MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Ügyfélszolgálat válaszol

2008. január 25. - georgejr
Ekkora késés mennyiséget ilyen precízen összeírva régen láttam, de úgy látszik az ÜSZ is kultúráltan kezeli az esetet.


Szia!
 
Talán érdemes lehet felrakni a blog-ra, tanulságos, érdekes.
 
Bár kellett várni a visszajelzésre, de talán megérte. A kommunikáció legalább európaibb, és úgy tűnik, foglalkoztak a témával. Meglátjuk mi lesz az eredménye, a késéseket továbbra is írom magamnak, de hátha elindul valami, bár tudom, hogy évek kellenek hozzá.
 

1. levél - tőlem - 2007.10.24.
 
Kedves MÁV-Start Zrt.!
 
Gondolom, hogy naponta kapnak szolidabb és keményebb hangvételű reklamáló leveleket a késések, a vonatok tisztaságával, állapotával kapcsolatban. Tisztában vagyok vele, hogy munkatársaik többsége, akik nap mint nap a vonatokon dolgoznak, kizárólag a meglévő eszközökkel tudnak gazdálkodni, ritkán jut pénz a fejlesztésre, javításra, bérfejlesztésre.
 
Én sem azt kérem, hogy egyik napról a másikra legyenek európai színvonalú szerelvények, hogy ne legyen sohasem késés, és mosolygós, motivált munkatársak dolgozzanak a vonatokon, akik mindenkitől elkérik a jegyet, vagy annak ellenértékét, és nem "zsebre" dolgoznak, megrövidítve ezzel saját cégüket, és a rendesen fizető utasokat.
 
Amit én kérni szeretnék, az egyrészt az, hogy ha én is az átlagnál normálisabban és megértőbben állok Önökhöz, kérem, Önök is így álljanak hozzám és ehhez a levélhez. Remélem, hogy nem a szemétládában végzi.
 
Amit még kérni szeretnék, mint bérletet vásárló, szinte minden hétköznap vonattal közlekedő, tisztaságra ügyelő utas, egy olyan dolog, ami nem kerül pénzbe. Ez a jobb szervezés és/vagy jóindulat.
 
Budapesten dolgozom, Csörögről járok be, a menetrend szerint ez egy váci átszállással 39 percembe kerülne. Ez így nagyon szép lenne. De sajnos 2,5 éve nem volt még olyan hét, hogy ne késett volna az 5 hétköznapból 2-3 alkalommal a Nyugati-Veresegyház-Vác vonat, így lekésve a 7.17-es, vagy 8.17-es zónázó szerelvényt, több, mint egy órát vesz igénybe a bejárás. Ez naponta 20-25 perc. Önmagában, lehet, hogy nem sok, de én szinte minden nap elszenvedem, így ha a 2,5 évet nézem, az átlagos, heti 2 késéssel számolok havi 20 munkanapra vetítve ez akár 4800 perc, 80 óra , azaz több, mint 3 napomba került.
 
Tapasztaltam, hogy ugyanez a vonat napközben már nem késik, tehát tartható a menetrend. Miért nem oldható meg ez a 7 ill. 8 órás időszakban?
Szervezéssel biztos vagyok benne, hogy kezelhető lenne: pl. indulhatna hamarabb a Nyugatiból a vonat egy pár perccel, vagy behozhatná a késést Vác felé, ahol 80 km/h-val közlekedhetne. Ez volt a szervezés. Most jön a jóindulat: sokszor a veresi vonatot várakoztatják Vác előtt, pedig időben beérne! Ez egyszerűen teljesen érthetetlen és felfoghatatlan, van olyan nap, amikor beengedik rögtön, van, amikor nem. Másrészről, van hogy behozhatná a vonat a késést, de mégsem teszi. Lassan megy, döcög. Mintha az lenne a cél, hogy ne érjünk be időben. Sokszor a zónázó vár 1-2 percet a Veresi vonatra Vácon. Van amikor pedig bár az utas elérné futva a csatlakozást, az orra előtt bezárják az ajtót, pedig már amúgy is várt a zónázó.
 
Én megértem, hogy a zónázó a magasabb rendű, de akkor kérem, ne várakoztassák a veresit, vagy induljon korábban, vagy hozza be a késést. Mindegyik javaslatom megvalósítható lehetne, vagy legalábbis egyik közülük, és nem kell hozzá új mozdony, új munkaerő, vagy újabb 5-10 millió forint fejlesztés.
 
A bizonyíték, hogy megoldható a probléma az, hogy nem mindennap van ilyen késés. A menetrendet kéne csak betartani, amit a MÁV alkotott, és ha a valóságban így működne, akkor az fantasztikusan jó lenne, de komolyan.
 
Összefoglalva, tehát az általam vázolt probléma kezelhető, csak szervezés és jóindulat kérdése. Ha már e kettő is hiányzik, akkor tényleg reménytelen helyzetben van a MÁV.
 
Összeírtam egy pár késést, a teljesség igénye nélkül!
 
Csörög-Vác alatt a Bp.Nyugati-Veresegyház-Vác vonalat értem. Minden egyes késés miatt természetesen a csatlakozást lekéstem, pedig a menetrend szerint reggel 2 percem, este pedig 3 percem lenne az átszállásra. Sajnos, visszafelé is előfordúl egyre gyakrabban a késés.
 
14    Csörög 08:04   2430    személy (Budapest-Nyugati pu. - Vác) Csak 2. osztályú kocsikkal közlekedik Kerékpár az arra alkalmas kocsiban elhelyezhető Nemdohányzó vonat Budapesti egyesített bérlettel igénybe vehető 
Vác 08:15   
Vác 08:17   +>> 2157    személy (Szob - Budapest-Nyugati pu.) Csak 2. osztályú kocsikkal közlekedik Kerékpár az arra alkalmas kocsiban elhelyezhető Nemdohányzó vonat Budapesti egyesített bérlettel igénybe vehető 
Budapest-Nyugati pu. 08:43     42 km     675 Ft 0:39
 
17    Budapest-Nyugati pu. 17:55   2146    személy ( - Szob) Csak 2. osztályú kocsikkal közlekedik Nemdohányzó vonat Budapesti egyesített bérlettel igénybe vehető 
 Vác 18:20   
Vác 18:23   +>> 2411    személy ( - Budapest-Nyugati pu.) Csak 2. osztályú kocsikkal közlekedik Kerékpár az arra alkalmas kocsiban elhelyezhető Nemdohányzó vonat Budapesti egyesített bérlettel igénybe vehető 
Csörög 18:32     42 km     675 Ft 0:37
 
10.01 Csörög-Vác 7.15 helyett 7.19
10.04 Csörög-Vác 7.15 helyett 7.21
10.04 Nyugati-Vác (zónázó) 18.20 helyett 18.32
10.09 Nyugati-Vác (zónázó) 18.20 helyett 18.30
10.15 Csörög-Vác 8.15 helyett 8.23
10.16 Csörög-Vác 8.15 helyett 8.21
10.17 Csörög-Vác 8.15 helyett 8.24
10.24 Csörög-Vác 8.15 helyett 8.22
 
Tehát minden egyes késés miatt lekéstem a csatlakozást. Hazafelé ez azt jelenti, hogy elindulok 17.55-kor, és hazaérek 19.33-kor!
 
Én türelmes voltam eddig, rengeteg időt vett el a MÁV a gyermekeimtől, a munkahelyemen is sokszor kellett magyarázkodnom. Nem szitkozódok, kérek. Változást. Jobb szervezést és/vagy jóindulatot.
 
Kérem, tegyék meg a szükséges lépéseket, és tájékoztassanak a fejleményekről.
 
Bízom abban, hogy nem volt hiába való levelem, és Önök valóban azon dolgoznak, hogy az utasok, akiknek adójából finanszírozza az állam az Önök munkahelyét és fizetését, megelégedéssel használják a vonatot.
 
Bízom abban is, hogy lesz kézzelfogható eredmény. Ha nem lesz változás, természetesen megteszem a szükséges további lépéseket - ezt persze most nyilván jelentéktelennek tartják. Én remélem, nem kell idáig eljutnunk, és tudják kezelni - szervezéssel és/vagy jóindulattal - ezt a reggeli, mindennapos problémát.
 
Mielőbbi válaszukat várva,
 
Üdvözlettel:
.....
 
2. levél - MÁVtól - 2007.11.08.
 

Tisztelt Utasunk!                                        

Köszönettel vettük Társaságunk részére megküldött észrevételét. Tájékoztatjuk, hogy megkeresésének vizsgálata folyamatban van. Végleges válaszlevelünk megküldéséig szíves türelmét és megértését kérjük.

Üdvözlettel:
...........
ügyfélszolgálati előadó

3. levél - MÁVtól -  2007.11.22.

Tisztelt Utasunk!

Tájékoztatjuk, hogy megkeresésének vizsgálata továbbra is folyamatban van.

Végleges válaszlevelünk megküldéséig ismét szíves türelmét és megértését kérjük.

Üdvözlettel:
...........
ügyfélszolgálati előadó


4. levél - tőlem - 2007.11.22.

Kedves ...........,
 
Örülök, hogy nem sietik el a vizsgálatot, a kapkodás sohasem vezet jó eredményre.
 
Mialatt vizsgálódnak, szépen gyűlnek a késések, talán segíti a munkájukat az alábbi, aktualizált lista.
 
Közlekedés útvonala: reggel Csörög-Vác-Budapest, ill. este vissza. Csörög-Vác alatt a Bp.Nyugati-Veresegyház-Vác vonalat értem. Minden egyes késés miatt természetesen a csatlakozást lekéstem, pedig a menetrend szerint reggel 2 percem, este pedig 3 percem lenne az átszállásra. Így a menetrend szerinti 39 perces utazás akár 2,5-szeresére is nőtt (Bp-Vác-Csörög esetén).
 
10.01 Csörög-Vác 7.15 helyett 7.19
10.04 Csörög-Vác 7.15 helyett 7.21
10.04 Nyugati-Vác (zónázó) 18.20 helyett 18.32
10.09 Nyugati-Vác (zónázó) 18.20 helyett 18.30
10.15 Csörög-Vác 8.15 helyett 8.23
10.16 Csörög-Vác 8.15 helyett 8.21
10.17 Csörög-Vác 8.15 helyett 8.24
10.24 Csörög-Vác 8.15 helyett 8.22
10.24 Nyugati-Vác (zónázó) 18.20 helyett 18.30
10.25 Nyugati-Vác (zónázó) 18.20 helyett 18.33
10.27 Csörög-Vác 8.15 helyett 8.22 (időben érkezett a vonat Csörögbe, szépen beértünk, majd vártunk Vác főállomás előtt 7 percet...)
10.27 Nyugati-Vác (zónázó) 18.20 helyett 18.35
10.30 Csörög-Vác 8.15 helyett 8.24
11.01 Csörög-Vác 8.15 helyett 8.32
11.05 10.27 Nyugati-Vác (zónázó) 18.20 helyett 18.30
11.06 10.27 Nyugati-Vác (zónázó) 17.20 helyett 17.38
11.13 Csörög-Vác 8.15 helyett 8.30
11.14 Csörög-Vác 8.15 helyett 8.25
11.19 Csörög-Vác 8.15 helyett 8.30
11.20 Csörög-Vác 8.15 helyett 8.21
11.21 Nyugati-Vác (zónázó) 18.20 helyett 18.40
11.22 Csörög-Vác 8.15 helyett 8.20
 
És a CSODA
11.08 Csörög-Vác 8.15-re ért be, menetrend szerint! Itt a bizonyíték, hogy meg tudnák oldani, ha lenne rá szándék és motiváció...
 
Megjegyzés:
- a hiányzó napok nem feltétlenül azt jelentik, hogy nem volt késés, csak épp nem vonattal mentem, vagy nem Csörög megállóról, ugyanis pl. minden pénteken Sződligetről járok, és vannak olyan napok, amikor gépkocsival kell mennem
- azokat a pár perces késéseket nem írtam bele, amikor a csatlakozást elértem (azaz a csatlakozó vonat bevárta a másikat)
 
Sok sikert kívánok a további vizsgálathoz, őszintén bízom abban, hogy lesz is eredménye, bár sajnos utazásom során azt tapasztalom, hogy a forgalomirányítók, mozdonyvezetők alapvető szemléletmódján kellene változtatni, ami nem megy egyik napról a másikra. De ne csak rosszat írjak: a kalauzok nagyon udvariasak és segítőkészek, persze némelyik zsebre dolgozik, ami azért zavaró, gondolom nem csak nekem, bérletes utasnak, hanem a MÁV-nak is.
 
De a lényeg: kérem, tartsák be a menetrendet, hiszen mint a 11.08-i példa mutatja, nem lehetetlen ez a kérés.
 
Még idei válaszukban bízva,
 
Üdvözlettel:
......
 
5. levél - MÁVtól - 2007.12.03.
 
Tisztelt Utasunk!

A MÁV-START Zrt. Ügyfélszolgálatának küldött észrevételét köszönettel megkaptuk. Tájékoztatjuk, hogy minden észrevételre válaszolunk.

Válaszlevelünket minden esetben a lehető legrövidebb időn belül megküldjük Önnek. A válaszadás időtartamát a megkeresés tartalma és az arra adandó válaszlevél összetettsége határozza meg.

Türelmét előre is köszönjük.

MÁV-START Zrt. Ügyfélszolgálata
 
6. levél - MÁVtól - 2007.12.21.

Tisztelt ............,
Kedves Utasunk!

Megkeresésének vizsgálata jelenleg is folyamatban. Az vizsgálat annak alapossága miatt húzódott el.

Tájékoztatjuk, hogy a Karácsonyi Ünnepekre tekintettel, 2007. december 24-től 2008. január 01-ig Ügyfélszolgálatunkon a szolgálat szünetel, az első munkanap 2008. január 02-a lesz. Ennek folytán észrevételének megválaszolására várhatóan 2008 januárjának első felében kerül sor.

A fentiekkel kapcsolatban szíves megértését, végleges válaszunkig pedig szíves türelmét kérjük.

A MÁV-START Zrt. nevében ezúton kívánunk Kellemes Karácsonyi Ünnepeket és Sikerekben Gazdag Boldog Új Évet Önnek és minden kedves Hozzátartozójának!

Üdvözlettel:
...........
ügyfélszolgálati előadó

ÉS VÉGÜL a 7. levél - MÁVtól - 2008.01.22.

Tisztelt Utasunk!

Megkeresésének vizsgálata lezárult, annak eredményéről az alábbiakban tájékoztatjuk.

A rendszeres késésre vonatkozóan tudatjuk, hogy a vonatok menetrendszerinti közlekedését - kötöttpályás jellegéből adódóan - sajnálatos módon több tényező is befolyásolhatja hátrányosan. Ilyenek például a szélsőséges időjárási viszonyok (szél, vihar, villámcsapás), műszaki meghibásodások (síntágulás, jármű szolgálatképtelenség, felsővezeték-szakadás), balesetek, forgalmi nehézségek. Mindemellett a bármely okból megkésett csatlakozó vonat bevárása is adott esetben további késéseket eredményezhet járataink menetrendjében. A normál üzemmenettől való eltéréseket - a kötött sínpálya és a közlekedés biztonságának szigorú szabályozása miatt - nem lehet a közúti közlekedésnél megtapasztalható rugalmassággal kezelni, emiatt bizony többször előfordulhatnak késések.

Az ütemes menetrend bevezetése óta Vác állomás - főleg a reggeli és délutáni csúcsforgalom idején - kihasználtsága 100 %. Ez azt eredményezheti, hogy 1-2 perces késés esetén az érkező személyszállító vonatok az állomás bejárati jelzőjénél 2-3 perc késést szenvedhetnek. Az induló zónázó vonatok csatlakozásra nem várnak, mert ellenkező esetben a mögötte közlekedő személyvonatot késleltetnék meg.

Munkatársaink egy közel egyhónapos időszakban megvizsgálták a vonatok menetrendszerűségét. Az eredmények következők:

    * 15 alkalommal összesen 433 perc késés illetve 5 alkalommal vonat elmaradás következett be üzemzavar miatt
    * 5 alkalommal összesen 393 perc késés baleset, rendőri intézkedés illetve avartűz miatt

Sajnos szinte minden napra jutott egy váratlan esemény, amely a közlekedést hátrányosan befolyásolta. Ezen jelenségek negatív hatásai az egyvágányú pálya miatt fokozottabban jelentkeznek.

Örömmel tájékoztatjuk, hogy a 2007-2008-as menetrendi időszakban a Csörög – Vác illetve Vác – Budapest vonatok között odaútban 3, visszaútban 4 percre nőtt az átszállási idő. Reméljük, hogy ezen kedvező módosítás után az előre tervezettnek megfelelően el tud jutni a munkahelyére illetve otthonába.

Biztosítani szeretnénk, hogy Társaságunk mindent megtesz annak érdekében, hogy utasaink kulturált körülmények között vehessék igénybe szolgáltatásainkat. Ennek egyik fontos eleme járataink menetrendszerinti közlekedtetése. Sajnálatos, mint ahogy az a fentiekből is kitűnik, hogy ezt nem minden alkalommal tudjuk megvalósítani. Az elkövetkezendő években a Budapest-Göd-Vác-Szob illetve a Budapest-Veresegyház-Vác vonalon pálya- és egyéb létesítmény felújítások várhatóak. Új illetve felújított járművek beszerzését is tervezzük. Reményeink szerint ezen intézkedések eredményeként a műszaki meghibásodások száma csökken, a menetidő tartható lesz.

Megkeresését és türelmét ismételten köszönjük. Bízunk abban, hogy jövőben utazásai során pozitív tapasztalatokkal is gazdagszik majd, és elégedett utasaink között üdvözölhetjük.

Üdvözlettel:
...........
ügyfélszolgálati előadó

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr45310942

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Akashi Kaikyo 2008.01.25. 10:46:58

Ez igen. Le a kalappal. Ennyi adatot összegyűjteni...

petya.bacsi 2008.01.25. 11:01:33

"Sajnos szinte minden napra jutott egy váratlan esemény, amely a közlekedést hátrányosan befolyásolta. "

:) Ez kész... Mondom én: eső, szél, napsütés, köd, hópelyhek és ennyi volt a vasúti közlekedés. És ez még nem is forgalmi vagy műszaki ok :D

A válasz eleje (kötöttpályás közlekedés korlátozott blablabla) már több levélben is válaszolták, ideje lenne frissíteni a szöveggyűjteményt. Csoda, hogy a "késést nem lehet tervezni" mondatot kihagyták a válaszból.

Legalább az ügyfélszolgálat dolgozik a MÁV-nál.

nemettom 2008.01.25. 13:13:21

Gratuláluk a szépen összeszedett leveledért. Én is minden nap a Bp-Vác zónázóval járnék, ami nem mindig jön össze. Pl az elmúlt két héten kétszer "szerelvényhiány miatt" törölték a személy-t és a zónázó szedte össze a népet végig.
Mondanom sem kell, hogy aki még Vácon (időben, elsők közt) felszállt, annak volt ülőhelye, de legalább meg tudott állni a fülkében. A később felszállók már csak az előtérben tudtak állni, és persze csak nyitott kabinajtóval, így lőttek a fűtésnek is.
És ahogy mondtad, pont azok az 1-2 perces késések eléggé idegtépők, mivel szinte mindegyik amiatt van, hogy nem engedik be a vonatot, hiába van ott előbb, és sokszor még a 10 percet késett vonatnak is ott kell állnia pár percig.

Üdv

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2008.01.25. 14:52:00

Én meg most küldtem az Elvirának levelet, merthogy a zónázó voantok is személyonatként vannak feltüntetve

chipetke · http://mavsztrajk-e.wamma.hu/ 2008.01.25. 22:24:29

A válaszlevél nagy bullshit sz'tem.

Peti817172M · bveremiz.tk 2008.01.25. 14:52:00
Én meg most küldtem az Elvirának levelet, merthogy a zónázó voantok is személyonatként vannak feltüntetve

Ha jól tévedek, egyelőre nincs olyan vonatnem, hogy "zónázó". Személy, vagy gyors (ha jól tudom, sebes sincs már, pedig az lenne a megfelelő). Ha görbe körtefánál megáll, akkor már nem gyors, szóval marad a személy. Ebből következik, hogy szerintem csak kötözködtél...

Nandesz 2008.01.26. 18:16:30

Az miért kötözködés, hogy ha azt akarja, hogy nevezzék nevén a vonatot? Elég félreérthető a zónázó személyként való emlegetése. Hogy nincs ilyen vonatnem? Hát akkor kreáljanak, van elég aktab@szó a MÁV-nál!

A sebes pedig nem hinném, hogy megfelelő elnevezés lenne a zónázóra.

hard 2008.01.27. 09:41:19

Nem rossz válaszlevél, de ezek szerint el kéne gondolkodnia az utasnak a költözésről, mert a MÁV szerint vmi katasztrófa övezet lehet ott, hogy minden nap történik vmi. A síntáguláson meg jót nevettem. Ez még vmi nyári válaszlevél mintából maradhatott.

Jack/rendetteremt/ · http://www.youtube.com/watch?v=SBPvrOdFm00 2008.01.28. 21:38:37

Háháhá!Mennyi kopizott levél!Egy teljesen egyszerű dologgal fordultál hozzájuk,ehhez képest jó sokat rágódtak rajta.Nyithatnál egy kiállítást a "türelem,nemsokára válaszolunk" levelekből.. :-D