MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Amatőr utas dzsekije bánja...

2008. március 14. - georgejr
A vonat olyan mint a panel: télen hűt, nyáron fűt:) A alábbi post-ot BKV Figyelő kapta, ezúton köszi, hogy továbbítottad!

Gondolom sokan ki fognak röhögni, de azért talán egy-két embert "megmenthetek" egy kis kellemetlenségtől. Hogy okozhat egyetlen sima utazás cca 30ezer forintos kárt az amatőr utasnak.

1. Ártatlanul ledobtam a dzsekimet a velem szemben lévő ülésre. Nem tudván hogy az ülés két lapját elválasztó vas rész olyan hőmérsékletű, hogy könnyedén szétolvasztotta a dzsekit. Ezzel egyik oldala kb 15 centivel hosszabb lett és elvékonyodott, capute. Mindez történt most március közepén, odakint kb 16-18°C, verőfényes napsütés. Egyébként a szagra vettem csak észre az egészet.

2. Eközben a saját ülésem is tartogatott meglepetéseket, ami egyébként ugyanolyan mint a vele szemben lévő(ki hitte volna?). Az ülésen lévő számozás, pontosabban annak kiálló csavarja tönkretette a vékony kötött felsőmet. Ezt már csak otthon vettem észre.

Kérdem én: Miért kell fűteni ilyen melegben? Miért nem lehet leszerelni a már gondolom évtizedek óta fölösleges számozást?




V

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr29381154

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mindegggy 2008.03.14. 21:05:12

Aki 2008-ban PVC dzsekiben utazik, sikeres nem lehet! Más anyag nem szenved ilyen mértékű átalakulást..!

A vonatokban a fűtés ingyen van, és használni kell, legalábbis erre tudok gondolni! Régebben az ajtó fölött volt egy kacsoló, na az nem működött, vagon végén kalauzkulccsal lehetett nyitni a szekrényt, és szabályozni a meleget!

HavocS · http://www.obsidianshell.com 2008.03.14. 21:58:22

Na igen, a gyorsvonati (B, Bo) kocsik kegyetlenek... nem is a levegő hőmérséklete elviselhetetlen, hanem az ülésé, persze a hőmérsékletszabályzó nem működik a legtöbb esetben... A régi Bhv kocsiknál ráadásul semmilyen szabályzási lehetőség nincs, van bekapcs, meg nulla, az új (piros csíkos) Bhv kocsikon van 1/4-es állás, de ha nincs kitörve a plexi, vagy az embernek nincs kalauzkulcsa, nem lehet átállítani. A mozdonyon meg megint nem szabályozható, megy az 1500V a kocsikba, vagy nem megy, ennyit lehet változtatni.

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2008.03.14. 22:51:01

Mostanáig nem értem, miért én kaptam a levelet...:)

Slam 2008.03.14. 23:21:30

ugyan, ez semmi. az, amikor nyáron a 35 fokban fűtenek! na az már valami! tavaly többször is előfordult. először csak azt hittem szimplán meleg az ülés. aztán csak nézegettük, a nap nem sütötte, és mégis égetett. átmentünk egy másik vagonba, ahol a nyári 35 fok kellemesnek tűnt... aztán amikor jött a 2 kalauz, és azt mondta az egyik a másiknak, hogy "abban se lehet kikapcsolni a fűtést", akkor bebizonyosodott, hogy igazunk volt. a legmelegebb napon fűtötték a vonatot! télen meg minek... de azért hétfőtöl biztos sztrájk. majd jól kitalálják vasárnap este...

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2008.03.15. 03:25:50

"Na igen, a gyorsvonati (B, Bo) kocsik kegyetlenek."

Azok fülkések, abban meg egyedileg is ki lehet kapcsolni a fűtést a fülkékben.

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2008.03.15. 03:33:47

Azért az IC-ken se túl jó a dolog, mert ha lekapcsolja a termosztát a fűtést, a ventilátor megy tovább, és fújja be a 0 fokos levegőt. Nyáron meg rendszeresen olyan hidegre állítják, hogy majd meg lehet fagyni. Volt már rá példa, hogy kimentem az előtérbe és ott utaztam (Tokajnál mentem ki, és Miskolcig utaztam), mert kibírhatatlanul hideg volt. De Flirtön is előfordult Kelenföld-Déli kb. 5 perces úton, hogy az elviselhetetlenül erősre állított klíma miatt bementem a vécébe.

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2008.03.15. 03:34:47

Ja, és az IC kocsik legnagyobb hibája, hogy a hideget is az alsó fertályon fújja be, így az ember lába lefagy út végére.

ChGeri 2008.03.15. 05:40:10

És eszedbe sem jutott szarrá perelni a MÁV-ot. Jellemző...

Alarik 2008.03.15. 08:34:43

Nos, ezt hívjuk mi Dózsa György Emlékversenynek. Napi rutin, néha még júliusban is megrendezik...

petya.bacsi 2008.03.15. 10:12:58

Igen, ismerős ez a helyzet. Vagy eszméletlenül fűt, vagy nem. Az egyik vonaton (nem tudom mi a személyvonat száma, de ezeket legközelebb már felírkálom, de a Szolnok-Újszász-Bp vonalon közlekedett pár hete) a bekeretezett rész hiányzott (!), és csak úgy nyomta a forróságot magából.

A kérdés ilyenkor az, hogy mi lett volna, ha egy kisgyerekes család utazik, és mondjuk a kisgyerek lenyúl a lyukon? Semmi, a gyerek leforrázta volna magát, és persze a gonosz szülő felelőssége lett volna ez is.

petya.bacsi 2008.03.15. 10:15:24

ChGeri: szarrá perelni a MÁV-ot? Jó vicc. Ez a cég késésekkor sem fizet a személyvonaton utazóknak (régi a pálya, és azért késik), egy kabátért meg pláne nem fog.
Nem egy ismerősöm kente össze magát a vonaton (pl. valami sötét trutyival, talán olajjal), de felesleges tenni bármit is, mert itt semmi következménye nincs ennek. Az is az utas hibája, mint a késés, a felsővezetékszakadás stb.

NGabor 2008.03.15. 17:13:49

A kép alapján nem is volt az ülés szétvagdosva, összegraffitizve, volt fűtés, talán a takarítás nyoma is látható. Vagy a kép csak ilusztráció?

h@jmi 2008.03.16. 07:58:43

Emiatt azért nem lehetne perelni, mert a kabátot az erre a célra kialakított fogasra kell akasztani. A kiálló csavar által okozott kár viszont már jogos, talán a kalauzzal kellett volna jegyzőkönyvet felvetetni és 1-2 tanúval esetleg lenne keresnivalód a mávnál kártérítés miatt.

Fedup Sári 2008.03.16. 13:29:41

H@ajmi, ötleted élettől elrugaszkodott, kalauz NEM fog jegyzőkönyvet felvenni semmiről.

A fogasról meg annyit, hogy az mennyivel jobb vajon, ha a kedves utas pévécéből készült műbőr gatyája a seggére ég rá?? Vagy akassza azt is az erre a célra kialakított fogasra? :)

Gezuka 2008.03.17. 20:49:23

Ha felvetettél volna jegyzőkönyvet, akkor kifizették volna.
Ismerősömnek kiperkálták az új fehér blúz árát mikor a régi olajos lett egy ótvar B kocsiban.
Akkor a MÁV ZRt. Jogi Igazgatóság intézte, ma nem tudom, hogy van.