Eddig úgy gondoltam, hogy egy vállalatnál a következő a hierarchia:
1. Takaítónő (pláne ha diplomás suvick)
2. Titkárnő
3. Portán
...
N. Vezérigazgató
De most szembesülhezünk azzal a ténnyleg, hogy az igazi úristenek a MÁV-nál a pénztárosok, hogy mosnám ki egyik-másik száját szappannal....
Szia!
Az alábbi történetet szeretném megosztani a nagyérdeművel és Veled: Hetente járok Bécsbe, s legtöbbször vonattal teszem meg a Bécs-Budapest távolságot.
A vonatra Kelenföldön szállok fel, amelynek nemzetközi jegypénztára éjjel-nappal nyitva van, kivéve pár hajnali órát valamikor három és fél öt között, amikor maga a váróterem is zárva van (ezt az információt az ajtóra függesztette A/4-es lapról tudom)
A BKV sztrájk napján ugyan csak 15 órára kellett volna Bécsbe érnem, de mivel nem akartam órákat eltölteni a forgalmi dugóban, így a Kelenföldről 6 óra 10 perckor induló, aznapi első vonat mellett döntöttem. Kelés hajnali fél négykor, és 5 óra 55 perckor beléptem a váróba, hogy megveszem a kiránduló jegyemet. Éppen amint beléptem láttam, hogy a kasszában ülő hölgy mélyen a szemembe nézve elhúzza a kassza függönyét, azaz bezárta azt. Sebaj, - gondoltam, megyek a belfölgi pénztárhoz, volt már olyan, hogy a nemzetközi nem volt nyitva, s a másik adott jegyet.
A belföldiben 19 éves forma kislány közli velem bunkó felháborodott hangon, hogy kiránduló jegyet a nemzetközi pénztárban vegyek. Mondtam neki, hogy az bizony bezárt. Erre ő továbbra is felháborodottan és kioktatóan közölte, hogy várjam meg míg kinyit, mivel akkor van váltás. Megkérdeztem udvariasan és halkan (ellensúlyozandó a MÁV alkalmazott sítlusát), hogy ugyan nem tudna-e nekik beszólni, hogy igyekezzenek, mivel a vonatom megy nemsokára. A válasz egy elutasító és kioktató tiráda volt, hogy ő bizony nem szól. Erre már elöntött a düh és megkérdeztem, hogy ugyan mivel adtam neki arra okott, hogy ilyen modorban beszéljen velem, ami elgondolkodtathatta, mert erre elnémult, majd új erőre kapva visszafeleselt. Itt lehülyepicsáztam és odaálltam a bezárt kassza elé és vártam.
Néhány perc után megkopogtattam az ablakot, amire a mellette lévőt kivágta egy zsíros haj alkesz kinézetű, nő és ordítva közölte, hogy nem kell betörnöm az üveget. Kérdeztem, hogy ugyan miért beszél így, mire jött a kioktatás, hogy neki miattam 5 perccel előbb kellett a munkaidejét elkezdeni, és miért nem jöttem idejében jegyet venni. Mondtam neki, hogy szerintem a vonat indulása előtt 20 perc az pont idejében van és ez egyébként sem az ő dolga, neki csak annyi lenne a munkája, hogy árulja a jegyet a nyitvatartási időben. Illetve ha ez nem tetszik neki, menjen máshová dolgozni. A válasza erre az volt, hogy az ilyen utasok miatt, mint én bizony nagy kedve lenne máshol dolgozni. A válaszomnak, miszerint szerintem máshová nem vennék fel az esze miatt,- nem örült és ismét azzal jött, hogy későn jöttem. Arra, hogy nincs kiírva hogy a nemzetközi pénztár bezár a váltás miatt, nem tudott mit mondani. Mindeközen lehúzta a kártyámat és tette, amit a jegyeladás miatt tennie kell, de szólt, hogyha tovább hisztériázom, nem fogom elérni a vonatot, mert nem kapom meg a jegyet.
A társalgás egyébként ekkor már kiabálva folyt közöttünk és a végén, - több indoka nem lévén arra, hogy bezártak nyitvatartási idő alatt az utas tájékoztatása nélkül, valamint hogy modoruk az alpáriság fogalmát messzemenőkig kimeríti-, csak annyit tudott szó szerint roppant mulatságos tónusban kiabálni, hogy a jegyelővétel 60 nap.
Itt átvettem a jegyet és elmentem felszállni a vonatra, közben pedig arra gondoltam jóesően, hogy Isten nem ver bottal. Amíg én a császárvárosban nyugiban teszem a dolgom, élvezem Bécs minden előnyét, addig ő ennek az undorító munkahelynek, az undorító Kelenföldi pályudvarán, az undorító kassza-kalickában fog megrohadni. Sajnálni is sajnáltam nem sokkal az eset után és valamivel később már bántam, hogy nem tudtam a sztoikusok nyugalmával viszonyulni egy MÁV alkalmazotthoz, s úgy kezeltem, mint egy normális szolgáltatásban dolgozót, de addigra már késő volt. Ezzel együtt mindekinek ajánlom, hogy húzza meg magát, ha a nevezett 'pályaudvar' nemzetközi pénztárához megy és örüljön, hogy ha egyáltalán kiszolgálják.
Én a magam részéről mindent megteszek, hogy ebből az országból mielőbb elhúzhassam a csíkot.
Tiszteletteljes üdvözlettel: Gabi