MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Sajtószemle: Látogassa meg szeretteit filléressel...

2008. február 27. - georgejr
Folytatva tegnapi szemlénket szerepeljen egy újabb korabeli eset. Ez még anno az ütemes menetrend bevezetésekor született:

A MÁV újított, és bevezette az ütemes menetrendet. Az alapgondolat, hogy sűrűbben járjanak a vonatok, nem rossz.

Azonban a megvalósítás nem túl jól alakult. Engem a Budapest-Kecskemét vonal érint leginkább. Itt úgy sikerült megoldani a dolgot, hogy minden óra 50 perckor indul egy vonat a Nyugatiból, első három kocsi gyors, az utolsó három pedig IC. Ez azért nem túl nyerő ötlet, mert így az IC is kénytelen megállni ott ahol eddig nem tette, tehát Cegléden és Nagykőrösön, ami jelentősen megnöveli a menetidőt.

Másik hátránya, hogy mivel gyors kocsikhoz van kötve, sokkal hangosabb, mint régen a rendes IC-k voltak. Ezen kívül a vagonok is szörnyen néznek ki. Azelőtt két féle sima másodosztály volt. Egy a kabinos, szörnyen koszos, aminek az ajtaját alig lehet kinyitni. Másik a viszonylag normális, gomnyomásra nyíló ajtós.

Az új menetrend óta az utóbbival nem találkoztam, és az IC első osztályt is lecserélték valami szörnyű fajtára. Gondolom, most, hogy több vonat jár, a legrosszabb vagonokat is használatba kellett állítani.

Persze nem csak a szolgáltatás minősége romlott, hanem az árát is növelték, mivel eltörölték azt a kedvezményt, hogy ha IC-re veszel jegyet, akkor csak a Kecskemét - Kőbány-Kispest távolságot kell megfizetned. Mellesleg az IC kocsik rendszeresen 2-3 utassal közlekednek.

Ma elindultam Kecskemétről. Negyed órával az indulás előtt már ott ültem a pályaudvaron. Az indulási időpontban még mindig semmi. Ekkor hallom, hogy valaki telefonál mellettem, hogy késik a vonat. Odasétáltam a kijelzőhöz, megnéztem, és tényleg. Azonban bemondaniuk, csak az eredeti indulási időpont után fél órával sikerült.

Így több mint egy órát üldögélhettem a pályaudvaron és figyelhettem, amint egy vasutas rohangál, és gyűjti össze azokat a fiúkat, akik iskolából hazafelé menet a síneken keresztül járnak át, hogy lerövidítsék az utat. Először csak csöndesen terelgette be őket egy irodába, majd egészen belejött, már a túl oldalón lévőknek is átordított, hogy "Gyertek csak fiaim, gyertek!" és mikor azok átértek, közölte velük, hogy menjenek be azon az ajtón, mert egy rendőr várja őket.

Később kiderült, hogy nem is rendőr az illető, hanem csak egy MÁV egyenruhás ember, aki a kis fekete noteszába akarta felírni a nevüket. Amúgy a fiúkat nem zavarta a dolog, és nagyrészük röhögve elrohant. Legalább mi, akik a vonatra vártunk jól szórakoztunk a pattogó vasutason.

A következő meglepő dolog akkor történt, mikor végre felértünk Pestre, és bemondták, hogy a pótjegy árát, csak a Szegedről érkező utasoknak fizetik vissza. Tehát aki Kecskemétről indult, 520 forintot fizetett a pótjegyért és 50 percet ült a hidegben (mert az ottani pályaudvaron csak a szabadban vannak padok, hogy a hajléktalanok ne aludhassanak a pályaudvar fedett főtött részén), annak nem jár a visszatérítés. Nem értem, hogy miért...

Forrás: http://velemenyemvan.freeblog.hu/

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr42354893

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Adani 2008.02.27. 12:02:46

A több megállás és hosszabb menetidő az szükséges, ez az ára a sűrűbb közlekedésnek. É úgy tudtam Cegléden eddig is megállt az IC, átszállási lehetőségek miatt, most pedig különösen fontos, mert Szolnok vagy Záhony felé itt kell átszállni. Nagykőrösön, Kisteleken és Szatymazon meg nem állna meg, de muszáj, mert itt engedi el a szemből jövő ellenvonatot, ezt pedig egyvágányú pályán szükséges. Az IC kocsik általában tényleg üresek, hiszen drágább.

Gorilla-mv 2008.02.27. 13:30:25

Majdnem stimmel a válasz :)
Cegléden eddig nem állt meg az IC, de valóban a debreceni irányba sokan szállnak át itt, Kisteleken pedig nincs vonattalálkozás, de az meg gyorsvonati megállóhely volt.
Nem igaz, hogy "sokkal" több lett a menetidő, mert a korábbi IC-hez képest csak kb. 12-13 perccel nőtt a menetidő, viszont óránként van a korábbi háromóránkénti IC, háromóránkénti (hosszabb menetidejű) gyorsvonathoz képest.
Vannak olyanok, akiknek semmi se jó.

Manyizga (törölt) 2008.02.27. 13:57:39

Nagykőrösön pl. feleslegesen áll meg az IC. Ott még átszállni se lehet semmire...

Az IC-Gyorsvonat közös közlekedtetése a MÁV Start-nak praktikus, mert így KÉT vonatot közlekedtet le, egy áráért. Külön számuk is van. Az IC felesleges valójában.

Adani 2008.02.27. 18:04:25

Nagykőrösön azért áll meg, mert ott engedi el az ellenvonatot. Nem lehet máshová tenni a keresztet, mert akkor sokat kéne várnia a vonatoknak. Nagykőrösön általában 1-2 perc alatt lezajlik a dolog. Szatymazon hasonló zajlik, ezekszerint Kisteleken nem. De ugye nemcsak emiatt nőtt a menetidő, hanem pl. belépett a képbe az új Ferihegy megállóhely is. Nemtom Kökin megállt-e a régi IC ,de ott is hasznos dolog, mert átszállási lehetőség van több tömegkölekedési eszközre is.

Gorilla-mv 2008.02.27. 20:32:39

KöKin eddig is megállt az IC, új megálló Zugló lett (ahonnan az 1-es vilire, és a 7-es buszcsaládra van átszállás, amivbel a Keleti és Kelenföld gyorsan elérhező).
Ferihegyi megállás lényegtelen, az elővárosban be van lassítva (tartalékolt menetidejű) minden távolsági vonat, hogy a monori személyvonatokat ne kelljen félreállítani (nálunk nincs külön elővárosi vonal és külön távolsági vonatoknak használt vonal).

Manyizga! Két vonatszám csak az Elvirán van, hogy ki tudja adni a helyjegy nélküli eljutási lehetőséget is (van olyan opció, hogy "helyjegy nélküli" utazást kér, illetve ha ezt nem jelölte be, akkor az eljutási lehetőség árát nem tudja mutatni így is, úgy is).
Nem az a lényeg, hogy "egy áráért" közlekedtet le, hanem, hogy nincs ennél a kényszermegoldásnál jobb.
Az IC csúcsidőben nem felesleges, én is mindig veszek ilyenkor helyjegyet, hogy tuti legyen helyen (nem a végállomáson szállok fel).

Akashi Kaikyo 2008.02.28. 16:38:19

válaszolok 2008.02.27. 13:30:25 !

Kisteleken is van vonatkereszt, hisz a személyekkel ott találkozik.

Manyizga 2008.02.27. 13:57:39 !

Nagykőrösön is szokott lenni azért utas, főleg csúcsidőben.

Van, akinek semmi se jó. Szerintem nagon jó a 140-esen a közlekedés, csak Kkfháza-Szeged közt nem épp a legjobb a pálya. Igaz, a gyorsvonati kocsik lehetnének jobbak is, de honnan szednének. Meghát itt is a legnagyobb baj a rongálás, vandalizmus. Ha nem lenne, akkor százszor különb lenne.

Gorilla-mv 2008.02.28. 19:47:45

fedex!
Kisteleknél a személyvonat áll félre, ott haladhatna az IC.

Nagykőrösön ugrásszerűen nőtt az utasszám, az kvázi BP elővárosi még.

Egyébként szerintem is nagyon jó lett most a menetrend, nagyobb késés nem szokott lenni (kivéve, ha baleset, vagy vezetékszakadás van).