MÁV utaspanaszok, késések, információk.

Új MÁV blog

Kirúgják a MÁV-Start igazgatóságát?

2008. január 03. - georgejr
Most nem kívánom az index.hu teljes cikkét beidézni, csak szeretnék rávilágítani valamire.

2007. július 1-én megalakult a MÁV-Start Zrt. A MÁV külön cégekbe szervezte a pályafenntartást, a személyszállítást stb. Így a kötöttpályás személyszállítás részfolyamatai szervezetileg külön váltak.
Lássuk, mely szervezet miért felelős.

MÁV Zrt.
Ő a nagy polip, aki megrendeli a menetrendet, megmondja milyen napon milyen menetrend van érvényben. Tegnapi nap folyamán Kavalecz Imre MÁV Zrt. sajtófőnöke nyilatkozott folyamatosan, a MÁV nevében.

MÁV Pálya

Talán az egyik legviccesebb szereplője az egész MÁV komédiának. Jelenleg a váltóhibákért, a pályán keletkező minden problémáért őt terhelné a felelősség. A váltó tisztítás a Pálya feladata lenne, de sajnos az a tapasztalat, hogy nem az igazi a munkamorál.

MÁV-Start

Nevezhetjük egy újszülöttnek, bár régi motorosok alkotják a vezetőséget. Ők felelősek azért, hogy az utast elvigyék A pontból  B pontba, ennyi nem több. A menetrendet, a közlekedési rendet a MÁV Zrt. a főpolip határozza meg.

Ennyit a játékosok bemutatásáról. Nézzük mi is folyik itt valójában.
A miniszter, mellesleg joggal- felelősöket keres. Kire is lehetne kenni az egészet? Hát persze a MÁV-Start-ra. Mielőtt valaki megvádolna azzal, hogy védem a vezetőséget, azt mondom ácsi! Már fél éve, hogy belső információkkal rendelkezek arról, hogy a MÁV Zrt-n vagyis a MÁV Csoporton belül milyen a kommunikáció. A MÁV-Start, aki az utasokat szállítja sokszor 40-120 perces késéssel szerez tudomást arról, hogy leszakadt a felsővezeték Anyádnagybajomnál... Akkor most hogy is van ez Heiczinger Úr? Kicsit bagoly mondja érzésem van.

Olyan furcsa ez nem? Hulljanak a fejek nem azt mondom, de ne csak a MÁV-Startnál akkor. Ugyanúgy felelős a kialakult helyzetért a Pálya, és Heiczinger is. Valamint a teljes MÁV Vezérkar. Ideje lenne ott is szétnézni.
Ha a miniszteri döntés kisöpri a MÁV-Start-ot, akkor remélem nem valami sínagyú kerül a korábbi emberek helyére, mert akkor, amit eddig elértünk, kezdhetjük újra.

Jó lenne, ha a MÁV Zrt. nyilvánosságra hozná a vizsgálatuk eredményét, vagy(!), ami még jobb: független vizsgálóbizottság nézné meg a felelősök tényleges kilétét, szívenesen segítenék. Ha tényleg felelősek a startosok repüljenek, de ha a MÁV Zrt-n belül felelős valaki, akkor onnan is repüljenek!

Egy a lényeg, a megfelelő embereket rúgjuk ki, és a helyükre felelősségteljes emberkéket ültessünk.

A MÁV-Start-ot kéretik nem kirakatnak, pajzsnak használni. A fejétől (is) bűzlik a hal....

A bejegyzés trackback címe:

https://mav.blog.hu/api/trackback/id/tr30283416

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

petya.bacsi 2008.01.03. 18:52:53

A teljes vezetést szélnek kellene minél gyorsabban ereszteni, és új hozzáértő embereket a helyükre tenni, akik már láttak vonatot, és utaztak is rajta (nem csak néhanapján, kitakarított vonattal).

És végre felállhatna egy utasokból álló csoport (lásd BKV-nál a VEKE), aki bizony odakoppinthatna ennek az utasbarátnak csöppet sem nevezhető cégnek! Mert amit művelnek ilyen árak mellett az VICC.

Fedup Sári 2008.01.03. 21:44:11

Mondom én régóta: főosztveztől fölfelé mindenkit, lefelé minden 3. embert lapátra tenni. A tegnapi homáros poszt (homar.blog.hu/2008/01/02/ezreket_szopatott_meg_az_elso_munkanapon?fullcommentlist) óta azt is tudjuk, hogy Jürgent kell idehívni főnöknek. Hajrá.

Ha igaz, a startos igazgatótanács is csak mint igazgatótanács lett kiebrudalva, normál mávos pozíciójukban ottmaradnak. Nem mondom, szar lehet elesni az igazgatótanácsbeli illetménykétől, de gondolom, van anélkül is elég szép fizujuk, irodájuk Mancikákkal, szolgálati merdzsójuk, miegymás.

titan 2008.01.04. 10:16:25

petya.bacsi: a VEKE önmagától szerveződött, szóval elméletileg nincs semmi akadálya, hogy az itt képződött közösség egy hasonló ellenőrzőcsoportot hozzon létre, ráadásképpen ugye erről már szó is volt itt, szóval én azt továbbra is támogatnám, sőt szívesen vállalnék benne aktívan is részt.

efi 2008.01.04. 17:52:30

Mit csinál a pályafenntartás télen? Senki nem tudja. Külföldön ez úgy megy, hogyha esik a hó, önként és dalolva kivonulnak. Nem pedig arra várnak, hogy a forgalmista elkezdjen nyöszörögni 3 óra havazás után, hogy na most már akkor 10.-re se áll be a váltó. Vagy valami nagy ember, hogy akkor most 38-adfokú hóügyelet van.
A vonatközlekedés fenntartásába a hóeltakarítás is beletartozik, ahogy a váltó kenése, síntörés kijavítása stb. Amíg utóbbiak automatikusan történnek, előbbi nem, mintha nem lenne egyértelmű, hogy mi lesz belőle.