vontak, természetes. Nem hibáztatom őket érte. A legtöbb ember amúgyis szorong, ha utaznia kell, ez sem elhanyagolható.

soleeroo 2008.04.21. 15:52:29

nehanyan itt nem latjak az ok-okozati osszefuggest:

azert megyek a jegypenztarhoz, hogy jegyet vegyek, nem azert, hogy szajkaratezzak. ha provokalnak, akkor mar persze, hogy nem tetszik. tisztelettel kell viselkedni az utassal, es maris nincs problema.

az utas nem extra igennyel jott, csak egy nyomorult jegyet akart. ha lejar a kiskatikanak a muszakja, az az 1 perc nem fog se rosszat, se jot tenni vele, ha meg az 1 utast kiszolgalja. gondolok itt az ablakot az orra elott szandekosan becsuko mav-alkalmazottra. a balhe innen indult. szoval ne az utast b*sztassatok.

mav-eloljaronak meg eszebejuthatna egy atfedo nyitvatartas is: 5 perccel kesobb zar az egyik, a masik meg 5 perccel korabban nyit. dehat ehhez mar esz kell.

toncsy 2008.04.21. 15:52:37

Szóval én is éltem külföldön... sajnos itthon még nem lehet megvenni a jegyet a neten kinyomtatni és mosolygó arcal megmutatni az állomáson a peronőrnek vagy a beléptetőkapun lehúzni vagy ahogy kell... (nem kell a nagyarc kallernak még jópofizni...)
Sajnos a proli vonatokért nagy pénzt kell fizetni és cserébe ezt kapjuk. Gabinak teljesen igaza van látva, ahogy ír, és amit tényleg kár itthon maradnia...

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2008.04.21. 15:57:35

Azt hiszem ez is a szokásos séma szerint történt: mind a két fél tehetett volna gesztusokat. Bár a pénztárosoknak nagyobb volt a felelőssége, ugyanis ők szolgáltatnak, és az ilyen munkakörök íratlan szabálya, hogy az ügyfélnek mindig igaza van.

no meg persze a Kelenföld tényleg lepra, az ország és a főváros szégyene. Bár mintha azt hallottam volna, hogy végre valahára hamarosan felújítják. Ideje... Gondoljátok meg: Keresztül megy rajta (és akár meg is áll) az összes vonat, ami a Délibe tart + még jó néhány, amelyik átmegy a Keletibe. A főváros egyik legfontosabb és legforgalmasabb vasútállomása...

kacsa! 2008.04.21. 16:07:44

Kinyomtat -> Kiragaszt Kelenföldön

Netuddki. 2008.04.21. 16:09:51

És még azt mondják munkanélküliség van.

Dr Kangörény 2008.04.21. 16:19:24

Mit lehet tenni, amikor egy szolgáltató alkalmazotja nagy ívben szarik a kedves ügyfélre? Egyesek szerint ezt szó nélkül kell hagyni. Na az ilyen birkák meg is érdemlik, hogy szopassák őket. Zárva a pénztár, nem lehet jegyet venni, mert váltás van? Hol érdekel ez engem? Szervezzék meg, hogy mindig legyen nyitva egy szaros pénztár. Ja, hogy ehhez gondolkodni is kéne? Az már nehéz ügy a máv-nál. És van olyan, hogy egy szemét fiatal külföldre akar utazni???? Hát erre tényleg csak azt tudom mondani, hogy akinek ez fáj, az minimum keressen magának másik állást, de jobb, ha felakasztja magát.

Én olyan esetet éltem át, hogy hóesésben nem közlekedtek a vonatok (tényleg nagy hó volt akkoriban), de barom a fülkéjében ezt nekem nem mondta. Amikor 45 perccel később (türelmes, rutinos vonatozó voltam) megkérdeztem, mennyit késnek a vonatok, akkor mondta, hogy aznap nem jött még egy sem. És amikor vissza akartam váltani a jegyet, akkor kezelési költséget akart levonni belőle! Joggal kiabáltam vele???

sharpy72hu 2008.04.21. 16:31:04

Egyszerűen döbbenetes hozzászólásokat sikerült egyeseknek szerkeszteni. Az a baj, hogy amíg ilyen megértően viselkedünk ezekkel a szocializmusból itt maradt kövületekkel, addig sajnos továbbra is azt fogják hinni, hogy joguk van visszaszövegelni egy ügyfélnek, pedig nincs. Ő azért van ott és azért kapja a fizetését, hogy kiszolgálja a vevőt. A műszak átadását oldják meg úgy, hogy mindig legyen olyan ablak, ahol bármely jegyet meg lehet venni v. mindenhol tájákoztassák az utasokat arról, hogy ettől-eddig zárva a pénztár. T. MÁV-os munkavállalók amúgy elmehetnének melegebb éghajlatra. A felét ki kellene dobni az utcára, a maradéknak meg normálisan dolgozni és utána lehetne felemelni a maradék fizetését. Sajnos ilyenkor látszik, hogy fényévekre vagyunk még Európától és nem elsősorban anyagiakban, hanem mentalitásban.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2008.04.21. 16:33:34

Bármekkora seggfej az ügyfél, a szolgát - mert azok vagyunk mi, akik az ügyfélszolgálatokon dolgozunk - semmi nem jogosítja fel arra, hogy így beszéljen. Ha trágár szavakat használ, nyugodt hangon meg lehet mondani, hogy így sajnos nem fogom tudni kiszolgálni. Ilyenkor általában gyorsan lehiggadnak a kedélyek :)
Mert tegyük fel, hogy tíz percet késtem, ügyfél telefonban vár, morcos. Ilyenkor Rékuc: 'elnézést a várakoztatásért, miben segíthetek?' És ha gondolok is olyat, hogy 'ezt is az ördög hozta ide, hogy miért nem bírt még negyedórát várni' - nem hangoztatnám soha.

Gondolom ha a kedves utas jegy nélkül száll fel, a kallert nem fogja meghatni, hogy zárva volt a pénztár.
És amúgysem értem, a posztoló miért nem jár busszal Bécsbe, halk, kényelmes, tiszta, gyors és sokkal olcsóbb, mint a vonat.

broáf 2008.04.21. 16:34:56

páran hatalmas tévedésben vannak. a sztori egyik anyázója az utas, aki fizet, a másik pedig az állami alkalmazott, aki a munkáját végzi, azaz fizetést kap. az egyik szereplő anyázhat, a másik nem, és az a kommentező aki nem tudja, hogy a kettő közül melyik szereplő beszélhet emelt hangon, az még mindig a szocializmusban él. és erre nem mentség sem a napszak (szegénytől hajnalban akartak jegyet venni), sem az iskolai végzettség, sem a helyszín.

johevi 2008.04.21. 16:35:13

Ez nekem kicsit olyan "hülyepicsa vs. hülyepicsa" szituáció

Zokka 2008.04.21. 16:44:08

mig a versenyszferaban az ember kidolgozza a belet es az UGYFEL az ur, addig az allami cegeknel mindenki csak a nyugdijazasat varja meg a sajat rokonait tolja be a ceghez, kozben panaszkodik hogy keves a fizetes.
Mikozben egy "munkahelyen" ha az ugyfel azt mondta hogy az eg zold es o szeretne lejatszani a discmanjeben, akkor addig dolgoztunk mig a zold eget le nem jatszotta a discmanje. Mert az ugyfel adja a PENZT amibol a fizetesunket kapjuk. A mavnal dolgozo droidok viszont csak a nyugdijazasukat varjak eletcelok nelkul, es belesz*rnak mindenbe mert ugysem rugjak ki oket, a fizetesuk miatti hianyt meg allambacsi kipotolja. [LEGNAGYOBB TISZTELETEM A KIVETELNEK, AKIK SOKAN VANNAK...]
Oket nem erdekli, hogy hogy vegezhetik jol a munkajukat, amivel megtarthatjak a munkahelyuket, csak bemennek mert be kell menni. Ja, meg neha sztrajkolnak...
Keves kiveteltol eltekintve en is azt kivanom az osszes ilyennek, hogy legyen megsavanyodott elete vegeig... habar ez mar bekovetkezett...

Ui: Jelentem en mar elmenekultem ezek elol messzire, de azert szeretem Magyarorszagot...

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2008.04.21. 16:44:30

broÄ;f
ott a pont.
ráadásul mi az hogy hajnalban? én is járok néha 'hajnalra' dolgozni, de amikor beérek akkor már mögöttem van a
-tusolás
-fogmosás
-hajszárítás
-öltözködés
-sminkelés
-reggeli
-utazás
-beérkezés az irodába, szgép beüzemelése

tehát nekem már baromira nincs 'hajnal' teszemazt reggel 6kor, hanem már bőven elkezdődött a nap... vagy a kedves pénztáros egy papondekli lapon alszik az állomásépület mögött?

Páneurópai Harci Kos 2008.04.21. 16:46:59

Mind a kettőnek igaza van és mégsem.
U.i.gyűlölöm ezt a pökhendi nagyképű stílust.
U.i.2
ne gyere vissza.

vujicsics trutymo 2008.04.21. 16:53:38

Velem még nem történt ilyesmi. Talán azért mert ha érzékelem a másik fél ingerültségét nem öntök olajat a tűzre. Nem viselkedek prosztó, nagyképű, arrogáns hülyepicsa módjára, akit még egy istenfélő szelíd apáca is vaginán rúgna. Egyszerűen abból indulok ki, hogy nem ismerem a frusztáltság okát és nem hiszem hogynekem még külön idegesíteni van jogom bárkit a pénzemért.

kiskicsicsiga 2008.04.21. 21:04:39

nekem is tetszik,hogy mindenhol a 60napos elővétellel takaróznak.
1)mikor 12órával a sztrájk előtt jelentik be,hogy sztrájk,hogy rendeljek meg jegyet előre?
2)át kell vennem akkor is valamikor nem?
3)énis birom azokat a fajtákat,akik úgy csinálnak,mintha minimum hőstett lenne tőlük,hogy végzik a munkájukat...megfizetik?meg!akkor?

már csak azt nem értem,miért nem szerelnek fel egy megveszekedett automatát?!
az nem beszél,nem rinyál,nem megy szünetre,max elromlik...

alojzia 2008.04.21. 21:49:26

Néhány hozzászólás régi kommentezők stílusát idézi, akik hajdanán minden levélírót lehúztak a sárba.
Aztán eltűntek. Nem bántam.

Bit Rot 2008.04.22. 00:06:08

A postolónak igaza van, még ha azért lehetett volna visszafogottabb is a hangneme.

A pénztárosnak pedig tűrnie kell az ügyfelet, segítenie és mosolyognia. Duplán, ha az ügyfélnek még igaza is van.

Hogy miért nincs Magyarországon több automata? Mert TUL OLCSO a munkaerő!

Ráadásul a másik oldalon meg nyavajog az olcsó munkaerő, hogy kevés a fizetés (ami igaz is).

nemszolidaris 2008.04.22. 09:34:25

Nem értem, hogy miért nem rúgták ki még a két szemtelen némbert... A Tescóból már sokkal kevesebbért is repül valaki.
Egyébként ez egy duma, hogy szegény vasutasok milyen rosszul keresnek.
Pl. egy pénztáros is 100-120-at hazavisz nettó, plusz Cafeteria (250 évente), arcképes, európai ingyenjegyek.
Nem azt mondom, hogy ez olyan marha sok pénz, de magyar viszonyok között nagyon jó. Az említett Tesco pénztárosok kb. 60-80-at kapnak, meg, ha szerencséjük van kajajegyet... Nagyon sok ágazatban diplomával se kapnak ennyit, mint a vasútnál, a pénztárossághoz meg 8 általános, (lehet, h. mostmár érettségi), meg egy háromnapos tanfolyam kell.) Szóval a vasutasok kicsit visszavehetnének és örülhetnének annak, amiük van...

krtek24 2008.04.25. 20:46:12

Elég nagy tévedésben vagy broáf, hogy a MÁV-os állami alkalmazott.

MÁV alkalmazott 2008.04.26. 09:45:18

Szia Gabi

A bécsi prosti stilusodbol itélve, nem csodálkozom az alkalmazott stilusán. Talán el kellene gondolkodni egy kicsit magadban, hogy BKV sztrájk idején nem a vonat indulása előtt 20 perccel megyek ki az állomásra! Bécsben is sok a BUNKÓ, te már csak tudod, hiszen nem áll messze tőled. Igaz a pénztáros is lehetett volna előzékenyebb, de amien az adjon isten, olyan a fogadj isten. Ne csodálkozz hiszen még sok pofonnal ajándékoz meg a sors, akár bécsben akár idehaza, a te fajtád mindegy hová megy.

Fedup Sári 2008.04.26. 15:05:04

Kedves máv alkalmazott!

Igazán jól hozod a vasutas stílust a fenti lekurvázós stb. hozzászólásoddal, engedd meg, hogy gratuláljak. Ja, és remélem, sok más kollégáddal együtt te is repülsz majd, ha a cargo után végre ősszel eladják a startot is, aztán sorban a többi mávos céget.

Vidéki utas 2008.04.26. 15:09:22

Fedup Sári: hát, ha eladják a Startot (Gaskó úr ehhez mit szól?), akkor bizony első dolog a leépítés lesz. Szomorú, hogy még mindig vannak ilyen kedves emberek a MÁV-nál, akik a "cég arcai"...

teca 2008.07.31. 04:03:16

Kedves Gabi!
Légyszives, ha legközelebb leülsz a számítógép elé és írni akarsz, akkor vegyél elő 1 helyesírási szabályzatot is.

georgejr · http://mav.blog.hu 2008.07.31. 07:52:15

teca 2008.07.31. 04:03:16
legkozelebb olvasd el a szabalyzatot
süti beállítások módosítása