MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Némi jó dolog

2008. január 18. - georgejr
Hát még ilyet!

Hello, mondjuk el a jót is, ha már van!
A január másodikai fiaskó óta meglepõen jól járnak a vonatok a szegedi vonalon. Tudod, ez az a fura, összevont, IC-gyorsvonat kombó, aminél bonyolultabbat már kitalálni se lehetne - egy vonat, 4-féle "kocsiosztály" - sima 1. és 2. osztály, IC 1. és 2. osztály. (Hozzáteszem szerintem a többségnek egyetlen kocsiosztály is jó lenne, egyenjeggyel, csak járjon jól a vonat)

Szóval idén elõfordult már hogy a korábban felszálló kollégám rámcsörgött, hogy siessek, mert halál pontos a vonat, nehogy lekéssem! Ezt én is tanusithatom, KöKin többször perceket álltunk, és azért, mert túl korán ért be a vonat! A GPS tanúsága szerint pedig nemritkán kilóhússzal repesztünk! Úgyhogy kedves vasutasok, igy kell dolgozni, jöjjön az a vonat, a többit meg (meleg, tisztaság, világosság) kivárjuk, elvégre a BKV se jobb (még, mondatja optimista énem, hahaha)
üdv Zolee

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr83300833

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

AlexMcCormick 2008.01.18. 13:56:31

Csak megerősíteni tudom, a Budapest-Szeged vonalon teljesen kulturált körülmények közt utazthat az ember. Az elmúlt fél évben kb. kétszer késett 20 percet, amikor utaztam vele - ez heti két alkalmat jelent - egyébként pontosan érkezik a vonat (5 perc késés nem késés már számomra). Kivételt az az ominózus novemberi baleset (l. "Az igazi normális vasutas" postot) jelentett, amikor két órát vártunk KöKi-n (addig söröztünk egyet), de némi kompenzációként mehettünk IC kocsiban is ingyen. Mondjuk egyszer december vége felé az egyik kocsiban nem volt fűtés, és meglehetősen hűvös volt...

Akashi Kaikyo 2008.01.18. 17:10:21

Valóban pontos, de sokszor az AB kocsi fél első osztálya kevés, ellenben a személyvonatok full első osztályokkal közlekednek(nem mind). Emellett a gyorsvonati első osztály sokszor fűtetlen, vagy túlfűtött, de rendesen belőni nem sűrűn sikerül a hőmérsékletet; a dohányzó fülkében nincs csikktartó, sok ablak pedig ferdén be van szorulva, és nem lehet bezárni. Az AB kocsik ajtajával mindig bajban vannak az utasok, ugyanis a reteszelés miatt nem lehet elég korán kinyitni, és rohangásznak a másik oldalra. Volt, hogy egyáltalán nem lehetett kinyitni, és fennmaradt az utas. És az AB kocsit összevissza teszik be, nem tudja az ember megszokni, hogy KöKin előre szaladjon, vagy hátrébb, mert nincs egy megszokott helyen.

AlexMcCormick 2008.01.19. 04:13:01

Gondok természetesen vannak, de más vonalakon tapasztaltakhoz képest nagyságrendekkel jobb a szolgáltatás minősége. És talán még azt a kijelentést is megkockáztatnám hogy javulást tapasztaltam az elmúlt évek utazásai során.

Akashi Kaikyo 2008.01.19. 09:48:15

Ez azért enyhe túlzás. Egyszer ülj be a gyorsvonati első osztályra. A legtöbb full dzsuva. Persze jobb a helyzet mint a debreceni vagy a miskolci oldalon.

..::Froschlama::.. (törölt) 2008.01.19. 14:12:07

A Bcsaba-Budapets vonalon is tiszták,kulturáltak a vonatok.
Ezeken a "kombókon"lehet-e úgy venni hogy: Ic 1.osztály: 1 class, IC 2.osztály: 2 class Sima 1 osztály:harmad osztály stab.

Adani 2008.01.20. 18:15:59

A Cegléd-Szeged vonalon valóban pontosak az öszvér vonatok. 2 év alatt egyszer szaladtam be egy nagyobb késésbe mikor 40 perces késéssel jött a 12:47-es vonat, mint később kiderült egy vasutas fórumból a kocsikat rendezgették benne ennyi ideig. Az első sztrájknál 10 perces késés volt, egyébként párszor volt 1-2 perces késés, de az ugye nem késés szinte mindig pontosan ért Kecskemétre Cegédig meg összeszedett 1-2 percet, de 7 perces csatlakozás van és mindig megvárt a csatlakozás. Viszont az többször előfordult már, h Békéscsabától Szolnokig késett a vonat és nem értem oda időben Szolnokra a ceglédi csatlakozásra. Az is megesett, h a ceglédi csatlakozás késett és emiatt borult a csatlakozásom Cegléden.

AlexMcCormick 2008.01.21. 11:37:41

fedex:
Na pont emiatt nem utazom sosem első osztályon. :)
Amúgy lehet, hogy kissé túloztam, de igyekeztem a néhány évvel ezelőtti marhavagon állapothoz viszonyítani. Utaztam akkor eleget állva Kecskeméttől Budapestig, az elmúlt fél évben viszont erre nem volt példa.