MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Rémség IC

2008. január 05. - georgejr

Egy elégedetlen utas lázadása, a koszos IC miatt. Kérdezem milyen komfortért fizetünk külön díjat ebben az esetben? Kit terhel a felelősség a koszért?

Kedves MÁV-Start!

Az elmúlt 2,5 évben szinte minden hétvégén volt szerencsém igénybe venni a Pécs-Budapest-Pécs vonalon nyújtott IC szolgáltatásaikat. Azt már megszoktam az elmúlt években, hogy nincsen helyjegy péntere és vasárnapra (2 nappal korábban érdemes megvenni), de most kedden a 18.55-ös IC-n rájöttem érhetnek még meglepetések. A "remek" menetrend módosítás után, Önöknek hála a baranyaiak megkapták az ország leglepukkantabb IC kocsijait. Az első osztályú kocsi tisztasága kritikán aluli, szendvicsdarabok a kabinomban, függönynek hűlt helye és a "legszebb" része a mellékhelység volt.

Már az indulásnál amint felszálltam a kocsira éreztem egy förtelmes szagot, amit az ember egy szennyvíztisztótó mellett érezhet csak. Gondoltam valaki az állomáson használta a WC-t. Ebben a hitben éltem amíg úgy nem dötöttem könnyítek magamon és felkeresem a mellékhelységet. Hiba volt. A csészében láttam mindent ami szem szájank ingere, no persze a földre is jutott belőle, így a gyomrom tartalmának lenttartásával kerestem fel a kocsi másik mellékhelységét, ahol megdöbbenésemre tiszta WC-t, kéztörlőt és szappant is találtam (no és persze "normális" illatokat is éreztem). A következő apró meglepetés a dohányzó kocsi keresésekor jött. Kérdésemre a kaller azt felelte, hogy dohányzó nincs és ezen a vonaton a jövőben sem lesz. Még mielőtt kérdeztem volna, hozzátette büfékocsi sincs. Nagyon boldog voltam a hír hallatán, mert italt a sietség miatt nem hoztam magammal gondoltam egyszer ráfanyarodom a büfékocsira. ( A pécsi állomáson a hangosbemondóban 3szor hangzott el, hogy büfékocsi közlekedik a szerelvénnyel és a 20-as számú kocsi a dohányzó és a 18-as az első osztály) A kocsiszámozás is hagyott kívánni valót magaután összevissza 423-425 stb. 
Később egy barátom keresére indultam és ezzel kezdetét vette a "Fedezzünk fel a MÁV különböző IC kocsijait szerelvényt". A kocsit közötti ajtókat kinyitni is kűzdelem volt 3-4 szer próbálkoztam mire méltóztatott kinyitni az ajtót az ajtónyitó berendezés.
A következő meglepetés kb. Dombóvár után jött. Hirtelen fene nagy népvándorlás kezdődött az első osztályon. Nem igazán értettem mi történt, míg bejött két lány és tőlük megtudtam, a többi kocsiban a fűtés enyhén szólva hagy némi kívánni valót maga után. Átmentem megnéztem, úgy éreztem magam mint egy hűtőkocsiban.

Így telt meg az első osztályú kocsi, szerencsétlen átfagyott emberekkel.  A legjobban a kallert sajnáltam, mert gondolom megkapta mondókát mindenkitől a fűtés miatt.

Mégegyszer köszönöm szépen "kedves" MÁV, hogy már megint a pécsiek szívnak a remek IC kocsikkal, remélem a jövőben is okoznak ilyen kellemes meglepetéseket a délvidéknek!

Egy elégedetlen utas.

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr90282127

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

goldenfloyd 2008.01.05. 11:02:37

Nekem is van szerencsém rendszeresen igénybe venni a Budapest-Pécs-Budapest vonalon "száguldozó" IC járatokat. A tapasztalataim szinte ugyanezek, a koszos-büdös wc rendszeres, a klíma-fűtés hiánya rendszeres, a koszos kocsik, nem nyíló ajtók rendszeresek. A menetrend, a meneteidő kritikán aluli. Vajon miért sz*patja a T. MÁV a pécsieket, persze jó drága jegyért???

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2008.01.05. 11:19:07

megjegyezném, hogy a keleti végeken is dettó ugyanez a helyzet.

nudlee 2008.01.05. 11:24:31

szabolcsba tartó gyorsvonatokat kukkants meg egyszer :)

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2008.01.05. 11:31:39

"A csészében láttam mindent ami szem szájank ingere"

Szem szájnak ingere? Mondjuk ki, mit eszik...:)

Bukott Rockzenész · http://b-oldal.blog.hu 2008.01.05. 11:33:25

Így múlik el a világ dicsősége :( Anno a boldog 90-es években imádtam a pécsi IC-vel a fővárosba utazni, többek közt a gyors menetidő és a kulturált körülmények miatt. Úgy látszik, mára ebből nem maradt semmi. Kár érte, jó járat volt...

Athos 2008.01.05. 11:37:08

Nagyon helyes, hogy tilos a dohányzás a vagonokban. Mindenhol be kéne vezetni.

2008.01.05. 11:45:45

Éppen ez a gond. Nincsen külön olyan vagon sem, ami a dohányosokat gyűjti össze, így a legtöbbek a WC-ket vagy a peront büdösítik össze.

Én is minden héten egyszer oda-vissza megjárom a Pécs és Budapest közötti utat, és nagyon sokmindennel egyetértek a leírtakkal. Viszont az téves, hogy marha nagy késések lennének, mert a menetidőt 10ből 8szor tartják, percre pontosan érkezik az IC. Ezzel nincs gond, csak a többivel, de azzal dögivel.

Télnek telén az egy dolog hogy éppen nem megy a fűtés (bár ennyi pénzért már alapvető szolgáltatásnak kellen lennie), de az, hogy ilyenkor a jéghideg levegőt fújatjánk ránk, az már egyszerűen kriminális. Többször megkértük a kalauzt, hogy legalább azt kapcsolja ki, helyeselt, aztán nem csinált semmit. Megint szóltunk neki, aztán megint semmi. Ezt így néhányszor eljátszottuk. Ahogy mindenkit, átküldtek az első osztályra, ahol valósággal a plafonról is lógtak az emberek, és végül hely sem akadt. Őrület hogy miket meg lehet csinálni.

Aztán persze meg minden vezetőségi tag felé alacsonyan repkednek a milliós csekkek a kiváló munkájukért.

cradbox 2008.01.05. 11:49:52

A pécsi ic akkor kezdett leromlani, amikor a pógármester meg képviselő urak elébb kilobbizták, hogy álljon má' meg Dombóváron, aztán még Sárbogárdon is, aztán mi lenne ha még Sásdon is megállna, sőt még Tolna-Mőzs-ről meg Pusztaszabolcsról is szó volt.

KicsiSáti · http://kskozlony.blog.hu 2008.01.05. 11:53:10

Szeged-Budapest járaton is kritikán aluli volt a wc tisztasága, de sajnos ezt kedven c vasúttársaságunk már-már szokássá emelte.
Köszönöm, kedves Athos az építő jellegű hozzászólást, jöjjön az apartheid!
Tiltsák be a vonaton a kávézást is, az is egészségtelen! Mit fáj az neked, hogy van bagós vagon,ha te nem abban ülsz?

Cigiző · http://cigi.blog.hu/ 2008.01.05. 11:56:00

Ha nem teremtenek lehetőséget a kultúrált dohányzásra, mit várunk? Elég nagy csoport a dohányzó, ha fontos lenne az utasok kényelme, ha fontosak lennének az utasok(!!!) odafigyelnének...De a leírt példa is bizonyítja, ez itt még mindig észak-Balkán...

Manyizga (törölt) 2008.01.05. 12:10:58

A dohányosokkal az a baj, hogy úgy vélik, ahol nem tilos, ott szabad dohányozni. Repülőn érdekes módon kibírják a nemdohányzást... LOL

Peppone Botazzi 2008.01.05. 12:37:17

Az a helyzet, hogy amiket leírt a kedves panaszos az mindig is így volt. Nekem már a 6. évem ezen a vonalon, a mosdó ilyen, a fűtés is ilyen, minden ugyanilyen már hat éve. A bemondónál pedig még nem cserélték le a szöveget szerintem. A dohányzás megszüntetése helyes lenne, csak az a baj hogy a gyökerek kimennek két kocsi közé, és ömlik be a füst.
Azt viszont évek óta nem értem, hogy mi a retkes francnak kell megállni Sásdon, meg Szentlőrincen?!
Amíg nem lesz egy másik vasúttársaság, ami bár drágább, de mondjuk osztrák szemlélet alapján működik addig nem is fog változni semmi! Majd he lesz konkurencia akkor esetleg.

Kallerek viszont jófejek nagyon. Remélem nem kiabálom el, szerdán megyek le Pécsre és még nincs diákmatricám, remélem vagy nem nézik, vagy megértőek lesznek...

..::Froschlama::.. (törölt) 2008.01.05. 12:38:43

A Budapest-Bukarest Ister EN-en nem volt fűtés, nem volt elsőosztály(eddig volt!)koszos volt. Igaz, hogy román vagon de takarítani akkor is köllene:)
Részvétem az íráshoz:))

S7i0r 2008.01.05. 12:46:40

"A dohányosokkal az a baj, hogy úgy vélik, ahol nem tilos, ott szabad dohányozni." Istenem, a primkóság netovábbja... Kérlek ne azonosítsd azt a dohányos bunkó parasztot aki nem tanult meg viselkedni és másokra tekintettel lenni, velem. Én is dohányzom, és képzeld, KULTÚRÁLTAN! És ha nincs lehetőségem rágyújtani akkor nem kiskapukat keresek, hanem NEM gyújtok rá! Nem remeg a kezem a hiányától... Akkor itt 1 példa: Aki nem dohányzik, de nem bírja ki h ne egyen. Egészséges, vagy mégsem? Vajon melyik terheli a szervezetét jobban le? Ő is gyenge jellemű, söpredék függő, mi? Aki az ÉN cigimet veszi célba, sok jóra ne számítson... Majd én is célba veszem a testsúlyát... vagy bármi mást.
De minek ez az egész? Ha nem kötne belém, én is nyugodt maradnék.
És még egyszer leírom: 10 év dohányzás alatt eddig MINDIG tudtam kultúráltan bagózni, ha meg a feltételek nem voltak adottak, NEM gyújtottam rá. Képzeljétek, antidohányosok, igen, bármilyen hihetetlen, nem hal bele az ember ha nem gyújt rá.

Proka 2008.01.05. 12:53:33

Szeged-Budapest-Szeged. Odafele (ami Budapest fele menő utazást jelentett ezúttal) 1. osztályra vettem IC-jegyet (mert van arcképes igazolványom, a pótjegy meg ugye ugyanannyi) hűtőkocsi az 1. osztályon. Ez nem megszokott IC 1. osztály volt, hanem Komfort-kocsi, a Szegedi vonalon néha ilyeneket raknak be IC 1. helyett. Fél óráig bírtam, bár ment a fűtés valamennyire, de nem fűztem túl nagy reményeket hozzá, hogy mire odaérek, be is melegszik. Egy öreg néni még azért próbálkozott, ő is, én is kabátban, és sálban ült, és láttam, hogy Pesten is onnan száll le. Átmentem egy másik, már 2. osztályú IC-kocsiba, ott meg az idegesített, hogy az ajtó elromlott, és 20 mp-enként nyílt ki, és csukódott, így nehéz lett volna aludni. Jó, egy 3. kocsi, ami viszont tele volt (érdekes módon adnak el jegyet, ezt már többször is megfigyeltem, hogy nem arányosan, hanem az egyik kocsit teletöltik, egy másik meg szinte tök üres). Víz természetesen nem volt a WC-ben (ez állandóan előfordul ezen a vonalon), aztán találtam egyet, ahol volt, de ott meg bokáig állt, és folyt ki a wc elé (ezt is már vagy 3x tapasztaltam, talán mindig ugyanaz a kocsi, de miért nem javítják ki?). Visszafele volt fűtés (éljen!), a probléma csak annyi volt, hogy már egyik wc-ben se volt víz, és a papírtárolók egytől egyik ki voltak nyitva, mintha elkezdték volna karbantartani a wc-ket, de aztán hirtelen fontos dolga volt az egyik MÁV-osnak, és vízet se tett bele.

MXYZ 2008.01.05. 13:00:03

Évek óta utazom Bp-Kecskemét útvonalon.
Szinte mindig IC-vel mentem, mert tutira van ülőhely, és még gyorsabb is mint a hétköznapi gyorsvonat.Volt....a kedves MÁV kb 1 évvel ezelőtt kitalálta, hogy a gyorsvonathoz kapcsolja az IC vagonokat, és együtt közlekedteti őket.Tehát megy a gyorsvonat,ami megáll azokon a helyeken is ahol az IC nem állt meg,hozzácsatolva 1-2 IC kocsival, hogy mostmár az IC is megálljon.Így az egyetlen különbség IC és gyorsvonat között, hogy az IC kocsikba helyjegyet kell venni....

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2008.01.05. 13:20:30

"A pécsi ic akkor kezdett leromlani, amikor a pógármester meg képviselő urak elébb kilobbizták, hogy álljon má' meg Dombóváron"

Ezt a hülyeséget...
Dombóvár sokszorta nagyobb és fontosabb vasúti csomópont, mint Pécs, teljesen logikus, hogy megálljon ott. Gondolod, hogy a dombóváriak talán bunkóbbak a pécsieknél vagy a pestieknél? Rosszul gondolod.

Amúgy pedig a repülőjáratok gyakorlatilag mind nemdohányzók, ha nem tetszik valakinek, nem kell igénybe venni. Ezt kéne meghonosítani a vonatokon is.

Dido 2008.01.05. 13:35:17

Daily Shark

Dombóvár kisváros Pécshez képest. Jelentős vasuti forgalommal és nagyon jelentős idegfenforgalommal.

A fővárosból néha úgy hozta a sors, hogy Pécsre mentem, kritikán aluli az IC.

MXYZ 2008.01.05. 13:35:18

A repülőn való dohányzást a balesetveszély miatt tiltották be. Nem egy gép esett már le azért, mert valamelyik kedves dohányzó utas felgyújtotta a gépet...Én még egy vonatról sem hallottam, amelyik kigyulladt volna egy rosszul elnyomott csikktől.Tehát nem látom okát a dohányzás tiltásána a vonatokon-persze csak az erre kijelölt kocsikban.
Ha a tilosban dohányzókat 10-20E Ft-ra büntetnék, biztosan nem gyújtanának rá, csak a kijelölt kocsikban. Ha nincs ilyen, akkor pedig kibírja amíg leszáll.
Egy távoli ismerősömet New Yorkban 100 USD-ra büntette meg a köztisztaságis, mert eldobott egy csikket az utcán...többet nem tesz ilyet az biztos..Inkább elsétál a szemetesig, és ott nyomja el...

Dido 2008.01.05. 13:37:08

Előző bejegyzésem második mondatát Pécsre értettem...

NémethMarcell 2008.01.05. 13:59:29

Egy városban nem feltétlenül csak azért kell megállnia egy vonatnak, mert szépek a múzeumok, és sok a panelház.

Dombóváron keresztül jön Budapestre többek között a somogyiak jelentős része.

Vasúti térkép itt:
www.logsped.hu/vasutterkep.htm

Az IC egyébként a kezdetektől fogva megállt Dombóváron, ha jól emlékszem.

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2008.01.05. 14:00:38

Dido,
Nekem ne mondd.
Életem felét Pécsett és Dombóvárom éltem le, mi több, a dombóvári vontatási főnökségnél dolgoztam egy évig felvételi előtt, a pécsi igazgatósági számítástechnikai központban pedig fél évig a diploma után.
Vasúti szempontból sokkal jelentősebb központ Dombóvár Pécsnél, mert itt ágazik el az ország déli és délnyugati részébe tartó vasútvonal, valamint sokkal nagyobb karbantartó és javítóbázis volt ott.

Sam8888 2008.01.05. 14:10:35

A menetrendváltozás előtti IC-kocsik sztem messze a legkényelmesebbek. Nemértem miért kell egyáltalán ilyen "szarokat" megvenni. Úgyszállok le az IC-ről, hogy már szabadulni akarok, mert töri mindenhol a testemet az ülés, a folyosón 2 ember nemfér el egymás mellett... stb.
Egyébként én Dombóváron átszállok IP-re Kaposvár felé. A pécsiek legalább örülhetnek, hogy van KÖZVETLEN IC-jük. (Kvárra 2 közlekedik/nap, azok is szörnyűek...)

gt 2008.01.05. 14:17:40

Én aztat javaslom ( bár még sohasem mertem megtenni), hogy ilyen esetekben állítsuk meg a vonatot, és ártatlanul mondjuk azt, hogy biztos rossz vonattal utazik ez a sok ember, és biztos jön a másik IC mögöttünk :))

Dido 2008.01.05. 14:26:35

Daily Shark

Nem akarok vitatkozni veled. Életem első 18 évét Pécsett töltöttem, azóta több mint 10 éve már a fővárosban lakom. Lehet, hogy vasuti szempontból nem úgy látom a dolgokat mint te, de Pécsről ha átmész Dombóvárra, Dombóvár naon kicsinek, jelentéktelen városkának tűnik. Nehéz elképzelni, hogy a "kisváros", annyira fontos vasuti közlekedés szempontból. Pécs mégis csak a meditterán hangulatok városa.
Amúgy nem fáj, ha megáll Dombóváron a vonat, de az már röhejes, hogy megáll még egy két olyan helyen is az IC, amikhez képest Dombóvár már nagyvárosnak tűnik...

Dido 2008.01.05. 14:52:46

Daily Shark

Bocsi, én csak gazdasági és egyéb szempontból nézem a dolgokat, diplomám nem mérnöki.

De vitát félretéve, ez kicsit off lett.

Tény, hogy kiritkán aluliak az IC-k. Nem csak az aminek a végállomása Pécs, hanem ami még onnan továbbmegy. IC-vel déli határon át külhonba menni katasztrofális.

mizrolist 2008.01.05. 17:51:43

Dido, vannak ilyen települések, amik jelentéktelennek tűnnek, de vasúti szempontból fontosak (pl. én Szombathely felé közlekedem, ott ilyen Csorna és Celldömölk)...

Gonosz Bölcsész 2008.01.05. 22:56:48

Lassan három éve van szerencsém élvezni a pécsi IC-t. Az első évben igazán nagy problémám nem is volt vele. Ám a tavalyi évtől kezdve sok jót nem tudok elmondani:

1. Nem szeretem a Keletit. Koszos, mocskos, és itt találkozok mindig a legpofátlanabb kéregetőkkel. A vonatot pedig mindig a pályaudvar szájában várakoztatják: nem egyszer volt rá példa, hogy 5-10 perceket várakoztunk, mert jött ki egy személy/gyors vonat, vagy éppen mert ment befelé...Véleményem szerint a Keleti kicsit pályaudvar ahhoz képest, amekkora forgalmat lebonyolít.

2. Megnövekedett a menetidő. Ha jó emlékszem, az első évben leértünk kb. 2:40 perc alatt, ez most 3 óra, és nem áll meg a vonat több állomáson, mint előtte.

3. Késések: fentebb vki írta, h 10-ből 8-szor pontos. Hááát...ezzel nem tudok teljesen egyetérteni. Ha Pécsre jövök, és időben elindulunk, semmi probléma nem szokott lenni, tényleg időben megérkezünk.
A tavalyi menetrendváltozáskor mondtam le a 17.45-ös IC-ről. Nem tudtam elfogadni, hogy egy teljesen más vonalról érkező vonattól függ az, hogy a pécsi IC elindul-e időben van se: nevezetesen akkor a Miskolcról 17.30 körül érkező IC-ból csináltak pécsi IC. Első alkalommal 15 perc késéssel indultunk..azóta volt olyan, hogy barátnőm egy órát várt az indulásig! Nem tudom, hogy most hogy van ez, mert egyáltalán nem járok ezzel a járattal.

Amikor Pécsről utazok Pestre, többször érkezünk késve a Keletibe. Az utóbbi időkben legtöbbször a 13.55-össel szoktam Pestre menni. Egy kezemen meg tudom számolni hányszor értünk be pontosan..sajnos ennél a vonatnál állandó az 5-10 perces késés. MÁV-nak kevésbé számít, de ezzel a Nyugatiból induló vonatomat késem le, amihez van egyéb csatlakozásom, a következőhez már nincsen... Lehet, hogy ez ennek az egy vonatnak a sajátossága csak.

A többi Pécs-Bp IC-vel ritkábban járok, így azokkal kapcsolatban nincs ilyen általános tapasztalatom.

Vonaton meg tényleg csak akkor használom a mosdót, ha nagyon muszáj. Meg tudom azt, hogy amire átszállok, olykor kulturáltabb környezet vár ebben a helyiségben, mint az IC-n. :)

EasyFriend 2008.01.05. 22:57:39

Múltkor én is ilyen 42x számú kocsiban utaztam Bp.-ről Pécsre. Nálunk meg az volt, hogy az utastér ajtajának automatikája nem működött, kézzel kellett nyitni-csukni, ami komoly izommunka, pláne annak a lánynak, aki közvetlenül az ajtó mellett ült. Néha mi is besegítettünk. Mert persze ilyenkor aki kinyitja az ajtót, az már nem fárad, hogy be is csukja maga után, hogy ne fagyjunk meg.
A világítás is hol elment, hol visszajött, mondtam is, hogy még szerencse, hogy legalább fűtés van. Hát, ezek szerint nem lőttem nagyon mellé.

EasyFriend 2008.01.05. 23:01:33

Ha már Gonosz Bölcsész szóba hozta a Keletit, hát az vérlázító, ami ott van. Az információs tábla szart sem ér, mert 1. nem lehet megközelíteni az embertömegtől, 2. az ott kiírtak ritkán fedik a valóságot, 3. néha csak az IC indulása előtt néhány perccel teszik ki a vágányszámot, ami külső vágány esetén komoly sportteljesítményt követel meg az utasoktól.
Plusz látom, kezdik itt is felszerelni a karámokat... Jó lesz ez.

Gonosz Bölcsész 2008.01.05. 23:08:12

Ooh, azoknak ott a középső vágányoknál én is örültem..olyan jól ki lehetett ott kerülni a táblánál lévő embertömeget, mikor mentem a hetes buszhoz... :)

2008.01.05. 23:26:12

Tudtam, hogy pontosítanom kell a menetidővel kapcsolatban.

Hétvégénként 06:30-as ICvel megyek, és 18:55össel jövök. Mindig változó, hogy melyik napon. Egy borzalom az egész ahogy van, de ezeken a járatokon legalább a menetidőket tartják.

Lassan 2,5 éve utazgatok így minden hétvégén, ahogy feljebb írtam, és való igaz, annakidején kb 2:40 volt a menetidő, ami odafelé 2:50re, visszafele pedig kereken 3 órára nemesedett. Ezt többek között úgy csinálták, hogy hivatalosan megigérték, hogy rövidebb lesz a menetidő. Így is lett, csak éppen ezt úgy csinálták, hogy megnövelték fél órával a menetidőt, aztán pedig csökkenteték 10 perccel. Köszönjük. :)

Ezek a mostanság felrakott 42x -es jelzésű kocsik meg egész egyszerűen borzalmasak. Ajtó nem működik, fűtés nincs, amit el tudtok képzelni. A legidegesítőbb az egészben, hogy nincsen semmilyen alternatív megoldás (a busszal való menetelt és a 4+ órás menetidőt nem definiálnám semmilyen megoldásként).