MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Kimaradt járat

2008. február 13. - georgejr
Úgy látszik néhányan folytatták a sztrájkot... Vagy csak egyszerűen dolgoztak? Azért érdekesek ezek a kimaradások....

szia,

kérem juttasd el a megfelelő helyre levelemet:

T.MÁV-Start Zrt.

2008. február 11-én a Hatvanból érkező Bp.Keleti Pu.-ra induló vonat (mely Pécelről 7:22-kor indulna Bp. felé) KIMARADT, indoklás nincs, természetesen, hiszen a MÁV-Start Zrt.-ről van szó,
a következő vonat 10 perc késéssel érkezett,

2008. február 12-én a Hatvanból érkező Bp.Keleti Pu.-ra induló vonat (mely Pécelről 7:22-kor indulna Bp. felé) 10 perc késéssel érkezett, majd Rákos állomáson ezt a késést 15 perccel megfejelve, kb. 25 perc késéssel érkezett a Keletibe, sikerült a 25 perces utat a duplájára növelni,

2008. február 13-Án a Hatvanból érkező Bp.Keleti Pu.-ra induló vonat (mely Pécelről 7:22-kor indulna Bp. felé) ismét KIMARADT, indoklás nincs, természetesen, hiszen a MÁV-Start Zrt.-ről van szó.
a következő vonat 15 perc késéssel érkezett a Keletibe, itt-ott megáll, stb.

kérdésem: KI FELELŐS AZÉRT (KI DÖNT), HOGY EGY MENETRENDBEN SZEREPLŐ VONAT NE INDULJON EL ? (3 nap alatt kétszer)

ha esetleg nem akarnak dolgozni, akkor vegyék ki a menetrendből,

tudom, hogy a MÁV-Start Zrt alkalmazottainak nagy része rendes honpolgár, de egyre jobban azt gondolom, hogy ők is csak egy olyan munkahelyet szeretnének, ahol NINCS UTAS, NEM JÁR A VONAT, de A FIZETÉS AZÉRT RENDESEN JÖN (az én adómból természetesen),

a legkevésbé sem tisztelettel

SPeter

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr4337350

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nekemirj 2008.02.13. 10:45:53

Ma a Tatabányáról 6:51-kor induló gyors nem jött. A következő volt az indok:
"Vasútüzemi működést akadályozó külső technikai okok miatt" előre láthatólag 30 percet késik. Érdekes, hogy az utána 15 perccel ugyanonnan érkező IC nem késett.
Vajon mi lehet az a külső technikai ok, ami a gyors vonatot érinti és az IC-t nem?
Miért nem mondják azt, hogy sztrájkolnak? Igaz a sztrájk alatt ami vonat elindult az tartotta az amúgy be nem tartott menetidőt.

Manyizga (törölt) 2008.02.13. 10:51:51

Indokot fognak találni ne félj! Felelősségrevonást viszont nem fogunk tapasztalni, merthogy nekik mindegy, hogy egy vonalon napi 100 vonat vagy csak 1 közlekedik le. A fizetést megkapják így is, úgy is. NA EZ a gond.

kaes 2008.02.13. 11:00:03

Ezt én is tanúsíthatom, mint azon a vonalon utazó, hogy vonatok egyszerűen kimaradnak. Múlt héten szombat este "hatósági intézkedésre" 60 percet késett(?) kimaradt (?) a menetrendszerű (?) járat.
Az a járat soha nem marad ki, amelyik beszedi a pénzemet a bérletért és besöpri az adómat.

Gorilla-mv 2008.02.13. 11:13:31

Azt, hogy miért nem volt utastájékoztatás azt nem tudom, de hétfőn a 3017-es vonaton a mozdony fokozatkapcsolója elromlott, Turán már egy negyedórát javítani kellett, aztán Aszódra is már csak beszenvedett (feltartva a 20 perccel mögötte jövő vonatot), onnan a a vonatot le kellett mondani, mivel a közelben nem volt segélymozdony (nincsenek 20 km-ként tartalék járművek, kocsik és emberek...), így a vonat Aszódtól kezdve kimaradt, a következő vonatra lett mindenki átszállítva, a tömeg miatt pedig megnövekedett a megállókbeli állásidő, így még további késést is szenvedett a vonat.
Ilyen mindig volt, mindig lesz, kivéve, ha nem akarják a 30-40 éves mozdonyokat, kocsikat lecserélni (embertelen összegért).
Az, hogy egymás után pont ezzel a vonattal történtek problémák, az a balszerencse számlájára írható.
Nyilván gyakran utazol ezzel a vonattal, így az lenne a fer, ha beírnád, hogy pl. az elmúlt 1-2 hónapban hányszor maradt ki, vagy késett jelentős (10-20 percet).
Tapasztalatom szerint a hatvani vonal menetrendszerűsége nem olyan rossz ( az ilyen kirívó esetektől eltekintve).

petya.bacsi 2008.02.13. 11:14:59

Na, a válaszra kíváncsi vagyok. Vajon erre is van sablon-szöveg gyűjteményük? Azért azt fontos tudni, hogy a menetrend egy tájékoztató tábla, amit sokszor annyira tisztelnek, hogy véletlenül sem úgy járnak a vonatok.

Lehet, hogy hideg volt, és befagyott a váltó. Vagy megint kiadós havazást vártak, ami persze nem jött. Vagy forgalmi/műszaki ok, és kész is a régi sláger.

petya.bacsi 2008.02.13. 11:22:26

Válaszolok: ilyen vidám sztorija szinte minden vonatozónak van sajnos, pár éve a hatvani vonalon közlekedtem és fővárosunkba szerettem volna bevonatozni.

Már Gödöllőn furcsán ment a vonat, Gödöllő Állami telepeknél aztán megadta magát a mozdony. Valami mozdony hiba volt ott is a kalauz/mozdonyvezető magyarázata szerint. Persze ezt a hibás szerelvényt valaki elindította (nem hiszem, hogy útközben csak pikkpakk elromlik), lehet, hogy nem is volt leellenőrizve indulás előtt a vonat.

Aki ismeri Állami telepek megállót, az tudja, hogy milyen jól kivilágított..., nos a vonat utasai leszálltak, és átszálltak a következő személyre, ami persze Pécelen már tömve volt. Felelős ekkor sem volt, mint ahogy ezt már megszoktuk.

A hatvani vonal menetrendje tényleg elég jó (kivéve este), de Pécel-Isaszeg között azért párszor kiköt egy-egy autó/kamion a síneken, megakadályozva a közlekedést - és persze akkor sincs utastájékoztatás.

movhu 2008.02.13. 11:28:13

A MÁV-nál lassan az adhoc menetrend lesz a divat. Kimész, és majd egyszercsak megy egy vonat a kívánt irányba vagy nem. Illetve vagy megérkezik, vagy nem. Mert erre is volt példa, hogy sztrájk idején félúton megállt.
Értelme a MÁV-nak így egyre kevesebb. Csak ezt majd akkor is vegyék figyelembe, ha nem lesz már állásuk.

hattyú 2008.02.13. 11:46:57

gondolom a MÁV-nak a legrosszabb azt a 100 forintos kérdést feltenni, hogy "ki a felelős?". erre szerintem a műsoridő végéig sem tudna senki válaszolni. gonggg. :)

makrobi 2008.02.13. 11:48:20

És mi a kapcsolat a cím, és a post témája között?

makrobi 2008.02.13. 11:50:55

Nocsak! Közben változott a cím! Lehet, hogy a hiba az én készülékemben volt...

makrobi 2008.02.13. 11:53:09

Mégsem! A zindex főoldalon van ez a felmás link:
MÁV Online jegyértékesítés
Ki a felelős azért, hogy egy menetrendben szereplő vonat nem induljon el?

Manyizga (törölt) 2008.02.13. 12:04:05

válaszolok: volt rá egy lottó ötösöm, hogy lesz magyarázat. Csak felelőse nem, hogy miért van ez rendszeresen, és mit tesznek a jövőbeni bekövetkezés elkerülése érdekében?
(Segítek: nincs felelős, mert ez VIS MAIOR és nem tudnak semmit tenni, mert NINCS PÉNZ.)
Köszönjük a részvételt, vissza melózni! :)

Budafoki 2008.02.13. 12:07:13

Szólok, hogy a vonat késéséről vagy kimaradásáról NEM a MÁV-Start tehet!!! A forgalom lebonyolítása a MÁV Pályavasút feladata.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2008.02.13. 15:36:59

Budafoki
na pont ezért volt értelme szétdarabolni a MÁV-ot különböző cégekre. Most még könnyebb az egymásramutogatás, 'nem mi voltunk, hanem a kollégák'. Szánalmas.

petteri57 2008.02.13. 15:54:33

Válaszolok!

Október óta rendszeresen utazom a Rákoscsaba-Keleti távon a hatvani vonalon. Ami a menetrendszerűséget illeti, ritka kivételnek számít, ha a Csabán reggel 7.09-kor vagy 7.27-kor tervezett vonat nem késik legalább 3-5 percet, de gyakorta a késés ennél több. Mire a Keletibe ér, egy kis álldogálással Rákoson vagy közvetlenül a Keleti bejáratánál, ez felszaporodik 10-15 percre. Visszafelé a Keletiből rendszeres a 3 perc késéssel indulás, de gyakori az 5-7 perces késés, és nem számít kivételnek a 15-20 perc se (INDULÁSNÁL!!!). Továbbá az elővárosi kapcsolatok gyorsítása érdekében a hatvani vonatok rendszeresen az 1,2,3-as vágányok valamelyikére érkeznek és onnan is indulnak. Ez van a létező legmesszebb a metrótól, ami még kb. 6 percet ad hozzá a reggeli rohanásban a közlekedéssel töltött időhöz. Sajnos nincs utastájékoztató rendszer az állomásokon, ezért a reggeli "ma is kimaradt a vonat" típusú információhoz csak a MÁV 40-es telefonszámának felhívásával lehet jutni mondjuk 20 perc hiábavaló ácsorgás után. Javaslom, hogy az állomásokon levő hangszórókat helyezzék üzembe, ezeken kerersztül lehetne a várakozókat tájékoztatni. Ugyancsak szükség lenne a vasúti kocsikban hangos tájékoztatásra egyrészt az állomásokon való indokolatlanul hosszú állásidőkről és a megállókról szóló tájékoztatás érdekében. Különösen az esti órákban folyamatos figyelem szükséges ahhoz, hogy az ember észrevegye, hol kell leszállnia, mivel az állomások jelentős részén kivilágított feliratok nincsenek, az ablakokon pedig általában nem lehet kilátni.

Budafoki 2008.02.13. 19:26:15

Kedves Rékuc!

Hogy mi értelme volt a vasút szétdarabolásnak, nem idevágó téma. Egymásra mutogatni integrált vasútvállalatnál is könnyű... (Jelenleg a késett vonatokért a MÁV-Start megkötbérezheti a Pályavasutat nem megfelelő teljesítés miatt, ha olyan szerződést kötöttek. Ez elvárható lenne, mint bármilyen szerződésben.) Csak szóltam, hogy a késésekről nem a MÁV-Start tehet, nem nekik kell címezni az ilyen panaszokat. Tény, hogy az utas a MÁV-Starttal köt szerződést jegyvásárláskor és rajta kérheti számon a késést, de a MÁV-Start úgyis továbbítani fogja a követelést vagy a végén jól megkötbérezi a Pályavasutat. Lényeg, hogy nem a MÁV-Start a hunyó, nem őt kell szidni késéskor. A Pályavasút behelyettesíthető a MÁV Trakcióval.

Akashi Kaikyo 2008.02.13. 19:52:40

petya.bacsi! Simán elképzelhető, hogy egyszer csak "megadja magát" a gép. Pl. arról nem tehet senki, ha egy kontroller eldurran...

bgirl 2008.02.13. 19:57:40

Petteri57:

Felénk olyan vonat jár,ami képes utastájékoztatásra a vasúti kocsiban és elvileg az állomásokat is mondania kell,ahhoz képest van,hogy egy állomáson 15 percet is állunk,mégsincs az utasnak semmi köze hozzá,hogy miért!2 hónap alatt 1-2 vezető ha bemondja miért is állunk!Az állomásokat pedig akkor mondja a vonat ha épp kedve van!:):)

Gezuka 2008.02.13. 20:31:54

Én nem értem, hogy lehet felelős valaki egy meghibásodásért (ha az volt)?

vanek ur 2008.02.13. 22:29:12

Ha válaszolok-nak (válaszolok 2008.02.13. 11:13:31) igaza volt, akkor meg kell védjem a máv-ot. Ezek a mozdonyok 30-40 éves gépek, bármilyen karbantartás mellett bármikor elromolhatnak, akár menet közben is. Akércsak egy tizenéves autó: hiába tartja az ember karban, viszi szerelőhöz, nincs kizárva, hogy egyszer útközben adja meg magát egy alkatrész, és nem lehet továbbmenni.

Az utasok nem-tájékoztatására viszont nincs mentség.

Monika 2008.02.14. 14:16:13

Ha tudod, hogy milyen időpontban utazol, akkor érdemes regisztrálnod a www.oszkar.com - on, mert éppen ezért hozták létre, hogy tudj olcsón és kényelmesen utazni. Üdv: Mónika

petya.bacsi 2008.02.14. 14:23:28

Fedex: persze, bármi megadhatja magát bármikor, de itt nem erről volt szó: az utasok elmondása szerint már így indították el az egészet Hatvanból (furcsán ment a vonat), Aszódon még érdekesebben, aztán Gödöllő után bedöglött és megállt. De ez 1-2 éve volt talán.

RohanóPatak (törölt) · http://varhegyi.myminicity.com/ind 2008.02.17. 20:24:14

reggelenként én régebben Kőbánya Kispestről mentem Budapest Zuglóba, egy ideig néztem a menetrendet aztán rájöttem hogy amikor odaérek vagy jön vonat vagy egy korábbi jön amit épp sokat késett:)
varhegyi.myminicity.com/