MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Fizető utas-e vagy

2008. január 27. - georgejr
Még meleg. Most esett be a fiókomba és ellenállhatatlan késztetést érzek az azonnali postra.


Szervusz Georgejr!

Ma délután,  ahogy a Nyugatiban felszálltam a szobi vonatra, meglepve tapasztaltam, hogy az összes kocsiszakasz ajtajának üvegére -- már amelyiknek van üvege -- mávstart barátunk a következő szövegű A4-es méretű plakátot ragasztotta: "Fizető utasoknak fenntartott kocsi".

Ha egy pillanatra elfogadjuk az ilyen jellegű hivatalos kommunikációt a vasúti személyszállítótól, akkor is úgy érzem, hogy ez a szöveg az alábbiak szerinti kiegészítésre szorul: "Fizető utasoknak és nem mutyizó vasutasoknak fenntartott kocsi". Vagy direkt írtak "fizető utast" (pl. vonaton, zsebbe) a "jeggyel rendelkező utas" helyett?! Az is elég furcsa, hogy a szöveg olyan értelmezése is azonnal adódik, hogy fizetés nélkül a peronon lehet utazni. Így gondolták vajon a Kerepesi úton?

A papírral mindenesetre azt elérték, hogy van, akiben felmerül, hogy vajon akkor most az ő jegyével beülhet-e az adott szakaszba, vagy az valamilyen külön helyfoglalás miatt van fenntartva. Az egyik utánam felszállló utas kezében a jegyével meg is kérdezett, hogy szabad-e leülnie ott.

Végül remélem, hogy holnapra az állomási oszlopokon is lesznek plakátok ezzel a szöveggel: "Pontosan menetrend szerint közlekedő vonatoknak fenntartott vágány".

Fedup Sári

Ugyanez mechba.blog.hu-n:

Mechba magasabb szintű elvárásai ellenére felült egy vonatra, amellyel Vácig utazott. A körülményekről inkább nem, nem panasznapot tartunk. De rögtön felszállás után szemembe ötlött egy felirat:


 

Hát, mindez már bent a kocsiban, a szakasz (utasterem, akármi) ajtajára ragasztva. A MÁV-Start honlapjáról leszedhető információk szerint az alábbiak nem utazhatnak a kocsiban (szerintem szakasz, mindegy):

http://mechba.blog.hu/2008/01/27/ha_mindenki_akkor_mindenki

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr90313815

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

petya.bacsi 2008.01.27. 19:22:45

A sülysápi helyin is van ilyen matrica, minden ajtón, meg egy rakat szórólap a 30 napos bérletről.

Nekem is elég sokára esett le a dolog, azt hittem, hogy le van foglalva a fizető utasoknak a kocsi, és ez a jegy, bérlet nem jó ide. Aztán szépen leesett (olvasom, Fedup Sárinak sem esett le, nekem se, 2 utas csak nem lehet hülye vagy nehéz felfogású...). Mondjuk a megfogalmazás tényleg nem túl szerencsés, de igyekszem pozitívan hozzáállni ehhez a dologhoz, és a fizető utast nem úgy érteni... :).

Na, a peronos dolognak örülnék, de néhány matrica ( "Pontosan menetrend szerint közlekedő vonatoknak fenntartott vágány".) nem csinál jó vasutat, de valami elkezdődött...

petya.bacsi 2008.01.27. 19:28:16

Azért egy gonosz kérdést csak feltennék, Fedup Sári gondolatát folytatva (" fizetés nélkül a peronon lehet utazni."): mi van azon fizető utasokkal, akik a peronon utaznak? :)

Mellesleg Sári levelén iszonyatos jókat röhögök, eszméletlen a stílusa. :D

Ashi Valkoinen 2008.01.27. 20:08:23

Ez az egész így őszintén szánalom. Nem ettől a pár A4 papírtól lesz jó a vasút.

gothmog 2008.01.27. 20:53:13

Nekem ez azt üzeni, hogy valahol, a világon, elrejtve, vannak fenntartott kocsik a nem fizető utasoknak is.

vegyeskazetta · http://vegyeskazetta.blog.hu 2008.01.27. 21:08:09

Én is ma láttam először, biztos voltam benne h már itt lesz... ez afféle csövesellenes intézkedés akar lenni, nem?

ngezza 2008.01.27. 21:22:56

és a 65 év felettiek, helyettük teljes egészben az állam fizet, az meg nem fér el egy kocsiban, meg úgyis audi a8-cal utazik...

nem rossz gondolat beszólni annak, aki lop, de lehetne értelmesebben is

tomi79 2008.01.27. 21:27:17

vegyeskazetta: Csövesellenes intézkedés?
Miért, a csöves a peronon utazhat?!? Hiszen nincs jegye!

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2008.01.27. 21:28:28

Énis lefényképeztem neked, csak nem voltál itt pénteken:)

Nem fizetők maradhatnak-e az előtérben? Ott ingyen lehet utazni?:P

amfiteatrum 2008.01.27. 21:36:47

A nemfizetők különvonaton mennek...

petya.bacsi 2008.01.27. 21:37:34

Egy mondat és mekkora zűr :D

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2008.01.27. 21:41:35

Arról nem beszélek, hogy a matrica papírból van, és már most szaggatják le őket. Örök emlék marad majd az ablakokon.

forintosProjekt - · forintosprojekt.blog.hu 2008.01.27. 21:42:44

Ez a matrica azt jelenti, mint régen a volánbuszon a KN jelzés: Kalauz nélküli kocsi. Mivel a kalauz nem fizet, nem jöhet be a kocsiba :)

Illetve a MÁV dolgozói bérlettel utazók sem fizetnek, tehát ők is a peronon állnak :)

Netuddki. 2008.01.27. 21:55:45

Ezzel a szöveggel megint csak az égeti magát, aki kirakta. Mert szerintem annyi logika van benne, mint a DVD elejére berakni a ne lopj reklámot.
Mert aki ugye megveszi, az zavarba jön, hogy akkor most őtet minek is b.sztassák. Aki meg nem azt meg úgysem érdekli.
Nem üzengetni kell, hanem megbüntetni aki nem fizető utas. De azt is csak kultúráltan!

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2008.01.27. 21:56:54

De most mit nevezünk peronnak?

Nem az a peron ahol felszállok a vonatra?
Az előtér megint más..:D

tomi79 2008.01.27. 22:02:44

Szerintem a vasúti kocsi előterét is hívják peronnak...

basel 2008.01.27. 22:09:07

Az egészben az a legszebb, hogy egy utas ma ezt a következőképp reagálta le: "Úgy van! Csak ne foglalják a helyet a rohadt nyugdíjasok!"

És valóban. Azon nyugdíjasok, akik koruk miatt jogosultak az ingyen utazásra, aligha számíthatóak fizető utasnak. Ezekszerint újabban a nyugdíjasoknak tilos leülniük a vonaton?

tyberius 2008.01.27. 22:54:35

OFF
Szerintem ez belső utasítás, és arról szól, hogy a szabadjeggyel utazgató vasutasok és családjuk ezentúl szíveskedjen a peronon utazni, hogy több hely jusson nekünk, fizető utasoknak :P

ON

Tehát
1. nem számoltak azzal, hogy az utasok körében is van sok droid, akit meg fog zavarni ez a felirat, főleg ugye a ténylegesen nem fizető utasokat, mint pl. nyuggerek
2. észre se vették, hogy akinek eddig volt pofája bliccelni, az ezután is le fogja szarni a feliratot
3. tehát a felirat kinyomtatásából, terjesztéséből, felragasztásából, későbbi levakarásából (már ha egyáltalán levakarják valaha, hiszen félig letépett, vastag ragasztófoltot hagyó pspírmaradványokból kell európai vasutat építeni, mint tudjuk) adódó költségek messze meghaladnak bármiféle anyagi hasznot, ami a matricákból eredhetne
4. A vasút sok tízmilliárdos vesztesége nem is annyira a bliccelőkből jött össze, mint az ehhez hasonló agyament ötletekből (lásd 3. pont)
5. maga a matrica egy olyan üzenetet hordoz, ami erősen szembemegy az "európai vasúttársaság" imidzsével. Annak idején a BKV is próbálkozott bliccelőellenes kampánnyal, de az legalább igényes volt, sőt valamennyire még humoros is. Ennek meg inkább erős pártállamicsökevény-utóíze van...

Atyámuram, a hülyeség ha fájna bazzeg... Ez egyszerűen Balkán, sőt még annál is balkánabb, valami utolérhetetlen, agyatlan prosztó tahóság, droidsággal kombinálva. De tényleg.

Chupa (törölt) 2008.01.27. 23:16:47

Csak engem zavar, hogy a mávnál kizárólag olyan matricákat használnak amiket utána nem tudnak normálisan, értsd nyom nélkül leszedni? Ocsmány hogy a szolnoki vonalon gyakorlatilag minden második ajtón van narancssárga félig lekapart nem működik felirat. Most már ezek sem lesznek soha tiszták. A saját cuccukat barmolják össze. Igénytelen bagázs.

Cigiző · http://cigi.blog.hu/ 2008.01.27. 23:18:46

basel - nagyon ott van az a gondolat! :)
viszont ezt sosem értettem, nem bliccelnek a vonaton, ha csak nem játszik össze a kalauzzal; ergo, ez egy tudott dolog vagy probléma, amire nem az a megoldás, hogy az utasokat basztatom...! ha nincs olyan kaller, akit nem lehet megvenni, nincs bliccelés. Vagy rosszul látom?

Cigiző · http://cigi.blog.hu/ 2008.01.27. 23:21:44

amúgy meg simán homár kategória ez, ha úgy vesszük: backdoor kommunikáció

OkoskaTo:rp 2008.01.28. 00:00:42

azbuco: A levakarhatatlan "nem működik" feliratok a Mávra vonatkoznak. Van önkritikájuk.

gio · http://www.napiauto.blog.hu 2008.01.28. 00:08:12

majom vagy... nagyon.

a jegybe nem tartozik bele a bérlet, vagy az ingyenes utazásra feljogosító különféle igazolványok.

ezt amúgy rajtad kívül mindenki értette... kár, hogy ilyen szinteket is elér ez a blog.

nyomasek_bobo · http://sopron.e-cafe.hu 2008.01.28. 03:17:39

ma'om aki mon'ja

Más: legalább a graffitiket tapétázták volna ki ezekkel (mint a képen is jobbra fent látható).

Javaslom, ha már matrica, bízzzák az utasokra: (gerillamarketing :)

Adjanak minden jegyhez 1-1 Takarítást Kérek, Fűtést Kérek matricát is.

IC-n ezt még kiegészíthetik 1-1: Normális Légkondit matricával, valamint egy Kedvessiketnémapolgártárs, Nemkérekkulcstartót felirattal is.

Cyr · http://gyermekszoba.blog.hu 2008.01.28. 06:55:33

Ha netán csöpp sarjaimat is vinném az útra, őket hova tegyem, kedves MÁV?

tomi79 2008.01.28. 08:36:37

gio: "a jegybe nem tartozik bele a bérlet, vagy az ingyenes utazásra feljogosító különféle igazolványok."
hogy jön ide a bérlet? a bérletes utas nem fizető utas?!?

Fedup Sári 2008.01.28. 09:29:17

Már a karámon is van pár molinó vmi ilyesmi feirattal: "Bliccelő utasoknak fenntartott kapu. Zárva."

Volt értelme elkölteni 35 milliónkat részben olyan kapukra, amit most már általuk is elismerten soha nem nyitnak ki?

Hülye vagyok, ha arra gondolok, hogy a reklámcéges/nyomdás havernak, meg persze a megrendelés elküldőjének szüksége volt pármillára, és ez motiválta ennek az akciónak (is) a bevezetését?

missparker · http://hogyvolt.blog.hu/tags/a_kam%C3%A9leon 2008.01.28. 10:18:25

Ma reggel én is megláttam ezt a nagykátai vonaton. A postba csatolt képen egy modernebb, de már graffitizett kocsi látható. Én egy ocsmány, agyonfűtött, cúgos ablakú, régi típusú, nyakigkoszos kocsin láttam ugyanezt.

Szimpla gúnyolódásnak érzem a MÁV részéről, az üzenet, amit ebből levettem, hogy "hülye utas, EZÉRT fizetsz, ennyire tartunk téged". Nem mintha meglepő lenne ez a hozzáállás, de egy háborgó levelet azért kapnak tőlem. Nem szeretném mindennap látni ezt a nyílt sértést.

kermi 2008.01.29. 08:34:50

Nagyon jó a kezdeményezés, és még egyéb kiírásokat is szívesen látnék.
pl.:
"Fizető utasainknak gyűjtött kosz"
"Mi évről évre vastagabb koszréteggel az ablakon óvjuk fizető utasink szemét a túl erős fénytől"
"Fizető utasinknak hűtött kocsi télen"
"Élvezze tovább a vonatozást! Mi az Ön érdekében késésre is hajlandók vagyunk"
"Fizető utasainknak koszos, zárhatatlan ajtajú budival kedveskedünk. Jelszavunk: Szarjon bele! Mi is szarunk bele."

petya.bacsi 2008.01.29. 08:46:32

Megoldottam egy rejtélyt, hogy miért nincs a Bp-Újszász-Szolnok vonal összeraggatva ezzel a matricával az ajtó (legalábbis én még nem láttam a zónázón ilyen matricát).

Ugyanis van olyan kocsi, aminek az ajtaján nincs ablak (!!). Igen, nincs ablak, süvít a szél az ablak helyén, az emberek kabátban ülnek a kocsiban, mert hiába fűt, huss, el is száll az egész. Ezzel a kocsival már többször találkoztam, és senki vasutas dolgozó nem jelenti, hogy hiányoznak az üvegek. Senki. MÁV, 2008, utasbarát szolgáltatás.
Na, erről ennyit, sztrájk helyett inkább ezzel kéne foglalkozni...

kermi 2008.01.29. 08:59:11

Petya bácsi! Nem Szabó-Általános Ferenc vasutas tehet arról, hogy kirugták az ablakot és nem is neki kell megvenni a pótlást. Ezzel azt akarom mondani, hogy haragszom a mávra, de nem haragszom a máv dolgozóira egyenként.
A sztrájkot nem ezzel kapcsolatban kellene előhozni. Ha én vasuti dolgozó lennék, szégyelném a munkahelyemet, de nem érezném magam felelősnek az uralkodó állapotokért. A kórházi nővér se felelős azért, mert kényelmetlen hát-fájtató-deréktörő ágyra kell fektessen. Olyanra fektet, amilyen van. És ugye, hogy te se neki reklamálnál érte...

petya.bacsi 2008.01.29. 09:06:24

Kermi: Ebben igazad van. De azért dühítő, hogy nagykabátban ülnek a "fizető utasok", mert süvít a szél...

kermi 2008.01.29. 09:30:20

Elmondok egy esetet: Adott 3 település: Központváros, tőle 100 km-re Raktárfalva, a kettő között félúton Melléktelep. A melléktelepi állomáson elromlott a vajkenőgép. A központvárosi karbantartók ketten(!) elmennek Raktárfalvára, mivel a nevéből eredően ott van az alkatrészraktár. Magukhoz veszik a félkilós cserealkatrészt, és hazamennek Központvárosba. Majd másnap ismét autóba ülnek mind a ketten, és elmennek Melléktelepre kicserélni a meghibásodott alkatrészt. Miért kell ehhez két ember és két nap és plusz száz kilométer kocsikázás és miért nem a karbantartóknál van a raktár? Azt ugye nem kell ecstelni, hogy a településnevek fiktívek és nem a vajkenőgép romlott el. De más tekintetben a történet sajnos igaz. Szóval: miért is veszteséges a máv?

Fedup Sári 2008.01.29. 12:13:56

kermi, egyébként van vonatforgalom Központváros, Raktárfalva és Melléktelep között? Mert esetleg hagyhatná a két szerelő (munkavédelmi okból kettő) ott az autót, ahol van, felülhetne a vonatra, és 3-4 órán belül ott lennének az alkatrésszel Melléptelepen. Nem?

Vagy csak a hülyék járnak vonattal?

petya.bacsi 2008.01.29. 17:21:29

Kermi: "Ha én vasuti dolgozó lennék, szégyelném a munkahelyemet"

Nagyszüleink idejében a vasutas egy elismert szakma volt, erről nagyon sok történetet hallottam az idősebb emberektől. Az, hogy a vasutas szakmát ma lenézik és kiröhögik, és utálják a vasutasokat, azt az olyan vasutas embereknek lehet köszönni, mint a VDSzSz vezetője.
Beszéltem pár aktív vasutassal a sztrájkok alatt, között, akik érintkeznek, találkoznak az utasokkal, és hát nem voltak Gaskó-fanok, ellenkezőleg... a fent leírt vélemény az ő véleményük. Mondjuk fűtött szobából a bőrfotelből könnyű szövegelni a kollégái kárára, próbálná ezt meg úgy, hogy napi kapcsolatban lenne az utasokkal...

papakata 2008.01.30. 14:44:44

Én azon akadtam ki a legjobban (miután felfogtam, mi is ez a baromság a matricákkal), hogy az új, piros vonatokat se kímélték a gyengeelméjű kampányukkal. Eddig olyan jó érzés volt, hogy a pirosak még makulátlanok. Na, eddig tartott. Mondjuk azt nem gondoltam volna, hogy ők maguk sk. teszik az első makulát a jó kis új vonásokra. Mert persze ezek a papírok majd hamarosan elkezdenek lefoszlani (letépődni), és kész a makula. Aztán ez megnyitja az utat a rongálások láncolatában.
Hát, ehhez kifejezetten csak gratulálni tudok. Bravó.