MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Egy utas elveszett

2008. február 01. - georgejr
No comment:


T. Címzett!
 
A blogban olvasottak után gondoltam, elküldöm az én hozzáállásomat is. Amint látszik, az eszrevetel@mav-start.hu és a vezerigazgato@mav.hu mail címekre már eljuttattam.
Igazán szégyen, hogy ilyenek mint Gaskó és társai még mindig a vasutasok pénzén élnek, miközben a vasút személyszállítása folyamatosa csökken. Én, ha egyszer szólnék a munkahelyemen,hogy holnap sztrájkolok, holnapután be sem kellene jönnöm. Hogy jönnek a vasutasok ahhoz, hogy a tisztességes emberek rovására és mert nincs kedvük dolgozni, sztrájkolhassanak?
 
Na, nem dühöngök többet.
BA


---------- Forwarded message ----------
From: BA.
Date: 2008.01.29. 10:21
Subject: Sztájk
To: eszrevetel@mav-start.hu
Cc: vezerigazgato@mav.hu

 
T. Címzett!
 
Igazán lusta ember vagyok, de legutóbbi sztrájkfelhívásukat nem tudtam tétlenül elviselni.
-Az, hogy időnként cirkusz van Önöknél, nem helyén való de Ok.
-Az, hogy a vonat nem képes időben indulni-érkezni, az is Ok.
-A koszról nem írok inkább semmit (erről már mások eleget írtak).
-Az, hogy az én pénzemből a nagy pályaudvarokon baromi drága kerítéseket emelnek (peronkapu) az én életem megnehezítésére, azt is elfogadtam.
-Azt azonban már ÉN IS NEHEZEN viselem el és nem is akarom eltűrni, hogy a töketlen MÁV vezetés meghajol a szakszervezetek azon akciója előtt, hogy a jövőben akkor sztrájkonak, amikor Borsik úr(?) rosszul kelt fel a paplanos ágyából.
Számomra teljességgel elfogadhatalan az utasokhoz ez a hozzáállás. Én úgy gondolom, hogy veszteség ide, veszteség oda, a MÁV személyszállítás igenis az utasok pénzéből tud megélni, első sorban pedig a bérletesekéből. Ha ez a cégnek nem fontos, akkor Önök a legjobb úton haladnak.
Nem tudom elfogadni, hogy a MÁV nem képes akár minden esetben személyi felelősségre vonást és elbocsátást alkalmazni aazokban az esetekben, mikor egyes munkaidejüket töltők azon dolgoznak, hogy hogyan rontsák a vasút amúgy is gyászos mérlegét.
Az Önök bevételeinek egyre nagyobb elmaradása nem a  külső világban, hanem abban rejlik, hogy egyes felelős vezetők nem képesek rendet tartani. Ilyen esetekben persze, hogy mindenki kívánságműsorral él.
- Személy szerint úgy gondolom, az Önök szolgáltatását a jövőben nem óhajtom igénybe venni!
Kalkuláció: Csak ez a MÁV részéről havi 42000 Ft + állami támogatás kiesését fogja Önöknek okozni. Ha 10 ilyen elhatározás születik, akkor nem nehéz kiszámolni, hogy ez egy nem túl rosszul fizetett vasúti dolgozó bére, aki befogja a száját és azt teszi munkaidejében, amiért megfizetik.
Köszönjék Borsik Úr és Társainak!
További sok sikert! 
 
B. Attila

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr37320939

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

NGabor 2008.02.01. 14:37:19

Ez most inkább Gaskó, mint Borsik nem?

AAAKK 2008.02.01. 14:38:04

aha szal rugjuk ki a sztrájkjolókat? milyen évet is írunk kedvesem?

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2008.02.01. 15:56:34

MÁV startnak volt sztrájkfelhívása? Nagyon nem. Rossz címre ment a levél, nem azok kapták meg akiknek kell. Ezt tisztázzuk.

pelikanelvtars 2008.02.01. 16:09:02

Igenis AAAKK, kirúgni mindet. Dögöljenek éhen. Vagy meg.

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2008.02.01. 16:10:21

De egyébként igaza van. Még egy sztrájk, és utazom inkább busszal.

OftF 2008.02.01. 16:16:09

Én holnap kocsival megyek Sopronba.
Vonattal akartam, mert egyedül megyek, ezért még éppen olcsóbb (kettőnknek már nem lenne olcsóbb, ami nevetséges), de most már csak azért sem vonatozok többé.
Gyorsabb is a kocsi (ez meg a másik, ami nevetséges).
Ha tisztaság lenne a vonatokon, időben érkeznének és indulnának, nem tagadnák le az IC késését pont annyival, hogy már ne kelljen visszafizetni a pótjegyet, akkor esetleg szemet hunynék egy sztrájk felett, de most már betelt a pohár.

bazs 2008.02.01. 16:19:22

Én csak azon röhögtem, hogy egy állami cég egy részének eladásából a dolgozóknak követelnek juttatást.
Ha jól emlékszem, nem a dolgozóké a cég, szóval lehet visszamenni dolgozni!

Rájuk kellene uszítani egy hatékonyság-felmérő, javító céget és rövid úton nyereségessé lehetne tenni még a MÁV-ot is. Igaz, hogy a dolgozók 2/3-a mehetne máshova, de a szolgátatás jobb lenne, és a cég működne:)

Bummer 2008.02.01. 16:21:47

Kedves BA, ha a munkáltatód úgy átb@szna, mint a vasutasokat az övék, te dobbantanál a konkurenciához. Mert lenne más munkalehetőség. De vasút csak 1 van.

Majdnem 2008.02.01. 16:32:30

és csókolják meg a rozsdás sínt, hogy / amíg van munkájuk

Bummer 2008.02.01. 16:34:54

Egyszer rászabadítanék a sok "kirúgnám a vasutasok 2/3-át" csávóra 20 ezer munkanélküli vasutast és családjukat.

Neoprimitív 2008.02.01. 16:35:14

Kedves Bummer, a sztrájk éppen azért kezdődött, mert ma már nem csak egy vasút van. Ha valaki úgy gondolja, hogy ő olyan bazi jó munkatárs, jelentkezzen a Cargonál. A MÁV lehet, hogy átb..ta az alkalmazottait, de ennek semmi köze a követeléseikhez, abból a pénzből ugyanis nem jár semmi nekik.

A kirúgás egyébként nem megoldás, de érdekelne egy olyan lehetőség, hogy amennyiben kiderül, hogy a sztrájk jogtalan, akkor a kényszerszabadságok miatti jövedelem kiesést lehet-e összegyűjtve, egy perben érvényesíteni a VDSZSZ-szel szemben? Egyáltalán, egy komoly anyagi károkat okozni képes társadalmi szervezet vezetőjére vonatkoznak a gazdálkodó szervezetek vezetőire érvényes anyagi felelősségi szabályok?

Bimbi. 2008.02.01. 16:42:41

Teljesen egyetértek BA-val!
Kedves AAAKK, nem mindegy, hogy milyen évet írunk? Aki nem akar dolgozni, azt KI KELL RÚGNI! Nincs pótolhatatlan ember!

Majdnem 2008.02.01. 16:46:06

Neo, csak nem tag voltál??

Buday is szabadon távozhatott, megitélték nem akart ő társadalomellenest semmit

giskard 2008.02.01. 16:48:59

Egyszerűen bicskanyitogató, hogy a vasutasok részesedni akarnak a MÁV teherszállítási részlegének privatizációs bevételéből. Ez olyan, mintha az ELTE eladná az egyik épületét, a hallgatói önkormányzat pedig azon verné a nyálát, hogy a bevétel egy jelentős részét osszák szét a hallgatóknak ösztöndíjként. Ugye, hogy nonszensz? Nem béremelést kell adni a Gaskónak, hanem kötelet! Minden pofátlanságnak van egy határa, amit már jogállamban sem lehet tolerálni. Minimum tíz év börtön pozícióval való visszaélésért és szándékos nagyösszegű károkozásért.

Bummer 2008.02.01. 16:51:39

BTamas! Nem mindegy. Az 1900-as évek véget értek, amikor gyerekek dolgoztak a bányákban.
Óriási hiba volt eladni a nyereséges teherszállítást. Így a veszteséges személyszállításban a növekvő összveszteségre hivatkozva leépítéseket lehet csinálni, ami soktízezer embernek a lecsúszását fogja eredményezni. Ezt akinek egy pici szociális érzéke is van, megérti.

gramercy (törölt) 2008.02.01. 16:52:10

"vasút csak egy van"
ez a gond! PRIVATIZÁLNI A PICSÁBA

--

csak egy szösszenet ma délután a déli pályaudvarról:

Bp-Tbánya viszonylat, gondoltam benézek, hátha mégis van vonat. Szerencsém volt! 5 perc múlva indult, gyorsan vettem jegyet.

Utána kiderült, hogy a vágány ELEJÉRŐL indul, mögötte sorakozott néhány kocsi. Mellette vagy öt vágány teljesen szabad volt.


Miért kell kicseszni az utasokkal főleg amikor ilyen kiszámíthatatlanul mennek a vonatok? miért nem lehet azt a rohadt Flirtöt egy szabad vágány végéről indítani? Hogy mégtöbben késsék le?


Tetejébe SZIMPLA flirt volt, nem dupla.

Egy sztrájk napon.


Gratulálok, rohadjon meg az összes vasutas! MIND

Bummer 2008.02.01. 16:54:22

Giskard, volt ilyesmire példa, a hallgatói önkormányzat részesült az egyetemi kajálda bevételeiből.
Egyébként normális országokban teljesen normális, hogy egy cég tulajdonjogából a dolgozók részesülnek. Kétségtelenül korrektebb lenne/lett volna Cargo részvényeket kérni, de erre alighanem a jogi lehetőség hiányzott.

Bummer 2008.02.01. 16:56:30

Ja, és ti nagy pofájú "dögöljenek meg a vasutasok", meg "menjenek a picsába".
MENJETEK BUSSZAL, KOCSIVAL, ha ennyire nagy a pofátok és ne rinyáljatok!!! Tessék, piacgazdaság van, válasszátok azt a szolgáltatót, amelyik tetszik. Gyerünk.

neo66 2008.02.01. 17:01:53

Tisztellt B.A.

kívánomNeked, legyen olyan egyszerű és kilátástalan életed, mint egy pályamunkásnak!
de innentől kezdve, nem járhatna a pofád!
mit gondolsz, ki vagy Te, hogy a szegénysorú emberektől elvedd az utolsó fegyverüket is?
csak azért, mert egy kis kellemetlenséged adódott..
semmi empátia nincs benned!

HavocS · http://www.obsidianshell.com 2008.02.01. 17:03:44

[i]Nincs pótolhatatlan ember![/i]

Nincs. Csak mondjuk egy mozdonyvezető kiképzése cirka másfél év, és úgy 2-3 millió forint (más kérdés, hogy ők pont nem sztrájkolnak...). De ugyanúgy idő és pénz kiképezni egy jegyvizsgálót, kocsivizsgálót, még egy nyomorult váltókezelőnek is kell, hogy legyen kisforgalmi vizsgája. És ez nem egy szoftverfejlesztő cég, vagy a teszkó pénztára, hogy felveszik 30-án, 31-én reggel megmutatják neki, hogy hogy húzza el a vonalkódleolvasó előtt a croissantot, vagy hogy eleve tolonganak az olyanok oda, akinek pont olyan diplomájuk van. Ha kirúgnak 10 embert, azzal önmagukat szívatják meg. Nagyon.

W Joe 2008.02.01. 17:15:39

Ezzel a sztrájkkal nem nőtt a vasutasok népszerűsége. Az emberek túlzottnak érzik szerintem a követeléseket.

www.wita.hu/index.php?show=wita&wita=7

Ha csak a 10% fizetésemelést kérnék, talán más lenne a helyzet.

Manyizga (törölt) 2008.02.01. 17:18:29

Igenis rúgják ki, amelyik sztrájkol! Mert még mindig az előző rendszerben szerzett jogaikkal élnek vissza. A munkáltató meg éljen ebben a rendszerben szerzett jogaival! (leépítés, felelősségrevonás, stb.)

A vasutasok tulajdonosok, hogy részesedni akarnak a Cargo eladásából? Igen? Akkor a veszteségekből is kellene, ugye? Tagi befizetés, holnap minden vasutasnak...

Merras · http://miyazakijun.hu 2008.02.01. 17:21:12

Mivel a sztrájkkal ebben az országban visszaélni szokás, a többség zsarolására használt eszköz, ezért úgy ahogy van, én betiltanám a sztrájkokat.

Nem tetszik a meló, b+? Akkor menjél máshova dolgozni. De ne a komplett országgal akarjál kicseszni, mert neked több zsé kell.

gramercy (törölt) 2008.02.01. 17:25:25

@ Bummer 2008.02.01. 16:56:30


FYI választjuk is a kocsit, én is most vettem egyet


pont az a gond, hogy a vasút területén NINCS (még) piacgazdaság

majd ha lesz, akkor a 20-30 éve a saját szakmájukban semmit nem tanuló piacképtelen baromarcúakat mind kivágják mint azt a bizonyos macskát; és lesz végre rendes magyar vasútunk

gramercy (törölt) 2008.02.01. 17:28:42

egyébként meg fogjátok már vérgre fel kedves vasutasok, hogy ahogy a cikk is írja:

nem A SZTRÁJKKAL van a gond, hanem EZZEL a sztrájkkal


ti tényleg úgy gondoljátok, hogy egy recesszióhoz közeli gazdasági állapotban, egy masszívan veszteséges vállalat visszaesőben lévő üzletágánál ami évente tízmillió utasokat veszít nektek JÁR 17 % -os béremelés?

miért nem elég nektek a biztos állás és az inflációkövető 7%? ezt magyarázzátok meg

ti tényleg úgy gondoljátok hogy évi 250ezer forintnyi béren felüli juttatásra vagytok jogosultak? ez egy minimálbéres majdnem 4 havi bére? magyarázzátok meg, szívesen hallgatom...


és végül, ti tényleg úgy gondoljátok hogy ha a vállalat aminek az alkalmazottjai vagytok ELADJA A SAJÁT TULAJDONÁT abból nektek jár valami?

HÁT EGY F...T jár, azt!

Grnobe (törölt) 2008.02.01. 17:42:38

Bummer,takarodjál vagonokat sikálni! több százezer embernek betartani mert lúzerek vagytok az megy dolgozni meg nem megy?! mi fizetjük a béreteket meg a milliárdos hiányokat ami a munkátok gyümölcse! Ideje megdolgozni a pénzetekért!

AAAKK 2008.02.01. 17:51:33

Hát igen a félinformációkkal lehet játszani. Azt a 250k Ft-t nem a csúnya Gaskó, meg a semmirekellő vasutasok találták ki hanem Kóka Jánoska közlekedési miniszterként ígérte meg nekik. Csak ezt mondjuk a asslicker média már elfelejti emlegetni. Az erre fogékony megvezetett birkák meg ezt mintegy vádlóan kérik számon csóri sztrájkolókon. Jó módszer! Egymás ellen hangolni a különböző érdekű csoportokat. Teljesen jogos a követelésük.

gargoyle 2008.02.01. 17:51:35

havocs: azert mondjuk en szivesebben alkalmaznek egy szoftverfejlesztobol atkepzett mozdonyvezetot akar, mint forditva. de nyilvan te igen sokat tudsz a szoftverfejlesztesrol, az valoban altalaban tescospenztaros szintu munka (:

es nem en nem vagyok programozo (:

is 2008.02.01. 17:55:26

Bummer: a szociális érzékenység az az önkormányzat szociális osztályára tartozik. van olyan is, azt kellene megérteni, hogy a kettőt nem keverjük. A munka, az munka, a szociális helyzet meg szociális helyzet.

ha egy vasutas az utcára kerül, mehet az állam pénzén bármilyen átképző tanfolyamra. ma Mo-n szakmukás hiány van, tehát átképzés után állás is lenne, nem kell egyetemi diplomára gondolni.

a vasutasok keresete meghaladja a más hasonló képzettségű munkakörben alkalmazottak fizetését. ez tény. ehhez képest akarnak az átlagot jóval meghaladó mértékben emelést.

az emelés az nem magától van, ha már a 21. századnál tartunk. az a munka hatékonyságának, eredményességének fokozásából származó bevételekből van. arról folyhat megbeszélés, hogy a jobb munkából származó többletbevételből ki hogyan részesedjen. ez az egyetlen elfogadható sztrájkalap, de én ilyenre való hivatkozást most nem hallottam.

de nem nehéz kitalálni, hogy miért sztrájkolnak fél napokat (mert délben persze most is abbahagyták). hangulatkeltésnek (emlékszünk, Gaskó explicite kimondta, hogy az egészségügyi reform ellen vannak). de hál istennek maguk ellen keltik már csak a hangulatot.

Campione 2008.02.01. 18:01:43

Nem szoktam ide posztolni, de ez a követelés teljesen felháborít. Milyen jogon követelnek maguknak plusz pénzt az eladásból? Már megkapták. Úgy hívják: fizetés (Plusz nekik és családjuknak ingyen vonatozás. asszem)

Ha ennyire akarják rendben kapják meg a részüket. De akkor kapják meg hozzá a veszteségből rájuk eső részt is. Aki A-t mond, mondjon B-t is.

pelikanelvtars 2008.02.01. 18:03:12

Bummer,

Átba_ta őket a munkáltató ! ? ! ? ! ? Mivel? Azzal, hogy elhitette velük, hogy a teljesítmény és eredmény nélküli öncélú szarakodás elegendő alapot nyújt a béremeléses vergődéshez? Nanemá.

HavocS · http://www.obsidianshell.com 2008.02.01. 18:03:15

gargoyle, a kettőt mint a két szélsőséget írtam le. Egy közös van bennük: egyik melónál se a munkáltatónak kerül csomó idejébe és pénzébe az új munkaerő képzése.

Amúgy meg aki normális vasutat akar, az gondolom nem is szavazott Kóka baráti körére...

AAAKK 2008.02.01. 18:08:10

Campione!
most se kellett volna :D
Amúgy meg miért legyen egy vasutasnak felelőssége, ha egy miniszternek sincs ebben az országban?
Ennyi megvezetett bárányt te jó ég!

hüjehalyó · http://www.aldi.hu 2008.02.01. 18:27:06

Ha jól számolom 5 éve, hogy leszoktam a MÁV-ról. Nem is a pisaszaggal, meg a mocskos vagonokkal volt a legnagyobb bajom, hanem a kedves alkalmazottak hozzáállásával és töketlenkedésével.
Bármi problémám volt, mindig az volt az érzésem, hogy ők tesznek nekem szívességet, hogy velük utazhatom.

Azóta autózom, ha meg tömegközlekedhetnékem van, akkor buszozom. Sokkal jobb, merem ajánlani bárkinek. :)

Kóka megígérte nekik, hogy kapnak zsét a Cargóból? Tök jó. Van róla papír?
Mert nekem meg a Sólyom ígérte meg, hogy vesz nekem egy új autót. A Szili Kati meg azt, hogy fizeti a kötelező biztosításom. Ja, hát papír? Az konkrétan nincs róla. :)

Gera 2008.02.01. 18:51:52

Én nem vagyok szolidáris a vasutasokkal. Ők kivel voltak szolidárisak? Az kit érdekelt, amikor a 90es években a középiskolai tanár anyámat utcára tették, mert megszűnt az iskola? Ahol mellesleg kb annyit keresett, mint egy pályamunkás :) Elárulom: senkit nem érdekelt. Ahogy az se, amikor más ágazatokban tízezrek vesztették el az állásukat. Szarok a vasutasokra. Az utolsó nagy állami cég, ahol még mindig évtizedekkel ezelőtti szinten mennek a dolgok.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.02.01. 19:02:49

miféle empátia, miféle menjetek busszal?

A jókurvaéletbe!

A vasút az utasért van!

A kurva anyjába menjen az ilyen hülye, ne vasutasnak.

Szívjátok az ország vérét, és tartjátok a markotokat.
A szegényembernek nem a vasút az utolsó lehetősége, hanem a tanulás.
Megtanul heggeszteni, és degeszre keresi magát.
Persze ott nem lehet sztrájkolni.
Naplopó banda.
Esik 5 centi hó, és leáll a vonatközlekedés. Aztán meg sztrájkol, hogy kapjon még fizetésemelést, meg búnuszjuttatást.

Egyszerűen leszakad az ember pofája, amikor ezt az arcátlanságot meghallja.

unc_fester 2008.02.01. 19:03:24

Ritkán utazok, főleg mióta kifejezetten qúúúúúúúrvadrága lett nekem, ez a fajta tevékenység.
Oan 2-3-4 éve még simán megcsináltam, h átvonatoztam Szegedről Kecskemétre bulizni, és szinte meg sem éreztem a külömbséget. Kb annyi mintha itthon 2 sörrel többet ittam volna. Mostmeg azér' kicsit húzósabb a dolog. :( (Igaz a sör ára is felment. :D )
Amúgy a MÁV-ot is csak azért választottam, mert bármikor "mehetek 1 kört" ha már eleget ültem, és rá tudok gyújtani. Ezt sajna buszon nem tehetem meg, és sajna függő vagyok...

Ez a sztrájk meg így nonszensz. A forgatókönyvíróknak azért drukkolok.

typo 2008.02.01. 19:32:28

Az eddigi történések és az olvasottak alapján azt látom, a hiba az emberekben van.
A MÁV pont olyan, mint a vezetése. A MÁV alkalmazottak pont olyanok, amilyenek az irányítóik. Gondoljatok bele milyen seregek voltak Patton, Nagy Sándor vagy Vak Bottyán mögött. Profik, verhetetlenek. A vezetőik vezették, irányították őket és ők tudták és végezték a dolgukat. (A tiszt megy elöl - régi mondás!) Azok a MÁV közép- és felsővezetők, akik jól elvannak a cégnél a döntéskényszernélküli, langy melegben, nem vezetnek és irányítanak.

- Minek? Jó volt ez így 30-40 évig, nekem már nyugdíjig jó lesz. Csak semmi döntés, semmi felelősség, semmi változás. Még majd rájönnek, hogy 20 éve nincs szükség rám! Ja, hogy új idők, új igények. Hogy a vasútnak meg kéne felelni bizonyos elvárásoknak (pl. versenyképesség)? Az nem az én gondom. Arra van az aktuális vezér meg a tucatnyi egyéb igazgató. -

Nem a pályamunkás végzi eleve rosszul a munkáját, mint ahogy nem a közlegény veszti el a csatát sem. A vonattakarító azzal a cuccal takarít, amit a kezébe adnak, olyan módon, ahogy tanították és olyan szinten, ahogy leellenőrzik. Ennyi.

Egyébként úgy nem tudunk sztrájkolni, mint tüntetni vagy ünnepelni. Csak a végletek vannak; letépjük a fejed, he, meg a Dunába veled, meg monnyon le; ha ünnep, akkor meg páthosz, meg könny, meg árva kisdedek.
Tudjátok, hogy sztrájkolnak az USA-ban? Higgadtan, céltudatosan és kompromisszumra mindig készen, esélyt adva a megegyezésre.
Ünnepelni is így; a Veteránok Napján, mikor sok családnak lenne siratnivalója, akkor is büszkék a helytállásra, pedig nem minden amerikai esett el a „jó ügyért”, és náluk hagyományról nagyon szó sem lehet.
Náluk lám vannak szép hagyományok; például basszunk ki mindenkivel. Ha nekem szar, neked legyen még szarabb!
Szerintem az is sztrájk (és van ilyen hatásos!), ha a vonatoknak csak a fele indul, igaz előrekommunikálva és pontosan. A figyelem felkeltésére elég és nem akar minden második honpolgár baktert ölni.

pupakpepe 2008.02.01. 20:05:51

he!
a máv, mint közvagyon a népé, nem?
holnaptól én is sztrájkolok...kérem a jussom!
követelem!azonnal!!!!!

amugy vicc amit művelnek...de mindegy...én nem utazom vonaatal az fix...

fingucca 2008.02.01. 20:12:50

A multkori sztrájknál az egyik kollégám bement a helyi állomásra a forgalmi irodába /hivatalos ügyben/.A szolgálatban lévő forgalmista elnyúlva,lába az asztalon,ásitozik,stb.
Megkérdezte tőle:-Hát Te mit csinálsz b... meg?
-Hát SZTRÁJKOLOK!
-Elmész a picsába,múlt héten, mikor nem sztrájkoltál akkor is pont ezt csináltad!
Szerintem ez tanulságos és jellemző a sinbohócokra.

stanmore 2008.02.01. 20:15:25

typo,apéldád erősen sántít,mert ha Nagy Sándor v. Vak Bottyán észrevett a soraikban egy ilyen Gaskó féle szarkeverőt,beépített ügynököt,akkor azt rövid úton elintézte.Igen ,akkor is jó a sztrájk ,ha csak a vonatok fele megy,de a legjobb ha nem mondjuk meg ,hogy mikor kezdődik és meddig fog tartani,mert akkor a legnagyobb káoszt lehet csinálni ráadásul úgy ,hogy minimális a sztájk miatt levont munkabér.Firnyák van oda betáplálva,de a legjobb az,hogy ha veszteségesek vagyunk,akkor fizessen az állam,ha meg privatizációs bevétel van ,akkor tartjuk a markunkat.

typo 2008.02.01. 20:36:23

stanmore, ezzel csak megerősíted a példám, hisz ők elintézték volna, de ezek?
Az amit írtál a sztrájkról, hogy nagyobb káosz és kisebb levonás, csak azok szempontjából a jobb, akiknek eszük ágába sincs dolgozni ill. csak a balhé érdekli őket és a sztrájkot nem mint érdekképviselő, eredményt elérő eszközként használják. Az ilyen sztrájk eleve eredménytelen, így is vágnak bele; láthatod lefújják rögvest a munkaidő vége felé, meg sem várnak bármilyen eredményt, hisz nem is számoltak vele, hogy lesz. A szombat délután 3 órai további tárgyalást sem 11 és dél közt szervezték le, vagy el tudjátok képzelni , hogy ez a sok very impotens alak egyszerre ér rá pont akkor?

Dzsok 2008.02.01. 20:38:01

Gera, kár hogy egyszerűen hazugság amit írsz. A MÁV az egyetlen állami cég ahol valóban volt létszámleépítés kb. a dolgozók 90%-át elküldték helyesen. Nem is volt különösebb sztrájk ez alatt az időszak alatt.

Jelenleg a MÁV-nál 37ezren dolgoznak, összevetve pl. az Osztrák vasúton is kb. ennyien dolgoznak csak ott többször annyit fektetnek az infrastruktúrába mint nálunk és ezért hatékonyabban is üzemeltetnek.

Hivatkozol a pedagógusokra, 2007 után kezdtek el egyáltalán valamilyen létszámleépítést addig nem változott a pedagóguslétszám miközben a gyermekek száma jelentősen csökkent.

Egyébként ha nagyon akarsz spórolni, ordíts az önkormányzatokra nagyságrendekkel többen lébecolnak ott, nagyságrendekkel nagyobb pénzekért.

Nem tetszik a magyar vasút színvonala?
Érdekes de akkor nem nagyon reklamál senki amikor a magyar politikusok nyílvánosságra hozzák a programjukban hogy 70% megy autópálya fejlesztésre a többi meg azoknak a barmoknak akik közösségi közlekedéssel mennek.

A vágányhálózat karbantartására az állam az európai átlag 30%-át költi kb. 1985 óta, és sokan meglepődnek hogy miért ilyen a színvonal.

Sokan reklamálnak, hogy a gonosz MÁV veszteséges. De 18 évvel a rendszerváltás után nincs élő közszolgálati szerződés, magyarul az állam egy fillért nem fizet a kedvezménnyel utazók után. Ja hogy ezt az agyon ajnározott politikusok nem mondták nektek? diákok, nyugdíjasok, 800ezer közalkalmazott, meg ki tudja még hányan kedvezménnyel utaznak és termelik a politikusok szerint a veszteséget.

Nincs pénz a vasútfejlesztésre sírnak a vezetőink, egyszerű példa:
-Szombathely-Szentgotthárd vonal (fontos kerülő vasút az alpok mellett)
-mivel nem volt pénz átadtuk üzemeltetésre a GYSEV-nek
-2008-ban a 3. legnagyobb vasúti projekt 30milliárd forintal az, hogy a magyar állam felújítja az adott vonalat, hogy a sógorok könnyebben és gyorsabban utazhassanak Bécs és Graz között)
-A felújítás után a vonal a hasznot (pályavasúti díjak) már nem a MÁV-nak termeli.

-Év végi sírás 1xx milliárd a vasút vesztesége, az autópálya fenntartás költsége 100 milliárd FT szintén évente, ezzel mégsem kampányolnak a politikusok hiszen mit szólna ahhoz az autópályalobbi.

-Minek van a MÁV-nak szakszervezete:
Nincs szüksége ellenségre annak, akinek van egy magyar barátja.

A pokolban három nemzet fiait főzögetik éppen bőszen a kis ördögök. Az osztrákokat, németeket, és a magyarokat. Az első kondér mellett 5 kisördög veri a fejét fakanalakkal az éppen menekülni akaró osztrákoknak ... A második kondér mellett már csak 2 kisördög végzi ugyan ezt a fakanalas trükköt... A harmadik kondér mellett nincs kisördög !!! Halk sikolyok és a forró víz bugyogása hallatszik a kondérból ... Félóra elteltével érkezik egy kisördög a kondérhoz amikor a munka felügyelő kérdőre vonja hogy miért nincs a kondér mellett ?? Megszólal a kisördög " főnök ebben a magyarok főnek ha valamelyik véletlenül elérné a kondér szélét a többi úgy is visszarántja csak néha kell rájuk nézni " ....
Ez nem vicc a magyarok irígy emberek akik minden áron megpróbálnak ártani egymásnak. Nézz körül pár fejlettebb demokráciában Németország, Franciaország ott is szteájkolnak a közösségi közlekedés dolgozói csak ott jóval sűrűbben.

Végül pár fordítás arról amit a tömeg üvölt miután a politikusaink sikeresen hülyét csinálnak az átlag választópolgárból:
-Nyereséges BKV-t, nyereséges vasúti személyszállítást akarunk (Európában nem nagyon van ilyen.): -Szar szerelvényeket, rossz infrastruktúrát, drágább bérletet, ritkább járatokat akarunk mert ezt könnyebb megoldani mint a valódi fejlesztést aminek az alapját már ellébecolták a kormányaink.
Több autót és kevesebb közösségi közlekedést akarunk látni budapesten. Még nagyobb légszennyezettséget akarunk.

-4-es metrót akarunk: Csak legyen az nem baj hogy felezer milliárdokat dobunk ki, nem baj hogy egymástól 300m-re épülnek állomások, nem baj hogy rövidebb szerelvények lesznek kisebb kapacitással, nem baj hogy belvárosból belvárosba megy csak megvalósuljon bármi áron.

-Autópályát akarunk, nem baj ha hitelre megy, nem baj ha drágább mint máshol és mindenki ott lop ahol tud, a költséghatékonyság sokadik szempon mi gazdag nép vagyunk.

Gera 2008.02.01. 20:48:27

90%? Beteg vagy vazze? 400ezren dolgoztak a vasútnál?

Csak jelzem, hogy más ágazatokban valóban nem elbocsátások történtek, hanem egyszerűen mexűnt a cég :) Tudod, bányászok, stb.

Ami a többit illeti, alapvetően igazat adok neked, de az én hozzászólásom csak annyi volt, hogy nem vagyok szolidáris a vasutasokkal, mert semmi okom nincs rá. Evvan.

cskacsa 2008.02.01. 20:52:30

Azokkal az emberekkel meg mi van, akiket azért nem elkalmaznak, mert vonattal járnak? Nekem semmilyen más lehetőségem nincs közlekedésre. Semmilyen! Munkát kerestem pár hónapja, de rengeteg helyen ahogy meghallották a vonatot, köszönték szépen, de nem kértek belőlem! Volt, ahol azt kérdezték, hogy mit csinálok, ha sztárjk van? Jó mi? Miért kéne a sztájknak hozzátartoznia az életünkhöz, miért ez a természetes?

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2008.02.01. 20:53:53

A sztrájk az ilyen kedves gyerekek. Olyankor nem dolgoznak a dolgozók. Sajnos a demokráciának van ilyen hátulütője.

Tudom ezeken a fórumokon a többség mindent megtett azért, hogy Gyurcsány és Kóka bácsik ennek végetvethessenek.
És egész ügyesen csinálják.

cskacsa 2008.02.01. 20:58:35

Sztrájkot akartam írni... :) Eh!
Lassan, de biztosan hülyülök!

iszkiri 2008.02.01. 21:08:25

wmiki ha már egyet kell értenem valakivel, akkor te leszel az.

pelikanelvtars 2008.02.01. 21:08:51

Dzsok,

Talán hagyjuk ezt, hogy a szarról azért vitázunk itt szarul, mert magyarok vagyunk. És igen, inkább épüljön a drága autópálya, és igen, mind tudjuk hogy ott lopnak, de akkor is csak jobb lehet a drága autópályán a drága benzin-hajtotta drága autóval menni, mint ez a retek MÁV.

Dzsok 2008.02.01. 21:18:07

Srac: Fogalmazz úgy hogy a drága autókáddal leszarod hogy milyen közlekedés jut azoknak akik nem tudnak minden nap autóba ülni.

Abból a pénzből amit az autópálya kavarásokkal elcsesztek, tudod építési költségek M5 kivásárlás fizető kapuk oda vissza talán lehetett volna fejleszteni a közösségi közlekedést is. Talán akkor nem az lenne a téma hogy románia 10x annyi új vasúti szerelvényt vett mint mi, vagy hogy Csehország 8X annyi infrastruktúra fejlesztést valósít meg a kisebb vasútján 2007-2013 között mint mi.

Egyszerűbb mindig mindent megszüntetni és eladni ha már a magyar állam hülye ahhoz hogy a Cargo-t sikeres céggé tegye, majd az osztrák állam menedzseli. :)

aranyhaj.blogspot.com 2008.02.01. 21:18:38

Akkor sem járhat mindenki autóval, ha lesz autópálya.

Egyébként pont az egyik sztrájkoló térségben van az, hogy két óra alatt ötven kilométert (!) képes megtenni a vonat.

Dzsok 2008.02.01. 21:22:39

Sőt továbbgondolva sokan meg akarják szüntetni a BKV meg a MÁV veszteségét.

De akkor ne legyen veszteséges az autópálya sem. A fenntartásra fordított évi 100 milliárdot fizessék meg a felhasználók ne az adózók pénzéből költsék el. Az új építéseket meg fagyasszák be, építsenek fizető kapukkal olyan konstrukcióban mint az M5 üzemelt anno.

cskacsa 2008.02.01. 21:23:58

"Srac: Fogalmazz úgy hogy a drága autókáddal leszarod hogy milyen közlekedés jut azoknak akik nem tudnak minden nap autóba ülni."

Így! Egyébként meg nem csak az emberek "kényelme" miatt kéne korrektűl járnia a vonatoknak, hanem hogy kiváltsák azt a sok benzint elpöfögő autót, hátha kaphat még az unokád is levegőt!

Dzsok 2008.02.01. 21:36:18

Egy kis információs anyag arról hogy nyugat és keleteurópában mennyit fordítanak a vasúti (közösségi közlekedés) fejlesztésére:
www.uvt.bme.hu/targyak/tkozl/tkozl_zst_4.pdf

A Csehekkel és a Szlovákokkal érdemes összehasonlítani magunkat, úgy hogy a mi hálózatunk nagyobb mint az övék.

Anyag a magyar vasúti infrastruktúra életkoráról, a fenntartásra fordított költségekről:
www.uvt.bme.hu/targyak/tkozl/tkozl_zst_5.pdf

Hátha valakit érdekel az is amit egy politikus sohasem fog reklámozni.

cskacsa 2008.02.01. 21:37:42

A fórumban találtam:
www.vdszsz.hu/document/telefonlista1.doc

Kedvem is lenne megkérdezni, Glaskó Úrtól, hogy holnap reggel mire számíthatok közlekedé ügyben!

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.02.01. 22:14:29

Dzsok

Az autópályának mérhető konjukturanövelő hatása van.

Amikor odaért Szegedre az autópálya, elkezdett prosperálni, amikor odaért Nyíregyházára, az is fellendült. Debrecenben sem lenne királyság, ha csak Kóka lenne autópálya nélkül.

Az viszont nem előny, ha vasút vezet egy városba, lásd Pécset, vagy Dombóvárt.
Szóval az autópálya egy más úton megtérülő befektetés.
A vasútról ez nehezen elmondható.

tomi79 2008.02.01. 23:10:02

kolbászoszsömle
Az autópálya azért konjunktúranövelő hatású, mert korábban csak nehézkesen lehetett azokra a helyekre eljutni, ahova most autópályával gyorsan. Autópálya nincs mindenhol, ezért ahol van, versenyelőnyt jelent.
Jó vicc, hogy felhozod Pécs vagy Dombóvár példáját: maga a vasút léte persze, hogy ott nem jelent versenyelőnyt, hiszen lerobbant és lassú (egyvágányú!). Amikor épült, akkor Dombóvárnak és Pécsnek bizony versenyelőny volt, de most persze, hogy nem az, hiszen eltelt azóta száz év, de a vasút itt kevésbé fejlődött, mint nyugatabbra. Ha Budapestről fél óra alatt Dombóvárra és egy óra Pécsre lehetne érni valamilyen szupervonattal, és a teherszállítás is fejlett lenne, az bizony versenyelőnyt jelentene.
Megjegyzem, falvaknak, kisvárosoknak azért ma is versenyelőny, ha van vasútjuk (főleg, ha fővonal mentén fekszenek), mert a buszok általában lassabbak és kevés a buszjárat.
Szóval a közúti és a vasúti hálózat egyaránt fejlesztendő, az arány a kérdéses. Talán nem estek a fejükre Nyugat-Európában, hogy annyit költenek a vasútra. Igaz, hogy ott a közúthálózat jóval fejlettebb, mint nálunk, az eltérést ez is magyarázza, de azért teljesen elhanyagolni a vasútfejlesztést a közútfejlesztés javára igencsak hibás szemlélet.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.02.01. 23:46:39

tomi79

A mai világban elég kevés dolgot érdemes vasuton szállítani, és azokat is, amiket érdemes, kevés hozzáadott értékkel rendelkeznek (kivéve talán a gépjárműveket).
A kevés hozzáadott érték mián nem is jelentenek sok plusz munkahelyet, konjuktúrát.
Mert legyen akármilyen jó is a vasúti közlekedés, nem fogják vagonírozni sem a mobiltelefont, sem a vincsesztereket, de még egy liftet sem.

tomi79 2008.02.02. 00:07:31

kolbászoszsömle:
Nyilvánvaló, hogy változik a világ, és a vasút szerepe nem ugyanaz, mint volt ezelőtt 40 évvel.
De azért gondold meg, ha annyira nem éri meg a vasúti teherszállítás, miért kapkodtak annyira a MÁV Cargoért és miért nyereséges?
www.mavcargo.hu/hu/altalanos_hirek/ujraeled_kina_nyugateuropa.html
Nyilvánvalóan azért léteznek olyan dolgok (nagy mennyiségben gyártott, a mobiltelefonoknál meg a vincsesztereknél nagyobb méretű áruk), amelyeket továbbra is érdemes vonaton szállítani.

tomi79 2008.02.02. 00:17:43

Egyébként a személyszállítás is lehet versenyképes.
Lásd: Eurostar, Thalys, TGV vonatok.
Szerinted hogyan lehet pl. a legegyszerűbben eljutni Brüsszelből Londonba? (Megsúgom: a Eurostar vonattal.)
Ehhez azonban fejleszteni is kell a vasutat (lásd Dzsok hozzászólását)!

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.02.02. 00:32:22

tomi79

Persze! Brüsszelből Londonba meg TGV.
Ez viszont a kis Magyarország, ahol sem a távolságok, sem az embermennyiség, sem annak koncentrációja nem igazán indokol egy TGV-t.

Amúgy lehet ennél nagyobbat is álmodni! Magyar űrprogramot pl.

Egyébként, amíg

"Ja, és ti nagy pofájú "dögöljenek meg a vasutasok", meg "menjenek a picsába".
MENJETEK BUSSZAL, KOCSIVAL, ha ennyire nagy a pofátok és ne rinyáljatok!!! Tessék, piacgazdaság van, válasszátok azt a szolgáltatót, amelyik tetszik. Gyerünk."

Ez a hozzáállása a vasutasnak, addig nem lesz nyereséges, akárhogy is fajlesztjük.

A vasúti teherszállítás megéri, de olyan ipart telepíteni, ami vasuti szállítást igényel, már kevésbé.
Gondolj bele abba, hogy nem csak onnan, de oda is kell vinni a cuccokat, és tényleg nincs túl nagy hozzáadott érték, ezért nincs érzékelhető konjuktúranövelő hatása annak, ha valahova vasutat telepítesz, ahol még nem volt, vagy fejleszted a vonalat, hogy majd hátha kihasználják -mint az autópáylát-.

dekoninckx (törölt) 2008.02.02. 05:50:14

kolbászoszsömle "Amikor odaért Szegedre az autópálya, elkezdett prosperálni, ... Debrecenben sem lenne királyság, ha csak Kóka lenne autópálya nélkül."

Debrecen = Kóka? LOL! Királyság volt már az M35 előtt is.
Szegeden a "prosperitásból" egyelőre nem sokat lehet észrevenni a brutális kamionforgalmon kívül, ami a nem létező M43 miatt megy keresztül a városon. Kérlek, mondj már példákat, ha tudsz.

Dzsok 2008.02.02. 06:54:40

Kolbászoszsömle ez a hozzáadott érték meg mit szállítunk vasúton elég meredek szöveg. Mi van ha épp kamiont szállítunk vasúton minden rakományával együtt európán keresztül és csak a célállomáshoz közel megy közúton?

A nyugateurópai vasútfejlesztés abból indult ki kb. 20 éve, hogy rájöttek a USA-ben arányaiban sokkal több árút, sokkal gazdaságosabban szállítanak vonaton mint Európában. Ehhez jött még hozzá a várható üzemanyagár drágulás ami miatt elkezdték újra fejleszteni az európai teherszállítást.

Európa legnagyobb hátránya az hogy országonként változó a vasúti rendszer (üzemeltetés, berendezések, táplálási feszültség, biztonsági berendezések), míg a USA-ben minden egységes.

Európában a következő 10-15 évben egységesítik majd a vasutakat, Magyarországon keresztülhalad több európai korridor (szállítási folyosó) amit várhatóan EU pénzből felújítanak majd.

A németek/osztrákok már alig várják hogy betörjenek a piacra, nekik már olyan mozdonyaik vannak amellyel keresztülmehetnek majd európán.
Személyszállítási szinten is megfognak jelenni a külföldi vasutak, az első példa erre a 2009-ben induló RailJet lesz: www.railjet.at/hu/index.jsp

Ja és ezt a nem prosperál a vasút szöveget elmondhatnád Bécsben ahol éppen új pályaudvart építenek vagy a DB cargonál vagy franciaországban akik szintén terjeszkedni akarnak keleteurópa felé. Biztos elhibázták a stratégiájukat és viccből költik a közlekedésfejlesztésre fordítható költségeik 70%-át vasútra.

De a környező keleteurópai államok Szlovákia, Csehország is többet fordít vasútra, biztos megint nekünk lesz igazunk velük szemben mint sok más kérdésben eddig. ;)

Dzsok 2008.02.02. 07:14:38

Amíg ez meg az a hozzáállása addig xyz lesz szöveg: Amíg a magyar közlekedési kultúra ilyen szinten van, és a 'közlekedés' politikusok ilyen szinten hülyét csinálnak az emberekből addig nem sok jóra számíthatunk.

-Lesznek majd légszennyezettségi rekordjaink budapesten, talán 10 év múlva ennek már látható eredménye is lesz a statisztikákban.
-Egyre több autó lesz, a mostaninál nagyobb dugókkal, még több adót vetnek ki rájuk.
-Egyre rosszabb szolgáltatást fog nyújtani mind a BKV mind a MÁV az eddigieknél drágábban.

Ez a magyar jövőkép.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.02.02. 08:19:59

Dzsok

Szóval szerinted jogos az, amit a kolégád mondott, hogy nem kötelező vasúton utazni, akinek nem tetszik, az húzan a sunyiba, mert a magyar közlekedési morál szar, a vasutas ezért lehet bunkó.

Gratulálok.

A vasút így is nagyon drága.

Én nem tudok olyan szegény lenni, hogy egy ennyire drága szolgáltatást vegyek igénybe.
Ha az árufuvarozás árazása is hasonló a személyszállításéhoz, akkor leshetitek, hogy a kamionos, vagy a kamionos gazdája felrakja a telikamiont az óránként 7 km-es sebességgel haladó szerelvényre.

malkavitamin ventrueknak 2008.02.02. 10:43:24

Nem kötelező vasúton utazni? Gondolkozz egy csöppet, kérlek. Sokunknak a busz iszonyatosan nagy kerülőval jár. Vagy, mint én, szimplán nem bírják. Ha a havimat dedalonra vagy hasonló gyógyszerre költöm is, akkor sem. És a lépcsőn utazva az utastársak nem tolerálják, ha a nyakukba hány az ember lánya. Ja, és az ablakot sem lehet kinyitni, és utálom az "innen mentővel folytatjuk az utat" alternatívát, ha befulladok. Nem kellemes.
Kocsi? Nem rossz alternatíva, de; a. nekem nincs, és még vezetni sem tudok rendesen b. apám nem ér rá folyton engem fuvarozni, mert dolgozik.
Országon belül a repülés nem megoldott. Még a bicikli lenne, de ezzel kicsit hosszú az út, meg nincs is kiépítve biciklis útvonal. Köszönjük az öngyilkosságát, kevesebb nyugdíjat kell kifizetnünk.
Marad a vonat. Ami zsúfolt, büdös, koszos, lassú, de az ablakot ki lehet nyitni, és nem kell hozzá a családot ugráltatni. Vagy lehet hónapokat hazalátogatás nélkül a koleszban/albérletben tölteni. Tudom, szánalmas vagyok. De ne mondják nekem, hogy van alternatíva. Mert nincs mindenkinek. Köszönöm a figyelmet, ha volt. A furcsa, hogy nem haragszom, mert igen is vannak rendes, kedves kalauzok, és egyszer nem is késett a vonat. Azért lehet, hogy lesz fejlődés... :D

tomi79 2008.02.02. 11:27:42

kolbászoszsömle
1. "Ez viszont a kis Magyarország, ahol sem a távolságok, sem az embermennyiség, sem annak koncentrációja nem igazán indokol egy TGV-t."
Ha pl. Szentgotthárdról akarnál Mátészalkára utazni, akkor mindjárt igen nagynak tűnne az ország, a lassú és rossz közlekedés miatt. :(
Brüsszel és London között Eurostar vonat jár (nem TGV, az Franciaországban van). Egyébként nagyon vicces, hogy az ország méretére hivatkozol, ugyanis Belgium területe Magyarországénak a harmada, és az említett vonat nem is belföldi forgalomban jár (Brüsszel és London ugye nem egy országban van), tehát az ország mérete nem tudom, hogy jön ide.
Nyilvánvaló, hogy Belgiumban sem építenek csak belföldi forgalomra hasonlót. Nemzetközi személyforgalom is létezik a világon :)
Az űrprogramhoz ne hasonlítsuk a vasútépítést, ti. ezek a nagysebességű vasutak nyereségesek.
Mindenesetre most itt tényleg nem a nagysebességű vasutakról van szó, hanem arról, hogy a normál vasút is igencsak rossz állapotban van nálunk, összehasonlítva más hasonló helyzetű országokkal.
2. "a magyar közlekedési morál szar, a vasutas ezért lehet bunkó."
A vasutas azért lehet bunkó, mert a vasútnak olyan vezetői vannak, akik nem utasítják és ellenőrzik megfelelően az utasokkal való kommunikáció szempontjából. A vezetőket pedig a gazdasági és közlekedési miniszter nevezi ki, tehát ott tessék reklamálni.
Különben biztos vagyok benne, hogy a vasutas is unja a sok sebességkorlátozást, meg az ócska vonatokat, sokkal lelkesebb és udvariasabb lenne, ha jobb körülmények között dolgozhatna, de ő nem tud ezen változtatni.

Dzsok 2008.02.02. 16:16:21

Kolbászoszsömle te nem érted vagy nem akarod érteni amit írtam. Inkább csak veszekedni meg hülyeségeket más szájába adni szeretnél aminek nincs sok értelme.